Η επαυξημένη πραγματικότητα ήταν στο επίκεντρο των ανακοινώσεων του Facebook κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας του επίσημου συνεδρίου με την ονομασία F8.

Από την κεντρική σκηνή, ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε το δεύτερο στάδιο των κινήσεων του Facebook σε ότι αφορά την τεχνολογία αυτή, με επίκεντρο την κάμερα ενός smartphone, μέσα όμως από τις εφαρμογές του Facebook, του Messenger, του WhatsApp και του Instagram. Για τον συνιδρυτή της μεγαλύτερης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, τα παραδείγματα επαυξημένης πραγματικότητας που έχουμε σήμερα είναι σε βρεφικό στάδιο, με το Facebook να ανακοινώνει μια νέα πλατφόρμα που θα δώσει την ευκαιρία σε προγραμματιστές να δημιουργήσουν εντελώς νέες εμπειρίες. «Όπως η Apple δημιούργησε το iPad και το οικοσύστημα του iTunes πριν το iPhone, έτσι και εμείς θέλουμε να έχουμε αρκετό περιεχόμενο έτοιμο για μελλοντικές εξελίξεις» ανέφερε ο Zuckerberg.

 

Αυτή δε θα είναι η πρώτη φορά που το Facebook αποφασίζει να φτιάξει το δικό του οικοσύστημα εφαρμογών, με τις προηγούμενες προσπάθειες να μην είναι τόσο επιτυχημένες όπως αυτή του App Center το 2012 για εφαρμογές όπως το Farmville, Goodreads και Spotify. Κατά την παρουσίαση, ο Zuckerberg έδωσε και άλλα παραδείγματα «ενίσχυσης της πραγματικότητας» με διάφορα ψηφιακά αντικείμενα όπως για παράδειγμα ένα σκάκι ή μια τηλεόραση, δύο λύσεις που αντικαθιστούν πλήρως τις κανονικές λύσεις και κοστίζουν αρκετά λιγότερο.

 

Η Electronic Arts, η Nike και η Warner Bros είναι από τις πρώτες εταιρείες που θα συμμετάσχουν στη νέα πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας, δημιουργώντας διάφορα διασκεδαστικά πράγματα για χρήση με το Messenger κυρίως. Για παράδειγμα η εταιρεία Giphy Thoughts δημιούργησε το Giphy, μια μηχανή αναζήτησης για animated gif που αναλαμβάνει να βρει το κατάλληλο κινούμενο βίντεο ή σχέδιο προκειμένου ο χρήστης να μπορέσει να το τοποθετήσει υπό τη μορφή φούσκας πάνω από το κεφάλι κάποιου που κάνουμε λήψη με την εφαρμογή της κάμερας στον Messenger.

 

Η πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας του Facebook θα αποτελείται από διάφορα εργαλεία όπως το Frame Studio, και το AR Studio που επιτρέπει στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν κινούμενες μάσκες και εφέ τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ζωντανές μεταδόσεις.

 

 

Link.png Site: Nytimes