Το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα διαφημιστικών εσόδων του YouTube για τους δημιουργούς των Shorts είναι σχεδόν έτοιμο.

Από σήμερα, η εταιρεία θέτει σε εφαρμογή μια νέα συμφωνία για το Πρόγραμμα Συνεργατών πριν από το λανσάρισμα της 1ης Φεβρουαρίου, όταν οι δημιουργοί θα μπορούν να αρχίσουν να κερδίζουν έσοδα από τη διανομή διαφημίσεων στις προβολές των Shorts τους. Οι δημιουργοί έχουν προθεσμία μέχρι τις 10 Ιουλίου για να αποδεχτούν τους νέους όρους του Προγράμματος Συνεργατών του YouTube.

Στο πλαίσιο της αλλαγής, η εταιρεία εισάγει νέα "Monetization Modules" για να δώσει στους δημιουργούς μεγαλύτερη ευελιξία ως προς τον τρόπο με τον οποίο κερδίζουν χρήματα στο YouTube - αν και η εταιρεία συνιστά να τις αποδεχτούν όλες για να ξεκλειδώσετε τις πλήρεις δυνατότητες κέρδους που προσφέρει η δημοφιλής πλατφόρμα. Όπως έχει ανακοινωθεί, οι δημιουργοί με τουλάχιστον 1.000 συνδρομητές και περισσότερες από 10 εκατομμύρια προβολές σε Shorts σε διάστημα 90 ημερών μπορούν να υποβάλουν αίτηση για το Πρόγραμμα Συνεργατών. Στη συνέχεια, θα πρέπει να αποδεχτούν το νέο “Shorts Monetization Module”.

Με τον διαμοιρασμό των εσόδων από τα Shorts, το YouTube σημειώνει ότι το πρόγραμμα χρηματοδότησης που είχε φτιάξει για τους δημιουργούς, ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων, καταργείται. Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει ότι οι περισσότεροι αποδέκτες της χρηματοδότησης θα κερδίσουν περισσότερα από την κατανομή των εσόδων απ' ό,τι κέρδιζαν μέσω του fund. Η φόρμουλα που έχει επινοήσει το YouTube για τον προσδιορισμό του ποσού που θα κερδίσει κάθε δημιουργός για τα Shorts του είναι περίπλοκη λόγω της εμπλοκής της αδειοδότησης της μουσικής. Καθώς οι χρήστες του YouTube παρακολουθούν Shorts, η εταιρεία θα εμφανίζει διαφημίσεις μεταξύ των κλιπ στο Shorts Feed.

Το YouTube αναφέρει ότι τα χρήματα που παράγονται από αυτές τις διαφημίσεις θα πηγαίνουν για την πληρωμή των εταιρειών αδειοδότησης μουσικής και των δημιουργών μέσω ενός κοινού λογαριασμού που η εταιρεία θα μοιράζει στο τέλος κάθε μήνα. Το πόσα χρήματα καταλήγουν στο ταμείο των δημιουργών θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των μουσικών κομματιών που οι δημιουργοί παρουσιάζουν στα Shorts τους. Αν ανεβάσετε ένα κλιπ χωρίς μουσική, τότε όλα τα έσοδα που σχετίζονται με αυτό το βίντεο θα πηγαίνουν στο ταμείο δημιουργών. Αντίθετα, όταν πρόκειται για ένα Short με ένα μόνο τραγούδι, το ένα τρίτο των σχετικών εσόδων θα πηγαίνει για την πληρωμή της αδειοδότησης. Σε ένα Short με δύο τραγούδια, τα δύο τρίτα θα πάνε για την αδειοδότηση. 

Αφού διευθετηθούν όλα αυτά, το YouTube θα καθορίσει τον τρόπο διανομής των χρημάτων του ταμείου δημιουργών. Η εταιρεία θα μοιράσει το περιεχόμενο του ταμείου με βάση το μερίδιο του δημιουργού στις συνολικές προβολές των Shorts. Έτσι, ας πούμε ότι τα βίντεό σας αντιστοιχούσαν στο 5% όλων των επιλέξιμων προβολών Shorts στη χώρα σας για το μήνα Φεβρουάριο, τότε θα λάβετε το 5% των χρημάτων του ταμείου, είτε χρησιμοποιήσατε μουσική με άδεια στα Shorts σας είτε όχι. Στη συνέχεια, το YouTube παίρνει προμήθεια 55%, αφήνοντας σε εσάς το 45% από αυτό που απομένει. Αν η συνεισφορά σας στο Creator Pool ήταν 1.000 δολάρια έναν μήνα, θα παίρνατε 450 δολάρια όταν όλα θα είχαν τελειώσει. 

  • Like 1