Ενδεχομένως να χρειαστεί να περάσει αρκετός χρόνος ωσότου επιτραπεί στο Boeing 737 Max να επανέλθει στους αιθέρες. Μπορεί η Boeing να είναι αισιόδοξη στις ανακοινώσεις της και μπορεί να περιμένει από μέρα σε μέρα την έγκριση της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA), ωστόσο στην Ευρώπη παραμένουν τα εμπόδια.

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (EMSA) έχει υποδείξει στην Boeing μία λίστα από αλλαγές που θέλει να κάνει και μία από αυτές, σύμφωνα με αναφορές, αφορά στο σύστημα αυτόματου πιλότου του αεροσκάφους. Η Boeing, με δήλωση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της, Dennis Muilenburg, ανέλαβε την ευθύνη και απέδωσε τις δύο πρόσφατες αεροπορικές τραγωδίες, των Lion Air και Ethiopian Airlines που στέρησαν την ζωή σε 346 ανθρώπους, στη λανθασμένη εμπλοκή του συστήματος ασφαλείας και ελέγχου του αεροσκάφους με την ονομασία MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), ένα σύστημα που σχεδιάστηκε ειδικά για το 737 Max και τους μεγάλους κινητήρες του ώστε να αποτρέπει την απώλεια άντωσης (στήριξης) όταν το αεροσκάφος πετάει με χαμηλή ταχύτητα έχοντας ανασύρει τα πτερύγια του και το ρύγχος του βρίσκεται προς τα επάνω.

Μόλις το σύστημα, μέσω διάφορων αισθητήρων, «θεωρήσει» ότι το αεροσκάφος επρόκειτο να εισέλθει σε κατάσταση απώλειας άντωσης/ στήριξης (stall) τότε αναλάμβανε να στρέψει το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω για να διορθώσει την γωνία προσβολής, και να αποφευχθεί η απώλεια στήριξης.   

Το σύστημα βρέθηκε στο επίκεντρο των ερευνών της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA) και της ίδιας της Boeing καθώς και άλλων οργανισμών για την ασφάλεια σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου, όπως βεβαίως και των ερευνών της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (EMSA). Όπως είναι γνωστό, το 737 Max της Boeing, που αποτελεί την τελευταία έκδοση του αεροσκάφους με τις υψηλότερες πωλήσεις στον κόσμο, διαθέτει ενισχυμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης πτήσης. Τώρα, η EMSA, απαιτεί σχεδιαστικές αλλαγές στο αεροσκάφος και ζητά να διασφαλιστεί ότι τα πληρώματα θα είναι επαρκώς εκπαιδευμένα. Επιπλέον, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, η Ευρωπαϊκή υπηρεσία ανησυχεί για το σύστημα αυτόματου πιλότου του αεροσκάφους. Συγκεκριμένα, εξέφρασε ιδιαίτερη ανησυχία ότι ο αυτόματος πιλότος δεν έχει δυνατότητα απεμπλοκής σε ορισμένες καταστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο, για τους πιλότους να αναλάβουν τον έλεγχο του αεροσκάφους πριν το αεροσκάφους εισέλθει σε κατάσταση απώλειας στήριξης. Η FAA, από την άλλη, δεν εξέφρασε τέτοια ανησυχία, τουλάχιστον όχι δημοσίως.

Αν απαιτηθεί από την Boeing να προχωρήσει στην παραπάνω αλλαγή, τότε ενδεχομένως αυτό να αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για τις ελπίδες της Boeing να επιστρέψει το αεροσκάφος σε υπηρεσία το συντομότερο δυνατό. Όμως αυτό δεν φαίνεται να αποτελεί το μοναδικό πρόβλημα για την Boeing. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ανακαλύφθηκε ένα bug σε έναν κεντρικό επεξεργαστή του αεροσκάφους που πρέπει να διορθωθεί άμεσα. Και όλα αυτά την ώρα που η Boeing ανέμενε ότι το 737 Max θα πετάξει ξανά από τον Σεπτέμβριο.

Ούτε η EASA, αλλά ούτε και η FAA επιβεβαίωσαν την διαρροή, ωστόσο η Αμερικάνικη υπηρεσία τόνισε ότι βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με άλλους ρυθμιστικούς φορείς κατά την διάρκεια των ερευνών της. Όμως και η Αμερικάνικη υπηρεσία βρέθηκε στο στόχαστρο εμπειρογνωμόνων και ειδικών καθώς και του Τύπου για τις αρχικές της έρευνες για το νέο αεροπλάνο της Boeing.

SlashGear