Προς το περιεχόμενο

Πειρατεία, publishers, developers και άλλες ιστορίες.


Arioch79

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βλέποντας τον καταιγισμό νέων κυκλοφοριών video games των τελευταίων ημερών, μπήκα σε σκέψεις τις οποίες θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας.

Πρώτα όμως πρέπει να κάνω μία μικρή εισαγωγή.

Καθ' όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού και μέχρι και τα τέλη Οκτώβρη, οι νέες κυκλοφορίες ήταν τουλάχιστον πενιχρές, τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα. Σίγουρα, είδαμε καλούς τίτλους, όπως Tomb Raider Anniversary, Lost Planet, Overlord, The Settlers 6, Stranglehold, Medal of Honor: Airborne και κάποια expansions επιτυχημένων παιχνιδιών (NWN2 Mask of the Betrayer, Medieval 2: Kingdoms κλπ). Με εξαίρεση όμως το Bioshock που κυκλοφόρησε επισήμως στις 22 Αυγούστου, δεν είδαμε κανένα παιχνίδι "κράχτη", κανένα παιχνίδι από αυτά που περιμένουμε εναγωνίως για ολόκληρους μήνες μέχρι να κυκλοφορήσουν, σβήνοντας μέρες από το ημερολόγιο, κατασπαράζοντας με βουλιμία κάθε μικρή πληροφορία για αυτά από όλα τα game review sites και fora, και τερματίζοντας τα demos 933928473 φορές.

Αντίθετα, από τα τέλη του Οκτώβρη μέχρι και τα μέσα του Νοέμβρη, δηλαδή σε ένα διάστημα σχεδόν υποδεκαπλάσιο (!) από αυτό στο οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως, κυκλοφόρησαν τα (βαθιά ανάσα): Clive Barker's Jericho, Pro Evolution Soccer 2008, Football Manager 2008, Time Shift, The Witcher, Gears of War, Call of Duty 4, Crysis, Hellgate: London, Kane and Lynch: Dead Men, Empire Earth 3 και expansions για τα Age of Empires 3 και Supreme Commander! (δεν βάζω το Viva Pinata αν και χάρηκα πολύ όταν έμαθα ότι θα κυκλοφορήσει και για PC, αλλά δεν θεωρείται και κράχτης).

Έχοντας όλα αυτά ως δεδομένα, μου δημιουργείται η εντύπωση ότι συμβαίνει ένα εκ των δύο: Πρώτον, αυτοί που κάνουν τα κουμάντα στις εκδότριες εταιρείες είναι ζώα ή δεύτερον, είναι απλά θέμα κακού συγχρονισμού (όταν έχεις ανακοινώσει ημερομηνία κυκλοφορίας ενός παιχνιδιού που είναι υπό ανάπτυξη για δύο χρόνια, δεν είναι και τόσο εύκολο να αναβάλλεις αυτή την ημερομηνία για να μη συμπέσει η κυκλοφορία σου με την κυκλοφορία ενός δυνατού ανταγωνιστή. Άλλη μία περίπτωση όπου η άγνοια του χώρου και η γραφειοκρατία υπερνικούν την κοινή λογική).

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ ως gamer περισσότερο αγχωνόμουν παρά ενθουσιαζόμουν βλέποντας όλα αυτά τα διαμάντια του σύγχρονου gaming να εμφανίζονται το ένα μετά το άλλο στα ράφια των καταστημάτων. Ως μέλος "της γενιάς του μισθού των επτακοσίων ευρώ" που θα έλεγε και ο κος Αλαβάνος, δεν μπορώ να διαθέσω πάνω από 50 ευρώ τον μήνα (το 1/14 του μισθού μου) για να αγοράσω ένα video game, ασχέτως αν το gaming είναι κυρίαρχο μέσο ψυχαγωγίας στη ζωή μου. Πολλοί θα πουν "helloooooooo, torrents?", αλλά όταν π.χ. το main campaign του Call of Duty 4 έχει πέντε ώρες διάρκεια, ενώ το multiplayer του μπορεί να μου προσφέρει τουλάχιστον ένα χρόνο έντονης διασκέδασης, τι να το κάνω το πεντάωρο, όσο καλό κι αν είναι. Τα ίδια και με το PES2008, φυσικά. Κατ' επέκταση, θα αναγκαστώ να παραβώ αυτόν τον κανόνα αφού έχω ήδη αγοράσει το Call of Duty 4 (και δεν έχω μετανοιώσει ούτε λεπτό από τα πενήντα ευρώ που έδωσα), ενώ αύριο μεθαύριο θα αγοράσω και το Crysis.

