Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Michael Leiters, ήταν σκεπτικιστής απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα πολύ πριν αναλάβει τη θέση του τον Ιανουάριο.

Ο Leiters, ο οποίος προηγουμένως διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος του βρετανικού κατασκευαστή υπεραυτοκινήτων McLaren, είχε δηλώσει στους Financial Times ότι «η τεχνολογία δεν είναι έτοιμη». Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ηλεκτρικά οχήματα στερούνται του συναισθηματικού στοιχείου των θορυβωδών κινητήρων και χάνουν ταχύτερα την αξία τους.

Ο Leiters αναλαμβάνει καθήκοντα σε μια κρίσιμη στιγμή για την εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη, η οποία περιορίζει τις ηλεκτρικές της φιλοδοξίες και στρέφει ξανά τις επενδύσεις της σε βενζινοκίνητα μοντέλα.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος ξεκίνησε την καριέρα του ως προσωπικός βοηθός ενός από τους CEOs της Porsche στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και εργάστηκε επίσης ως επικεφαλής τεχνολογίας της Ferrari. Όπως δήλωσε ο ανεξάρτητος αναλυτής πολυτελών αυτοκινήτων Scott Sherwood, ήταν «ένας από μια πολύ μικρή χούφτα ανθρώπων που συγκεντρώνει όλα τα προσόντα».

Η γνωστή μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων αποτελεί εδώ και καιρό μια από τις πιο αξιόπιστες πηγές κερδών στον όμιλο Volkswagen. Ενώ οι πωλήσεις οχημάτων της Porsche αντιπροσώπευαν μόνο το 3,6% των παραδόσεων της Volkswagen κατά μέσο όρο παγκοσμίως τα τελευταία τρία χρόνια, το brand παρήγαγε σχεδόν το 30% των λειτουργικών κερδών του ομίλου.

Ωστόσο, οι μετοχές της έχουν καταρρεύσει σχεδόν κατά δύο τρίτα από το αποκορύφωμά τους τον Μάιο του 2023, μετά από μια σειρά προειδοποιήσεων για μείωση κερδών φέτος που προκλήθηκαν από την κάμψη στην Κίνα καθώς και από υποτιμήσεις.

Τον Σεπτέμβριο, ο όμιλος μείωσε την πρόβλεψή του για το λειτουργικό περιθώριο του 2025 στο 0-2%, από 14% το προηγούμενο έτος. Όπως ανέφερε ο αναλυτής αυτοκινήτων της Bernstein, Stephen Reitman, ενώ όρισε τον μεσοπρόθεσμο στόχο κερδοφορίας στο 10-15%, «θα χρειαστεί κάποιος χρόνος πριν φτάσουμε εκεί».

Ο Leiters θα αντικαταστήσει τον Oliver Blume, ο οποίος ηγήθηκε της Porsche την τελευταία δεκαετία, κατέχοντας τη θέση παράλληλα με τον ρόλο του ως CEO του ομίλου Volkswagen από το 2022. Η Volkswagen κατέχει το 75,4% της Porsche.

Η Porsche έχει επενδύσει δισεκατομμύρια σε νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα επί εποχής Blume, ωστόσο η ζήτηση αποδείχθηκε χαμηλότερη των προσδοκιών, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχούσαν μόλις στο 12,7% των συνολικών πωλήσεων πέρυσι.

Οι αλλαγές έχουν ήδη κοστίσει ακριβά. Η εταιρεία τον περασμένο μήνα εγκατέλειψε τα σχέδια για ένα νέο ηλεκτρικό SUV, καταγράφοντας απομείωση 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ που σχετίζεται με το κόστος ανάπτυξης. Παράλληλα, επιδιώκει να ανατρέψει την προηγούμενη απόφασή της να σταματήσει την ανάπτυξη διαδόχων βενζίνης ή υβριδικών για τα πιο ευπώλητα μοντέλα της Macan και Cayman.

Όπως δήλωσε ο αναλυτής της Metzler Research, Pal Skirta, η Porsche στοιχημάτισε στην ηλεκτροκίνηση μετά το σκάνδαλο Dieselgate του ομίλου Volkswagen, αλλά ήταν «υπερβολικά αισιόδοξη».

Οι προκλήσεις του κατασκευαστή αθλητικών αυτοκινήτων έχουν επιδεινωθεί από τις δυσκολίες στην Κίνα και τις ΗΠΑ, τις δύο πιο σημαντικές αγορές του. Στην Κίνα, οι πωλήσεις κατέρρευσαν σχεδόν κατά 40% μεταξύ 2022 και 2024 καθώς εμφανίστηκαν τοπικοί ανταγωνιστές.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι νέοι δασμοί που επέβαλε ο Πρόεδρος Donald Trump θα εφαρμόζονται σε κάθε πωληθέν όχημα. Αντίθετα με τους ανταγωνιστές, η Porsche δεν διαθέτει εργοστάσιο τοπικά και εισάγει όλα τα οχήματά της από την Ευρώπη.

Οι επιπτώσεις της κρίσης γίνονται ήδη αισθητές. Η εταιρεία ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι θα προχωρήσει σε 3.900 απολύσεις μέχρι το 2029, το ισοδύναμο του 9% του εργατικού δυναμικού της.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 6