Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
15 ώρες πριν, Voodooman είπε

Υπερβολικά αυστηρός. Δεν μπορείς να ζητάς από μία ηθοποιό γύρω στο 1.80 να γυρίζει 10λεπτες σκηνές μάχης μονοκοπανιά και να έχει και πλαστικότητα στις κινήσεις της!

Στο κάτω-κάτω οι μάχες είχαν στόχο να δείχνουν βίαιες και ρεαλιστικές και όχι να είναι αισθητικά άψογες. Και, τώρα που το σκέφτομαι, αυτή η "αγγουροσύνη" της Theron ίσως να τις έκανε ακόμη πιο εντυπωσιακές.

H πλαστικότητα στις κινήσεις δειχνει ποιος κατεχει το αθλημα και ποιος οχι. Αν εισαι ξυλαγγουρη κι ατσούμπαλη στις χορογραφίες, χαντακωνεις το βασικό ατού της υπόθεσης: το ξανθό μιλφ που δερνει κακούς. Επειτα κανεις δε γυριζει σκηνες 10 λεπτων μονοκοπανια, αν ειναι πολύ απαιτητικές-υπάρχει και το μονταζ : πχ ο μέσος θεατής στις τσόντες καταβαίνει ότι δε γίνεται να έχεις τον ...Παντελή - κατάρτι επί μισαωρο και να θριαμβεύεις ενωπιον ολόκληρου λόχου αμαζόνων...

  • Απαντ. 19,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, Cro-Magnon είπε

H πλαστικότητα στις κινήσεις δειχνει ποιος κατεχει το αθλημα και ποιος οχι. Αν εισαι ξυλαγγουρη κι ατσούμπαλη στις χορογραφίες, χαντακωνεις το βασικό ατού της υπόθεσης: το ξανθό μιλφ που δερνει κακούς. Επειτα κανεις δε γυριζει σκηνες 10 λεπτων μονοκοπανια, αν ειναι πολύ απαιτητικές-υπάρχει και το μονταζ : πχ ο μέσος θεατής στις τσόντες καταβαίνει ότι δε γίνεται να έχεις τον ...Παντελή - κατάρτι επί μισαωρο και να θριαμβεύεις ενωπιον ολόκληρου λόχου αμαζόνων...

Πάντως προσπάθησαν να το γυρίσουν μονοκοπανιά, αυτός ήταν ο στόχος και, ακόμη και αν δεν το κατάφεραν απόλυτα, η σκηνή παραμένει σκηνοθετικό επίτευγμα για τις ταινίες του είδους, τα ένα-δυο cut που υπάρχουν δεν αφαιρούν τίποτα από την μαγεία.

 

Επεξ/σία από Voodooman
Δημοσ.
23 λεπτά πριν, Voodooman είπε

Πάντως προσπάθησαν να το γυρίσουν μονοκοπανιά, αυτός ήταν ο στόχος και, ακόμη και αν δεν το κατάφεραν απόλυτα, η σκηνή παραμένει σκηνοθετικό επίτευγμα για τις ταινίες του είδους, τα ένα-δυο cut που υπάρχουν δεν αφαιρούν τίποτα από την μαγεία.

Αν θες να δεις το real thing και κυρίως πως λειτουργεί το γυναικείο σωμα στο ξυλίκι:

 

Δημοσ.

Ειδα και το tomb raider........ νταξ, απλα μη το δειτε, εντελως χασιμο χρονου, σα παρα πολυ κακο μουμια μου φανηκε, ή κυνηγοι του χαμενου θησαυρου....... στο πολυ κακο ομως.

 

Θα το μετανιωσετε οσοι το δειτε, η εμπορικη κακη φθηνη αμερικανια στο μεγαλειο της.  Καλα δε θα μπω καν στη διαδικασια να σχολιασω τη "χωρις βυζια" καινουρια Lara kroft.

