Η Amazon συνεχίζει την επιθετική -προς τους καταναλωτές- πολιτική της σε ότι αφορά την υπηρεσία video streaming, Prime, αφαιρώντας λειτουργίες που πριν θεωρούνταν δεδομένες.

Όπως διαπίστωσαν αρκετοί χρήστες -από τη στιγμή που δεν υπήρξε επίσημη ανακοίνωση- η Amazon αφαιρεί την υποστήριξη περιεχομένου Dolby Vision και Dolby Atmos από το αρχικό συνδρομητικό πακέτο του Prime Video το οποίο υποστηρίζει διαφημίσεις και είναι το φθηνότερο το οποίο μπορεί κάποιος να προμηθευτεί για να γίνει μέλος της υπηρεσίας.

Αξίζει να επισημανθεί ότι η συνδρομητική βαθμίδα με τις διαφημίσεις ανακοινώθηκε μόλις στα τέλη Δεκεμβρίου, με το ίδιο κόστος που μέχρι πρότινος κάποιος μπορούσε να παρακολουθεί το περιεχόμενο του Prime Video. Για την αφαίρεση των διαφημίσεων, πλέον κάθε χρήστης θα πρέπει να καταβάλλει ένα πρόσθετο ποσό που κυμαίνεται από 3 λίρες έως 4 ευρώ/δολάρια ανάλογα τη χώρα όσο η Amazon επεκτείνει τη διαθεσιμότητα της συνδρομητικής βαθμίδας με τις διαφημίσεις.

Μέχρι σήμερα, η Amazon δεν είχε γνωστοποιήσει ότι η συγκεκριμένη βαθμίδα εκτός από διαφημίσεις, θα έχανε ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της υπηρεσίας, την υποστήριξη δηλαδή του Dolby Vision και Dolby Atmos, δύο χαρακτηριστικών που κάνουν τη διαφορά κατά την αναπαραγωγή σε συμβατές συσκευές. Το Dolby Vision είναι ένα σύνολο προτύπων για HDR βίντεο ενώ το Dolby Atmos είναι μια δημοφιλής μορφή ήχου surround, οπότε αυτή η αλλαγή σημαίνει τελικά ότι η υψηλότερη ποιότητα ήχου και βίντεο, που κάποτε ήταν διαθέσιμη σε όλους τους συνδρομητές του Prime, είναι τώρα κλειδωμένη πίσω από ένα paywall τεσσάρων δολαρίων ανά μήνα.

Ο γερμανικός ιστότοπος 4kfilme.de παρατήρησε πρώτος την αλλαγή αυτή την εβδομάδα και η εκπρόσωπος της Amazon Katie Barker το επιβεβαίωσε, λέγοντας στο The Verge: "Οι δυνατότητες Dolby Vision και Dolby Atmos είναι διαθέσιμες μόνο στην επιλογή χωρίς διαφημίσεις, σε σχετικούς τίτλους".

Σε σχετική είδηση, μια ομαδική αγωγή που κατατέθηκε την Παρασκευή σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας υποστηρίζει ότι η Amazon παραβίασε τη σύμβασή της με πάνω από 100 εκατομμύρια συνδρομητές και παραβίασε τους νόμους της πολιτείας για την προστασία των καταναλωτών όταν πρόσθεσε κλιμακωτή υπηρεσία.

Σύμφωνα με την αγωγή, οι άνθρωποι που αγόρασαν ετήσιες συνδρομές πριν η Amazon προχωρήσει στην αλλαγή τιμολόγησης, υποστηρίζουν ότι παραπλανήθηκαν από την εταιρεία. "Οι λογικοί καταναλωτές περιμένουν ότι αν αγοράσουν μια συνδρομή για video streaming ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών χωρίς διαφημίσεις, το σχετικό περιεχόμενο θα προβάλλεται χωρίς διαφημίσεις όσο η συνδρομή αυτή είναι ενεργή", αναφέρεται στη μήνυση.