Ο τεχνολογικός κολοσσός φαίνεται πως επιμένει σε αυτή την άκρως αμφιλεγόμενη τακτική.

Για μία ακόμη φορά η Microsoft ενσωματώνει διαφημίσεις στο Google Chrome, σε μια προσπάθεια να ωθήσει τους χρήστες των Windows να στραφούν στο Bing. Η κακή αρχή έγινε πέρυσι, όταν ο τεχνολογικός κολοσσός άρχισε να εμφανίζει διαφημίσεις, μέσα από παράθυρα τα οποία άνοιγαν πάνω σε άλλες εφαρμογές. Μετά από μια παύση, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ορισμένες "ανεπιθύμητες συμπεριφορές", οι ενοχλητικές διαφημίσεις επέστρεψαν και πάλι, στα Windows 10 και 11.

Χρήστες των Windows αναφέρουν ότι τις τελευταίες μέρες οι διαφημίσεις έκαναν και πάλι την εμφάνισή τους, προωθώντας το Bing AI και τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft, μέσα από το πρόγραμμα περιήγησης της Google. Αν ο χρήστης επιλέξει "ναι" σε αυτό το σημείο, τότε η Microsoft ορίζει το Bing ως προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο Chrome. Οι διαφημίσεις αυτές παραπέμπουν σε malware, με τους χρήστες να διερωτώνται και πάλι αν είναι πραγματικές ή προσπάθεια υποκλοπής δεδομένων. Η Microsoft, μέσω της εκπροσώπου της, Κέιτλιν Ρούλστον, επιβεβαίωσε με δήλωση στο Verge ότι οι διαφημίσεις αυτές είναι γνήσιες και κανονικά πρέπει να εμφανίζονται μόνο μία φορά. Μάλιστα, η Ρούλστον περιέγραψε το σύστημα αυτό ως ευκαιρία να έχουν επιπλέον οφέλη οι χρήστες, καθώς η ενεργοποίηση της επιλογής τους προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες να απευθυνθούν στο Copilot. "Αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στο να προσφέρουμε στους πελάτες μας επιλογές, οπότε υπάρχει η δυνατότητα απόρριψης της ειδοποίησης", ανέφερε η Ρούλστον.

Αν η Microsoft απέδιδε πράγματι τη σημασία που ισχυρίζεται στο να προσφέρει στους χρήστες των Windows επιλογές, τότε θα τους προσέφερε και έναν απλό τρόπο οριστικής απενεργοποίησης αυτών των ειδοποιήσεων. Η Microsoft καταφεύγει σε διάφορους τρόπους προκειμένου να ωθήσει τους χρήστες των Windows να στραφούν στο Bing και το Edge, δυσκολεύοντάς τους να τα αποφύγουν μέσα από τις ρυθμίσεις.

Η τακτική αυτή καταγράφεται εδώ και καιρό, με τη Microsoft να υποχρεώνει κάποια στιγμή τους χρήστες να μεταβούν στο Edge μετά από μια ενημέρωση των Windows, ενώ συχνά εμφανίζει μηνύματα τα οποία καταλαμβάνουν όλη την οθόνη, επιχειρώντας να ωθήσει τους χρήστες να στραφούν στο Bing και το Edge, μετά από την εφαρμογή των τελευταίων ενημερώσεων.

Νωρίτερα μέσα στο 2024, μάλιστα, η Microsoft υποχρεώθηκε να διορθώσει ένα ζήτημα που προέκυψε καθώς ο Edge αυτόματα εισήγαγε στοιχεία περιήγησης στο διαδίκτυο και καρτέλες από το Chrome, χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη.

Σε μια περίοδο κατά την οποία, ιδίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γίνεται πολύς λόγος για το δικαίωμα των χρηστών να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές, η πάγια τακτική της Microsoft δεν καταλήγει απλά ενοχλητική αλλά είναι πολύ πιθανό να κινήσει το ενδιαφέρον των ρυθμιστικών αρχών της Ε.Ε.

  • Haha 6