Προς το περιεχόμενο

Μητσοτακης:ΟΧΙ ΠΙΑ ΔΩΡΕΑΝ τριτοβαθμια παιδεια


antreaslam

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εγώ' date=' βλέποντας όσα λένε από το πλαίσιο της σχολής στην οποία φοιτώ, πως υποτίθεται ότι πρέπει να σχολιάσω :

 

1) Αυτά που λένε για τα βιβλία.

2) Αυτά που λένε για τον περιορισμό στα χρόνια σπουδών;

 

Νομίζω ότι αυτό το σχόλιο, απέχει πολύ από θεωρητικές προτάσεις ή αρνήσεις. Είμαι πραγματικά πολύ περίεργος να δω τι γνώμη σας.[/quote']

 

Να σου πω τί; Ότι έχεις δίκιο; Ναι, έχεις δίκιο. Και έχεις και εσύ δίκιο, έχω και εγώ δίκιο, έχει και το υπουργείο δίκιο, απλά γιατί η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο και έχει εξελιχθεί σε ένα τερατούργημα. Ναι, όσο υπάρχουν σχολές χωρίς βιβλιοθήκες δεν πρέπει να καταργηθεί το δωρεάν σύγγραμμα. Για τον περιορισμό της διάρκειας σπουδών, διάβασε πιο πάνω και θα δεις τις θέσεις μου. Θεωρώ εν ολίγοις ότι θα βελτιώσει το επίπεδο σπουδών και θα αλλάξει και την αντιμετώπιση και των φοιτητών και των καθηγητών σε ορισμένα ζητήματα.

 

Από την άλλη όμως το πρόβλημα δε θα λυθεί μη καταργώντας το δωρεάν σύγγραμμα και ξαναπέφτοντας στη λήθη, θα λυθεί απαιτώντας βιβλία για τη βιβλιοθήκη, τα οποία είναι 100 φορές πιο σημαντικά από το δωρεάν πατσαβούρι. Εκτός από αποχές και καταλήψεις για το Ιράκ, σκέφτηκε κανείς ποτέ να κάνει μια κατάληψη, οργανωμένη, με όλους τους φοιτητές μέσα, για να διεκδικήσουν οι φοιτητές βιβλία στις βιβλιοθήκες; Έχει κουνήσει ποτέ κανένας φοιτητής το δαχτυλάκι του για να γίνει κάτι που θα ξεπερνά σε χρονικό ορίζοντα τη διάρκεια σπουδών του;

 

Αυτό που θέλω να πω είναι: έστω ότι το υπουργείο είναι κακό, έστω ότι οι κυβερνήσεις δεν κόφτονται, το εύκολο είναι να ταμπουρωθείς και να πεις «δε φταίω εγώ, το Σύστημα φταίει που η σχολή μου είναι χάλια». Το δύσκολο είναι να κάνεις το αυτονόητο: να προσπαθήσεις να αντισταθμίσεις εσύ, για το γαμώτο, το μειονέκτημα που έχει η σχολή σου. Η δύναμη που έχουν οι φοιτητές είναι πολύ μεγαλύτερη από τη δύναμη οποιουδήποτε άλλου σε μια σχολή. Απλά δεν υπάρχει συλλογικότητα, υπάρχουν μόνο άθλιες, βαμμένες φοιτητικές παρατάξεις, μέσα από τις οποίες ξεπηδάνε αυτοί που θα κυβερνούν με τον ίδιο άθλιο τρόπο αυτή τη χώρα αύριο. Είναι δυνατόν λοιπόν να ακούμε τις παρατάξεις και να τις αφήνουμε να ορίζουν τις τύχες των σχολών; Τι δουλειά έχουν τα κόμματα στις σχολές; Δεν έχω δει ούτε μια παράταξη να αναφέρει όλους τους όρους του πορίσματος του ΕΣΥΠ, ο καθένας εμφανίζει το μέρος της αλήθειας που τον ενδιαφέρει. Θέλετε βιβλία; Μπείτε μέσα ως απλοί φοιτητές, ανοίξτε το, διοργανώστε συναυλίες, προβολές ταινιών, ζητήστε από όσους μπορούν να φέρουν παλιά βιβλία σχετικά με το αντικείμενο της σχολής από το σπίτι τους για να οργανώσετε σιγά-σιγά τη βιβλιοθήκη σας. Μη σπάσετε τίποτα, μην κάψετε τίποτα, αφήστε το καλύτερα απ' ότι το βρήκατε γιατί, είτε το θέλετε είτε όχι, είναι το 2ο σπίτι σας, οφείλετε να το αφήσετε σε καλύτερη κατάσταση, ώστε αυτοί που θα έρθουν μετά από εσάς να περάσουν καλύτερα. Κάντε υπομνήματα στα υπουργεία, στον πρωθυπουργό, οπουδήποτε. Κάντε εσείς την αρχή γιατί μπορείτε, και γιατί κανένας άλλος δε θα την κάνει για εσάς. Έτσι γίνονται οι κατακτήσεις, όχι λέγοντας «κάνουμε κατάληψη γιατί η τυρόπιτα είναι στρογγυλή» και πηγαίνοντας στην παραλία, ούτε κάνοντας 2 πορείες. Θέλει διαρκή και συλλογική προσπάθεια, θέλει μεράκι, θέλει να αγαπήσεις ο ίδιος αυτό που κάνεις. Απλά ξέρεις ποιό είναι το μεγάλο όπλο του κατεστημένου; Ότι εσύ και εγώ νομίζουμε ότι είμαστε οι μόνοι που τα σκέφτονται όλα αυτά, ενώ στην πραγματικότητα τα ίδια σκέφτεται ένα μεγάλο μέρος - αν όχι η πλειοψηφία - των φοιτητών...

