Από ότι φαίνεται το Facebook άρχισε να παίρνει μέτρα για να αποτρέψει τις εταιρείες από το να χρησιμοποιούν καταχρηστικά τα δεδομένα σας για στοχευμένες ή εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Από τις 28 Φεβρουαρίου, το χαρακτηριστικό «γιατί το βλέπω αυτό;» (Γιατί βλέπω αυτή τη διαφήμιση;)  θα δείχνει ποιος –αν υπάρχει- ανέβασε τα στοιχεία επικοινωνίας ή τα προσωπικά σας δεδομένα για να φτάσετε στο σημείο να βλέπετε τη συγκεκριμένη διαφήμιση. Έτσι, θα γνωρίζετε αν προέρχεται απευθείας από την πηγή –π.χ από κάποια αλυσίδα λιανικής πώλησης που έχει τα στοιχεία σας- ή αν η εταιρεία το προϊόν της οποίας προβάλλεται διαφημιστικά βασίστηκε σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη για την συλλογή των δεδομένων σας. Προηγουμένως, το Facebook απλώς έδειχνε στους χρήστες ποια εταιρεία χρησιμοποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας τους.

Το παραπάνω βεβαίως δεν πρόκειται να σταματήσει εντελώς την κατάχρηση των δεδομένων σας. Παρόλα αυτά, θα εξηγεί πως βρέθηκαν τα δεδομένα σας στις διαφημιστικές εταιρείες και θα προσφέρει ενδεχομένως περισσότερες δυνατότητες για να περιορίσετε την πρόσβαση στα δεδομένα σας μελλοντικά. Το TechCrunch επίσης επισημαίνει ότι το παραπάνω θα βοηθήσει το Facebook να εντοπίσει διαφημιστικούς συνεργάτες του που «ανεβάζουν» τα στοιχεία επικοινωνίας σας ή πληροφορίες σας χωρίς την συγκατάθεση σας, και αυτό ενδεχομένως θα κάνει ορισμένες εταιρείες να το σκεφτούν διπλά πριν επιχειρήσουν να συλλέξουν προσωπικά δεδομένα χωρίς την συγκατάθεση των χρηστών που τους ανήκουν.

Αν και το Facebook δεν είναι και τόσο διαφανές όσο θα ήθελαν κάποιοι σχετικά με τις πολιτικές διαφήμισης, εντούτοις το παραπάνω μοιάζει να είναι ένα μικρό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.

Engadget

  • Like 4