Το WhatsApp ανακοίνωσε ότι θα εμφανίζει διαφημίσεις εντός της εφαρμογής για πρώτη φορά, σηματοδοτώντας σημαντική αλλαγή από την αρχική του φιλοσοφία χωρίς διαφημίσεις, παιχνίδια που είχε όταν το Facebook το απέκτησε έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2014.

Με βάση την επίσημη ανακοίνωση, οι προωθητικές ενέργειες θα εμφανίζονται μόνο στη περιοχή της εφαρμογής που ονομάζεται Updates, την οποία χρησιμοποιούν περίπου 1,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά.

Όπως αναφέρεται, το WhatsApp θα συλλέγει ορισμένα δεδομένα χρηστών για τη στόχευση των διαφημίσεων, όπως τοποθεσία και η προεπιλεγμένη γλώσσα της συσκευής, αλλά δεν θα "κοιτάει" το περιεχόμενο των μηνυμάτων ή με ποιους μιλούν οι χρήστες. Η εταιρεία πρόσθεσε ότι δεν έχει σχέδια να τοποθετήσει διαφημίσεις σε συνομιλίες και προσωπικά μηνύματα.

«Τα προσωπικά σας μηνύματα, κλήσεις και καταστάσεις, θα παραμείνουν κρυπτογραφημένα από άκρο σε άκρο», δήλωσε η Nikila Srinivasan, αντιπρόεδρος διαχείρισης προϊόντων στο WhatsApp. «Η σκέψη μέσω του φακού της ιδιωτικότητας ήταν απίστευτα σημαντική για το πώς σκεφτήκαμε να φέρουμε αυτά τα χαρακτηριστικά στην αγορά», τόνισε η Srinivasan.

Οι διαφημίσεις εντός της εφαρμογής αποτελούν σημαντική αλλαγή από την αρχική φιλοσοφία του WhatsApp. Οι Jan Koum και Brian Acton, που ίδρυσαν το WhatsApp το 2009, ήταν αφοσιωμένοι στη δημιουργία ενός απλού και γρήγορου τρόπου επικοινωνίας μεταξύ φίλων και οικογένειας με κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο. Και οι δύο άφησαν την εταιρεία πριν από επτά χρόνια.

Έκτοτε, ο Mark Zuckerberg, διευθύνων σύμβουλος της Facebook, πλέον Meta, έχει εστιάσει στην ανάπτυξη του WhatsApp και την ιδιωτικότητα των χρηστών, ενώ παράλληλα ενσωματώνει την εφαρμογή με άλλα προϊόντα της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων του Instagram και Messenger.

Η εισαγωγή διαφημίσεων στο WhatsApp ανοίγει μια προσοδοφόρα ευκαιρία για τη Meta, η οποία έχει δαπανήσει δισεκατομμύρια για τεχνητή νοημοσύνη και άλλες επιδιώξεις, ενώ ενδεχομένως εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ιδιωτικότητα.

Σε δήλωσή του, ο Will Cathcart, επικεφαλής του WhatsApp, διαβεβαίωσε τους χρήστες ότι η εφαρμογή θα παραμείνει ασφαλής και θα προστατεύει την ιδιωτικότητά τους.

«Εργαζόμαστε σκληρά για να προστατεύσουμε την ιδιωτικότητα των επικοινωνιών των ανθρώπων», δήλωσε. «Κάποιοι άνθρωποι χρησιμοποιούν το WhatsApp μόνο για ιδιωτικές συνομιλίες και κλήσεις, και τίποτα δεν αλλάζει σε αυτό».

Το WhatsApp, που αποκάλυψε τις αλλαγές στο συνέδριο της διαφημιστικής βιομηχανίας Cannes Lions, ανακοίνωσε επίσης ότι λανσάρει επι πληρωμή μηνιαίες συνδρομές  για δημιουργούς περιεχομένου, παρόμοια με προσφορές ανταγωνιστών όπως των X, YouTube και Twitch.

Τα τελευταία χρόνια, η Meta έχει στραφεί σε πηγές ανεκμετάλλευτων εσόδων. Λάνσαρε συνδρομητικές υπηρεσίες για δημιουργούς στο Instagram και Facebook, και αρχίζει να εμφανίζει διαφημίσεις στο Threads, την εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης βασισμένη σε κείμενο.

  • Sad 1
  • Haha 1