Το YouTube έχει πλέον επεκτείνει πλήρως το μηχανισμό πάταξης του ad blocking σε παγκόσμιο επίπεδο, εμποδίζοντας όλους τους χρήστες με παρόμοια extensions και εφαρμογές, να έχουν πρόσβαση στα βίντεο της υπηρεσίας.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο του YouTube, η αυστηρή προσέγγιση γίνεται για να επιβληθούν οι όροι χρήσης του YouTube, οι οποίοι απαγορεύουν το ad blocking. 

Σύμφωνα με τη δημοφιλέστερη video streaming υπηρεσία, ο στόχος αυτής της παγκόσμιας πρωτοβουλίας είναι να παροτρύνει τους θεατές να επιτρέψουν τις διαφημίσεις βίντεο, οι οποίες, σύμφωνα με την πλατφόρμα, υποστηρίζουν τους δημιουργούς παγκοσμίως. Εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής στην υπηρεσία YouTube Premium, όπου η προβολή των βίντεο γίνεται χωρίς διαφημίσεις. Το YouTube υποστηρίζει ότι οι διαφημίσεις παρέχουν έσοδα σε ένα ποικίλο οικοσύστημα δημιουργών σε παγκόσμιο επίπεδο και επιτρέπουν σε δισεκατομμύρια χρήστες να έχουν δωρεάν πρόσβαση στο περιεχόμενο του YouTube.

Το YouTube άρχισε να εντείνει τις δράσεις κατά των ad blockers νωρίτερα φέτος. Αρχικά, εμφάνιζε απλώς popups που ενημέρωναν τους χρήστες ότι ο ad blocker που χρησιμοποιούν, παραβιάζει τους όρους του. Στη συνέχεια καθιέρωσε ειδοποιήσεις με χρονοδιακόπτη για να διασφαλίσει ότι η προειδοποίηση διαβάστηκε. Μέχρι τον Ιούνιο, το YouTube κλιμάκωσε το μέτρο και μπλόκαρε τους χρήστες από την αναπαραγωγή περισσότερων από τρία βίντεο, εάν δεν απενεργοποιούσαν τους ad blockers. Αρχικά η κίνηση αυτή χαρακτηρίστηκε ως ένα μικρό "πείραμα" για να ωθήσει τους χρήστες να επιτρέψουν τις διαφημίσεις ή να δοκιμάσουν τη Premium συνδρομή. Τώρα αυτό το πείραμα έχει επεκταθεί πλήρως σε όλη την παγκόσμια βάση χρηστών του YouTube.

Είναι ενδιαφέρον ότι ορισμένες αναφορές δείχνουν ότι κάποιοι χρήστες χωρίς ad blocker, δεν μπορούν να αναπαράγουν βίντεο στους Microsoft Edge και Firefox browsers, χωρίς πάντως το πρόβλημα αυτό να αναπαράγεται σε ευρεία δοκιμή. Αναμενόμενα, πολλοί χρήστες εκφράζουν σε κοινωνικές πλατφόρμες όπως το Reddit, την απογοήτευσή τους για την επιθετική προσέγγιση του YouTube. Οι χρήστες αισθάνονται ότι πιέζονται άδικα να επιτρέψουν τις διαφημίσεις ή να πληρώσουν για το Premium μόνο και μόνο για να παρακολουθήσουν τα βίντεο χωρίς διαφημίσεις. Το μήνυμα που εμφανίζεται ως popup προωθεί έντονα τη συνδρομητική υπηρεσία του YouTube ως εναλλακτική λύση, αναφέροντας: "Οι διαφημίσεις επιτρέπουν στο YouTube να παραμένει δωρεάν για δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Με το YouTube Premium, μπορείτε να παρακολουθείτε χωρίς διαφημίσεις και οι δημιουργοί εξακολουθούν να πληρώνονται από τη συνδρομή σας".

Οι τιμές του YouTube Premium αυξήθηκαν στα 14 δολάρια μηνιαίως τον Ιούλιο, από 12 δολάρια προηγουμένως. Εκτός από την προβολή χωρίς διαφημίσεις, το Premium προσφέρει πρόσβαση χωρίς σύνδεση, αναπαραγωγή στο παρασκήνιο και streaming  1080p. Αλλά για τους χρήστες που δεν θέλουν τίποτα απ’ όλα αυτά παρά μόνο μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις, το κόστος της συνδρομής μπορεί να είναι απαγορευτικό. Το YouTube συνήθιζε να προσφέρει μια πιο προσιτή επιλογή Premium Lite στα 7 ευρώ στην Ευρώπη, η οποία αφαιρούσε μόνο τις διαφημίσεις, αλλά την διέκοψε παγκοσμίως από τον Οκτώβριο του 2022. Πλέον στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στην Ελλάδα, το YouTube Premium διατίθεται με κόστος 8,49 €⁠/⁠μήνα.

  • Sad 2