Βέβαια κάποιος λιγότερο ανυπόμονος από εμένα θα με συμβούλευε να κάνω υπομονή γιατί αφ' ενός πότε θα προλάβω να παίξω όλα αυτά τα παιχνίδια ταυτόγχρονα, αφ' ετέρου ίσως να τα βρω και φτηνότερα αν τα αγοράσω λίγο αργότερα. Δυστυχώς όμως, όπως έχω αντιληφθεί, οι περισσότεροι gamers σκέφτονται σαν κι εμένα. Αυτό σίγουρα βλάπτει τους developers/publishers παιχνιδιών τα οποία α) έχουν την ατυχία να βγαίνουν ταυτόγχρονα με παιχνίδια "κράχτες" και β) στα οποία η multiplayer παράμετρος δεν είναι τόσο σημαντική.

Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός ευσυνείδητου gamer, ο οποίος θέλει να στηρίζει τους developers. Κάνει μία βόλτα από το τάδε κατάστημα τεχνολογικών προϊόντων, και βλέπει στα ράφια με τα παιχνίδια το Call of Duty 4, το Crysis, το Pro Evolution Soccer 2008 και το The Witcher. Αμέσως εμφανίζονται στους ώμους του ο "καταναλωτής-διαβολάκι" και ο "καταναλωτής αγγελάκι". Μετά από εντυπωσιακά σύντομη μάχη, το διαβολάκι σαπίζει στο ξύλο το αγγελάκι και αναγκάζει τον καταναλωτή να παραβεί τον προϋπολογισμό του και να αγοράσει το CoD4 και το Crysis (το PES το αφήνει για αργότερα, γιατί έχει ακόμα προβλήματα με το online, καταραμένη ΚΟΝΑΜΙ!). Γυρίζει σπίτι του, και αμέσως μπαίνει στο gamerankings να δει τι είναι αυτό το The Witcher: Πρωτότυπο mature RPG που χτυπάει 80άρια και 90άρια από το σύνολο των game review sites. Ενδιαφέρον, ε; Ας το κατεβάσουμε τώρα για να το δούμε, και μόλις πέσει ο επόμενος μισθός θα το αγοράσουμε για να στηρίξουμε και τους Πολωνούς devs. Μέσα σε 20 μέρες ο φίλος μας το έχει λιώσει τόσο που κοντεύει να το τερματήσει και μόλις πέφτει ο επόμενος μισθός, κάνει την πάπια. Εν τω μεταξύ, ακόμα να φτιάξει τα προβλήματα του online η ΚΟΝΑΜΙ!

Εν κατακλείδι, και για να μη σας κουράσω (too late for that!), από όλη αυτή την κατάσταση συμπεραίνουμε τα παρακάτω για το αγαπημένο μας μέσο ψυχαγωγίας:

1. Οι υπεύθυνοι management των εκδοτριών εταιρειών video games είναι είτε ανίκανοι, είτε δεν έχουν καμία επαφή με τον χώρο. Μόνο αυτές οι δύο πιθανότητες εξηγούν τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται τα προϊόντα των developers. Στο συγκεκριμένο χώρο δεν αρκεί να έχεις ένα καλό προϊόν. Πρέπει να έχεις καθολική αντίληψη του χώρου, και να είσαι προσαρμόσιμος. Γιʼ αυτό βλέπουμε εταιρείες με τίτλους που έχουν κάνει μεγάλη επιτυχία στο δημιουργικό τομέα, όπως η ATARI, να δηλώνουν ελλείμματα σε κάθε οικονομικό τέταρτο του έτους. Το οποίο φυσικά βλάπτει περαιτέρω τους developers (βλ. Time Shift, Alone in the Dark κλπ).