 

End of ουτοπικό παραλλήρημα

  • Απαντ. 150
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

ολα στην θεωρια ειναι καλα, αλλα στην πραξη αλλαζουν. δειχνεις οτι οντως ξερεις τα προβληματα των φοιτητων με αυτα που λες, αλλα απο την αλλη αυτα που προτεινεις ξερεις οτι απλα μενουν μια θεωρια και τπτ παραπανω. το να λεμε, ειναι ευκολο, αλλα το να το κανουμε ειναι δυσκολο. επισης, οι καταληψεις δεν γινονται για γελοιο λογο οπως το παρουσιαζεις, αλλα μετα απο πολυ καιρο βλεπω οτι παει να γινει κατι ουσιαστικο. δεν ειμαι σε καμια παραταξη(για να μην παρεξηγηθω), αλλα βλεπω οτι ισως επιτελους ακομα και μεσα απο τα μικροπολιτικα συμφεροντα, ισως γινει κατι.

 

αν μπορεις απαντησε μου και στο προηγουμενο ποστ μου.

Δημοσ.

apoikos

 

οφείλετε να το αφήσετε σε καλύτερη κατάσταση, ώστε αυτοί που θα έρθουν μετά από εσάς να περάσουν καλύτερα

 

End of ουτοπικό παραλλήρημα

 

__________________________

κουράγιο !

μου φαίνεται δεν θα μείνει κατσίκα για δείγμα!

Δημοσ.
επισης' date=' οι καταληψεις δεν γινονται για γελοιο λογο οπως το παρουσιαζεις, αλλα μετα απο πολυ καιρο βλεπω οτι παει να γινει κατι ουσιαστικο. δεν ειμαι σε καμια παραταξη(για να μην παρεξηγηθω), αλλα βλεπω οτι ισως επιτελους ακομα και μεσα απο τα μικροπολιτικα συμφεροντα, ισως γινει κατι.

[/quote']

 

Πόσο καιρό είσαι φοιτητής αν επιτρέπεται; Εγώ μετά το πέρας των σπουδών μου (5 χρόνια στο ΕΜΠ και συνεχίζω ως Υ.Δ.), μπορώ να σου πω ότι καμία από τις καταλήψεις που είδα δεν έφερε αποτέλεσμα...

 

αν μπορεις απαντησε μου και στο προηγουμενο ποστ μου.

Κάνω χρήση του δικαιώματος που μου παραχωρεί ο Λούσι και θα απαντήσω αύριο στην πρωινή μου στήλη :-)

Δημοσ.
Πόσο καιρό είσαι φοιτητής αν επιτρέπεται; Εγώ μετά το πέρας των σπουδών μου (5 χρόνια στο ΕΜΠ και συνεχίζω ως Υ.Δ.)' date=' μπορώ να σου πω ότι καμία από τις καταλήψεις που είδα δεν έφερε αποτέλεσμα...

 

 

Κάνω χρήση του δικαιώματος που μου παραχωρεί ο Λούσι και θα απαντήσω αύριο στην πρωινή μου στήλη :-)[/quote']

 

 

αισιως απο σεπτεμβρη μερια ξεκιναω τον 6ο χρονο...

 

οκ, κανενα προβλημα! :)

 

edit: να υπενθυμισω οτι οι πορειες οι περυσινες, ηταν η αιτια που η αξιολογηση αν και περασε, δεν εχει εφαρμοστει ακομα.

Δημοσ.

"Γίνε η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο [κοινωνία]"

Mohandas Gandhi

 

Το καλύτερο που μπορεί να επιδιώξει ο καθένας μας, πραγματικά. Ο κόσμος δεν αλλάζει απ' τη μια μέρα στην άλλη και οι βίαιες μεταρρυθμίσεις έχουν συχνά ανεξέλεγκτα ή αντίθετα αποτελέσματα (δεν εξαιρώ το υποψήφιο νομοσχέδιο, παρ' ότι απ' όσα έχω ακούσει με βρίσκει σύμφωνο στο περιεχόμενό του). Αυτοί που παραπονιούνται όλη την ώρα για πράγματα που νομίζουν ότι τους φταίνε, και μάχονται για δικαιώματα που νομίζουν πως έχουν, καλό είναι να κοιτάξουν πρώτα αν ο εαυτός τους, πέρα από δικαιολογίες, δυσκολίες, αδικίες, κλπ, αποτελεί τώρα υποδειγματικό υποκείμενο της κοινωνίας, ή έστω του τομέα της κοινωνίας που "αγωνίζονται" ή απλά ελπίζουν να υπάρξει αύριο. Αν δε θέλουν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία με ειλικρίνεια, έχουν την απάντηση στο γιατί τα πράγματα δεν αλλάζουν προς το καλύτερο.

