Η AMD στην έκθεση Computex πριν από λίγες εβδομάδες ανακοίνωσε την Radeon RX 5000 series καθώς και την πρώτη κάρτα γραφικών με τη νέα GPU «Navi» που βασίζεται στην αρχιτεκτονική RDNA με την ονομασία Radeon RX 5700. Στην εκδήλωση που πραγματοποίησε η εταιρεία στα πλαίσια της έκθεσης E3 αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τη νέα της σειρά καρτών γραφικών.

Πιο συγκεκριμένα, εκτός από την Radeon RX 5700 που στοιχίζει $379 και έχει στόχο να ανταγωνιστεί στην αγορά την Nvidia GeForce RTX 2060, η AMD παρουσίασε και την Radeon RX 5700 XT με τιμή $479 για να ανταγωνιστεί, όπως λέει η εταιρεία, την Nvidia GeForce RTX 2070. Η νέα Radeon RX 5700 XT διαθέτει 40 Compute Units, 2560 Stream Processors, 160 Texture Units, 64 ROPs και 8GB GDDR6 RAM και η απόδοση της μπορεί να φτάσει τα 9,75TFLOPs.

Το base clock της GPU είναι 1605MHz ωστόσο το ρολόι της μπορεί να ανέβει μέχρι και τα 1905MHz (Boost Clock). Η εταιρεία παρουσίασε και την 50th Anniversary της Radeon RX 5700XT που υποστηρίζει συχνότητες λειτουργίας έως και 1,98GHz και διαθέτει «χρυσές» λεπτομέρειες στο σύστημα ψύξης. Η επετειακή κάρτα γραφικών θα στοιχίζει $499.

r1.jpg.a6c2eddfe530665a515d40a8f75e59f8.jpg

Η «μικρότερη» Radeon RX 5700 διαθέτει 36 Compute Units και μπορεί να φτάσει σε συχνότητα λειτουργίας τα 1705MHz. Και οι δύο κάρτες γραφικών θα είναι διαθέσιμες από την 7η Ιουλίου. Να επισημάνουμε ότι πρόκειται για δύο mid-range προτάσεις από την εταιρεία, και πως στην high-end κατηγορία, τουλάχιστον επί του παρόντος, έχει την Radeon VII που βασίζεται σε παλαιότερη αρχιτεκτονική.

r2.jpg.1a4e6f396dbaedf21b47d4e78a0b6241.jpg

Μεταξύ των χαρακτηριστικών των νέων καρτών γραφικών της AMD, είναι και το FidelityFX, ένα open-source toolkit για την βελτίωση της ποιότητας απεικόνισης των παιχνιδιών (π.χ σε ένα παιχνίδι racing, oi δρόμοι θα είναι περισσότερο ευκρινείς). Για τα παιχνίδια που δεν υποστηρίζουν FidelityFX, θα υπάρχει το εργαλείο Radeon Image Sharping. Ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο είναι το Radeon Anti-Lag το οποίο βοηθάει στην μείωση της υστέρησης μεταξύ της οθόνης και της κάρτας γραφικών.

Δυστυχώς, για την ώρα, η εταιρεία δεν αναφέρθηκε στην δική της τεχνολογία ray tracing αν και γνωρίζουμε ότι εργάζεται πάνω σε αυτή και έχει γίνει γνωστό ότι θα βρίσκεται στις επερχόμενες κονσόλες Xbox και PlayStation.

 

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Confused 1