2. Αναμφίβολα, η πειρατεία βλάπτει developers και publishers, αλλά όχι τόσο όσο νομίζουμε. Ο συνεχώς ανερχόμενος τζίρος των game publishers αλλά και φαινόμενα τύπου HALO 3 του οποίου η κυκλοφορία, σύμφωνα με έγκυρα δημοσιεύματα, επηρέασε αρνητικά το κινηματογραφικό box office εκείνη την εβδομάδα, αποδεικνύουν του λόγου μου το αληθές. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της όλο και ανερχόμενης σημασίας που αποκτά το online multiplayer στο σύγχρονο gaming. Φυσικά, η ανάγκη αγοράς αυθεντικής κόπιας για παιχνίδια όπου το online multiplayer είναι must, βλάπτει ακόμα περισσότερο τους developers παιχνιδιών που ανήκουν σε είδη όπου το multiplayer είναι ανύπαρκτο ή υποτονικό (RPGʼs και Adventures κατά κύριο λόγο). Γιατί αν δεν υπήρχε ο παράγοντας multiplayer, όλοι όσοι κατεβάζουν παιχνίδια παράνομα (που δεν είναι και λίγοι, ειδικά στην Ελλάδα), θα προτιμούσαν να αγοράσουν μία στις τόσες ένα αυθεντικό παιχνίδι ενός μικρού developer για να τον στηρίξουν, παρά να πάρουν τον κράχτη που ούτως ή άλλως «θα τα βγάλει τα λεφτά του». Έτσι οι devs αυτών των παιχνιδιών μπαίνουν σε ένα φαύλο κύκλο γιατί αφʼ ενός δεν μπορούν να παράγουν το hype που παράγουν τα FPS (το οποίο hype είναι ανάλογο με το πόσο unplayable είναι αυτά τα παιχνίδια σε μέσα μηχανήματα!), χωρίς το hype δεν έχει πωλήσεις, χωρίς τις πωλήσεις δεν έχει λεφτά και χωρίς τα λεφτά δεν μπορούν να προσδώσουν την ποιότητα που θα ήθελαν στο προϊόν τους, οπότε δεν μπορούν να δημιουργήσουν και το ανάλογο hype γύρω από αυτό! Εδώ πρέπει οπωσδήποτε να σημειώσω ότι θεωρώ τελείως ηλίθια τη λογική «ας αγοράσουμε το τάδε προϊόν για να ενισχύσουμε τον φτωχό πλην τίμιο κατασκευαστή του". Προφανώς, ως καταναλωτής απαιτώ το προϊόν που θα αγοράσω να έχει α) ποιότητα και β) αντοχή στο χρόνο. Άρα, δεδομένου και του καταιγισμού νέων και πραγματικά καλών παιχνιδιών, τα adventures και τα rpgs είναι χαμένα από χέρι, ακόμα και αν υπήρχε μηδέν πειρατεία! Η μόνη ελπίδα είναι να βρουν κάποιο τρόπο να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε αρκετά χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό, κάτι που επί του παρόντως μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την online διάθεσή τους, αφού γλυτώνουν έξοδα συσκευασίας και διανομής. Πολλοί έχουν ήδη αρχίσει να κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση (Sam and Max) και πολύ καλά κάνουν.

3. Τελικά η λύση κατά της πειρατείας βρέθηκε, και το όνομα αυτής: online multiplayer. Ό,τι κλειδώνει ξεκλειδώνει, και οι τύποι που επινόησαν κλειδώματα/Trojans τύπου starforce είναι βαθιά νυχτωμένοι αν νομίζουν ότι πτοούν τους crackers. Όταν πρωτοβγήκε έκανε κάνα χρόνο να σπάσει, αλλά πλέον όλα τα παιχνίδια με αυτού του τύπου την προστασία σπάνε μέσα δύο ημέρες. Βέβαια υπάρχει και το hamachi, αλλά αφʼ ενός είναι περίπλοκη διαδικασία για τον μέσο gamer, αφʼ ετέρου δεν σου δίνει τη σταθερότητα του επίσημου server.

Και τώρα ας πάω να ανεβάσω κάνα βαθμό στο COD4. Δεν είναι δυνατό να είμαι ένας ταπεινός δεκανέας, εδώ στον κανονικό στρατό ήμουν λοχίας! Cheerz και καλό λιώσιμο αυτό το μήνα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχεις άδικο φιλαράκι :) Σωστά τα λές αλλά το θέμα των χρημάτων είναι σημαντικό. Μάλλον θα πάρω και γώ το call of duty 4 γνήσιο. Να ρωτήσω κάτι ? Το Crysis έχει online multiplayer ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή ρε φίλε Arioch79 απο πού μπορούμε να αγοράσουμε/κατεβάσουμε γνήσιο ένα παιχνίδι ? Απλα με πιστωτική και ούτε κουτιά ουτε τίποτα :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tο θεμα αυτο ειναι αρκετα ενδιαφερον.Θα διαβασω μετα αναλυτικα το ποστ του φιλου γιατι τωρα παω για COD.

 

Και εγω εχω καταληφθει απο το ιδιο ''gaming stress''...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Arioch, την ίδια σκέψη έκανα σήμερα! Δεν είναι δυνατόν όλο το καλοκαίρι να βγαίνει μόνο ενας κράχτης, μετά νέκρα, και μετά να μην ξέρεις ποιο να πρωτοπαίξεις !