 

Δεν είναι τόσο απλό όσο να διατυπωθεί μια νομοθετική δικλείδα, να προταθεί και να εφαρμοστεί, για να υπάρχει επιτυχία πρέπει η κοινωνία στο σύνολό της (ή η κατ' εξοχήν κοινωνική ομάδα που θίγεται) να απαιτήσει τη λύση με το σωστό τρόπο (συμπεριφορά, έργα) αντί με λόγια. Τα έργα προφανώς και δεν είναι εύκολα, γιατί απαιτούν θυσίες, αλλά είναι η μοναδική κινητήριος δύναμη. Όποιος κάθεται και περιμένει να έρθει το βουνό σ' αυτόν, απλά επειδή φωνάζει (π.χ. κάνει καταλήψεις), παραμένει θεατής νομίζοντας ότι είναι και πρωταγωνιστής. Και το να φωνάζεις είναι ένα όπλο που έχεις στα χέρια σου ώστε να τραβήξεις την προσοχή, αν πραγματικά υπάρχει ανάγκη, αλλά όταν δεν έχεις κάτι να πεις και έχεις φήμη φωνάκλα, λογικό είναι να σε αγνοήσουν. Και να μη σε αγνοήσουν τώρα, θα είναι για άσχετους (πολιτικούς) λόγους, και να μην περάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, δεν κατάφερες τίποτα άλλο από το να διατηρήσεις την ίδια κατάσταση για την οποία ούτε εσύ είσαι ευχαριστημένος ούτε οι απέναντι, άρα είναι όντως προβληματική -με τη διαφορά ότι εσένα βαρύνει περισσότερο άρα εσύ πρέπει να κουραστείς πρώτος, αν θέλεις να βελτιωθεί.

 

Το πρόβλημα σε κάθε περίπτωση δεν είναι το τάδε ψήφισμα με τις όποιες επεκτάσεις του, το πρόβλημα είναι τεράστιο και πολύπλευρο και το βιώνουμε μέσω των επιπτώσεών του, σε τομείς όπως η εργασία, η πολιτική και η οικονομία (συγκεκριμένα παραδειγματα περιγράφηκαν σε άλλες δημοσιεύσεις). Ούτε το πρόβλημα είναι η ίδια η εκπαίδευση, αλλά ίσως αυτή μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στη λύση, καθώς αποτελεί τον πιο δυναμικό θεσμό της κοινωνίας. Το πρωτογενές πρόβλημα είναι σαφέστατα σε κάποιες από τις αντιλήψεις μας (πολλές από αυτές επίσης αναφέρθηκαν σε άλλες δημοσιεύσεις), οι οποίες ευθύνονται και για το γεγονός ότι προσπαθούμε να αδειάσουμε το νερό αντί να κοιτάξουμε να βρούμε και να κλείσουμε την τρύπα που μπάζει.

 

Δεν υπάρχει κάποια πραγματιστική λύση και όλα αυτά τα δευτερογενή προβλήματα θα μας ταλαιπωρούν για χρόνια, γιατί οι αντιλήψεις δεν αλλάζουν εύκολα. Αλλά το θετικό είναι ότι αν αποφασίσει να κάνει ο καθένας μας ό,τι καλύτερο μπορεί, με το να αποτελεί πρότυπο του εαυτού του σε όλες τις εκφάνσεις (μόρφωση, ήθος, εργατικότητα, κλπ), αφενός θα βελτιώσει άμεσα την ατομική του θέση ανάμεσα σε όλα αυτά τα κοινωνικά προβλήματα, και αφετέρου θα θέσει τον πήχη λίγο ψηλότερα, δημιουργόντας τη δυναμική για να κάνουν και άλλοι το ίδιο.

Δημοσ.

Apoikos

 

Είμαι τώρα στο τρίτο έτος, στη σχολή των Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

 

Όπως καταλαβαίνεις πρόκειται για σχολη περιφερειακού πανεπιστημιού και είναι αναμενόμενο τα προβλήματα που παρουσιάζονται είναι σε μερικά σημεία πολύ πιο έντονα από ότι σε μία σχολή του ΕΜΠ. Βέβαια υπάρχουν προβλήματα που έχουμε και δεν έχετε και το αντίστροφο.

 

Ήθελα να πω το εξής με τα βιβλία, μου φαίνεται απαράδεκτο να συζητάμε για κάποιον επαναπροσδιορισμό του τρόπου λειτουργείας μίας σχολής τη στιγμή που δεν λειτουργεί ως πανεπιστημιακή σχολή.

 

Αναφέρω σημεία :

 

- Τρομερές ελείψεις διδακτικού προσωπικού, μόλις φέτος αποκτήσαμε παραπάνω από έναν διορισμένο καθηγητή. Όλοι οι υπόλοιποι ήταν 407.

- Είπα για τα βιβλία.

- Μηδεν στη στέγαση, κόψανε ακόμα και τα επιδόματα φέτος που σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα ίδρυσης του πανεπιστημίου έπρεπε να καταβάλλονται λόγω απουσίας εστίας.

- Σίτηση, σε καμία περίπτωση επαρκής με τον τρόπο που γίνεται.

- Κτιριακή υποδομή : κτίριο λυκείου, μέσα σε χωράφια με ανεπαρκείς χώρους.

 

και η λίστα συνεχίζεται επι μακρόν.

 

Δεν θέλω να απαξιώσω το τμήμα στο οποίο βρίσκομαι, αλλά είναι βέβαιο ότι δεν είναι αυτή εικόνα ενός πανεπιστημιακού τμήματος στο οποίο γίνεται σοβαρή δουλεία και μπορεί επάνω σε αυτές τις συνθήκες να εφαρμοστεί μία ριζική αλλαγή στον μέγεθος αυτών που προωθούνται τώρα. Ανεξάρτητα από το αν διαφωνώ ή όχι.

 

Ίσως με τον περιορισμό των ετών, να άλλαζε η νοοτροπία των φοιτητών, αλλά σίγουρα δεν θα άλλαζε η απουσία υποδομών.

 

Μπορώ να αναφέρω εγκληματικές καθυστερήσεις στις διαδικασίες διορισμών διδακτικού προσωπικού, αλλά δεν έχει νόημα να γκρινιάζω.

