Ενδιαφέροντα στοιχεία περιλαμβάνει η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Τέσσερις στους πέντε influencers που δραστηριοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν δέχονται ότι το εμπορικό περιεχόμενο που ενσωματώνουν στις αναρτήσεις τους συνιστά διαφήμιση, όπως προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που έδωσε στη δημοσιότητα την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο έλεγχος που πραγματοποιήθηκε σε 576 influencers απέδειξε ότι σχεδόν όλοι (97%) αναρτούσαν εμπορικό περιεχόμενο, όμως μόλις το 20% δήλωνε συστηματικά ότι αυτό συνιστούσε διαφήμιση, όπως ανέφερε σε σχετική δήλωση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

"Οι προβληματικές διαφημιστικές πρακτικές καταδεικνύουν τη σημασία της ύπαρξης ενός σύγχρονου, στιβαρού νομοθετικού πλαισίου το οποίο είναι ικανό να διασφαλίσει την ψηφιακή δικαιοσύνη για τους καταναλωτές στο διαδίκτυο", ανέφερε χαρακτηριστικά η Κομισιόν.

To εκτελεστικό σώμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο ηγήθηκε της έρευνας, σε συνεργασία με τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών-μελών, καθώς και της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, προχώρησε στον έλεγχο αναρτήσεων σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των Instagram, Tik Tok, YouTube, Facebook, X (μέχρι πρότινος Twitter), Snapchat και Twitch.

Στόχος της έρευνας, όπως ανέφερε η Κομισιόν, ήταν να διαπιστωθεί το κατά πόσο οι influencers ενεργούσαν κατά τρόπο σύμφωνο με την καταναλωτική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι influencers που ελέγχθηκαν δεν κατονομάζονται στην έρευνα, όμως επισημαίνεται ότι 358 εκ αυτών πρόκειται να ελεγχθούν περαιτέρω.

Οι αρχές των κρατών-μελών θα επικοινωνήσουν μαζί τους και θα τους καλέσουν να τηρήσουν το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, ενώ ενδέχεται να ληφθούν περαιτέρω πειθαρχικά μέτρα, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.

Οι αναρτήσεις αφορούσαν κατά κύριο λόγο τη μόδα, το ευρύτερο lifestyle, την ομορφιά, το φαγητό, τα ταξίδια και τη γυμναστική. Η έρευνα διαπίστωσε ότι 119 influencers προωθούσαν ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες, όπως την κατανάλωση τροφίμων χαμηλής διατροφικής αξίας, αλκοολούχα ποτά, ιατρικά ή αισθητικά σκευάσματα, στοιχηματικές δραστηριότητες ή χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, για παράδειγμα συναλλαγές σε κρυπτονομίσματα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του ελέγχου της αρτιότητας του νομοθετικού πλαισίου για τα δικαιώματα των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πρωτοβουλία την οποία εκκίνησε την άνοιξη του 2022 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο να εξακριβωθεί κατά πόσο η υφιστάμενη νομοθεσία στην Ε.Ε. επαρκεί ώστε να διασφαλίσει ένα υψηλό επίπεδο προστασίας των καταναλωτών.

  • Like 1