  • Thanks 1
  • Confused 2
Δημοσ.
6 ώρες πριν, Cro-Magnon είπε

Αν θες να δεις το real thing και κυρίως πως λειτουργεί το γυναικείο σωμα στο ξυλίκι:

Για εμένα δεν υπάρχει σύγκριση. Η μάχη στο atomic blonde φαινόταν πολύ λιγότερο χορογραφημένη και στημένη και σίγουρα δεν είχε ντροπιαστικά σημεία όπως αυτό στο 1'00...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Kingdom of Heaven 7/10

Χθες ήταν η Τρίτη 29 Μαΐου, αποφράδα για μας ημέρα…
 
Εάλω η Πόλις!..
 
Δεν νομίζω να υπάρχει κάποιο αξιόλογο έργο για την πτώση της Κωσταντινούπολης, παρεκτός ένα γελοίο κατασκεύασμα τούρκικής προπαγάνδας του 2012, το Fetih 1453. Λίγο να κοιτάξεις το τρέιλερ καταλαβαίνεις τι φλόμπα είναι…
 
Έτσι συνήθως όταν θέλω να τιμήσω τη μερα, προσπαθώ να βρω μια ταινία ανάλογης εποχής και θέματος και σχεδόν πάντα καταλήγω στο kingdom of heaven του Ριντλευ Σκοτ. Είναι μια χορταστική χολιγουντιανή παραγωγή με θέμα την πτώση των Ιεροσολύμων στα χέρια του Σαλαντίν, που έδωσε το έναυσμα για την Γ' Σταυροφορία και την αποτυχημένη προσπάθεια ανάκτησης της πόλης από τους σταυροφόρους.
 
Η ταινία έχει πολύ ωραίες πολεμικές σκηνές αν και στο ιστορικό κομμάτι χωλαίνει, αλλά και μόνο η παρουσία της Εύας Γκρην φτάνει για να τα καλύψει όλα. Ο Σκοτ ειναι μάστορας σε ταινίες του είδους και το κομμάτι των συγκρούσεων και της πολιορκίας είναι εξοχως ενδιαφέρον. 
 
Κάπως έτσι φαντάζομαι ότι επιτέθηκαν και οι οθωμανικοί στα τείχη της Κωσταντινούπολης, αφού η τέχνη του πολέμου δεν άλλαξε δραματικά μεταξύ αυτών των δύο πολιορκιών, αν εξαιρέσει κανείς την καινοτομία των κανονιών που χρησιμοποίησε ο Μωάμεθ. Η ειρωνεία είναι ότι υπήρχε τόσο τρομερή λειψανδρία σε μάχιμους άντρες, που το βάρος της προστασία των τειχών έπεσε κυρίως στους 5000 περίπου Έλληνες και στους λιγότερους μισθοφόρους Γενουάτες του Ιωάννη Τζουστινιάνι από τη Χίο. Ένα σύνολο που ποτέ δεν ξεπέρασε τις 8500 πολεμιστές. Ο υπόλοιπος λαός και τα γυναικόπαιδα ήταν κλεισμένος στις εκκλησίες και στην Αγια Σοφιά να προσεύχεται για ένα θαύμα που δεν ήρθε ποτέ. 
 
Ο Τζουστινιάνι πολέμησε γενναία με τους 700 κατάφρακτους στρατιώτες του και οι Τούρκοι δεν μπορούσαν να περάσουν τα τείχη, παρά τη συντριπτική υπεροχή τους. Κάποια στιγμή, τύχη κακή, τραυματίστηκε βαριά και αναγκάστηκε να αποσυρθεί από τα τείχη, πράγμα που καταρράκωσε το ηθικό των αμυνομένων και οδήγησε στην κατάρρευση της άμυνας. Ο ίδιος ο Τζουστινιάνι και οι στρατιώτες που του απέμειναν, κατάφερε να διαφύγει και να γυρίσει  στη Χίο, όπου και πέθανε από τα τραύματά του την 1 Ιουνίου του 1453.
 
«Ένθαδε κείται Ιωάννης Ιουστινιάνης, ανήρ περικλεής και πατρίκιος Γενουήσιος εκ των Μαονέων της Χίου, όστις, κατά την εκστρατείαν του βασιλέως των Τούρκων Μωάμεθ εναντίον της Κωνσταντινουπόλεως, μεγαλοψύχως ηγεμονεύων παρά τω γαληνοτάτω Κωνσταντίνω, τελευταίω των ανατολικών Χριστιανών αυτοκρατόρει, θανασίμως πληγωθείς απέθανε.»
 