 

Είπες ότι είναι σημαντικό να προσπαθήσει ο ίδιος ο φοιτητής να αντισταθμήσει όσα δεν γίνονται. Θα πω ότι συμφωνώ σε τεράστιο βαθμό σε αυτό που λες. Υποκινούμενοι περύσι, από κάποιες ακραίες καταστάσεις, κάποιοι αξιόλογοι φοιτητές (και από την πλευρά της προόδου που σημείωναν στα μαθήματα και από την συμμετοχή που είχαν σε ότι αφορά τα "παράδοξα" του τμήματος) ξεκινήσανε να στέλνουν επιστολές, να ανοίγουν συζητήσεις με κάθε υπεύθυνο για να δεχθούν κυρίως αδιαφορία.

 

Θέματα όπως του ότι ακυρώθηκε μάθημα κορμού σε κάποιο από τα τελευταία εξάμηνα γιατί δεν ήρθε καθηγητής, όπως το ότι ανακλήθηκαν, τη στιγμή που είχαμε μόνο έναν μόνιμο καθηγητή για τρείς διαφορετικούς τομείς να υπογράφει πτυχιακές τριών διαφορετικών τομέων, όλες οι προκυρηγμένες θέσεις για καθηγητές, όπως τα παραπάνω (μαζί με αρκετά) άλλα, οδήγησαν μία γενική συνέλευση να κινηθεί γύρω από συζητήσεις για κατάληψη.

 

Κάνω παύση να αναφέρω το εξής : ως περιφερειακό τμήμα και σχετικά νεοσύστατο (είναι στο τέταρτο έτος λειτουργείας του) το φαινόμενο των παρατάξεων και συνελεύσεων τύπου "bronx" δεν είναι σχεδόν καθόλου ανεπτυγμένο εδώ. Ως συνέπεια είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε σε λογικά πλαίσια.

 

Μέσα από τη συνέλευση επιλέχθηκε η κίνηση της κατάληψης με πλειοψηφεία (πρόταση που δεν κατέβηκε υπό τη μορφή παραταξιακού πλαισίου, αλλά από φοιτητές που τρέχανε τόσο καιρό με τα παραπάνω ζητήματα οι οποίοι επι το πλήστον δεν ανήκαν σε κάποια παράταξη, ούτε , όσοι ανήκαν, ήταν κλασσικά "παραταξόσκυλα") κάπου στο 90%, ίσως και παραπάνω δεν θυμάμαι καλά. Αιτήματα που υποστηρίζαμε ήταν τα παραπάνω, έχοντας φτάσει σε μία κατάσταση αδιέξοδη αφού οι υπεύθυνοι για τη διοίκηση του τμήματος (και του πανεπιστημιού γενικότερα) αδιαφορούσαν ή όταν υποσχόταν κάτι απλά ήταν ασυνεπείς. Δεν υπήρξε ούτε μία στιγμή χρώμα στην κατάληψη.

 

Το αποτέλεσμα; Κράτησε 15 ημέρες, τις πρώτες ημέρες υπήρχε αρκετός κόσμος που συμμετείχε, ασχολήθηκαν μαζί μας όλα τα τοπικά μέσα και σε καθημερινή βάση, ασχολήθηκαν πολλά από τα μέσα στην Πελοπόννησο (ετός πάτρας) μας αγνόησαν εντελώς τα μέσα που έχουν πανελαδική εμβέλεια, αλλά το καλύτερο από όλα ήταν σε άλλο σημείο. Από όλους τους φοιτητές που είχαν ψηφίσει υπέρ, όταν έφτασε η περιόδος για το καρναβάλι, μείναμε μόνο 7 άτομα για 3 ημέρες και στην επιστροφή τους, αφού ξεκουραστήκαν και επειδή πλησίαζε η εξεταστική ζήτησαν να τη λήξουμε, γιατί "χανόταν" μαθήματα.

 

3 ημέρες 7 άτομα σε δύο τμήματα και στο κτίριο της πρυτανείας της σχολής.

7 από περίπου 250 άτομα (είμαστε σχετικά λίγοι). 7 από το 90%. 7.

 

Και σκέφτομαι εγώ, που ήμουν μέσα στους "ανόητους" που καθίσαν στους 7, γιατί ξεκίνησαν τόσο έντονα, σχεδόν όλοι και στην πορεία γυρίσαν τόσο αδιάφορα και φύγανε; Γιατί ακόμα και μετά την κατάληψη, σταματήσαν να ασχολούνται με αυτά τα θέματα (όπως οι περισσότεροι δεν ασχολούταν και πρίν); Γιατί τόσο εύκολα ξεφούσκωσε η πολιτική δραστηριότητά τους; Εγώ πως υποτίθεται ότι πρέπει να αντιδράσω, όταν σε μία τελείως αχρωμάτιστη προσπάθεια, χωρίς προσωπικές εμπάθειες ή κάτι που να φθείρει την όλη κίνηση, μένουν τόσα λίγα άτομα τη στιγμή που απαιτεί μια κάποια συλλογικότητα για να επιτευχθεί κάποιο αποτέλεσμα;

 

Το αφήνω αυτό προς το παρόν.

