Αν παρακολουθείτε συχνά βίντεο στο YouTube από τον υπολογιστή desktop ή τον φορητό σας υπολογιστή, και δεν είστε συνδρομητές YouTube Premium, τότε ενδέχεται σύντομα να διαπιστώσετε ότι η εμπειρία έχει βελτιωθεί.

Βλέπετε, οι διαφημίσεις επικάλυψης (overlay ads) του YouTube πρόκειται να αποσυρθούν και μάλιστα σύντομα, σε λιγότερο από ένα μήνα. Ποιες είναι οι διαφημίσεις επικάλυψης; Εμφανίζονται με τη μορφή αναδυόμενων παραθύρων στο κάτω μέρος ενός βίντεο καθώς το παρακολουθείτε και μέχρι σήμερα ήταν αποκλειστικό… «προνόμιο» της εμπειρίας χρήσης του YouTube από τον επιτραπέζιο ή τον φορητό υπολογιστή. Το συγκεκριμένο είδος διαφημίσεων δεν έκαναν ποτέ την εμφάνιση τους σε άλλες πλατφόρμες, όπως στις εφαρμογές για κινητά ή στις τηλεοράσεις.

youtube-overlay-ad-example.jpg

Σε μία ανάρτηση στο φόρουμ υποστήριξης για το YouTube, η εταιρεία έκανε γνωστό ότι οι διαφημίσεις επικάλυψης πρόκειται να σταματήσουν να προβάλλονται από τις 6 Απριλίου του 2023. Στην ανάρτηση επιβεβαιώνεται το σκεπτικό του YouTube, που δεν είναι άλλο από τη «βελτίωση της εμπειρίας των θεατών και τη μετατόπιση του engagement σε μορφές διαφήμισης υψηλότερης απόδοσης σε επιτραπέζιους και κινητές συσκευές». Η εταιρεία επίσης επισημαίνει ότι οι διαφημίσεις επικάλυψης είναι μία παλαιότερη μορφή διαφημίσεων που προβάλλονται μόνο στο desktop προκαλώντας αναστάτωση στους θεατές».

Σπάνια βλέπουμε μια μεγάλη υπηρεσία όπως το YouTube να παραδέχεται ότι ένας τρόπος παράδοσης διαφημίσεων προκαλεί αναστάτωση στην εμπειρία του χρήστη, αλλά καθώς αποσύρει αυτές τις διαφημίσεις, ενδέχεται η υπηρεσία να ήθελε να μιλήσει με περισσότερο άμεσο και ειλικρινή τρόπο. Όσον αφορά τους δημιουργούς στο YouTube, στην ανάρτηση διαβάζουμε ότι ενδέχεται ο αντίκτυπος στα έσοδα τους να είναι «περιορισμένος» καθώς το engagement πρόκειται να «μετατοπιστεί σε άλλες μορφές διαφήμισης».  Προς το παρόν, δεν έχουν ανακοινωθεί άλλες αλλαγές για διαφορετικές μορφές διαφήμισης στο YouTube.

  • Like 2