Στις αρχές της χρονιάς, η Nvidia ανακοίνωσε ένα νέο σύνολο χαρακτηριστικών που σύμφωνα με την εταιρεία θα μας οδηγήσει στη νέα εποχή της ανίχνευσης ακτίνας σε πραγματικό χρόνο (real-time ray tracing).

Το σύνολο χαρακτηριστικών ονομάστηκε RTX και είναι συμβατό με το DXR, το νέο API ανίχνευσης ακτίνας της Microsoft. Τι είναι η «ιχνηλάτηση ακτίνας» (ray tracing); Το νέο σύνολο χαρακτηριστικών "RTX" περιλαμβάνει προηγμένα χαρακτηριστικά ιχνηλάτησης ακτίνας, και αναβαθμίζει την «τεχνική γραφικών που προσομοιώνει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το φως στον πραγματικό κόσμο».

Όπως αναφέραμε, η υποστήριξη ιχνηλάτησης ακτίνας αναμένεται να ξεκινήσει μια νέα γενιά υπερρεαλιστικών γραφικών, ωστόσο μέχρι σήμερα υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα: καμία εταιρεία δεν είχε κατασκευάσει hardware για να υποστηρίξει τη τεχνολογία, επειδή ήταν απαγορευτικά “resource-intensive» για rendering σε πραγματικό χρόνο.

Όμως στο πρόσφατο συνέδριο/ έκθεση SIGGRAPH, ο CEO της NVIDIA, Jen Hsun Huang, αποκάλυψε νέο, όγδοης γενιάς hardware που θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική Turing, και θα είναι πραγματικά ικανό να επιταχύνει τόσο τη τεχνική ανίχνευση ακτίνας όσο και AI.

Το rendering ιχνηλάτησης ακτίνας με μία “Turing-based GPU” μπορεί να είναι έως και 25 φορές ταχύτερο από ότι σε μία GPU αρχιτεκτονικής “Pascal”, λόγω της ύπαρξης dedicated επεξεργαστών που αναλαμβάνουν να κάνουν όλες τις μαθηματικές πράξεις για το πως το φως και ο ήχος ταξιδεύουν μέσα σε τρισδιάστατα περιβάλλοντα.

DkhHmK7XoAA1cyn.jpg_large.0.jpeg.8d3928baf1e8c914e5f7f3149e45aa3f.jpeg

Οι νέες επίσης Turing-based GPUs που ανακοίνωσε η Nvidia είναι οι πρώτες που χρησιμοποιούν νέα μνήμη GDDR6 από τη Samsung, ώστε τα δεδομένα να κινούνται ταχύτερα από ποτέ και με τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. H Nvidia, και όχι άδικα, χαρακτηρίζει τις νέες κάρτες γραφικών Quadro RTX ως τις “πρώτες ray-tracing GPUs” και ισχυρίζεται ότι αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο τεχνολογικό άλμα της εταιρείας από τότε που λανσάρισε τo CUDA API και τις κάρτες γραφικών του είδους.

Όπως βεβαίως είναι κατανοητό, οι νέες κάρτες γραφικών του είδους προορίζονται για επαγγελματική χρήση και εφαρμογές και όχι για gaming. Η ναυαρχίδα της σειράς με την ονομασία Quadro RTX 8000 θα κοστίζει $10000 όταν κυκλοφορήσει προς το τέλος της χρονιάς. Με το συγκεκριμένο χρηματικό ποσό, ο επαγγελματίας χρήστης θα έχει στην διάθεση του μία GPU με 4608 πυρήνες CUDA και 576 πυρήνες Tensor, με την απόδοση της στο ray tracing να είναι 10 Gigarays per second, ενώ η γενικότερη απόδοση να έχει αξιολογηθεί στα 16 TeraFLOPs.

Την GPU συνοδεύουν 48GB μνήμης GDDR6. Για την χρήση επίσης πολλαπλών καρτών γραφικών μαζί, υποστηρίζεται NVLink καθώς και το πρότυπο VirtualLink για να οδηγήσει headsets εικονικής πραγματικότητας (VR)  μέσω ενός απλού USB-C καλωδίου. Η Nvidia θα κυκλοφορήσει επίσης και τις Quadro RTX 5000 και 6000 που θα κοστίζουν $2300 και $6300 αντίστοιχα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην έκθεση Gamescom, την επόμενη εβδομάδα, η Nvidia αναμένεται να αποκαλύψει τις επόμενης γενιάς κάρτες γραφικών GeForce που απευθύνονται σε gamers.  

The Verge
Engadget

  • Thanks 1