 

Θα προσθέσω το εξής που μου φαίνεται παράδοξο : είναι δυνατόν, ένας πολίτης-φοιτήτης, να ψηφίζει υπέρ μιας κίνησης αντίδρασης σε κάτι που προωθεί ένα κόμμα και σιγοντάρει άλλο ένα που μαζί παίρνουν τα 3/4 από τις ψήφους στις βουλευτικές εκλογές και μετά από 1 χρόνο (ίσως λιγότερο) να ψηφίσει πάλι ένα από αυτά τα δύο; Είναι δυνατόν να παρουσιάσει τόσο μικρή μνήμη; Το συζήτησα αυτό με μερικούς καταληψίες που σκαρφίστηκαν ότι πιο κουλό επιχείρημα μπορούσαν να φανταστούν για να το υποστηρίξουν και διαπίστωσα ότι είναι δυνατόν. Και λέω "πως"; Μα δεν είναι πολιτική ασυνέχεια στη στάση τους; Δεν είναι τρομερή επιπολαιότητα;

 

Αλλά ας μη μείνω εκεί, το ποιο κόμμα θα στηρίξει κάποιος και για ποιους λόγους μπορεί να έχει τρομερή ποικιλία αιτιών (που όμως δεν έχει και τόση, όλοι ξέρουμε πάνω κάτω πως λειτουργούν τα πράγματα στην Ελλάδα), το θέμα είναι αλλού, στο πόσο αδιάφορος είναι ένας Έλληνας για τον χώρο πρωτίστως στον οποίο κινείται. Είτε είναι φοιτητής για την πολιτική απέναντι στα πενεπιστήμια, είτε είναι αγρότης για την πολιτική απέναντι στους αγρότες, είτε είναι συνταξιούχος για την πολιτική απέναντι στους συνταξιούχους, είτε είναι ελεύθερος επαγγελματίας για την πολιτική απέναντι στον κλάδο του, είτε είναι Ελληνας για την πολιτική στα εθνικά ζητήματα, είτε είτε είτε. Το θέμα είναι στο ότι ακόμα και να πάψει κάποιος να είναι αδιάφορος για κάποιες στιγμές, γιατί επιστρέφει στην αδιαφορία του τόσο σύντομα. Γιατί ξεχνάει. Γιατί δεν υπάρχει συνέχεια;

 

Και εδώ έρχεται αυτό που ήθελα να πω από όταν ξεκίνησα να ακούω για τις κινητοποιήσεις: οι Έλληνες δεν έχουν πολιτική συνείδηση. Χρειάζεται πολιτική συνείδηση για να υπάρξει ενδιαφέρον (αρχικά και ύστερα για περισσότερα) για το χώρο στον οποίο κινείται σε ότι αφορά την πολιτική, για να υπάρξει απαίτηση ενημέρωσης, για να υπάρξη άποψη,για να υπάρξει στάση, για να υπάρξει μνήμη, για να υπάρξει συνέχεια και συνέπεια.

 

Οποιαδήποτε γνώμη, άποψη, κίνηση, απαίτηση, κρίνεται σε διαφορετική περίπτωση φαιδρή, ελειπής και επιφανειακή.

 

Είναι φανερό πως οποιοσδήποτε διαμορφώνει πολιτικές στάσεις "εκεί πάνω" γνωρίζει καλά το παραπάνω και γι αυτό κάνουν όλοι ότι τους κατέβει, και υπερτονίζουν ζητήματα μικροπολιτικής (πόσο πήγε το ραπανάκι; ) αντί άλλων (τι παίζει με την Κίνα και την οικονομία; ) πιο σοβαρών (βλ. παιδεία). Με την απουσία πολιτικής συνείδησης σε συνδιασμό με το καθεστώς των "ταγμένων" δεν πρόκειται να υπαρξουν αλλαγές, όσο καλές ιδέες, όσο σοβαρές απόψεις να υπάρχουν σε μερικούς ανθρώπους.

 

Να γίνω και λίγο πιο κακός, όταν κάποιος δεν έχει το υπόβαθρο να καταλάβει κάτι που του περιγράφεις, δεν πρόκειται να το καταλάβει όσο και να προσπαθήσεις. Και στην τελική αργά η γρήγορα αυτό που προσπαθείς (ειδικά για τόσο φανερά και έντονα ζητήματα όπως η μεταρύθμιση στην τριτοβάθμια) θα το έβλεπε μόνος του αν είχε το υπόβαθρο (η όλη ιστορία, η γραμμή που εκφράζεται τώρα σχεδόν σε τελικό στάδιο, έχει ξεκινήσει παραπάνω από 2 χρόνια πίσω...).

 

Αλλά θα πω κάτι απλό, ο καθένας παίρνει αυτό που του αξίζει (σχεδόν πάντα) ή με μια πιο pop έκφραση : "Ο χαρακτήρας του ανθρώπου καθορίζει τη μοίρα του". Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με τους πολιτικούς, τις πράξεις τους και την κοινωνική ευαισθησία που τους διαπρέπει. Όσο ο χαρακτήρας των ψηφοφόρων απαιτεί τέτοια αντιμετώπιση, τέτοια θα παίρνει.

 

Όπως έλεγε ένας δημοσιογράφος μιμούμενος έναν υπέροχο τυπά : "The fault dear Βrutus is not in our stars but in ourselves."

 

Έγραψα τη στήλη μου. Στην υγειά μας.

 

Υ.Γ. Apoike, ευχαριστώ για την υπομονή.

Υ.Γ.2 Δεν ανήκω σε κάποια φοιτητική παράταξη.

Δημοσ.

