H αμερικανική κυβέρνηση ολοκλήρωσε τη διαμόρφωση νέου προτύπου που επιβάλλει σε όλα τα ελαφράς χρήσης οχήματα την ενσωμάτωση συστημάτων αυτόματος πέδησης που ακινητοποιούν ένα όχημα το οποίο κινείται με υψηλές ταχύτητες όταν επίκειται σύγκρουση.

Η αυτόματη πέδηση σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης αποτελεί πλέον νόμο στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών ολοκλήρωσε τη διαμόρφωση ενός νέου Ομοσπονδιακού Προτύπου Οδικής Ασφάλειας το οποίο επιβάλλει σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες την ενσωμάτωση αυτόματου συστήματος πέδησης σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, στα οχήματα ελαφράς χρήσης (ουσιαστικά σε όλα τα επιβατικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων SUV και ημιφορτηγών) έως το 2029. Ο νέος κανονισμός στόχο έχει να αποτρέψει εκατοντάδες θανάτους και δεκάδες χιλιάδες τραυματισμούς κάθε χρόνο. Το Υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται επίσης στη διαδικασία οριστικοποίησης αντίστοιχου κανονισμού για τα οχήματα βαρέας χρήσης με βάρος άνω των 4.500 κιλών. 

Περίπου το 90% των οχημάτων ελαφράς χρήσης που κυκλοφορούν στους αμερικανικούς δρόμους αυτή τη στιγμή διαθέτουν αυτόματο σύστημα πέδησης ή AEB. Όμως ο νέος κανόνας υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να υιοθετήσουν μια στιβαρότερη εκδοχή της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ικανή να σταματά οχήματα τα οποία κινούνται σε σε υψηλότερες ταχύτητες, καθώς και να εντοπίζει ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως ποδηλάτες και πεζούς, ακόμη και τη νύχτα.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών, όλα τα οχήματα πλέον υποχρεούνται να έχουν τη δυνατότητα "ακινητοποίησης και αποφυγής επαφής με προπορευόμενο όχημα έως τα 62 μίλια/ώρα (100 χλμ/ώρα) και τα συστήματα πρέπει να εντοπίζουν πεζούς τόσο στο φως της ημέρας όσο και στο σκοτάδι". Επιπλέον, τα ΑΕΒ πρέπει να ενεργοποιούν το σύστημα πέδησης αυτόματα "έως και τα 90 μίλια/ώρα (145 χλμ/ώρα) όταν επίκειται πρόσκρουση σε προπορευόμενο όχημα και έως τα 45 μίλια/ώρα (72 χλμ/ώρα) όταν εντοπίζεται πεζός".

Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα υποχρεούνται να ενισχύσουν τα υφιστάμενα συστημάτα ΑΕΒ, τα οποία σύμφωνα με έρευνες αποδεικνύονται αρκετά ικανά στο να αποτρέπουν προσκρούσεις χαμηλής ταχύτητας μεταξύ οχημάτων που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, όμως είναι λιγότερο αποτελεσματικά όταν τα οχήματα κινούνται με μεγαλύτερες αλλά και πάλι όχι υπερβολικές ταχύτητες. Η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων (ΑΑΑ) δοκιμάζει εδώ και χρόνια τα συστήματα ΑΕΒ και διαπίστωσε ότι υπάρχει πλήθος συνηθισμένων σεναρίων όπου η τεχνολογία πέδησης αποτυγχάνει τελείως να λειτουργήσει κατά τον τρόπο που διαφημίζεται.

Οι πλαγιομετωπικές και οι αριστερόστροφες συγκρούσεις, που αντιστοιχούν σε περίπου 40% των θανατηφόρων τροχαίων, παραμένουν σχεδόν αδύνατο να αποτραπούν με τη χρήση των ΑΕΒ. Αντίστοιχα, πολλά συστήματα ΑΕΒ αποτυγχάνουν παταγωδώς να εμποδίσουν οχήματα να παρασύρουν παιδιά ενώ, τη νύχτα, πολλά από αυτά τα συστήματα είναι πρακτικά άχρηστα.

Το νέο πρότυπο εφαρμόζεται τη στιγμή που στις ΗΠΑ καταγράφεται μικρή μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα, στατιστική που κατέγραψε κάθετη αύξηση το διάστημα της πανδημίας. Η Εθνική Διεύθυνση Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων ενημέρωσε ότι 42.514 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία μέσα στο 2023, αριθμός μειωμένος κατά 3,6% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ήταν ο τρίτος κατά σειρά χρόνος όπου 40.000 και πλέον άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα. 

  • Like 3
  • Sad 1
  • Haha 3