Η εταιρεία AeroMobil που δραστηριοποιείται τα τελευταία πέντε χρόνια έχει βάλει στόχο να κατασκευάσει το πρώτο λειτουργικό, και -κατά κάποιο τρόπο- πρακτικό, καταναλωτικό ιπτάμενο αυτοκίνητο.

Το τρίτο πρωτότυπο που κατασκεύασε παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο αλλά πρόσφατα, στο συνέδριο SXSW, ο CEO της εταιρείας Juraj Vaculik αποκάλυψε περισσότερα στοιχεία για το παρελθόν, το μέλλον και τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η εταιρεία του ώστε να μην παραμείνει στα... πρωτότυπα, αλλά να κατασκευάσει τα πρώτα καταναλωτικά οχήματα, κάτι που η εταιρεία του έχει βάλει στόχο να πραγματοποιήσει μέσα στο 2017.

 

Τόσο ο Juraj Vaculik όσο και ο co-founder της AeroMobil, Stefan Klein πιστεύουν ότι σήμερα στα μέσα μεταφοράς, είτε πρόκειται για αυτοκίνητα, είτε για αεροπλάνα, υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί, όπως είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους, οι μη αποδοτικές αεροπορικές πτήσεις (ειδικά εκείνες των 500-650 χιλιομέτρων) καθώς και οι έλλειψη υποδομών στα μέρη που θέλουν να πηγαίνουν οι άνθρωποι.

Πιστεύουν παρόλα αυτά ότι τα ιπτάμενα αυτοκίνητα μπορούν να δώσουν λύσεις σε πολλά ζητήματα. "Χρειάζεται να μεταφέρουμε την κίνηση από ένα δισδιάστατο σε ένα τρισδιάστατο κόσμο" είπε ο Vaculik.

 

Για να γίνει αυτό απαιτείται να ξεπεραστούν ορισμένα τεχνικά, οικονομικά και νομικά εμπόδια καθώς και επιπρόσθετες υποδομές για όσους θέλουν να χρησιμοποιούν τέτοια οχήματα.

 

Όσο αφορά στο τεχνικό επίπεδο, η εταιρεία αυτή την περίοδο προσπαθεί να βρει τα κατάλληλα υλικά ώστε να κρατήσει το βάρος του σε χαμηλά επίπεδα ώστε να είναι ικανό για πτήση, αλλά παράλληλα να είναι αρκετά στιβαρό ώστε να περάσει τα αυστηρά κριτήρια ασφαλείας και πρόσκρουσης. Αυτά τα εμπόδια, σύμφωνα με τον Vaculik θα ξεπεραστούν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, αν και αυτά τα υλικά δεν πρόκειται να είναι φτηνά.

 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του CEO της εταιρείας, το ιπτάμενο αυτοκίνητο της AeroMobil θα στοιχίζει περίπου 200 χιλιάδες ευρώ.

Ο ίδιος επίσης επιβεβαίωσε μπροστά στο κοινό στο SXSW ότι έχει την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόσο από χρηματοδοτικής πλευράς για την έρευνα, ανάπτυξη και παραγωγή όσο και από νομικής πλευράς, ώστε να αποκτήσει τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται για να καταστεί το εγχείρημα λειτουργικό.

 

Τέλος, ο Vaculik είπε ότι ο όχημα του για να απογειωθεί και να προσγειωθεί δεν θα χρειάζεται κάτι περισσότερο από μία λωρίδα με γρασίδι μήκους 200 μέτρων. Για να οδηγήσει και να πετάξει κάποιος ένα τέτοιο όχημα, θα χρειαστεί πέρα από δίπλωμα αυτοκινήτου να έχει βεβαίως και δίπλωμα πιλότου.

 

 

Link.png Site: Engadget