Η Volvo αναβαθμίζει την ασφάλεια στα οχήματά της με την εισαγωγή μιας νέας "πολυπροσαρμοστικής ζώνης ασφαλείας" που χρησιμοποιεί δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τους αισθητήρες του οχήματος για καλύτερη προστασία του ατόμου που τη φοράει.

Η τεχνολογία των ζωνών ασφαλείας δεν έχει αλλάξει σημαντικά από τότε που η Volvo κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μία από τις πρώτες σύγχρονες ζώνες ασφαλείας τριών σημείων στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί σημαντικά, προσθέτοντας αισθητήρες, κάμερες και ισχυρούς υπολογιστές για την υποστήριξη προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και τεχνολογίας αποφυγής συγκρούσεων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα ζώνη ασφαλείας διευρύνει τα προφίλ περιορισμού φορτίου από τρία σε 11 και αυξάνει τον πιθανό αριθμό ρυθμίσεων, επιτρέποντας την προσαρμογή της απόδοσής της σε συγκεκριμένες καταστάσεις και άτομα.


H Volvo μπορεί να χρησιμοποιήσει δεδομένα από αισθητήρες για να προσαρμόσει τις ζώνες ασφαλείας με βάση το ύψος, το βάρος, το σχήμα του σώματος και τη θέση καθίσματος ενός ατόμου. Για παράδειγμα, ένας μεγαλύτερος επιβάτης θα λάβει υψηλότερη ρύθμιση φορτίου ζώνης για να μειωθεί ο κίνδυνος τραυματισμού στο κεφάλι σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ ένα μικρότερο άτομο σε ηπιότερη σύγκρουση θα λάβει χαμηλότερη ρύθμιση φορτίου ζώνης για να μειωθεί ο κίνδυνος καταγμάτων στα πλευρά.

Κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, η Volvo αναφέρει ότι τα συστήματα ασφαλείας των οχημάτων της θα μοιράζονται δεδομένα από αισθητήρες — όπως κατεύθυνση, ταχύτητα και στάση του επιβάτη — με τις πολυπροσαρμοστικές ζώνες ασφαλείας για να καθορίσουν πόση δύναμη θα εφαρμοστεί στο σώμα του επιβάτη. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας ενημερώσεις λογισμικού μέσω διαδικτύου (over-the-air), η Volvo υπόσχεται ότι οι ζώνες ασφαλείας μπορούν να βελτιωθούν με την πάροδο του χρόνου.

Η Volvo έχει παρεκκλίνει και στο παρελθόν από τις παραδοσιακές πρακτικές για να εισαγάγει νέες τεχνολογίες που υπογραμμίζουν τη δέσμευσή της για ασφάλεια. Η εταιρεία περιορίζει την ανώτατη ταχύτητα σε όλα τα οχήματά της στα 180 χλμ ανά ώρα — αισθητά χαμηλότερα από τα 250 χλμ ανά ώρα που καθιερώθηκαν από μια "συμφωνία κυρίων" μεταξύ Mercedes-Benz, Audi και BMW για τη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων ατυχημάτων στο Autobahn.

Οι νέες ζώνες ασφαλείας θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο Volvo EX60, το μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο.

  • Like 6