Η Microsoft θα κάνει σύντομα πολύ πιο γρήγορο το φόρτωμα των βιντεοπαιχνιδιών στα Windows PC.

Μετά την κυκλοφορία του DirectStorage νωρίτερα φέτος, η τεχνολογία της “decompression” GPU υπόσχεται να αποτελέσει το επόμενο βήμα στη συνεχή προσπάθεια βελτίωσης των χρόνων φόρτωσης των παιχνιδιών στους Windows υπολογιστές. Η Microsoft αναφέρει ότι πρόκειται για "ένα από τα χαρακτηριστικά που μας ζητήθηκαν περισσότερο" από τους προγραμματιστές παιχνιδιών.

Με την decompression GPU, την αποσυμπίεση των απαραίτητων στοιχείων ενός παιχνιδιού που απαιτείται για την εκκίνησή του, θα πραγματοποιείται στην κάρτα γραφικών και όχι στον επεξεργαστή. Τα σύγχρονα παιχνίδια περιλαμβάνουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων, όπως χαρακτήρες, τοπία και αντικείμενα, τα οποία συμπιέζονται για να μειωθεί το συνολικό μέγεθος ενός παιχνιδιού.

«Συνήθως, η εργασία αποσυμπίεσης των δεδομένων γίνεται στη CPU, επειδή οι μορφές συμπίεσης έχουν ιστορικά βελτιστοποιηθεί μόνο για τους επεξεργαστές», εξηγεί η Cassie Hoef, Senior Program Manager της Microsoft. «Προσφέρουμε μια εναλλακτική μέθοδο με το DirectStorage 1.1, μεταφέροντας την αποσυμπίεση αυτών των στοιχείων του παιχνιδιού απευθείας στη GPU».

image.png.dea4c4231b3e549019022074a96d95c5.png

Με τη μετακίνηση του φόρτου εργασίας στη GPU, οι χρόνοι φόρτωσης μπορούν να μειωθούν θεαματικά στα παιχνίδια, ακόμη και σε περιοχές όπου μετακινείστε από τον ένα κόσμο στον άλλο. Η Microsoft ισχυρίζεται ότι η ταχύτητα φόρτωσης μπορεί να είναι έως και τρεις φορές μεγαλύτερη, απελευθερώνοντας τη CPU για να χειριστεί άλλες διεργασίες του παιχνιδιού. «Όταν κυκλοφορήσει το DirectStorage 1.1, ξεκινάει ένα νέο ταξίδι για τους προγραμματιστές παιχνιδιών, ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως το gaming hardware και να επιταχύνουν τους χρόνους φόρτωσης για τα παιχνίδια PC τα επόμενα χρόνια», λέει η Hoef.

Οι νέες βελτιώσεις θα είναι σύντομα διαθέσιμες για τους προγραμματιστές τόσο στα Windows 10 όσο και στα Windows 11. Η Microsoft αναφέρει ότι υπάρχουν «πρόσθετες βελτιστοποιήσεις στο IO stack, διαθέσιμες αποκλειστικά στους χρήστες των Windows 11», οπότε αυτή θα είναι η καλύτερη επιλογή για το GPU decompression και το DirectStorage γενικότερα.

Η μπάλα όμως πάει και στο γήπεδο των κατασκευαστών GPU, όπως της Nvidia και της AMD, οι οποίοι θα πρέπει να κυκλοφορήσουν συμβατούς drivers με το DirectStorage 1.1, πριν από την τελική έκδοση της Microsoft αργότερα μέσα στη χρονιά. Ενώ το DirectStorage υπόσχεται ταχύτατους χρόνους φόρτωσης όπως αυτούς που βλέπουμε στο Xbox Series X, δεν έχουμε δει ακόμα πολλά παιχνίδια PC να υιοθετούν αυτή την τεχνολογία. Το Forspoken υποτίθεται ότι θα ήταν το πρώτο μεγάλο παιχνίδι με υποστήριξη DirectStorage, όμως η κυκλοφορία του παιχνιδιού αναβλήθηκε για τον Ιανουάριο του 2023. 

  • Like 11