Η Southwest Airlines τερματίζει την πολιτική "Customer of Size" που επέτρεπε στους επιβάτες μεγαλύτερου μεγέθους να εξασφαλίζουν επιπλέον θέσεις χωρίς επιπρόσθετο κόστος.

Από τις 27 Ιανουαρίου 2026, οι επιβάτες που δεν μπορούν να χωρέσουν άνετα σε μία θέση θα πρέπει να αγοράζουν πρόσθετη θέση εκ των προτέρων, με επιστροφές χρημάτων μόνο υπό αυστηρότερες προϋποθέσεις, σύμφωνα με τη νέα πολιτική της αεροπορικής εταιρείας με έδρα το Ντάλας.

Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί μια δραματική αντιστροφή για τον αερομεταφορέα, ο οποίος είχε επαινεθεί για τη συμπεριληπτικότητά του και για την προσφορά μιας από τις πιο προσιτές πολιτικές για μεγαλύτερους επιβάτες στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι επιβάτες πρέπει να αγοράζουν δύο θέσεις κατά τη στιγμή της κράτησης εάν δεν μπορούν να χωρέσουν εντός των ορίων των υποβραχιόνιων μιας θέσης. Οι επιστροφές χρημάτων θα εξετάζονται μόνο εάν η πτήση δεν είναι πλήρης, οι θέσεις ανήκουν στην ίδια κατηγορία ναύλου και το αίτημα επιστροφής υποβάλλεται εντός 90 ημερών από το ταξίδι.

Η εξέλιξη έρχεται σε αντίθεση με την τρέχουσα πολιτική, σύμφωνα με την οποία η Southwest συχνά επιστρέφει το κόστος της επιπλέον θέσης ακόμη και σε γεμάτες πτήσεις ή παρέχει μια πρόσθετη θέση δωρεάν όταν υπάρχει διαθεσιμότητα.

Η Southwest Airlines δήλωσε σε ανακοίνωσή της στο Newsweek τη Δευτέρα: "Ενημερώνουμε πολλές πολιτικές καθώς προετοιμάζουμε τη λειτουργία μας, τους υπαλλήλους και τους πελάτες μας για τις προκαθορισμένες θέσεις στις 27 Ιανουαρίου 2026. Για να διασφαλίσουμε τον χώρο, επικοινωνούμε με τους πελάτες που έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την πολιτική επιπλέον θέσης ότι θα πρέπει να την αγοράζουν κατά την κράτηση."

Η αλλαγή πολιτικής συμπίπτει με δύο άλλες σημαντικές αλλαγές. Η Southwest θα εγκαταλείψει το μοντέλο ανοιχτών θέσεων και θα μεταβεί σε προκαθορισμένες θέσεις για πρώτη φορά στην ιστορία της. Επίσης, θα εισαγάγει χρεώσεις για τις αποσκευές, χρεώνοντας 35 δολάρια για την πρώτη βαλίτσα και 45 δολάρια για τη δεύτερη, σύμφωνα με το The Houston Chronicle, τερματίζοντας την παράδοση "Bags Fly Free".

Η Tigress Osborn, πρόεδρος της National Association to Advance Fat Acceptance, δήλωσε σύμφωνα με τους New York Times: "Η Southwest ήταν ο μόνος φάρος ελπίδας για πολλούς παχύσαρκους ανθρώπους που διαφορετικά δεν θα πετούσαν. Και τώρα αυτός ο φάρος έχει σβήσει."

Η νέα πολιτική τίθεται σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2026, δίνοντας χρόνο στους ταξιδιώτες να προσαρμοστούν. Υποστηρικτές των επιβατών λένε ότι η αεροπορική εταιρεία κινδυνεύει να χάσει πιστούς πελάτες προς ανταγωνιστές όπως η Alaska Airlines, η οποία εξακολουθεί να επιστρέφει το κόστος επιπλέον θέσεων σε ορισμένες περιπτώσεις. Προς το παρόν, η Southwest υποστηρίζει την απόφασή της, παρουσιάζοντας την αλλαγή ως μέρος μιας ευρύτερης αναδιοργάνωσης των λειτουργιών της.

Στην Ευρώπη, πάντως, οι περισσότερες αεροπορικές δεν διαθέτουν ενιαία πολιτική για τους λεγόμενους “customers of size”. Αεροπορικές εταιρείες όπως η Lufthansa και η Air France προσφέρουν τη δυνατότητα αγοράς δεύτερης θέσης μερικές φορές σε μειωμένη τιμή, ενώ οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς όπως Ryanair και easyJet απαιτούν από τον επιβάτη να καλύψει εξ ολοκλήρου το κόστος, χωρίς επιστροφή. Έτσι, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου υπήρχε μια πιο “συμπεριληπτική” προσέγγιση, η ευρωπαϊκή πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη αυστηρότητα και λιγότερες επιλογές για τους ταξιδιώτες που χρειάζονται επιπλέον χώρο.

  • Haha 7