Η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook ανακοίνωσε χθες τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 τα οποία συνεχίζουν το σερί συρρίκνωσης των κερδών της.

Τα συνολικά έσοδα των 28,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων ήταν μειωμένα μόνο κατά 1% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο πριν από ένα χρόνο, όμως τα καθαρά κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν κατά 36% στα 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Η επίτευξη κερδών σχεδόν 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων σίγουρα δεν αποτελεί μια κακή επίδοση για καμία εταιρεία, όμως το μέγεθος της μείωσης σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν είναι αρκετά σημαντική. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, αυτή είναι η πρώτη πτώση εσόδων που ανακοινώνει το Facebook κάτι που είναι αξιοσημείωτο αν και περιορίζεται μόλις στο 1%.

Τα διαφημιστικά έσοδα από τις εφαρμογές που διαθέτει στην ιδιοκτησία της η Meta παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητα σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα Reality Labs (που είναι υπεύθυνα για προϊόντα όπως το Meta Quest και άλλες πρωτοβουλίες που σχετίζονται με το metaverse) αυξήθηκαν κατά 48% σε σχέση με πέρυσι, στα 452 εκατομμύρια δολάρια. Πάντως τα Reality Labs ευθύνονται για ζημίες ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυτό το τρίμηνο, ζημίες κατά 15% μεγαλύτερες από το δεύτερο τρίμηνο πριν από ένα χρόνο. 

Η ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων έρχεται την ίδια ημέρα που η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) ανακοίνωσε ότι επιδιώκει να εμποδίσει την εξαγορά της Supernatural VR Within από τη Meta. Η εταιρεία αναπτύσσει VR εφαρμογές  προπόνησης και ταιριάζει απόλυτα με το metaverse όραμα της Meta και του συνιδρυτή της. «Αντί να ανταγωνίζεται επί της ουσίας, η Meta προσπαθεί να εξαγοράσει το δρόμο προς την κορυφή», δήλωσε ο John Newman, αναπληρωτής διευθυντής του Γραφείου Ανταγωνισμού της FTC.

Τον Ιούνιο, η Meta ανέφερε ότι είχε 2,88 δισεκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες στην οικογένεια εφαρμογών της (η οποία περιλαμβάνει το Facebook, το Instagram, το WhatsApp και το Messenger) και 3,65 δισεκατομμύρια μηνιαίως ενεργούς χρήστες. Οι δύο επιδόσεις είναι αυξημένες κατά 4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Ωστόσο, η αύξηση ειδικά για το Facebook ήταν μικρότερη - ο μέσος όρος των καθημερινών και μηνιαίων χρηστών αυξήθηκε μόνο κατά 3% και 1% αντίστοιχα. 

Κατά τη σημερινή κλήση με τους επενδυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg δήλωσε ότι περίπου το 15% του περιεχομένου που βλέπουν οι άνθρωποι στο Facebook και το Instagram είναι αναρτήσεις που τους προτείνει ο σχετικός μηχανισμός της εφαρμογής και ο οποίος βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη. Ενδιαφέρον αποτελεί το ότι ο Zuckerberg αναμένει ότι το ποσοστό αυτό θα διπλασιαστεί μέσα στο επόμενο έτος, κάτι που πιθανόν θα οφείλεται στην επερχόμενη μεγάλη αλλαγή στη λειτουργία των δύο εφαρμογών που ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο μεγάλος ανταγωνισμός με το TikTok.

  • Like 2