Η κινεζική εταιρεία BYD ξεπέρασε για πρώτη φορά την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με νέα στοιχεία της αγοράς.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να ξεπεράσει την αμερικανική μάρκα που για χρόνια ηγούνταν στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Jato Dynamics, η κορυφαία κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε πωλήσεις 7.231 νέων ηλεκτρικών οχημάτων τον Απρίλιο. Η επίδοση αντιπροσωπεύει αύξηση 169% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι που φέρνει την BYD στις 10 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες βάσει των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Αντίθετα, η Tesla κατετάγη μία θέση πίσω καθώς οι πωλήσεις της σημείωσαν πτώση 49%. Όπως δήλωσε την Πέμπτη ο αναλυτής της Jato Dynamics Felipe Munoz: "Παρόλο που η διαφορά μεταξύ των μηνιαίων πωλήσεων των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών μπορεί να είναι μικρή, οι επιπτώσεις είναι τεράστιες".

Ο Munoz τόνισε ότι πρόκειται για μια καμπή στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, ιδιαίτερα όταν λαμβάνει κανείς υπόψη ότι η Tesla ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας εδώ και χρόνια.

CleanShot2025-05-23at14_12.47@2x.jpg.f4aaba46abdf6f6b71f73de3f55bd77d.jpg

Παρά την πτώση της Tesla, ο ευρωπαϊκός τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων συνέχισε να επιταχύνει την ανάπτυξή του. Οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 28% σε επίπεδο κλάδου, με την κορυφαία μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων Volkswagen να πουλάει 61% περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Απρίλιο σε σχέση με πέρυσι. Η Skoda της Volkswagen τριπλασίασε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της.

Όπως αναφέρεται, η BYD ξεπέρασε την Tesla με ακόμη μεγαλύτερο περιθώριο όταν συμπεριλαμβάνονται και τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα της κινεζικής εταιρείας. Οι συνολικές πωλήσεις της κινεζικής εταιρείας εκτοξεύθηκαν κατά 359% τον Απρίλιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Μέχρι πρόσφατα, η BYD και οι κινεζικές εταιρείες είχαν δώσει προτεραιότητα στην πώληση πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ωθούμενες από τους φιλόδοξους στόχους της περιοχής για μείωση των εκπομπών καυσαερίων και τη μετάβαση της βιομηχανίας από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση άλλαξε όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε υψηλότερους δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα πέρυσι, αφού διαπίστωσε ότι οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις από το Πεκίνο είχαν δημιουργήσει άδικο πλεονέκτημα για τις εταιρείες της χώρας.

Όπως δήλωσε η Maria Grazia Davino, περιφερειακή επικεφαλής της BYD, τον προηγούμενο μήνα σε βιομηχανική εκδήλωση στη Στουτγάρδη της Γερμανίας: "Στο εγγύς μέλλον θα έχουμε δύο πυλώνες. Ο ένας είναι ηλεκτρικός".

  • Like 14
  • Thanks 1