Το γεγονός με τα νεοσύστατα τμήματα που περιγράφεις φίλε μου είναι μεγάλο. Η πρώην κοπέλα μου είχε μπει πριν 5 χρόνια τη δεύτερη ή τρίτη χρονιά λειτουργίας μιας νεοσύστατης σχολής στο Δ.Π.Θ. στην Κομοτηνή, ενδιαφέρον αντικείμενο, καινούριο κτίριο, αλλά ως εκεί. Το ωραίο κτίριο τελικά έπρεπε να το μοιραστούν με τη νομική, έμπαζε νερά μετά από 3 χρόνια και φυσικά υπήρχε το κλασικό πρόβλημα με το ΔΠΘ που δεν είχε να πληρώσει τη ΔΕΗ. Πολλοί 407, έλλειψη βασικού εξοπλισμού, αν και πρέπει να πω η καλύτερη σχολή που έχω δει σε ότι αφορά βιβλία. Η πανεπιστημιούπολη ήταν ένα απέραντο χωράφι με 2-3 κτίρια και 5-6 λυόμενα, έξω από την πόλη, κοντά στους μαχαλάδες των Αθίγγανων.

 

Και όλα αυτά γιατί? Γιατί έπρεπε μέσα σε λίγα χρόνια να δώσουμε το δικαίωμα σε όλους τους Έλληνες να γίνουν επιστήμονες! Βλέπεις το να δώσεις το δικαίωμα άθλιων σπουδών σε 10 είναι πιο συμφέρον πολιτικά από το να δώσεις το δικαίωμα για σοβαρές σπουδές σε 6-7 που στο κάτω-κάτω το αξίζουν. Προς Θεού δεν υποβαθμίζω ούτε τη δική σου σχολή, ούτε της πρώην μου (το είπα την έβρισκα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα), αλλά όταν μου φτιάχνεις ΤΕΙ "Εφαρμογής των ξένων γλωσσών στο εμπόριο" για να μπουν παιδιά με 10 κα 9, ε, που να μείνουν λεφτά για σοβαρές σχολές ΤΕΙ και άρτια Πανεπιστήμια!

Δημοσ.

@ClouD: Από την περιγραφή, δυστυχώς, το είχα ψιλιαστεί ότι είσαι στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Το θέμα είναι ότι είμαστε όλοι θύματα σε τέτοιες καταστάσεις. Θα το πω τελείως ωμά, αλλά προσπάθησε να καταλάβεις αυτό που πραγματικά εννοώ: το πρόβλημα με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου είναι ότι κανονικά δε θα έπρεπε να υπάρχει. Όχι γιατί είναι κακό να υπάρχει ένα ακόμα ΑΕΙ, ούτε γιατί φταίνε οι φοιτητές σε τίποτα, αλλά γιατί εξ αρχής γνωρίζαμε ότι η λειτουργία του δε θα είναι σωστή. Όπως και πολλά άλλα τμήματα ΑΕΙ/ΤΕΙ, δημιουργήθηκε για καθαρά λαϊκίστικους και ψηφοθηρικούς λόγους, χωρίς να εξασφαλιστεί το μέλλον του. Δημιουργήθηκε πρακτικά εν μία νυκτί, κακήν κακώς, χωρίς να υπάρχουν τα εχέγγυα για την καλή λειτουργία του, προβλήθηκε όμως ως ένα σημαντικότατο έργο και - το χειρότερο - αγκαλιάστηκε από την κοινωνία σαν τέτοιο. Κανείς δεν είδε το μέλλον να διαγράφεται; Η πρώτη φορά ήταν; Σίγουρα όχι, ο Έλληνας όμως, όπως έχει πολλάκις αποδειχθεί, έχει πολύ ασθενή μνήμη....

 

Γι' αυτό σου είπα: έχεις δίκιο, δε φταις σε τίποτα, είστε οι «παράπλευρες απώλειες», αυτοί που πάντα την πληρώνουν και ας έχουν ήδη πληρώσει πολλά χωρίς να φταίνε. Και το κακό είναι ότι δεν πληρώνουν λάθη δικά τους, αλλά κακοδαιμονίες μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Δημοσ.

το τει οινοπνευματωδων ποτων,πως το βλεπεται?????

 

στα σοβαρα τωρα,ο αποικος εχει δικιο! δεν γινεται σε καθε πολη να ξεφυτρωνουν πανεπιστημια. αν θελουν να στειλουν το ζεστο χρημα των φοιτητων στις επαρχιες, ας κλεισουν τα πανεπιστημια στα 2 μεγαλα αστικα κεντρα( ωχ ωχ,το σκεφτεστε αυτο?σκεφτειτε μετα τι καταληψεις θα κανουν οι καθηγηταδες μας)!!!, κ ας φτιαξουν συγχρονες εστιες,που να μπορουν να φιλοξενησουν ΟΛΟΥΣ τους φοιτητες που το θελουν,στην επαρχια!

αλλα ας σταματησει επιτελους αυτο το πραγμα....Η αν θελετε να μη σταματησει,οπως εχω πει σε προηγουμενα μηνυματα μου,δημιουργηστε τις καταλληλες προυποθεσεις να μπαινουν ΟΛΟΙ, οπου θελει ο καθενας,κ το ξεκαθαρισμα να γινεται μεσα στο πανεπιστημιο,αυστηρα,κ αξιοκρατικα ομως!

Δημοσ.
αν θελουν να στειλουν το ζεστο χρημα των φοιτητων στις επαρχιες, ας κλεισουν τα πανεπιστημια στα 2 μεγαλα αστικα κεντρα( ωχ ωχ,το σκεφτεστε αυτο?σκεφτητε μετα τι καταλαηψεις θα κανουν οι καθηγηταδες μας)!!!, κ ας φτιαξουν συγχρονες εστιες,που να μπορουν να φιλοξενησουν ΟΛΟΥΣ τους φοιτητες που το θελουν,στην επαρχια!