Μετά όμως συνειδητοποίησα τι ημερομηνία έχουμε..

1 μήνας πριν από τα Χριστούγεννα!

Αυτό σημαίνει ένα πράγμα μόνο: οι εταιρίες θέλουν να πολεμήσουν για το ποιος θα είναι πρώτος στα charts του μήνα. Σκασίλα τους για τι θα κάνει ο άμοιρος gamer. Μόνο το χρήμα κοιτάνε αυτή την περίοδο (μέχρι τον Ιανουάριο) οι εταιρίες..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή ρε φίλε Arioch79 απο πού μπορούμε να αγοράσουμε/κατεβάσουμε γνήσιο ένα παιχνίδι ? Απλα με πιστωτική και ούτε κουτιά ουτε τίποτα :)

 

Από πουθενά, όπως και από πουθενά δεν μπορούσες να κατεβάσεις νόμιμα mp3 μέχρι πριν λίγα χρόνια, μέχρι που η μουσική βιομηχανία κατάλαβε ότι πέρα από την πειρατεία (που ως απεδείχθει ήταν ο πιο ασήμαντος λόγος για τον οποίο έπεφταν οι πωλήσεις της), οι καταναλωτές δεν διατίθενται πλέον να χρυσώνουν τους εκατοντάδες νέους "καλλιτέχνες" που βγαίνουν κάθε χρόνο.

Πιστεύω ότι σταδιακά, αυτό που ξεκίνησαν από ανάγκη οι adventure game developers, θα το ξεκινήσουν από κοινή λογική και οι devs διαφόρων άλλων ειδών.

Ένα παρόμοιο προβληματισμό εξέφρασε σε μία συνέντευξή του και ο Ρικ Μακάλοου, παραγωγός του Star Wars. Συγκεκριμένα αναφερόταν στην ανώτερη ποιότητα εικόνας αλλά και στο τεράστιο κέρδος σε χρόνο και χρήμα που παρέχουν οι ψηφιακές κόπιες ταινιών σε σχέση με τις αναλογικές (αν θυμάστε, τα τελευταία τρία star wars είχαν προβληθεί και σε λίγους κινηματογράφους που διαθέτουν ψηφιακό προβολέα).

Οψόμεθα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάρα πολύ ωραίο και συγκροτημένο ποστ Arioch79.

 

Άρα, δεδομένου και του καταιγισμού νέων και πραγματικά καλών παιχνιδιών, τα adventures και τα rpgs είναι χαμένα από χέρι, ακόμα και αν υπήρχε μηδέν πειρατεία! Η μόνη ελπίδα είναι να βρουν κάποιο τρόπο να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε αρκετά χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό, κάτι που επί του παρόντως μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την online διάθεσή τους, αφού γλυτώνουν έξοδα συσκευασίας και διανομής. Πολλοί έχουν ήδη αρχίσει να κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση (Sam and Max) και πολύ καλά κάνουν.

 

Aυτό είναι και το πιο σημαντικό κομμάτι κατα τη γνώμη μου. Προσωπικά αν έκανε το κάθε παιχνίδι 15-20 ευρώ θα είχα μόνο αυθεντικά στη συλλογή μου.Και όχι μόνο fps.

 

Και by the way,σε ευχαριστώ για αυτά που έγραψες γιατί με έβαλες σε σκέψεις για το The Witcher,παιχνίδι το οποίο δεν το'χα ακουστά.

Το έψαξα και μου αρέσει,μου θύμησε τότε που έπαιζα Dungeon Siege. :o

Να'σαι καλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Arioch79

Το θεμα νομιζω ειναι απλο και το εχεις κανει συνθετο. Οι εταιρειες εκδιδουν τα "καλα" γκειμς το φθινοπωρο ενοψει Εορτων οπου εχουν και την πιο κερδοφορα περιοδο του ετους. Λογικως τα καλα παιχνιδια διαφημιζονται ειτε αρχες καθε ετους ειτε μεχρι τον Μαιο και επακολουθει η εκδοση Οκτ-Νοεμβριο. Τι λαθος προγραμματισμος και "νεκρα" του θερους! εννοειτε οτι το καλοκαιρι ειναι εποχη διακοπων σε ολο το βορειο ημισφαριο και κυριως Δ.Ευρωπη, Η.Π.Α και Ιαπωνια-Κορεα. Ποιοσ να παει να ξοδεψει λεφτα για γκειμ? Γιατι να μη τα ξοδεψει τετοια περιοδο που αναγκαστικα θα περασει περισσοτερο χρονο μεσα στο σπιτι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα το καλοκαιράκι έχεις άπειρο ελεύθερο χρόνο να κάτσεις να παίξεις όσα games θέλεις.Αυτό είναι το θέμα.Όχι ότι και τώρα δεν μπορείς,αλλά τώρα έχεις και άλλες δουλειές.Το καλοκαίρι στο κάτω κάτω ψάχνεις και τρόπο να περάσει η ώρα όταν βαριέσαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Arioch79