Στο έργο, ο ήρωας του Ορλάντο Μπλουμ φεύγει σώος κι αβλαβής από την πόλη, όταν η άμυνα είναι πια αδύνατη κι ο Σαλαντίν προσφέρει ευνοικους όρους παραδοσης. Με το ωραίο κορίτσι αγκαλια γυρίζει στην πατρίδα του, την μακρινή και κρύα Γαλλία. 
Επεξ/σία από Cro-Magnon
  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Cro-Magnon είπε

Kingdom of Heaven 7/10

Χθες ήταν η Τρίτη 29 Μαΐου, αποφράδα για μας ημέρα…
 
Εάλω η Πόλις!..
 
...Στο έργο, ο ήρωας του Ορλάντο Μπλουμ φεύγει σώος κι αβλαβής από την πόλη, όταν η άμυνα είναι πια αδύνατη κι ο Σαλαντίν προσφέρει ευνοικους όρους παραδοσης. Με το ωραίο κορίτσι αγκαλια γυρίζει στην πατρίδα του, την μακρινή και κρύα Γαλλία. 

Εϊμαι σίγουρος ότι επίτηδες δεν ξεκαθαρίζεις ποια από αυτά που γράφεις αφορούν την ταινία και ποια την πτώση της Κωνσταντινούπολης, για να δημιουργήσεις μπερδέματα!..

 

Terminal

Ένα φιλμ νουάρ που διαδραματίζεται στον τερματικό σταθμό μίας ανώνυμης πόλης και περιλαμβάνει femme fatale, πληρωμένους δολοφόνους, ανθρωπάκια, προδοσίες και-φυσικά-ανατροπές.

Η ταινία έχει 5.2 στο IMDB, την έχουν θάψει οι περισσότεροι κριτικοί, αλλά εγώ την είδα. Γιατί; Γιατί έχει σκηνικά πνιγμένα στα neon φώτα, alternative soundtrack και την Margot Robbie να μιλάει με βαριά αυστραλιανή προφορά. Δύσκολο να αντισταθώ, ιδίως στο τελευταίο.

Εν πάσει περιπτώση, η ταινία είναι 90 λεπτά, αλλά εμένα μου πήρε σχεδόν τρεις ώρες να την δώ. Πάγωνα την εικόνα για να χαζέψω ντεκόρ-φωτισμό και την γυρνούσα συνέχεια πίσω για να ξανακούσω τους διαλόγους και να ξαναδώ τα σκέρτσα της Robbie. Ταραντινοφέρνει, προσπαθεί να θυμίσει Sin City, μπορεί να κουράσει όσους δεν αγαπούν αυτά που άρεσαν σε εμένα και το φινάλε χρυσώνει-ελαφρότατα-το χάπι με την ανατροπή που μας δίνει, αν και το εύρημα είναι μάλλον κακό. Δεν την προτείνω σε κάποιον που δεν συγκεντρώνει και τις τρεις προϋποθέσεις που ανέφερα παραπάνω.

Επεξ/σία από Voodooman
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

4 ώρες πριν, Cro-Magnon είπε

 Η ειρωνεία είναι ότι υπήρχε τόσο τρομερή λειψανδρία σε μάχιμους άντρες, που το βάρος της προστασία των τειχών έπεσε κυρίως στους 5000 περίπου Έλληνες και στους λιγότερους μισθοφόρους Γενουάτες του Ιωάννη Τζουστινιάνι από τη Χίο. Ένα σύνολο που ποτέ δεν ξεπέρασε τις 8500 πολεμιστές. Ο υπόλοιπος λαός και τα γυναικόπαιδα ήταν κλεισμένος στις εκκλησίες και στην Αγια Σοφιά να προσεύχεται για ένα θαύμα που δεν ήρθε ποτέ. 

Και τι ηθελες να κανουν τα γυναικοπαιδα, να παρουν τα οπλα?

