Το 2014, η εταιρεία Rolls-Royce αποκάλυψε το όραμα της για το ρομποτικό φορτηγό πλοίο του μέλλοντος, το οποίο πιστεύει ότι θα γίνει πραγματικότητα μέχρι το 2020.

Στο Συμπόσιο Τεχνολογίας Αυτόνομων Πλοίων 2016 που πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ την εβδομάδα που μας πέρασε, η πρωτοβουλία Προηγμένες Αυτόνομες Πλωτές Εφαρμογές (Advanced Autonomous Waterborne Applications) επικεφαλής της οποίας είναι η Rolls-Royce παρουσίασε ένα whitepaper για να περιγράψει πως πιστεύει ότι μπορεί να μοιάζουν τα αυτόνομα σκάφη, καθώς και ποια μπορεί να είναι τα εμπόδια που στέκονται μεταξύ αυτών και της ανοιχτής θάλασσας.
Σύμφωνα με την Rolls-Royce, τα πλοία του μέλλοντος θα έχουν τόσα κοινά στοιχεία με τα σημερινά πλοία, όσα έχει το Santa Maria με το HMS Queen Elizabeth. Χωρίς ανθρώπινα πληρώματα, τα αυτόνομα πλοία θα λειτουργούν υπό τον έλεγχο υπολογιστών και υπό την επίβλεψη χειριστών στην ακτή. Τα γιγαντιαία σκάφη, που θα μοιάζουν με φάλαινες, θα έχουν λεία καταστρώματα και θα είναι αθόρυβα, χάρη στις φιλικές προς το περιβάλλον μηχανές τους.

 

To θέμα του whitepaper της Rolls-Royce που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με μία κοινοπραξία εταίρων, συμπεριλαμβανομένων των Finferries, ESL Shipping, Tampere University of Technology και Brighthouse Intelligence είναι το πώς θα φτάσουμε από τα παραπάνω, αύριο. Στο εγχείρημα €6,6 το οποίο θα τρέξει έως το 2017, θα προσδιοριστούν οι τομείς και τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την δημιουργία τέτοιων πλοίων, καθώς και το πώς θα ενσωματωθούν στην συμβατική ναυτιλία. Τα πλοία αυτά θα διαθέτουν μία σειρά από πολλαπλούς αισθητήρες όπως κάμερες, συστήματα υπερύθρων, ραντάρ, μικρόφωνα, σόναρ, GPS και άλλα. Ένα ζήτημα είναι λοιπόν πως θα λυθεί το πρόβλημα με το bandwidth, και ένα άλλο είναι αν είναι απαραίτητο όλοι οι παραπάνω αισθητήρες να λειτουργούν σε πραγματικό χρόνο.

 

Για να απαντηθούν τα παραπάνω ζητήματα αλλά και άλλα που υπάρχουν, η πρωτοβουλία Advanced Autonomous Waterborne Applications με επικεφαλής την Rolls-Royce θα πραγματοποιήσει επίδειξη ενός concept προς το τέλος της χρονιάς.

 

 

Link.png Site: Gizmag