Στο ποσό αυτό ανέρχονται, σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμόδιων παραγόντων, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές εναλλακτικών παρόχων, τις οποίες ο ΟΤΕ θεωρεί πως είναι από δύσκολο έως και αδύνατο να εισπράξει. Το 2008 οδεύει προς το τέλος του, με την Altec Telecoms να κηρύσσει πτώχευση και τη Lannet ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία. Δεν είναι καθόλου παράξενο που οι δύο εταιρείες φιγουράρουν στην κορυφή του καταλόγου των παρόχων με τα περισσότερα χρέη προς τον ΟΤΕ. Lannet και Altec Telecoms χρωστούν συνολικά γύρω στα 50 εκατ., ενώ ελαφρώς κάτω από το επίπεδο των 20 εκατ. βρίσκεται άλλη μία εταιρεία, που πρακτικά έχει σταματήσει τη λειτουργία της, η Teledome. Βέβαια, οι εταιρείες αμφισβητούν ένα μέρος των υποχρεώσεών τους, επικαλούμενες σφάλματα του ΟΤΕ στην τιμολόγηση ή διπλοχρεώσεις, πάντως ακόμη και έπειτα από συμψηφισμούς η κατάσταση δεν φαίνεται να μεταβάλλεται ουσιαστικά.

 

Ωστόσο, παρά το βαρύ κλίμα από τις χρεοκοπίες, τη δυσκολία των εταιρειών που έχουν απομείνει στην εξεύρεση κεφαλαίων και τα πάμπολλα τεχνικά προβλήματα, η φυγή των συνδρομητών από τον ΟΤΕ συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς.

 

Ηδη ο οργανισμός μετρά 600.000 χαμένες τηλεφωνικές γραμμές, οι οποίες έχουν «μεταναστεύσει» προς τις άλλες εταιρείες. Εφόσον συνεχιστεί ο σημερινός ρυθμός αποσυνδέσεων από τον ΟΤΕ, ώς το τέλος του χρόνου ο οργανισμός θα έχει απολέσει άλλα 100.000 νοικοκυριά, χωρίς στους αριθμούς αυτούς να λαμβάνονται υπ' όψιν εκείνοι που υιοθετούν για το σπίτι σύνδεση μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Ανεξάρτητες έρευνες εκτιμούν πως ποσοστό 15-18% των ελληνικών νοικοκυριών δεν χρησιμοποιεί σταθερή τηλεφωνική γραμμή και διεκπεραιώνει όλες του τις ανάγκες, περιλαμβανομένης και της πρόσβασης στο διαδίκτυο, μέσω κινητών.

 

Ειδικότερα, όσον αφορά το «γρήγορο Internet», ο ΟΤΕ εξακολουθεί βέβαια να αποτελεί τη μεγαλύτερη δύναμη αυτή τη στιγμή και η εικόνα αυτή είναι δύσκολο να αντιστραφεί με τα σημερινά δεδομένα. Συνολικά ο ΟΤΕ εξυπηρετεί απευθείας ή μέσω προγραμμάτων μεταπώλησης γύρω στο 1 εκατ. συνδέσεις, όταν ο μεγαλύτερος εναλλακτικός πάροχος δεν έχει στο πελατολόγιό του περισσότερα από 200.000 νοικοκυριά.

 

Οπως δείχνουν τα διαθέσιμα στοιχεία, τέσσερις εταιρείες ελέγχουν το 92% του συνόλου των εκτός ΟΤΕ συνδέσεων, γεγονός που οδηγεί πολλά στελέχη του κλάδου στην εκτίμηση πως τους επόμενους μήνες είναι πιθανό να δούμε μία ή ακόμη και δύο εξαγορές μικρότερων εταιρειών από μεγαλύτερες.

 

Στο μεταξύ, πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί πως ένας αριθμός συνδρομητών που επιχείρησε να βρει καλύτερη τύχη (και υπηρεσίες) εκτός ΟΤΕ, επέστρεψε τελικά στον οργανισμό. Μόνο την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου στον ΟΤΕ επέστρεψαν περίπου 3.000 γραμμές, αριθμός πάντως που υπολείπεται κατά πολύ των συνεχιζόμενων αποσυνδέσεων.

 

Οι λόγοι της συνεχιζόμενης φυγής συνδρομητών από τον ΟΤΕ είναι, όπως φαίνεται, πολλοί. Λόγω του νομοθετικού πλαισίου επιβάλλονται περιορισμοί στον ΟΤΕ όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική που μπορεί να ακολουθήσει, αλλά φαίνεται πως υπάρχουν και κάποια ζητήματα ποιότητας που τον τελευταίο καιρό έχουν ενταθεί. Πελάτες του οργανισμού μένουν χωρίς τηλεφωνική σύνδεση για 10 ή και περισσότερες ημέρες, ακόμη και αν κατοικούν στο κέντρο της Αθήνας. Εκτός από τις βλάβες που οφείλονται στο ίδιο το δίκτυο και την υποδομή του ΟΤΕ, πολλά προβλήματα προκαλούνται από τις εργασίες τρίτων, ωστόσο ο ΟΤΕ φαίνεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ταχύτερη αποκατάσταση της λειτουργίας των γραμμών.

 

Source.png Πηγή: enet.gr