Λεγεται ότι ο πληθυσμος της Πολης ηταν 50.000 κατοικοι, δηλαδή λιγοτερο απ οσο είναι σημερα ο Βυρωνας.

4 ώρες πριν, Cro-Magnon είπε

Δεν νομίζω να υπάρχει κάποιο αξιόλογο έργο για την πτώση της Κωσταντινούπολης, παρεκτός ένα γελοίο κατασκεύασμα τούρκικής προπαγάνδας του 2012, το Fetih 1453. Λίγο να κοιτάξεις το τρέιλερ καταλαβαίνεις τι φλόμπα είναι…

Περισοτερο σε κωμωδια φερνει. Οι βυζαντινοι μοιαζουν τοσο πολυάριθμοι οσο και οι τουρκοι, ενώ σκοτώνονται συνεχως κατά χιλιαδες :)

Επεξ/σία από rus
Δημοσ.

Εγω ειδα αυτην για δευτερη φορα μετα απο καιρο...την θεωρω μια απο τις πιο ωραιες ταινιες που εχουν γυριστει.

Legends of the fall ειναι ο original  τιτλος και στα ελληνικα οι "θρυλοι του παθους" αν δεν κανω λαθος

https://m.imdb.com/title/tt0110322/

  • Like 1
Δημοσ.

Ειδα χθες το Deadpool 2 σε σινεμα.

Απιστευτα πολυ γελιο...Ισως και παραπανω απο τι επρεπε, αλλα αυτο που ξερω ειναι οτι δεν ηθελα να τελειωσει.

Γελαγε ολο το σινεμα...

Λιγοτερη δραση απο την πρωτη νομιζω αλλα αρκετα καλη ταινια. Εβαλε και λιγο παραπανω συναισθημα ισως για να ισορροπήσει ολο αυτο το γελιο...

Την προτεινω ανεπιφυλακτα μονο αν ειστε λατρης του DeadPool. 

  • Super Moderators
Δημοσ.
9 ώρες πριν, Cro-Magnon είπε

Kingdom of Heaven 7/10

Χθες ήταν η Τρίτη 29 Μαΐου, αποφράδα για μας ημέρα…
 
Εάλω η Πόλις!..
 
[...]

Ειλικρινά, κάθισες και ψείρισες (καλά έκανες, δικαίωμά σου) τις ωραιοποιήσεις και τα ιστορικά πασαλείμματα στο Full Metal Jacket, και σου άρεσε περισσότερο (6/10 έδωσες στο FMJ, 7/10 το KoH) η μέγιστη φλόμπα που ακούει στο όνομα Kingdom of Heaven, επειδή, λέει, παίζει η Εύα Γκριν;

Το Kingdom of Heaven είναι ένα παραμυθάκι με αφορμή κάποια ιστορικά γεγονότα. Καλύτερα να καθόσουν να έβλεπες τον προπαγανδιστικό τουρκικό αχταρμά, περισσότερη ιστορική αλήθεια παίζει να περιέχει.

Εντωμεταξύ, γράφεις κριτική υποτίθεται του KoH και μας λες για τον Ιουστινιάνη. Καμία σχέση με την ταινία.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Snoob είπε

Ειλικρινά, κάθισες και ψείρισες (καλά έκανες, δικαίωμά σου) τις ωραιοποιήσεις και τα ιστορικά πασαλείμματα στο Full Metal Jacket, και σου άρεσε περισσότερο (6/10 έδωσες στο FMJ, 7/10 το KoH) η μέγιστη φλόμπα που ακούει στο όνομα Kingdom of Heaven, επειδή, λέει, παίζει η Εύα Γκριν;

Το Kingdom of Heaven είναι ένα παραμυθάκι με αφορμή κάποια ιστορικά γεγονότα. Καλύτερα να καθόσουν να έβλεπες τον προπαγανδιστικό τουρκικό αχταρμά, περισσότερη ιστορική αλήθεια παίζει να περιέχει.

Εντωμεταξύ, γράφεις κριτική υποτίθεται του KoH και μας λες για τον Ιουστινιάνη. Καμία σχέση με την ταινία.

