Μέχρι σήμερα, όλοι είχαμε λίγο-πολύ εξοικειωθεί με τις λεγόμενες "στοχευμένες" ή αλλιώς εξατομικευμένες διαφημίσεις στα social media.

Τώρα, οι ίδιες διαφημίσεις ενδέχεται να εμφανίζονται και στην οθόνη της τηλεόρασης μας, μάλλον νωρίτερα απ' όσο περιμένουμε.

Μερικές από τις κορυφαίες εταιρίες media, όπως Disney, Universal, Comcast, NBC, CBS, και Discovery, ανακοίνωσαν ότι σύναψαν συμφωνία συνεργασίας με την κατασκευάστρια εταιρία Visio, προς ανάπτυξη ενός νέου standard που θα κάνει τις διαφημίσεις να μοιάζουν ανατριχιαστικά... προσωπικές.

Το "Project OAR" (Open Addressable Reality), δημιουργείται με στόχο την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων σε προγραμματισμένα ή on-demand τηλεοπτικά προγράμματα. Ενώ λοιπόν στην θεωρία η συγκεκριμένη κίνηση, θεωρητικά μετατρέπει τις διαφημίσεις πιο "προσωπικές", συνεπώς περισσότερο επιτυχημένες, ταυτόχρονα εγείρει τα συνηθισμένα ερωτήματα περί παραβίασης της ιδιωτικότητας, μέσω της συλλογής προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Η ίδια η Visio εξάλλου, είχε στο παρελθόν βρεθεί στο στόχαστρο, εξαιτίας μίας υπόθεσης συλλογής δεδομένων θέασης των χρηστών smart TV της, που στην συνέχεια πουλούσε σε διαφημιστικές εταιρίες, χωρίς την παραμικρή συγκατάθεση των χρηστών. Το 2007, η εταιρία ήρθε σε εξώδικο διακανονισμό των κατηγοριών με την FTC και την εισαγγελία του New Jersey, ύψους $2.2 εκ. Παραμένει λοιπόν εύλογο το ερώτημα, το τι θα κάνει αυτή την φορά η εταιρία όσον αφορά την προστασία των χρηστών της.

Σύμφωνα με το Adweek, το consortium που σχημάτισαν οι εταιρίες ετοιμάζει ένα πιλοτικό πρόγραμμα μέσα στην άνοιξη, με το τελικό προϊόν να γίνεται διαθέσιμο στους κατασκευαστές κάποια στιγμή στα τέλη της χρονιάς, ή στις αρχές της επομένης. Η συνέχεια της υπόθεσης, αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα...

Engadget

  • Like 1