Μια σημαντική αναβάθμιση στο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης Claude Sonnet 4 ανακοίνωσε η Anthropic, αυξάνοντας το παράθυρο περιεχομένου (context window) του κατά 5 φορές, φτάνοντας το 1 εκατομμύριο tokens.

Η εξέλιξη αυτή εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών ΤΝ, όπως η OpenAI και η Google, σε έναν από τους βασικούς τομείς μάχης: τα "παράθυρα περιεχομένου" ή τη λειτουργική μνήμη των μοντέλων ΤΝ. 

Το νέο παράθυρο περιεχομένου επιτρέπει στους χρήστες να αναλύουν δεκάδες ερευνητικές εργασίες ή εκατοντάδες έγγραφα σε ένα μόνο αίτημα API. Όπως έχει αναφέρει η Anthropic στο παρελθόν, ένα παράθυρο περιεχομένου 500k μπορεί να διαχειριστεί περίπου 100 συνομιλίες πωλήσεων μισής ώρας ή 15 οικονομικές εκθέσεις. Το νέο παράθυρο διπλασιάζει αυτή τη δυνατότητα.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η βελτίωση στις δυνατότητες προγραμματισμού του μοντέλου, που αυξάνονται από την ανάλυση 20.000 γραμμών κώδικα (με το προηγούμενο παράθυρο των 200k) σε ολόκληρες βάσεις κώδικα 75.000 έως 110.000 γραμμών.

"Το νέο όριο είναι πραγματικά εντυπωσιακό γιατί αποτελεί ένα από τα μεγάλα εμπόδια που έχω δει με τους πελάτες", δήλωσε ο Brad Abrams, επικεφαλής προϊόντος για το Claude, σε συνέντευξη στο The Verge. "Με το παλιό καθεστώς οι προγραμματιστές έπρεπει να "σπάσουν" τα προβλήματά τους σε μικρά κομμάτια όμως με το υπάρχον παράθυρο περιεχομένου, και με ένα εκατομμύριο tokens, το μοντέλο μπορεί να χειριστεί ολόκληρο το εύρος του περιεχομένου, στην πλήρη κλίμακά του."

Ο Abrams ανέφερε ότι το Sonnet 4 μπορεί πλέον να διαχειριστεί 2.500 σελίδες κειμένου και ότι "ένα πλήρες αντίγραφο του 'Πόλεμος και Ειρήνη' χωράει εύκολα εκεί μέσα."

Ωστόσο, η Anthropic δεν είναι η πρώτη εταιρεία ΤΝ που προσφέρει τόσο μεγάλο παράθυρο περιεχομένου. Η OpenAI είχε ήδη προσφέρει το ίδιο μέγεθος παραθύρου με το GPT-4.1 τον Απρίλιο.

Για εταιρείες όπως η Anthropic και η OpenAI, οι εταιρικοί πελάτες είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν μεγάλα ποσά για βοήθεια στον προγραμματισμό. Οι δύο εταιρείες ανταγωνίζονται έντονα στον τομέα του προγραμματισμού ΤΝ, προσπαθώντας να κατακτήσουν την αγορά με νέες λειτουργίες. Την προηγούμενη εβδομάδα, η OpenAI κυκλοφόρησε το GPT-5, προβάλλοντας τις δυνατότητές του στον προγραμματισμό σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές.

Σύμφωνα με τον Abrams, οι πελάτες της Anthropic σε τομείς όπως ο προγραμματισμός, η φαρμακευτική, το λιανεμπόριο, οι επαγγελματικές υπηρεσίες και οι νομικές υπηρεσίες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το νέο παράθυρο περιεχομένου.

Όταν ρωτήθηκε αν η κυκλοφορία του GPT-5 από την OpenAI ώθησε την Anthropic να καταστήσει διαθέσιμο το νέο παράθυρο περιεχομένου νωρίτερα, ο Abrams απάντησε: "Κοιτάξτε, κινούμαστε με γρήγορους ρυθμούς εδώ και απλά ακούμε τα σχόλια των πελατών. Μόλις πριν από δυόμισι μήνες κυκλοφορήσαμε τα Opus 4 και Sonnet 4, και... πριν από μία εβδομάδα κυκλοφορήσαμε το Opus 4.1, και τώρα κυκλοφορούμε αυτό το παράθυρο του 1 εκατομμυρίου. Νομίζω ότι αυτό δείχνει απλώς πόσο πρόθυμοι είναι οι εταιρικοί μας πελάτες να αποκτήσουν αυτές τις βελτιώσεις, και κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να τις διαθέσουμε."

Το νέο παράθυρο περιεχομένου είναι διαθέσιμο από σήμερα μέσω του API της Anthropic για συγκεκριμένους πελάτες - όπως εκείνους που βρίσκονται στο Tier 4 και διαθέτουν προσαρμοσμένα όρια, που σημαίνει ότι έχουν δαπανήσει σημαντικό χρόνο και χρήματα στην πλατφόρμα. Ευρύτερη διαθεσιμότητα θα υπάρξει τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με την ανάρτηση στο ιστολόγιο της Anthropic.

  • Like 3
  • Haha 1