Αυτό που ίσως δεν κατάλαβες είναι ότι στο kingdom of heaven αξιολόγησα την αναπαράσταση της εποχής, των προσωπικοτήτων, τις μάχες καί την πολύ μακρινή ομοιότητα που μπορεί να ειχε εκείνη η πτώση της Ιερουσαλήμ με την άλωση της Κωσταντινούπολης, ως προς την επίθεση σε μια τειχισμένη πόλη και την απέλπιδα προσπάθεια των λίγων υπερασπιστών.
 
Αυτό που πάλι ίσως δεν πρόσεξες είναι οτι ο Μπάλιαν ειχε έναν ανάλογο ρόλο με τον Ιουστινιανη: κι οι δύο ήταν κάποια αουτσάιντερ από τις επαρχίες των κόσμων τους, που κλήθηκαν την έσχατη στιγμή να υπερασπίσουν μια καταδικασμένη πρωτευουσα.
 
Αν θες να το πάμε και λίγο παραπέρα, στο γυαλιστερό χολιγουντιανό εργάκι του Σκωτ, βρίσκεις μια πολύ πιο σοβαρή  διαλεκτική πολιτισμών, θρησκειών, συγκρούσεων και συμφερόντων, από ο,τι στο full metal jacket του Κιούμπρικ, στο οποίο ουσιαστικά δε βρίσκεις τίποτα για τα αίτια και τους πρωταγωνιστές του πολέμου στο Βιετνάμ.
 
Αν είμαι αυστηρός με τον Κιούμπρικ είναι γιατί είναι ο Kubrick κι αν είμαι γενναιόδωρος με το Σκωτ είναι γιατί είναι ο Σκωτ. Και επιπλέον, γιατί προχθές ήταν Τρίτη 29 Μαΐου...
Επεξ/σία από Cro-Magnon
  • Super Moderators
Δημοσ.

Λυπάμαι που επανέρχομαι, αλλά στο Kingdom of Heart το μόνο που αξιολόγησες είναι η Εύα Γκριν.

Στα όσα έγραψες εδώ, τουλάχιστον. 

Για να είμαι πιο συγκεκριμένος, για την ταινία (και όχι για την Πόλη και τον Ιουστινιάνη) έγραψες το εξής:

"Η ταινία έχει πολύ ωραίες πολεμικές σκηνές αν και στο ιστορικό κομμάτι χωλαίνει, αλλά και μόνο η παρουσία της Εύας Γκρην φτάνει για να τα καλύψει όλα. Ο Σκοτ ειναι μάστορας σε ταινίες του είδους και το κομμάτι των συγκρούσεων και της πολιορκίας είναι εξοχως ενδιαφέρον."

Ψέματα, για να μη γίνω άδικος, έγραψες και αυτό:

"Στο έργο, ο ήρωας του Ορλάντο Μπλουμ φεύγει σώος κι αβλαβής από την πόλη, όταν η άμυνα είναι πια αδύνατη κι ο Σαλαντίν προσφέρει ευνοικους όρους παραδοσης. Με το ωραίο κορίτσι αγκαλια γυρίζει στην πατρίδα του, την μακρινή και κρύα Γαλλία." 

Αν η παρουσία μιας όμορφης γυναίκας είναι ικανή να καλύψει ιστορικές ανακρίβειες, ολότελα φανταστικές καταστάσεις (οι σκηνές της πολιορκίας είναι παντελώς αποκύημα της φαντασίας των σεναριογράφων και του σκηνοθέτη) τότε βλακεία του Κιούμπρικ που δεν έβαλε ένα ωραίο μωράκι στο FMJ να σώσει την παρτίδα.  

Καμία διαλλεκτική μεταξύ πολιτισμών δεν περιγράφει η ταινία: είναι μια παντελώς πλαστή αποτύπωση του τι συνέβη τότε, με καρικατούρες καλών και κακών, μια σχηματική, εύπεπτη πολιτικορεκτούρα για τον 21ο αιώνα.  Στη θέση του Γκι ντε Λουζινιάν θα μπορούσε να βρίσκεται ένας κακός γαιοκτήμονας με στριφτό μουστάκι που δεν αφήνει τους γελαδάρηδες να βοσκήσουν τα ζωντανά τους στα χωράφια του, καγχάζοντας "μουχαχά" και στο ρόλο του Μπάλιαν ένας φτωχός και μόνος καουμπόης που σώζει το κορίτσι, το φορτώνει στη σέλα και μαζί τραβούν κατά το ηλιοβασίλεμα.

