Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσανατολίζεται στη φορολόγηση των εσόδων των «γιγάντων» του διαδικτύου βάσει του τόπου προέλευσης των χρηστών τους, σύμφωνα με ένα σχετικό κείμενο πολιτικής.

Η πρόταση αυτή, η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters, έχει στόχο να αυξήσει την φορολογική επιβάρυνση εταιρειών όπως οι Amazon, Google και Facebook, οι οποίες κατηγορούνται από μεγάλα κράτη-μέλη για φοροαποφυγή, επιλέγοντας να φορολογηθούν σε χώρες με χαμηλούς συντελεστές, όπως το Λουξεμβούργο ή η Ιρλανδία.

Στο έγγραφο αναφέρεται ότι η φορολογία θα πρέπει να επιβάλλεται σε εταιρείες με έσοδα πάνω από 750 εκατ. ευρώ παγκοσμίως και με ετήσια έσοδα από ψηφιακές δραστηριότητες άνω των 10 εκατ. ευρώ εντός της Ε.Ε.

Εταιρείες που πωλούν στοχευμένη online διαφήμιση όπως η Google, ή παρέχουν ψηφιακό διαφημιστικό χώρο όπως το Facebook, το Twitter ή το Instagram, θα καταστούν υπόχρεες καταβολής του νέου φόρου, όπως σημειώνεται στο κείμενο.

Το ίδιο ισχύει και για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο e-commerce όπως η Amazon και για «γίγαντες» της ψηφιακής οικονομίας όπως οι Airbnb και Uber.

Αντίθετα θα εξαιρεθούν από την επιβολή του φόρου όσες παρέχουν υπηρεσίες streaming, όπως η Netflix, είτε υπηρεσίες online gaming, cloud computing και IT.

Η φορολογική επιβάρυνση θα υπολογίζεται με βάση τα «ενοποιημένα μεικτά έσοδα» της επιχείρησης και ο συντελεστής θα είναι οριζόντιος σε όλη την ΕΕ «μεταξύ 1-5 %». Επίσης, θα είναι δυνατόν το σχετικό ποσόν να εκπίπτει από τη φορολογική επιβάρυνση στο κάθε κράτος - μέλος.

O φόρος είναι ένα προσωρινό μέτρο μέχρις ότου υιοθετηθεί μια συνολική λύση για τη «δίκαιη» φορολόγηση των ψηφιακών δραστηριοτήτων, σύμφωνα με την Κομισιόν.

Reuters

  • Like 3