Προς το περιεχόμενο

Περί Lidl...


random

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο δημοσιογράφος Gunter Wallraff της Die Zeit, αποκάλυψε κατω απο ποιές συνθήκες φτιάχνει ψωμάκια η εταιρεία Weinzheimer στο Stromberg της Γερμανίας.

Το σύνολο της παραγωγής της, πωλήται μόνο στα καταστήματα της αλυσίδας LIDL.

 

 

στα γερμανικά: σύντομο , αναλυτικό

μεταφ σε αγγλικά απο google: σύντομο , αναλυτικό

 

ελληνικό , απο Ελέυθερο Τύπο, αναλυτικά click here :rolleyes: :

 

Στις φάμπρικες της Γερμανίας,

Τρίτη, 06.05.08

 

Τα ρεπορτάζ που έχει κάνει τις τελευταίες δεκαετίες, υποδυόμενος ρόλους, συγκλόνισαν τη Γερμανία και δημιούργησαν ολόκληρη σχολή της ερευνητικής δημοσιογραφίας. Αυτή τη φορά, δύο δεκαετίες και βάλε μετά το βιβλίο όπου περιέγραφε τις συνθήκες εργασίας των ξένων μεταναστών, ο Γκίντερ Βάλραφ ξαναφόρεσε την ποδιά του ανειδίκευτου εργάτη, για να δείξει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται στην αναπτυγμένη Γερμανία αυτοί που παράγουν τα φτηνά προϊόντα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl.

 

Το ρεπορτάζ που δημοσίευσε το τελευταίο τεύχος του περιοδικού της εφημερίδας «Die Zeit» κράτησε ένα μήνα στο εργοστάσιο μιας εταιρίας που αποτελεί αποκλειστικό προμηθευτή των Lidl με φραντζολάκια. Η εταιρία Βαϊντσχάιμερ, σε μια κωμόπολη στη Ρηνανία-Παλατινάτο, δουλεύει επί 24 ώρες το 24ωρο, συσκευάζοντας σε σακουλάκια 10 μικρά ψωμάκια, που μπορούν να αγοράσουν οι πελάτες του σούπερ μάρκετ για ένα ευρώ και 5 λεπτά.

 

Ο Βάλραφ, που έχει πια πατήσει τα 65, χρειάστηκε να επιστρατεύσει την τέχνη του στη μεταμφίεση, φορώντας μαύρη περούκα και αφήνοντας μουστάκι, με στόχο να πείσει τους εργοδότες του ότι είναι 50άρης. Χρησιμοποίησε και όλα τα τρικ που ήξερε από το παρελθόν για να «πάρει τη δουλειά». Μια δουλειά που αμείβεται με 7,66 ευρώ την ώρα μικτά, κάτω δηλαδή από το επίσημο κατώτατο ωρομίσθιο της Γερμανίας, που είναι 9,61 ευρώ. Υπερωρίες δεν υπάρχουν, Σαββατοκύριακα ή αργίες δεν πληρώνονται έξτρα, όποιος αρρωστήσει δεν πληρώνεται. Συνήθως μάλιστα χάνει τη «βάρδια» για πάντα.

 

Ο δημοσιογράφος περιγράφει τις εμπειρίες του, όταν οι στραβωμένες από τη χρήση λαμαρίνες κολλούν πάνω στους ιμάντες και οι εργάτες προσπαθούν να πιάσουν αυτές και τα ψωμάκια που ίπτανται στον αέρα, καίγοντας τα χέρια τους. Μιλάει για την τρομοκρατία της εργοδοσίας, που απολύει όποιον τολμά να αναφερθεί σε συνδικαλιστικά δικαιώματα.

 

«Την πρώτη ημέρα η υπεύθυνη μου έδωσε ένα παντελόνι εργασίας και ένα κοντομάνικο μπλουζάκι. Τη ρώτησα πώς δεν θα παγώνω το χειμώνα. “Αν κρυώνετε, θα πρέπει να δουλεύετε πιο γρήγορα”, ήταν η απάντησή της». Ο δημοσιογράφος περιγράφει πως η πίεση για φτηνά προϊόντα μεταφέρεται από τα σούπερ μάρκετ στους προμηθευτές, καθιστώντας ουσιαστικά «υποχρεωτική» την κακοπληρωμένη εργασία κάτω από απάνθρωπες συνθήκες. Οταν ρώτησε έναν υπεύθυνο γιατί δεν αγοράζουν καινούργιες λαμαρίνες, αυτός του απάντησε αφοπλιστικά: «Εσείς είστε φθηνότεροι».

Μιλάει για το πώς υποχρεώθηκε με το ίδιο κοντομάνικο μπλουζάκι να πετάει τα χαλασμένα ψωμάκια στους κάδους που υπήρχαν έξω από το εργοστάσιο. Ή για το πώς, χωρίς προστασία, έσκιζε σε ένα στενό δωμάτιο τα ελαττωματικά σακουλάκια, που περιείχαν διοξείδιο του άνθρακα φτάνοντας σε σημείο λιποθυμίας.

