Το νέο πείραμα στη δισκογραφία αποκαλύπτει ότι ίσως να μην είναι λύση για την επιβίωση των καλλιτεχνών η δωρεάν διάθεση των τραγουδιών μέσω ίντερνετ με εθελοντική πληρωμή. Βέβαια όλα εξαρτώνται από το πώς ορίζει κανείς την «επιβίωση»...

 

Πριν από λίγο καιρό οι Radiohead διέθεσαν στο διαδίκτυο δωρεάν το νέου τους άλμπουμ με τίτλο «In Rainbows» και έθεσαν στη διάθεση των ακροατών το ζήτημα της πληρωμής. Σύμφωνα με την εταιρεία διαδικτυακών ερευνών, comScore, μόνο το 38% όσων κατέβασαν το τραγούδι από το διαδίκτυο πλήρωσαν γιʼαυτό. Από αυτούς οι Αμερικανοί φαν του συγκροτήματος πλήρωσαν κατά μέσο όρο 6 δολάρια. Συγκεκριμένα το 17% των Αμερικανών πλήρωσε έως 4 δολάρια, τιμή πολύ μικρότερη από τα 15 με 20 δολάρια που κοστίζει ένα CD στις ΗΠΑ. Ακολούθησε μια μερίδα ακροατών (12%) που πλήρωσε από 8 έως 12 δολάρια ενώ ακολούθησε το 6% που πλήρωσε από 4 έως 8 και τέλος μόλις το 4% πλήρωσε από 12 έως 20 δολάρια.

 

Η τιμή αγοράς ενός μουσικού άλμπουμ από το iTunes της Apple (ένα από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα μουσικής στις ΗΠΑ) είναι περίπου 10 δολάρια. Σύμφωνα με υπολογισμούς το Βρετανικό συγκρότημα έλαβε από τα προηγούμενα άλμπουμ του από 3 έως 5 δολάρια για κάθε CD που πουλήθηκε στην αγορά βγάζοντας περίπου 9 με 20 εκατομμύρια δολάρια από κάθε δίσκο τους καθώς οι πωλήσεις των προηγούμενων CD κυμάνθηκαν από 3 έως 4 εκατομμύρια αντίτυπα. Ο μέσος όρος από τη νέα δωρεάν διάθεση του άλμπουμ έφερε στους Radiohead 2,26 δολάρια για κάθε CD, ποσό μικρότερο από όσα θα λάμβαναν αν ακολουθούσαν το δρόμο της δισκογραφίας αλλά ικανοποιητικό για την «επιβίωσή» τους καθώς μόνο την πρώτη εβδομάδα διάθεσης του άλμπουμ είχαν πουλήσει 1,2 εκατομμύρια αντίτυπα.

 

Αυτό αριθμητικά σημαίνει 2,71 εκ. δολάρια στις τσέπες του συγκροτήματος μόλις την πρώτη εβδομάδα αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση οι φαν αποδείχτηκαν ιδιαίτερα γενναιόδωροι αρχικά και το συγκρότημα είχε σημειώσει έσοδα 10 εκατομμυρίων δολαρίων τα οποία στη συνέχεια δεν ακολούθησαν τους ίδιους ρυθμούς.

 

Source.png Πηγή: e-go.gr