Ανάλογα με τα σχόλια των χρηστών, μελλοντικά αναμένεται να τις προσαρμόσει.

Το Facebook θα ξεκινήσει σύντομα να δοκιμάζει την προσθήκη διαφημίσεων μέσα στο σύστημα εικονικής πραγματικότητας Oculus Quest. Τις επόμενες εβδομάδες, οι διαφημίσεις θα αρχίσουν να εμφανίζονται στο παιχνίδι Blaston της Resolution Games, καθώς και σε δύο άλλες εφαρμογές, άγνωστες για την ώρα. Το Facebook θα επεκτείνει αργότερα το σύστημα διαφημίσεων με βάση τα σχόλια των χρηστών, λέγοντας ότι στοχεύει στη δημιουργία μιας «αυτοσυντηρούμενης πλατφόρμας» για την ανάπτυξη του VR.

Το Facebook έφερε διαφημίσεις στην εφαρμογή Oculus για κινητά τον περασμένο μήνα αν και αυτό είναι το πρώτο σημαντικό βήμα για την τοποθέτηση διαφημίσεων στην ίδια την πλατφόρμα.

Η εταιρεία σε δημοσίευσή της δήλωσε:

Μόλις δούμε πώς πηγαίνει αυτή η δοκιμή και διαβάσουμε τα σχόλια από προγραμματιστές και την κοινότητα,  θα παράσχουμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πότε οι διαφημίσεις ενδέχεται να γίνουν ευρύτερα διαθέσιμες σε ολόκληρη την πλατφόρμα Oculus και στην εφαρμογή Oculus για κινητά.

Όπως και στις εφαρμογές του Facebook που δεν είναι VR, ο χρήστης μπορεί να αποκλείσει την εμφάνιση συγκεκριμένων δημοσιεύσεων εταιρειών να εμφανίζονται στα σημεία των διαφημίσεων. Και το Facebook λέει ότι δεν θα αλλάξει τον τρόπο συλλογής ή ανάλυσης των πληροφοριών του χρήστη. Αναφέρει μάλιστα ότι μερικά από τα πιο ευαίσθητα δεδομένα, όπως εικόνες από τις κάμερες του VR και πληροφορίες για το βάρος ή το ύψος των χρηστών που προέρχονται από την παρακολούθηση της φυσικής κατάστασης Oculus Move, θα παραμείνουν αποκλειστικά στις συσκευές των χρηστών. Επίσης, το Facebook αναφέρει πως δεν έχει σχέδια να χρησιμοποίησει δεδομένα κίνησης ή ηχογραφήσεων από τη λειτουργία Voice Assistant για την στόχευση διαφημίσεων. Όπως αναφέρει εκπρόσωπος του Facebook, το σύστημα θα χρησιμοποιεί πληροφορίες από το προφίλ των χρηστών.

Οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση και είτε να την ανοίξουν είτε να την αποθηκεύσουν για αργότερα. Η πρώτη επιλογή θα ανοίξει την ιστοσελίδα της διαφήμισης μέσα από τον browser του Oculus Quest ενώ η δεύτερη θα αποθηκεύσει τη διαφήμιση σε δύο ενότητες του VR συστήματος (Quest in-VR και Oculus Explore). Οι προγραμματιστές θα λαμβάνουν ένα μερίδιο των εσόδων από διαφημίσεις στις εφαρμογές τους, με το Facebook να μην αποκαλύπτει δημόσια το ποσοστό.

Το Facebook δεν έχει καταστήσει σαφές το αν οι διαφημίσεις θα εμφανιστούν τελικά στο Oculus Home και δεν προσδιορίζει αν θα προσθέσει διαφημίσεις και σε άλλες εφαρμογές τις επόμενες εβδομάδες.

Αυτή τη στιγμή επενδύουμε σε διακριτικές διαφημίσεις ως ένα νέο τρόπο για τους προγραμματιστές να χτίσουν επιχειρήσεις. Και παρόλο που δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να τις δοκιμάσουμε, διερευνούμε επίσης νέες μορφές διαφήμισης που είναι μοναδικές για το VR.

Το VR αποτελεί αναμφισβήτητα εδώ και χρόνια ένα μέσο διαφήμισης για αμέτρητες ταινίες, τηλεοπτικές σειρές αλλά και παροχή καινοτόμων εμπειριών όπως οι εφαρμογές των McDonald’s και IKEA. Ωστόσο, οι εφαρμογές VR που θα υποστηρίζουν ανεξάρτητες διαφημίσεις μοιάζει με το μοντέλο που βλέπουμε καθημερινά στα κινητά και τις ιστοσελίδες. Το να επιτρέπεται στους προγραμματιστές να ενσωματώσουν διαφημίσεις θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο κίνητρο για να εργαστεί κάποιος στο οικοσύστημα του Facebook παρά να διανέμει εφαρμογές μέσω του SideQuest (sideloading).

Το Facebook επί του παρόντος κυριαρχεί στην αγορά των VR συστημάτων με το Oculus Quest 2 των $299 να είναι από τις φθηνότερες επιλογές. Απέκτησε επίσης στούντιο τα οποία βρίσκονται πίσω από μεγάλα και δημοφιλή παιχνίδια, όπως τα Beat Saber και Battle Royale Population:One. Εν τω μεταξύ, ήδη από πέρυσι, άρχισε να απαιτεί από τους χρήστες να συνδέονται στο Facebook για τη χρήση του Oculus, αν και μπορούν να διατηρούν ξεχωριστά προφίλ και να χρησιμοποιούν ψευδώνυμα στο VR, κάτι που ενίσχυσε τους δεσμούς της εταιρείας με την Oculus, την οποία απέκτησε το 2014. Η προσθήκη διαφημίσεων δεν αποτελεί έκπληξη και είναι άλλο ένα μήνυμα ότι το Oculus ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στο Facebook.