Το θεμα νομιζω ειναι απλο και το εχεις κανει συνθετο. Οι εταιρειες εκδιδουν τα "καλα" γκειμς το φθινοπωρο ενοψει Εορτων οπου εχουν και την πιο κερδοφορα περιοδο του ετους. Λογικως τα καλα παιχνιδια διαφημιζονται ειτε αρχες καθε ετους ειτε μεχρι τον Μαιο και επακολουθει η εκδοση Οκτ-Νοεμβριο. Τι λαθος προγραμματισμος και "νεκρα" του θερους! εννοειτε οτι το καλοκαιρι ειναι εποχη διακοπων σε ολο το βορειο ημισφαριο και κυριως Δ.Ευρωπη' date=' Η.Π.Α και Ιαπωνια-Κορεα. Ποιοσ να παει να ξοδεψει λεφτα για γκειμ? Γιατι να μη τα ξοδεψει τετοια περιοδο που αναγκαστικα θα περασει περισσοτερο χρονο μεσα στο σπιτι?[/quote']

 

Σύμφωνοι, η περίοδος των γιορτών είναι αυτή στην οποία όλες οι εταιρείες κοιτάνε να πουλήσουν τα παιχνίδια τους. Οπότε είναι λογικό για την ΕΑ να θέλει να πουλήσει το Crysis τότε, γιατί στατιστικά, θα πουλήσει περισσότερο. Ξεκαθαρίζω, αν δεν ήμουν ήδη σαφής, ότι τα σχόλιά μου περί λάθος προγραμματισμού αφορούν πιο low profile παιχνίδια τα οποία χάνονται μέσα στον κυκεώνα όλων αυτών των κυκλοφοριών. Πιστεύω ότι οι εκδότες αυτών των παιχνιδιών θα έπρεπε να είναι πιο προσαρμόσιμοι και να μην ακολουθούν τυφλά το στατιστικό στοιχείο που λέει ότι τις περιόδους των γιορτών τα video games πουλάνε περισσότερο.

Εσύ λοιπόν λες ότι έκανα τα απλά σύνθετα, εγώ λέω ότι είναι ακόμα πιο σύνθετα από ό,τι τα παρουσίασα.

Γι' αυτό είναι λάθος να κρεμιέσαι (όχι εσύ, οι publishers) από μία γενική παρατήρηση, αλλά να βλέπεις και σε μεγαλύτερο βάθος. Π.χ. δεν θα ήταν προτιμότερο να βγάλεις "off season" ένα αξιόλογο adventure που ενδεχομένως να τραβήξει περισσότερη προσοχή, από το να το βγάλεις τώρα που χαλάει ο κόσμος με το cod4, το crysis κλπ και το παιχνίδι σου θα περάσει στα ψιλά γράμματα;

Φυσικά δεν έχω σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και δεν ξέρω αν στέκουν αυτά που λέω, απλά καταλήγω σε αυτά τα συμπεράσματα με απλές λογικές σκέψεις. Όλα αυτά είναι προσωπικές απόψεις, και, φυσικά, είναι συζητίσιμες.

Όσο για αυτό που αναφέρεις ότι λίγοι θα ξοδέψουν λεφτά για να πάρουν παιχνίδι μέσα στο κατακαλόκαιρο, μπορώ να σου πω ότι η συντριπτική πλειοψηφία κυρίως των ατόμων μικρών ηλικιών που γνωρίζω, περιμένουν πώς και πώς να έρθει το καλοκαίρι για να παίξουν κάνα video game. Sad but true. Φυσικά, από την άλλη, οι εταιρείες κάτι θα ξέρουν που πλασάρουν τα παιχνίδια τους νοέμβριο μήνα. Απλά εγώ κρίνω με βάση αυτά που βλέπω, και αυτά που βλέπω μου λένε ότι παρ' ό,τι τα παιχνίδια π.χ. της Atari τυγχάνουν πολύ καλής αποδοχής από game review sites και παίρνουν μεγάλες βαθμολογίες, η ίδια η εταιρεία δηλώνει απώλειες για άλλο ένα οικονομικό τρίμηνο, όπως διάβασα στο gamespot. Άρα κάτι δεν πάει καλά, έτσι δεν είναι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...