Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Nova βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο διαφημιστικής διαμάχης με τους ανταγωνιστές της, καθώς δύο φορές μέσα σε έναν μήνα κλήθηκε να τροποποιήσει την επικοινωνία της από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας.

Αφορμή στάθηκε ο ισχυρισμός της Nova ότι είναι ο «ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής», με το Συμβούλιο να κρίνει με την απόφαση Α5812 -μετά από καταγγελία της Vodafone- πως ο ισχυρισμός δεν τεκμηριωνόταν επαρκώς και ήταν πιθανό να παραπλανήσει. Στην απόφαση αναφέρεται ότι 

Ο αριθμός των καθαρών νέων συνδέσεων του πρώτου 6μήνου 2023, που είναι το μοναδικό στοιχείο στο οποίο στηρίζεται η δήλωση αυτή, κρίθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή ότι είναι ένα μέγεθος ευμετάβλητο, που δεν συνδέεται ευθέως / απαραιτήτως με την ανάπτυξη της εταιρείας (όπως για παράδειγμα τα έσοδα) και από μόνο του δεν κρίνεται κατάλληλο για να τεκμηριώσει επαρκώς έναν τόσο απόλυτο ισχυρισμό υπεροχής.

Παρόλα αυτά, η Nova επανήλθε με τροποποιημένο σλόγκαν με το οποίο αυτοχαρακτηρίζεται ως ο «Νο1 πάροχος σε νέες συνδέσεις για το Α' Εξάμηνο του 2023», το οποίο κι αυτό κρίθηκε ομόφωνα παραπλανητικό μετά από καταγγελία της Cosmote. Στην περίπτωση αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή ο σχετικός ισχυρισμός με βάση την τεκμηρίωση της Nova βασίστηκε σε στοιχεία τα οποία:

α. δεν προκύπτουν από κοινά αποδεκτά δεδομένα για τις νέες συνδέσεις, προερχόμενα από τρίτη, ανεξάρτητη πηγή, ενώ 
β. δεν υπάρχει, έστω, μεταξύ των εταιρειών κοινά αποδεκτή μεθοδολογία / τρόπος υπολογισμού τους,  ούτε κοινά αποδεκτοί όροι διαχείρισής τους (όπως π.χ. η συστηματική, σε τακτά χρονικά διαστήματα γνωστοποίηση, ή ο τρόπος δημοσιοποίησης).

Με βάση τα παραπάνω η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο υπό κρίση ισχυρισμός «Νο 1 πάροχος σε νέες συνδέσεις κινητής το Α εξάμηνο 2023» προσκρούει στα άρθρα 6 (περί τεκμηρίωσης) και 11 (περί συγκρίσεων) του ΕΚΔ-Ε και η επικοινωνία θα πρέπει να τροποποιηθεί προκειμένου να είναι σύμφωνη με τον Κώδικα. Η εταιρεία προχώρησε στην αλλαγή της διαφημιστικής της καμπάνιας με βάση τις παρατηρήσεις της Επιτροπής.

Οι πρόσφατες αποφάσεις υπογραμμίζουν την ανάγκη προσεκτικής τεκμηρίωσης συγκριτικών διαφημιστικών ισχυρισμών, ώστε να αποφεύγεται η παραπλάνηση καταναλωτών στον έντονα ανταγωνιστικό χώρο των τηλεπικοινωνιών. Παράλληλα, τονίζουν τη σημασία κοινώς αποδεκτών κριτηρίων για την αξιολόγηση τέτοιων ισχυρισμών.

  • Like 2