Περισσότερη ιστορικότητα έχει αυτό.

Εν πάση περιπτώσει, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, και στο FMJ να δώσεις 6 και στο Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα 2 να δώσεις 10, απόλυτο δικαίωμά σου.

Απλά, ως κριτική ταινίας δεν μου άρεσε, δεν είπες τίποτε ουσιαστικό για την ταινία, ενώ έδειξες άλλα μέτρα και άλλα σταθμά σε σχέση με την προηγούμενη κριτική σου, ως προς τη σημασία της ιστορικής ακρίβειας.

Καλή συνέχεια.

  • Like 5
Δημοσ.

Για τους λάτρεις του ισπανόφωνου κινηματογράφου, ξεκινάει σήμερα το festival. Κάνει πρεμιέρα με το el aviso για το οποίο έχουν τελειώσει τα εισιτήρια δυστυχώς. Θα πάω στο mascaras(βασισμένη σε βιβλίο του Padura) όμως και θα γράψω εντυπώσεις.

Δημοσ.
14 ώρες πριν, Snoob είπε

Λυπάμαι που επανέρχομαι, αλλά στο Kingdom of Heart το μόνο που αξιολόγησες είναι η Εύα Γκριν.

Στα όσα έγραψες εδώ, τουλάχιστον. 

Για να είμαι πιο συγκεκριμένος, για την ταινία (και όχι για την Πόλη και τον Ιουστινιάνη) έγραψες το εξής:

"Η ταινία έχει πολύ ωραίες πολεμικές σκηνές αν και στο ιστορικό κομμάτι χωλαίνει, αλλά και μόνο η παρουσία της Εύας Γκρην φτάνει για να τα καλύψει όλα. Ο Σκοτ ειναι μάστορας σε ταινίες του είδους και το κομμάτι των συγκρούσεων και της πολιορκίας είναι εξοχως ενδιαφέρον."

Ψέματα, για να μη γίνω άδικος, έγραψες και αυτό:

"Στο έργο, ο ήρωας του Ορλάντο Μπλουμ φεύγει σώος κι αβλαβής από την πόλη, όταν η άμυνα είναι πια αδύνατη κι ο Σαλαντίν προσφέρει ευνοικους όρους παραδοσης. Με το ωραίο κορίτσι αγκαλια γυρίζει στην πατρίδα του, την μακρινή και κρύα Γαλλία." 

Αν η παρουσία μιας όμορφης γυναίκας είναι ικανή να καλύψει ιστορικές ανακρίβειες, ολότελα φανταστικές καταστάσεις (οι σκηνές της πολιορκίας είναι παντελώς αποκύημα της φαντασίας των σεναριογράφων και του σκηνοθέτη) τότε βλακεία του Κιούμπρικ που δεν έβαλε ένα ωραίο μωράκι στο FMJ να σώσει την παρτίδα.  

Καμία διαλλεκτική μεταξύ πολιτισμών δεν περιγράφει η ταινία: είναι μια παντελώς πλαστή αποτύπωση του τι συνέβη τότε, με καρικατούρες καλών και κακών, μια σχηματική, εύπεπτη πολιτικορεκτούρα για τον 21ο αιώνα.  Στη θέση του Γκι ντε Λουζινιάν θα μπορούσε να βρίσκεται ένας κακός γαιοκτήμονας με στριφτό μουστάκι που δεν αφήνει τους γελαδάρηδες να βοσκήσουν τα ζωντανά τους στα χωράφια του, καγχάζοντας "μουχαχά" και στο ρόλο του Μπάλιαν ένας φτωχός και μόνος καουμπόης που σώζει το κορίτσι, το φορτώνει στη σέλα και μαζί τραβούν κατά το ηλιοβασίλεμα.

Περισσότερη ιστορικότητα έχει αυτό.

