H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε μια δέσμη προτάσεων μέσω των οποίων οι ενωσιακές πολιτικές για το κλίμα, την ενέργεια, τη χρήση γης, τις μεταφορές και τη φορολογία θα προσαρμοστούν κατάλληλα ώστε να επιτευχθεί μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.

Η επίτευξη μιας τέτοιας μείωσης των εκπομπών κατά την επόμενη δεκαετία είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου, αφενός, η Ευρώπη να καταστεί η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος στον κόσμο έως το 2050 και, αφετέρου, να γίνει πραγματικότητα η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.

Ανάμεσα στις εξαιρετικά σπουδαίες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής -και στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η παραγωγή του 40% της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030, την παροχή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγάλους λιμένες και αερολιμένες, την ευθυγράμμιση της φορολογίας των ενεργειακών προϊόντων με τις ενωσιακές πολιτικές για την ενέργεια και το κλίμα κ.ά.- είναι η μείωση των μέσων εκπομπών των καινούργιων αυτοκινήτων κατά 55% από το 2030 και κατά 100% από το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.

Αυτό σημαίνει ότι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από το 2035 θα έχουν μηδενικές εκπομπές. Προκειμένου επίσης να εξασφαλιστεί ότι οι οδηγοί είναι σε θέση να φορτίζουν ή να τροφοδοτούν τα οχήματά τους σε ένα αξιόπιστο δίκτυο σε ολόκληρη την Ευρώπη, ο αναθεωρημένος κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων θα απαιτεί από τα κράτη μέλη να επεκτείνουν την ικανότητα φόρτισης ανάλογα με τις πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών και να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων ανά τακτά διαστήματα σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους: κάθε 60 χιλιόμετρα για ηλεκτρική φόρτιση και κάθε 150 χιλιόμετρα για ανεφοδιασμό με υδρογόνο.

Η πρόταση θα πρέπει βεβαίως να εγκριθεί και από τις 27 χώρες, και αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ορισμένα κράτη που έχουν θέσει από μόνες τους το ίδιο επιθετικούς στόχους ενώ και κατασκευαστές -ανάμεσα στους οποίους και η Volkswagen (VW)- έχουν κάνει γνωστά σχέδια για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2030 έως στο 2035.

Όσον αφορά τις χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Ηνωμένο Βασίλειο σκοπεύει να απαγορεύσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως στο 2030 ενώ το ίδιο σκοπεύει να κάνει και η πολιτεία της Καλιφόρνια στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αν και 5 χρόνια αργότερα.

 

  • Like 5
  • Thanks 2
  • Confused 1
  • Sad 1