Τίτλοι σαν τον παραπάνω εμφανίζονται όλο και συχνότερα στο διαδίκτυο και φυσικά στο Facebook, με σκοπό να αποτελέσουν «δόλωμα» προς τον τελικό χρήστη να κάνει το πολυπόθητο κλικ και να τα διαβάσει.

Το φαινόμενο αυτό του «clickbait» θέλει να μειώσει σημαντικά το Facebook μέσω του ανανεωμένου αλγορίθμου που ενεργοποιεί σταδιακά για το Χρονολόγιο (newsfeed) των χρηστών του φέρνοντας σημαντικές αλλαγές στην επιλογή άρθρων που προτείνει στα μέλη του. Πλέον η όλη λειτουργία παρουσιάζει ομοιότητες με τον εντοπισμό spam email από το Gmail, εντοπίζοντας συγκεκριμένες λέξεις και δομές στο κείμενο αλλά και συγκεκριμένα στυλ στον τίτλο. Σύμφωνα με το Facebook, ο έλεγχος και τυχόν απόφαση για τη μη προώθηση ενός άρθρου γίνεται όταν ο αρθογράφος «επίτηδες δεν αναφέρει κρίσιμη πληροφορία στον τίτλο, εξαναγκάζοντας τον χρήστη να πατήσει προκειμένου να μάθει την απάντηση».

 

Στο αναλυτικό του μήνυμα στο επίσημο blog, το Facebook παραθέτει μερικούς τίτλους που θα εκλαμβάνονται ως clickbait και δεν θα προωθούνται στα χρονολόγια των χρηστών, τίτλοι που αναφέρονται στην αγγλική γλώσσα χωρίς να γίνεται λόγος αν τα μέτρα που έχει λάβει το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο επεκτείνονται και σε άλλες γλώσσες. Μερικά παραδείγματα τίτλων:

  • “When She Looked Under Her Couch Cushions And Saw THIS… I Was SHOCKED!”
  • “He Put Garlic In His Shoes Before Going To Bed And What Happens Next Is Hard To Believe”
  • “The Dog Barked At The Deliveryman And His Reaction Was Priceless.”
  • “You’ll Never Believe Who Tripped and Fell on the Red Carpet…”
  • “Apples Are Actually Bad For You?!”


Θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι κινήσεις του Facebook δεν θα πραγματοποιούνται ανά άρθρο αλλά από τη γενική τάση ενός facebook page προς clickbait τίτλους. Όπως αναφέρει στο μήνυμά του, οι περισσότερες Facebook σελίδες δεν πρόκειται να παρατηρήσουν κάποια διαφορά στην κίνηση τους, όχι όμως αυτές που έχουν κάνει κανόνα τη δημοσίευση παρόμοιων άρθρων.

 

Link.png Site: Facebook