Ο John Carmack, ένας από τους πρωτοπόρους στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας που εντάχθηκε στη Meta από την Oculus μετά την εξαγορά της με 2 δισεκατομμύρια δολάρια, αποχώρησε από το κοινωνικό δίκτυο.

Το Business Insider ανέφερε πρώτο την αποχώρησή του, επικαλούμενο άτομα που γνωρίζουν την εταιρεία, και δημοσίευσε κομμάτια του εσωτερικού του υπομνήματος που περιείχαν επικριτικά σχόλια για τη Meta και τις προσπάθειές της πάνω στην επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα. Λίγο μετά τη δημοσιοποίηση της είδησης από το Insider και τους New York Times, ο Carmack επιβεβαίωσε στο Twitter και το Facebook ότι όντως αποχωρεί από την εταιρεία και μάλιστα δημοσίευσε ολόκληρο το σημείωμά του προς τους εργαζομένους. 

«Αυτό είναι το τέλος της δεκαετίας μου στην εικονική πραγματικότητα», ανέφερε ο Carmack στο σημείωμά του. Αρχικά ο Carmack επαινεί το σύστημα Quest 2 επειδή είναι αυτό που «επιθυμούσε να δει από την αρχή», με υποστήριξη inside out tracking, προαιρετικό PC streaming, οικονομική τιμή και οθόνη με ανάλυση σχεδόν 4Κ. Ωστόσο, υποστήριξε ότι θα μπορούσε «να είχε κυκλοφορήσει λίγο πιο γρήγορα και να είχε πάει εμπορικά καλύτερα αν είχαν ληφθεί διαφορετικές αποφάσεις».

Το κύριο πρόβλημα του Carmack με τη Meta φαίνεται να είναι η αποτελεσματικότητα της εταιρείας - ή, με βάση το σημείωμά του, η έλλειψή της. «Έχουμε έναν τεράστιο αριθμό ανθρώπων και πόρων, αλλά συνεχώς αυτο-σαμποτάρουμε και σπαταλάμε την προσπάθεια», έγραψε. «Δεν υπάρχει τρόπος να το ωραιοποιήσουμε αυτό- νομίζω ότι η εταιρεία μας λειτουργεί με τη μισή αποτελεσματικότητα που θα με έκανε ευτυχισμένο».

Το πρώην στέλεχος της Meta δήλωσε ότι αφού αποτελούσε «μια φωνή στα υψηλότερα κλιμάκια», αισθάνθηκε ότι θα έπρεπε να είναι σε θέση να βελτιώσει πιο γρήγορα τα πράγματα, αλλά «προφανώς δεν ήταν αρκετά πειστικός». Παρόλο που δεν έδωσε λεπτομερή παραδείγματα, ο Carmack σημείωσε ότι ένα μεγάλο μέρος των θεμάτων για τα οποία παραπονέθηκε, επέστρεψαν προς το μέρος του μόνο ένα ή δύο χρόνια αφότου είχαν ήδη συσσωρευτεί αποδείξεις για το θέμα. «Ποτέ δεν μπόρεσα να τερματίσω ανόητα πράγματα πριν προκαλέσουν ζημιά ή να ορίσω μια κατεύθυνση και να έχω μια ομάδα να την τηρήσει πραγματικά», πρόσθεσε. Ο Carmack παραδέχτηκε κοντά στο τέλος του υπομνήματος ότι είχε «κουραστεί από τη μάχη που έδινε», αλλά ότι εξακολουθεί να πιστεύει ότι "το VR μπορεί να προσφέρει αξία στους περισσότερους ανθρώπους στον κόσμο, και καμία εταιρεία δεν είναι σε καλύτερη θέση για να το κάνει αυτό από τη Meta».

Όπως δήλωσε ο Carmack στο Twitter, δεν κρύβει ότι «ήταν πάντα αρκετά απογοητευμένος με το πώς γίνονται τα πράγματα στη Meta». Σε συνέντευξη του στο podcast του Lex Fridman τον Αύγουστο, ανέφερε ότι η απώλεια 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το τμήμα AR και VR της εταιρείας τον έκανε να «αρρωστήσει σκεπτόμενος ότι ξοδεύονται τόσα πολλά χρήματα». Δημοσίευσε αναρτήσεις στον εσωτερικό πίνακα μηνυμάτων της Meta επικρίνοντας τα χαρακτηριστικά των ακουστικών της και την ανάγκη εγκατάστασης ενημερώσεων λογισμικού πριν μπορέσει κάποιος να τα χρησιμοποιήσει. Προφανώς ο Carmack πίεζε επίσης τη Meta να βάλει σε προτεραιότητα την εμπειρία του χρήστη όταν πρόκειται για το πώς θέλει να αναπτύξει το όραμά της για το metaverse. 

Ο Carmack έγινε ο πρώτος επικεφαλής τεχνολογίας της Oculus το 2013, μετά την αποχώρησή του από την id Software, όπου συνδημιούργησε τα franchises του Doom και του Quake. Εντάχθηκε στη Meta όταν αυτή εξαγόρασε την Oculus για 2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014. Το 2019, έκανε ένα βήμα πίσω, παίρνωντας τη θέση του CTO μόνο ως σύμβουλος για να επικεντρωθεί στην Τεχνητή Γενική Νοημοσύνη (AGI), ή το είδος της τεχνητής νοημοσύνης που είναι ικανή να εκτελεί ανθρώπινες εργασίες. Η νεοσύστατη επιχείρησή του, Keen Technologies, εργάζεται για την ανάπτυξη αυτού του τύπου συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης.

  • Like 5
  • Thanks 1