Προς το περιεχόμενο

Portal 2


kostacurtas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 193
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Πρώτες εντυπώσεις απο το Perpetual Testing Initiative είναι άκρως θετικές - το εργαλείο είναι πανεύκολο στη χρήση (μια και οι περισσότερες λειτουργίες δουλεύουν με drag-n-drop) και η διαδικασία build - test - publish είναι απλή και γρήγορη.

 

Για να κάνω και λίγο "marketing", παραθέτω το link για την πρώτη μου προσπάθεια (αρκετά απλή) - εντυπώσεις/ είσηγησεις και λοιπά σχόλια ευπρόσδεκτα happy.gif.

 

"G" Series Chambers - Test Chamber G-01

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για το Portal 1 είχα δοκιμάσει το Prelude (community mod), το οποίο παρείχε ένα ΠΟΛΥ καλό backround της ιστορίας, άλλα οι γρίφοι ήταν πανδύσκολοι. Σε σημείο δλδ που το παράτησα και είδα τα cut-scenes στο youtube.

 

Επίσης, το backround story που έδωσε η Valve με το Portal 2 δεν έρχεται σε αντίθεση με το Prelude, γιατί (το Prelude) εστιάζει τι έγινε με την GLADoS λίγο πριν το "break out" και δεν πάει τόσο πίσω όσο το Portal 2 (με τον Cave Johnson). Δεν λέω τπτ άλλο, μπορείτε να δείτε το Prelude στο youtube ή να το δοκιμάσετε οι ίδιοι (αν έχετε τα νεύρα!) :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Portal 2 Update Changelog:

 

- Added more descriptive error messages to common publishing failures.

- Optimizations and rendering improvements for the Puzzle Maker.

- Fixed compile error from fizzlers in certain orientations.

- Fixed stacked goo creating kill triggers that spanned between the two levels of goo.

- Fixed connection symbols potentially leaking outside the map, causing maps to fail compiling.

- Fixed some lightboards not showing their map titles and tags properly

- Fixed compiler error when trying to compile certain very large maps.

- Localization fixes and additions.

- Autosaves made while playing workshop/puzzlemaker maps no longer conflict with singleplayer saves.

- Fixed glass not having collision before being moved after being dropped in.

- Fixed paint dropper arc becoming weird while extruding.

- Fixed going through portals on angled platforms in goo killing the player.

- A loading screen will always show up when playing puzzlemaker/workshop maps and dying or restarting the maps.

- Using puzzlemaker_export to export a custom vmf will make the player start in the elevators and not spawn the triggers that restart the map when walking in the exit hallway

- Better progress indication for compiling puzzles.

- Paint is valid on goo and buttons now.

- Fixed a crash on completing the preview puzzle.

- Fixed the first item in the map list not always showing valid information.

- Fix a variety of bugs (some Mac-specific, mostly platform-independent) which made the texture filter setting in the Advanced Video Options act incorrectly.

- Fixed bug with light strips and fizzlers sometimes changing the portalability of the surface they were on during export.

- Fizzlers are now properly sorted when a portal shot hits a fizzler. This makes the correct fizzler light up when there are multiple fizzlers along the portal shot.

- Better item handle interactions.

- The catapult target is now copyable. Copying the target will drop a catapult on the spot and attach a target to your cursor.

- Fixed the box dropper and paint dropper disappearing if you did Undo past their creation, then Redo back through it.

- Fixed hitting “Undo” while dragging causing weird behaviors.

- “Bendy” player model appears in all community map chambers now

- Right mouse button clicking on a solid volume selection boundary surface no longer clears selection.

- Bound ‘view reset’ to H as well as Home, for Mac users without a Home key

- Removed bad keyvalues from elevator_exit instance

- Fixed a crash due to deleted items not removing their collision entries

- Fixed glass and rail platforms computing the wrong extents just after being undeleted.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • 1 μήνα μετά...
  • 2 χρόνια αργότερα...
  • 8 χρόνια αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κυκλοφόρησε το Portal: Revolution. Δωρεάν, απαιτεί να έχετε εγκατεστημένο το Portal 2.

https://store.steampowered.com/app/601360/Portal_Revolution/

https://www.portalrevolution.com/

https://www.rockpapershotgun.com/portal-revolution-is-a-huge-eight-hour-mod-that-bridges-the-gap-between-portal-1-and-2

Πρόκειται για mod που προσθέτει πάνω από 40 νέες πίστες κλπ. Διάρκεια γύρω στις 8 ώρες όπως αναφέρουν.

Η ιστορία του διαδραματίζεται μεταξύ του 1 και του 2.

Επεξ/σία από Despotas
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...