Εν πάση περιπτώσει, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, και στο FMJ να δώσεις 6 και στο Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα 2 να δώσεις 10, απόλυτο δικαίωμά σου.

Απλά, ως κριτική ταινίας δεν μου άρεσε, δεν είπες τίποτε ουσιαστικό για την ταινία, ενώ έδειξες άλλα μέτρα και άλλα σταθμά σε σχέση με την προηγούμενη κριτική σου, ως προς τη σημασία της ιστορικής ακρίβειας.

Καλή συνέχεια.

Λυπάμαι που επανέρχομαι, αλλά το βασικό σου πρόβλημα είναι ότι μαύρισα το ρηχό FMJ και τον Κιούμπρικ αυτης της ταινίας του. 
 
Καταρχήν παραβλέπεις το γεγονός ότι αναφέρθηκα στην άλωση της Κωσταντινούπολης και είπα ότι η μοναδική ταινία που παρουσιάζει μία ανάλογη κατάσταση, είναι το KoH, το οποίο αν και χολιγουντιανή παραγωγή του Σκοττ, έχει πολύ ωραίες πολεμικές σκηνές, την παρουσία της Εύας και το κομμάτι της πολιορκίας μου θυμίζει την αντίστοιχη της Κωσταντινούπολης.
Αν είναι η Ευάρα αμαρτία….BTW o Kubrick έβαλε δυο βιετναμέζες, αλλά ατύχησε κι εκεί...
 
Ο παραλληλισμός είναι μεταξύ Balian και του Ιουστινιανη, κυρίως, για τους λόγους που προανέφερα. Σαν ταινία το  KoH, έχει πολύ περισσότερη ιστορική πληροφορία, άσχετα από τον παραμορφωτικό φακό του Χόλυγουντ και μπορείς να το δεις σε πάρα πολλά σημεία. Επιλεκτικά αναφέρω τη συμπεριφορά του χριστιανού ιερωμένου προς τη νεκρή γυναίκα του Βάλιαν, το πως στρατολογούνταν οι σταυροφόροι, το θέμα της εξουσίας, του γάμου και του νομου στον μεσαίωνα, το κληρονομικό δίκαιο, τις σχέσεις των διάφορων ευγενών στην σταυροφορία και την διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων που είχαν για την σχέση τους με τους μουσουλμάνους, την ανάλογη ιπποτική συμπεριφορά που έδειξαν αποδεδειγμένα οι μουσουλμάνοι και ο Σαλαντίν σε πολλές περιπτώσεις, τα θρησκευτικά μίση και πάθη κτλ αλλά και πάλι πάντα με τα χολιγουντιανά μέτρα και σταθμά.
 
Με λίγα λόγια προσπάθησα να δείξω κατι αναλογο με την πτωση της Πόλης, μέσω του KoH, ως προς τις μάχες τα τεχνικά και τα ρέστα. Το αν σου άρεσε ή όχι αυτό που έγραψα, είναι καθαρά δικό σου πρόβλημα - είμαι σίγουρος ότι 1000 επιχειρήματα ακόμα να κατεβάσω, θα βλέπεις πάντα αυτό που θέλεις: το δάχτυλο κι όχι το φεγγάρι. 
 
Καλή συνέχεια!
22 ώρες πριν, rus είπε

Και τι ηθελες να κανουν τα γυναικοπαιδα, να παρουν τα οπλα?

Δεν εννοουσα αυτό, αλλά την τραγικότητα της καταστασης τους και την απελπισία τους.

Όμως, αφου το θετεις έτσι θα μπορούσα να σου απαντήσω ότι "Συν Αθηνά και χείρα κίνει!" : Στα μοναστήρια και στις εκκλησιές υπήρχαν περισσοτεροι καλογεροι και παπαδες, να προσευχονται από ο,τι μαχιμοι άντρες στα τείχη. Και η παλλαικη άμυνα είναι η καλύτερη - οι Σουλιώτισσες γιατί το έκαναν; Οι Αργειτισσες γιατί ανέβηκαν στις στεγες των σπιτιων τους και σκοτωσαν τον Πύρρο με τα κεραμίδια;

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...