Πρόσφατα, το Facebook βρέθηκε στο μικροσκόπιο των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών και από τις δύο μεριές του Ατλαντικού αφότου τα προσωπικά δεδομένα σχεδόν 50 εκατομμυρίων χρηστών του βρέθηκε να κατέχει παράνομα η εταιρεία Cambridge Analytica.

Μετά από έρευνα της εφημερίδας New York Times, αποκαλύφθηκε ότι το κοινωνικό δίκτυο παρείχε πρόσβαση σε όλους τους μεγάλους κατασκευαστές smartphones. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, πίσω από το σκάνδαλο βρίσκονται πολλά μεγάλα ονόματα, μεταξύ των οποίων των Huawei, Lenovo, Oppo και TCL (Alcatel, BlackBerry) που έρχονται να προστεθούν δίπλα στα ακόμη μεγαλύτερα ονόματα των Apple, Amazon και Samsung που αποκαλύφθηκαν αρχικά την περασμένη Κυριακή.   

Σύμφωνα με την εφημερίδα New York Times, η συνεργασία του Facebook με τους κατασκευαστές smartphones χρονολογείται από το 2010, και εκείνη την περίοδο υπήρχε διαρκής πρόσβαση στα μέσα των χρηστών, όπως στους φίλους τους, στους αριθμούς τηλεφώνων, σε emails ή στο relationship status και σε οτιδήποτε αποθηκευόταν στο Activity Log. Μάλιστα, σύμφωνα με το γνωστό μέσο μαζικής ενημέρωσης, οι αρκετά λεπτομερείς πληροφορίες αφορούσαν και ανθρώπους, που δεν είχαν δώσει την συγκατάθεση τους να διαμοιράζονται δεδομένα με τρίτους.

O Ashkani Soltani, ερευνητής και σύμβουλος σε θέματα ιδιωτικότητας που έχει εργαστεί και για την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών (FTC) δήλωσε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση είναι σαν να γνωρίζεις ότι έχεις κλειδώσει το σπίτι σου, αλλά ο κλειδαράς ή εκείνος που έφτιαξε την κλειδαριά να μοίρασε κλειδιά του σπιτιού σου σε φίλους του χωρίς εσύ να το γνωρίζεις. 

Οι συμφωνίες ήταν μέρος μιας προσπάθειας για να ωθήσουν τους χρήστες κινητών να συμμετάσχουν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι εταιρείες είχαν τη δυνατότητα να προσθέσουν κουμπιά "Like" στις εσωτερικές εφαρμογές τους ή ακόμα και να συνδυάζουν feeds από όλους τους σημαντικούς λογαριασμούς σε μία εφαρμογή. Εκπρόσωποι του Facebook δήλωσαν ότι τα δεδομένα παρέμεναν στα τηλέφωνα και δεν αποθηκεύονταν σε διακομιστές. Η συνεργασία του Facebook με τους διάφορες κατασκευαστές συνεχίζεται μέχρι και σήμερα αν και υποσχέθηκε να τερματίσει την συμφωνία με την Huawei μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

Μετά την δημοσιοποίηση της έρευνας των New York Times, ο Craig Federighi, Vice President of Software Business της Apple στην ουσία επιβεβαίωσε ότι κάτι τέτοιο συνέβαινε και στην περίπτωση της εταιρείας του και δήλωσε πως πρόκειται να καταργήσουν την χρήση των buttons τύπου Facebook Like σε εφαρμογές τρίτων σε όλες τις πλατφόρμες της Apple. Έτσι, όταν ένας χρήστης που χρησιμοποιεί τον Safari δει ένα τέτοιο πλήκτρο, ένα pop-up θα τον ειδοποιεί ότι θα πρέπει να είναι προσεκτικός. Ο Alex Stamos, Chief Security Officer στο Facebook αμφισβήτησε κατά πόσο η κίνηση της Apple προστατεύει το απόρρητο ή χρησιμοποιείτε μόνο για την προώθηση του οικοσυστήματος της Apple.

GSMArena