Από τις πιο όμορφες σκέψεις που έχω διαβάσει τελευταία.

Δημοσ.

apoikos

 

Συμφωνώ μαζί σου ότι, όχι μόνο η δική μου η σχολή, αλλά ολόκληρο το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου δεν θα έπρεπε να υπάρχει και δεν το λέω ούτε εγώ με μια απαξιωτική τάση, αλλά κρίνοντάς το ως εξαιρετικά ασύμφορη πολιτική επιλογή και μη πραγματοποιήσιμη σε βαθμό που να αποτελεί Πανεπιστήμιο του οποίου η λειτουργεία είναι μέσα στα πλαίσια της ομαλότητας. Αλλά δεν παύουν να είναι αρκετές χιλιάδες φοιτητές σε αντίστοιχης οργάνωσης περιφερειακά πανεπιστήμια τη στιγμή που συζητούνται αυτές οι προτάσεις (αυτό ειδικά για τον steven που λέει ένα σωρό πράγματα για τους "τεμπέληδες").

 

Όπως είπα, το παράδειγμα το έδωσα όχι για να γκρινιάξω, αλλά για έναν άλλο λόγο. Συζητούνται από τον κόσμο, ανα καιρούς, ζητήματα όπως αυτό της παιδείας στο οποίο προωθούνται τώρα κάποιες ριζικές αλλάγες. Μέσα και εγώ. Σαφώς βλέπω ότι η κατάσταση πάσχει. Προς ποια κατεύθυνση όμως; Ας κοιτάξουμε λίγο το πως λειτουργούν τα πράγματα στο εξωτερικό, σε άλλες χώρες. Όχι όμως μόνο στις σχολές αλλά και σε όλους τους σχετικούς παράγοντες. Ας είμαστε ρεαλιστές. Και άλλα τέτοια ωραία τέλος πάντων που αφορούν τη συζήτηση, την ενημέρωση, τις λογικές διαδικασίες που διαμορφώνουν απόψεις.

 

Αλλά εδώ είναι που υπάρχει ένα τεράστιο κατα τη γνώμη μου πρόβλημα.

 

Κάποτε όταν ιδρύθηκαν αρκετές περιφερειακές "πανεπιστημιακές" σχολές (επειδή τουλάχιστον για τη δική μου έχω σκαλίσει και το πολιτικό παιχνίδι που παίχτηκε χρόνια πριν τη δημιουργία της) γίνανε με γνώμονα τις τοπικές κοινωνίες και ψηφοθηρικές τακτικές. Παρ' όλα αυτά, το προεδρικό διάταγμα που είχε σχέση με την ίδρυση συγκεκριμένα του "Πα.Πελ." παρουσιάζε μία ομαλή σιγά σιγά οργάνωση με βάθος της τετραετίας ώστε να καλυφθούν αυτοί που θα τελειώσουν φέτος. Όταν μπήκα, παρότι δεν ήταν επιλογή μου ήμουν σχετικά αισιόδοξος. Όταν φτάσαμε στο σημείο της κατάληψης είχα διαπιστώσει με τις ανακλήσεις, που παρότι ήταν αιτιολογημένες λόγω παρανομοιών, που αναιρούσαν σε μεγάλο βαθμό όσα προέβλεπε το προεδρικό διάταγμα για τους διορισμούς με αποτέλεσμα μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις, κάτι πολύ θλιβερό. Το ίδιο πράγμα που διαπίστωσα όταν είδα ότι ένα άλλο τμήμα, αυτό των Θεατρικών Σπουδών (πάλι στο "πανεπιστήμιο" μου) στο πρώτο έτος είχε οδηγό σπουδών μόνο για το πρώτο εξάμηνο (!). Το ίδιο πράγμα που διαπίστωσα όταν είδα ότι σε ένα ζήτημα που αφορούσε 100άδες ζωές φοιτητών (το παραπάνω δικό μας) η Υπουργός παιδείας μας αγνοούσε επιδεικτικά και ότι ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας (του οποίου η γυναίκα είναι Μέλος της διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου, πρόεδρος του τμήματος της Καλαμάτας και γενικότερα έχει λίγακι "ύποπτη" θέση όπως φάνηκε κάποτε με ένα άρθρο στην εφημερίδα τα "νέα") του Υπουργείου παιδείας, δήλωνε, "δεσμευόταν" σε πράγματα που αφορούσαν πτυχία, τα οποία δεν ικανοποιήσε. Το ίδιο πράγμα που βλέπω από τότε σχεδόν σε κάθε μικρή ή μεγάλη, σημαντική ή ασήμαντη πολιτική κίνηση που σχετίζεται με το μέλλον και τις ζωές πολλών ανθρώπων. Δεν μας αντιμετωπίζουν ως ανθρώπους αλλά ως στατιστικά νούμερα.

 

Αυτό είναι το θλιβερό και λέω ότι έχουν το έδαφος να το κάνουν αυτό, αφού ακόμα και στη δική μας περίπτωση, όλοι σχεδόν αυτοί που "ανησυχούσαν" για το μέλλον τους, γίνανε στατιστικά νούμερα όταν επιλέξανε να πάνε σε ένα καρναβάλι, γίνανε ένας από τους πολλούς που δεν παλεύουν για την άποψή τους. Είμαι υπέρ της άποψης ότι κάποιος πρώτα πρέπει να σέβεται τον εαυτό του για να απαιτεί μετά να τον σεβαστούν οι άλλοι.

 

Στατιστικά νούμερα, γιατί δεν υπάρχει πολιτική συνείδηση.

