Η Nvidia εμπλέκεται εδώ και πολύ καιρό στην ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομων οχημάτων, παρέχοντας στον κλάδο μονάδες επεξεργασίας γραφικών που μπορούν να εκτελούν εκατομμύρια υπολογισμούς ταυτόχρονα.

Τώρα ο κολοσσός των ημιαγωγών ενισχύει τη θέση του στα αυτόνομα οχήματα, επιδιώκοντας την προσέλκυση ταλέντων από την Κίνα.

Σύμφωνα με ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό της στο WeChat αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία βρίσκεται στην αναζήτηση περίπου 25 ατόμων από το Πεκίνο, τη Σαγκάη και τη Σενζέν για τη δημιουργία μιας ομάδας που θα είναι υπεύθυνη για θέματα αυτόνομης οδήγησης στην περιοχή. Η μονάδα, που αποτελείται από θέσεις σε software, πλατφόρμα end-to-end, ολοκλήρωση συστημάτων και χαρτογράφηση, ηγείται από τον Xinzhou Wu, ο οποίος είναι γνωστός για την εισαγωγή έξυπνων λειτουργιών οδήγησης σε μαζικά παραγόμενα οχήματα στην Κίνα τα τελευταία χρόνια.

Τον Αύγουστο, η Nvidia προσέλαβε τον Wu, τον πρώην επικεφαλής αυτόνομων οχημάτων στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng. Σύμφωνα με το προφίλ του Wu στο LinkedIn, εντάχθηκε ως διευθυντής αυτοκινητοβιομηχανίας της Nvidia και αναφέρεται απευθείας στον ιδρυτή και CEO της εταιρείας, Jensen Huang.

Η Nvidia κατέχει καίρια θέση στον χώρο της αυτόνομης οδήγησης χάρη στις ισχυρές κάρτες γραφικών της. Τον Σεπτέμβριο παρουσίασε το πιο πρόσφατο τσιπ της σειράς αυτοκινητοβιομηχανίας Thor, με απόδοση 2000 teraflops.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Nvidia έχει προσδιορίσει την Κίνα ως σημαντικό κόμβο για τις προσπάθειές της στην αυτόνομη οδήγηση. Ο έντονος ανταγωνισμός στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει οδηγήσει πολλούς κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να επενδύσουν στην αυτόνομη οδήγηση, δημιουργώντας μια ομάδα έμπειρων τεχνικών για τη μετάβαση της τεχνολογίας από το R&D, στη μαζική παραγωγή.

Ο Wu, ως επικεφαλής της αυτόνομης οδήγησης της Nvidia, αναφέρεται στον κρίσιμο ρόλο της χώρας που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει την εμπορική επιτυχία της εταιρείας στην έξυπνη οδήγηση.Υπό την ηγεσία του Wu, η ομάδα αυτόνομων οχημάτων της Nvidia εκτελεί ευρύ φάσμα λειτουργιών που περιλαμβάνουν εκπαίδευση και δοκιμή συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης καθώς και επεξεργασία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο σε οχήματα όπως ρομποτικά ταξί και επιβατικά αυτοκίνητα.

Η σχέση της ίδια της Nvidia με την Κίνα είναι πάντως ευαίσθητη, καθώς αυτή τη στιγμή απαγορεύεται για πολλές αμερικανικές εταιρείες να εξάγουν τις πιο ισχυρές μονάδες επεξεργασίας γραφικών AI στην Κίνα. Η χώρα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές της Nvidia, αν και τα προϊόντα της γύρω από το αυτοκίνητο δεν επηρεάζονται προς το παρόν. 

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ίδιοι οι CEOs της Xpeng και της Nvidia έχουν αφήσει να εννοηθεί πιθανή συνεργασία των εταιρειών στην περιοχή των ημιαγωγών. Φωτογραφία που ανήρτησε ο Wu την παραμονή της έναρξης της εργασίας του στη Nvidia τον εικονίζει μεταξύ των Huang και He, υπονοώντας μια στενή συνεργασία.