 

«Αντεξα ένα μήνα στην κόλαση με τα φραντζολάκια. Εχασα πέντε κιλά. Τις επόμενες ημέρες αισθανόμουν μόνο χαρά που είχα τελειώσει με αυτήν την ιστορία. Μετά άρχισα να αισθάνομαι τύψεις απέναντι στους συναδέλφους που είχα αφήσει πίσω μου. Στα μάτια μου έχω διαρκώς την εικόνα του νεοφερμένου εργάτη που μπαίνει μέσα στο εργοστάσιο. Μόνος, απελπισμένος, ουρλιάζει μόλις κάψει τα χέρια του. Δεν έχει ιδέα τι να κάνει, κανείς δεν θα τον βοηθήσει, ούτε οι συνάδελφοί του».

 

Ο έλεγχος του 70% της ευρωπαϊκής αγοράς από πέντε μεγάλες αλυσίδες ενισχύει τέτοια φαινόμενα, επισημαίνει ο Βάλραφ. Μοναδική λύση, κατά τη γνώμη του, είναι να κατανοήσουν οι καταναλωτές τη δύναμή τους και να τη χρησιμοποιήσουν, γυρνώντας την πλάτη σε εκείνους που παράγουν κάτω από τέτοιες συνθήκες. Το ερώτημα είναι βέβαια πώς μπορούν να το μάθουν οι καταναλωτές... Δεν υπάρχουν και τόσοι πολλοί Βάλραφ στη σύγχρονη δημοσιογραφία.

 

ΑΡΓΥΡΟΣ ΚΩΣΤΑΣ, Ελεύθερος Τύπος

 

 

 

πιθανόν το σαιτ της εταιρείας http://www.weinzheimer.de/ (δεν καταλαβαίνω γρι απο γερμανικά, τα κείμενα ειναι σε εικόνες και δεν μεταφράζονται)

 

 

για περισσότερα ψάξτε με : Weinzheimer "Die Zeit" "Gunter Wallraff" Lidl

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kαι άλλα ενδιαφέροντα για τον ομιλο Lidl Stiftung & Co. KG ...

 

Απ' ότι φαίνεται η εταιρεία ειναι στη μαύρη λίστα αρκετών συνδικαλιστικών οργανώσεων στην Ευρώπη. Πιθανόν και καταναλωτικών.

 

μεταξύ άλλων:

- Οι υπερωρίες χωρίς αμοιβή είναι ο κανόνας, όχι η εξαίρεση, τουλάχιστον για τον υπεύθυνο του καταστήματος.

 

- Οτι καταναλώνεις στο διάλειμα, αν το αγοράσεις απο το καταστημα πρέπει να έχει κολλημένη πανω την απόδειξη με υπογραφή προισταμένου, ή

αν φέρνεις κάτι απο το σπίτι, πχ μια μπανάνα για κολατσιό, πρέπει να το δείχνεις μπαίνοντας στον προϊστάμενο για να μην κατηγορηθείς για κλοπή!

 

- αναφέρονται έρευνες σε τσέπες και αυτοκίνητα υπαλλήλων κατα την έξοδο.

 

- εχει αναφερθει οτι σε κάποια καταστήματα (Γερμανία, Φινλανδία), είχαν κρύψει φακέλλους με λεφτα σε διαφορα σημεία, για να παγιδεύσουν όποιους υπαλλήλους θα τα έβρισκαν αλλα δεν θα το ανέφεραν.

 

- Στη Γαλλία ειχε γίνει προσπάθεια να απολυθούν "ανεπιθύμητοι" υπάλληλοι με τη μέθοδο της ενοχοποίησης για κλοπή. Οι απολύσεις ματαιώθηκαν μετα απο μεγάλες απεργίες.

 

- Εφαρμογή μεθόδων διοίκησης προσωπικού εμπνευσμένων απο Στάζι και Big Brother : συνεχής παρακολούθηση του προσωπικού με κάμερες

 

- Λευκές κορδέλες για το WC ...

το 2004, αναφέρθηκε σε ΜΜΕ, οτι στις εργαζόμενες του ομίλου σε Τσεχία και Πολωνία, είχε ζητηθεί να φοράνε λευκές κορδέλες στο μαλλί τις μέρες της περιόδου. Ετσι θα μπορόυσαν να πάνε τουαλέτα όποτε ήθελαν, ενώ όλοι οι υπόλοιποι μπορούσαν μόνο στο διάλλειμα!

. Η εταιρεία το διέψευσε με επισημη ανακοίνωση.

 

- Σκάνδαλο ειχε ξεσπάσει στη Σουηδία, όταν βρέθηκε να πουλάει "κρέας που δεν είναι κρέας".

συγκεκριμένα, ειχε ενα προιόν που το πλάσαρε ως "Ποιοτικό Γερμανικό κρέας".

σε αναλύσεις βρέθηκε οτι στο κρέας ειχε προστεθεί αλάτι, ζάχαρι, σόγια, κιτρικό οξύ αρα δεν ηταν 100% κρέας.