 

Ωραία με τα λόγια. Για να μην φαίνομαι τελείως offtopic, να το δέσω με το θέμα μας. Σε αμέτρητες, πραγματικά, αν όχι σε όλες (εδώ φεύγουμε από το σύνολο μόνο μέσω των ελάχιστων εξαιρέσεων) περιπτώσεις οι εκάστοτε κυβερνώντες αποφασίζουν και προωθούν μέτρα σχετικά αδιαφορώντας για την κοινή γνώμη, γιατί αυτή δεν υπάρχει (τουλάχιστον στο πλειοψηφικό πλαίσιο που απαιτεί το "δημοκρατικό" μας πολίτευμα) ουσιαστικά. Οπότε και τώρα, για όσους είναι αισιόδοξοι (ανεξάρτητα από το ποιο μέρος υποστηρίζουν), έχω την εντύπωση, πως ότι είναι να κάνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα το κάνουν αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις σε επίπεδο ουσίας, ίσως απλά να υπάρχουν καθυστερήσεις. Αλλά το χειρότερο από όλα είναι, ότι ο γνώμονας και πάλι δεν θα είναι το αν θα ωφεληθεί ή όχι, ο φοιτητής και ο καθηγητής, η πανεπιστημιακή κοινότητα ή αυτό που τουλάχιστον ονομάζεται έτσι. Και το χείριστο πως σε καμία περίπτωση δεν φαίνονται να υπάρχουν σοβαρές και συνειδητοποιημένες αντιδράσεις που να δείχνουν ότι το έργο της κυβέρνησης "όντως παρακολουθείται" και ότι τα στραβοπατήματα "όντως θα στοιχίσουν", γι αυτό τον λόγο δεν πρόκειται να πω, ότι είναι ένα καλό βήμα, γιατί η κατεύθυνση , δεν διαμορφώνεται από μία υγειή πολιτική κατάσταση.

 

Στατιστικά νούμερα. Όπως έλεγε ο Βεντέτας :

 

"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people. "

 

Αλλά, στατιστικά νούμερα δεν φοβίζουν κανέναν.

 

Επίσης, κάποτε ο Αγγελάκας σε μία συνέντευξη είχε δηλώσει πως ζούμε σε μία εποχή όπου κυριαρχεί το "Ότι φάμε κι ότι πιούμε και ότι αρπάξει ο κώλος μας μωρό μου", κάτι τέτοιο μου θυμίζει η τωρινή κατάσταση. Μόνο που αυτό που θα αρπάξει ο κώλος όσων ξαφνικά ξύπνησαν (μαζικά, έλα πάμε, πανηγύρι !) είναι υποχρέωση να πληρώνουν βιβλία. Τώρα που απειλήθηκε ο κώλος του εκάστοτε άσχετου αντιδρά; Τόσο επιφανειακά; Θα ήθελα να μπορούσα να πω ότι έχω αμφιβολίες, αλλά όλα όσα βλέπω με βεβαιώνουν για το αντίθετο...

 

Είπες ότι προτάσεις είναι αυτό που χρειάζεται και όχι γκρίνια. Είπες ότι το χειρότερο πράγμα είναι ότι μας έχουν πείσει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Εμένα αυτό που με πείθει ότι δεν κάνει μεγάλη διαφορά το να έχεις προτάσεις, δεν είναι η αδιαφορία των διοικούντων/κυβερνώντων/άλλων υπευθύνων για θέσεις, αλλά η μεγάλη ασχετοσύνη των ίδιων των ανθρώπων που επηρεάζονται άμεσα, το μικρό τους (εώς ανύπαρκτο, μέχρι τη στιγμή που θα απειληθούν εντελώς απτά ή θα τους σπρώξει η εκάστοτε παράταξη) ενδιαφέρον και η ανικανότητά τους να αποκτήσουν στάση.

 

Όσο, απουσιάζει η πολιτική συνείδηση, όσο θα είναι ο Λάμπρος, ο Γιώργος, ο Κώστας στατιστικά νούμερα και όχι πολίτες, θα χλευάζω τις μαζικές αντιδράσεις και θα επαναλαμβάνω το quote της Άγνωστης κότας του bandito: "Τα αυγά δεν βάφονται με κλανιές."

 

Είναι καιρός να αλλάξει αυτό, όπως όμως πάντοτε ήταν.

 

Αυτά τα ολίγα, ευχαριστώ και πάλι για την υπομονή σας, στην υγειά μας.

Δημοσ.
το τει οινοπνευματωδων ποτων' date='πως το βλεπεται?????

[/quote']

 

χαχα σιγά μην είναι και το ΤΕΙ VODKAS.....

Σχολή οινολογίας λέγεται αν δεν κάνω λάθος.....Θα ήθελα να την βγάλω έτσι για την πλάκα για να μάθω να ξεχωρίζω τις μπόμπες στα club και τα καλά κρασιά.

Δημοσ.

aliaser , τουλαχιστον οταν εδωσα εγω,ετσι ονομαζοταν!

 

ClouD ,εχεις δικιο,οτι αντιμετωπιζονται οι φοιτητες ως στατιστικα νουμερα..

να σου πω κατι...ας τους αντιμετωπισουμε κ εμεις λοιπον, ως σκετα ΝΟΥΜΕΡΑ,και μαλιστα μεγαλα ΝΟΥΜΕΡΑ...κραξτε τους,μαυριστε τους στις εκλογες,και τοτε βλεπουμε ποιος θα τολμησει,σχηματιζοντας κυβερνηση του 25%, να μας περναει νομοσχεδια χωρις να μας "ρωταει"!

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...