Το mAIgov αποτελεί έναν ψηφιακό βοηθό βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, ο οποίος εγκαινιάστηκε πρόσφατα στην πλατφόρμα gov.gr από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στόχος του είναι να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών, καθιστώντας πιο εύκολη και γρήγορη την αλληλεπίδρασή τους με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου. 

Αρχικά, το mAIgov βρίσκεται έκδοση "Beta", προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα κατά τη δοκιμαστική περίοδο. Όπως συμβαίνει με όλες τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, τα συστήματα χρειάζονται χρόνο για να "μάθουν" και να βελτιωθούν μέσω της αλληλεπίδρασης με τους χρήστες.

Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τα ερωτήματά τους στον ψηφιακό βοηθό σε φυσική γλώσσα, είτε γραπτά είτε προφορικά. Το mAIgov θα τους καθοδηγεί βήμα-βήμα ώστε να βρουν με απλό και φιλικό τρόπο την κατάλληλη ηλεκτρονική υπηρεσία που χρειάζονται. Στη συνέχεια, θα τους παρέχει λεπτομερείς οδηγίες για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν, καθώς και συνδέσμους για άμεση πρόσβαση.

Η αναζήτηση του mAIgov βασίζεται στις 1.610 ψηφιοποιημένες υπηρεσίες που έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα στην πλατφόρμα gov.gr, καθώς και στις 3.270 ψηφιοποιημένες διοικητικές διαδικασίες του Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών ΜΙΤΟΣ.

DSC_4172.JPG.592569ae801e4f5728467f7c5740573e.JPG

Όσον αφορά στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, η υπηρεσία είναι απόλυτα ανώνυμη και δεν αποθηκεύει κανενός είδους προσωπικά στοιχεία των χρηστών. Όπως επισημάνθηκε στη συνέντευξη τύπου, ακόμη και αν κάποιος χρήστης συμπεριλάβει κατά λάθος προσωπικά δεδομένα στη συζήτηση, αυτά διαγράφονται αυτόματα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξέτασε το ενδεχόμενο χρήσης άλλων chatbots τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Βard της Google. Ωστόσο, διαπίστωσε αρκετά λάθη στις απαντήσεις τους και τελικά προτίμησε τη λύση της OpenAI για τη δημιουργία του mAIgov.

Επιπλέον το mAIgov έχει τη δυνατότητα να κατανοεί ακόμη και γραπτό λόγο σε greeklish, καθιστώντας την επικοινωνία ακόμη πιο εύκολη για τους χρήστες που επιλέγουν αυτή την “κακή συνήθεια”. 

Κατά την πιλοτική λειτουργία, θα επιτρέπονται αρχικά 250 sessions (ταυτόχρονες συνομιλίες) ανά λεπτό, με στόχο τη σταδιακή αύξηση του ορίου. Κάθε session, θα διαρκεί 5 λεπτά και αν ο χρήστης εξαντλήσει το όριο, θα μπορεί να επανεκκινήσει μια νέα συζήτηση με το mAIgov. Παράλληλα, έχει προβλεφθεί ειδικός μηχανισμός αναμονής ώστε να εξυπηρετηθούν όλα τα αιτήματα με τον βέλτιστο τρόπο. Η πρόσβαση στην υπηρεσία μπορεί να γίνει από σήμερα μέσα από την κεντρική σελίδα του gov.gr αλλά και μέσα από τη mobile εφαρμογή της υπηρεσίας σε Android και iPhone.

  • Like 7