Σε νομικό επίπεδο (για Σουηδία λέμε), επειδη δεν ήταν σκέτο κρέας, αλλα 97-98% θεωρήται "παρασκέυασμα κρέατος", δεν υποκειται σε ελέγχους για σαλμονέλα, και δεν είναι υποχρεωμένοι να γράφουν την προέλευση του κρέατος.

Δηλαδή το "Γερμανικό" του προιόντος, μπορει να σημαίνει οτι απλά στη Γερμανία πρόσθεσαν τα καρυκεύματα ενώ το κρέας ήρθε απο ποιός ξέρει.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Τα περισσότερα έχουν δημοσιευτεί στο βιλίο της ver.di, "Das Schwarz-Buch Lidl Europa" (The Black Book on Lidl in Europe) (2004).

ver.di = το μεγαλύτερο συνδικάτο εργαζομένων στη Γερμανία

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

πηγές:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lidl

Union Network International

redpepper.org.uk : Every Lidl hurts

 

http://www.verdi-blog.de/lidl , ENG

 

 

 

 

Υπάρχει ήδη ενα θέμα γενικά για το Lidl, αλλα σκέφτηκα να τονίσω εδώ τη σχέση μεταξύ φτηνών προιόντων και συνθηκών παραγωγής, που σαφώς δεν αφορά μόνο αυτή την εταιρεία.

Σκεφτήτε οτι το εργοστάσιο-κάτεργο του προμηθευτή ψωμιου ειναι στη Γερμανία. Τι θα γίνεται σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε Κίνα, Ινδία, κ.ά αναπτυσόμενες χώρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μηπως θα επρεπε ο τιτλος να ειναι διαφορετικος?

το φρατζολακια βρωμανε εμενα μου φερνει προς φρατζολακια που ειναι χαλασμενα και οχι παρασκευασμενα υπο συνθήκες μεσαιωνα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλα οι λευκες κορδελες, αλλα αλλες εταιριες που υποχρεωναν τους υπαλληλους τους να φορουν πανες για να μή πηγαινουν συχνα (ή μαλλον καθολου)?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αντεξα ένα μήνα στην κόλαση με τα φραντζολάκια.

 

Μόνο και μόνο επειδή ήταν η αφορμή να ακουστεί αυτή η ατάκα κάπου στον πλανήτη, άξιζε τον κόπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως, δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι "αυτοί που πουλάνε ακριβότερα", παρέχουν "ανθρώπινοτερες" συνθήκες εργασίας στο προσωπικό τους....(είτε προμηθεύονται από "κυρίους"..)

Κοροϊδευόμαστε τώρα ;

Στα 2 Lidl της περιοχής μου πάντως, απ΄όσο ξέρω, ό,τι "νόμιμα" δικαιούνται τα λαμβάνουν, και τους βλέπω όντως πιο "νορμάλ" αυτούς που δουλεύουν εκεί, παρά άλλους σε άλλα s/m.

Tώρα θα μου πεις "αυτό είναι το θέμα- ή οι λαμαρίνες που καίνε ;".

Απλά μιας και μιλάμε για Lidl ας πούμε και τί ξέρουμε από γύρω μας...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Στις 5:45 το πρωί θα μπω σε ένα σύννεφο σόδας, ακετώνης, ισοπροπανόλης, φωσφορικού οξέως & άνθρακα.

 

Όποιος νομίζει ότι βαστά το laptop και όλα τα αγαθά του 21ου αιώνα και αυτά έρχονται από βιομηχανίες-παιδικές χαρές, τότε μάλλον θα πρέπει να κάνει μια επίσκεψη στον πραγματικό κόσμο.

 

Μη ρωτάτε ποιοι είναι υπεύθυνοι: αποκλειστικά εσείς! Όσο θα μειωθεί η χρήση των κινητών τηλεφώνων άλλο τόσο θα πέσουν οι πωλήσεις στα φρατζολάκια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, καλά και μετά ανακαλύφτηκε ο τροχός....

Λες και δεν το ξέραμε (δεν αναφέρομαι στην περίπτωση του LIDL, αλλά γενικά)!!!

Εννοείται ότι σε όλες μα όλες τις εταιρίες που παράγουν τρόφιμα σε υψηλούς ρυθμούς, το θέμα της υγιεινής για χάρη του κέρδους πάει περίπατο!!! Τι νομίζετε ο΄τι οι κολοσσοι τύπου UNILEVER κλπ. επιλέγουν τις καλύτερες πρώτες ύλες;;;; ΧΑΧΑ!!!

Γι αυτούς μετράνε μόνο τα νούμερα και τίποτα άλλο!!! Και αυτό σε χώρες με πολύ πιο οργανωμένα συστήματα ποιότητας, αν μιλήσουμε για το Ελλαδιστάν, αστο καλύτερα θα πρέπει να πεθάνουμε από την πείνα. Μιλάω εκ πείρας!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...