Προς το περιεχόμενο

Lytro: Λήψη φωτογραφίας τώρα, εστίαση μετά


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παίδες, δεν είναι μούφα, πρόκειται για ειδική τεχνολογία που ήδη έχουμε αναφέρει εμβόλιμα σε άλλο θέμα εδώ στο insomnia πριν λίγους μήνες (σε προλάβαμε HAL, χαχαχα) και μάλιστα είχε ήδη μπει στο insomnia μεταξύ άλλων και το link γι αυτή τη καμερούλα, δείτε από το #52 τα επόμενα posts που είχαμε γράψει:

http://www.insomnia.gr/topic/423901-τεχνολογία-της-adobe-κάνει-θαύματα-με-τις-θολές-εικό/page__st__40__p__4349716#entry4349716

 

Plenoptic camera

 

 

Η καμερούλα αυτή δεν είναι μοναδική, ούτε η πρώτη, ούτε η καλύτερη του είδους. Πάντως, αν και δεν αντικαθιστά μια φωτογραφική ούτε κατά διάνοια, είναι τρελό gadget κι ομολογώ πως θα ήθελα να παίξω με κάτι τέτοιο (αν μου περίσσευαν τα φράγκα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Το να τραβάς μία φωτογραφία που να εστιάζει παντού και μετά να αρχίζεις να θολώνεις ότι δεν θέλεις, προσωπικά μου φαίνεται fake.

 

αυτό σκέφτηκα και'γω όταν είδα το demo. χρειάστηκε ολόκληρο PhD για να βρεθεί μία εφαρμογή που άνετα γίνεται με ρύθμιση του firmware για πολλαπλές λήψεις με διαφορετική εστίαση.

 

Το όλο θέμα μου θυμίζει την παρακάτω ιστορία:

"Όταν η NASA ξεκίνησε την εκτόξευση αστροναυτών στο διάστημα, ανακάλυψαν ότι τα στυλό δεν δούλευαν σε μηδενική βαρύτητα καθώς το μελάνι δεν κυλούσε στην επιφάνεια γραφής.Για να λύσουν αυτό το πρόβλημα, προσέλαβαν την Andersen Consulting (Accenture σήμερα). Τους πήρε μια δεκαετία και 12 εκατομμύρια δολάρια. Έφτιαξαν ένα στυλό που δούλευε σε μηδενική βαρύτητα, ανάποδα, μέσα σε νερό, σε κάθε είδους επιφάνεια συμπεριλαμβανομένου και του κρυστάλλου και σε θερμοκρασίες από πάγο μέχρι πάνω από 300 βαθμούς Κελσίου...

Οι Ρώσοι απλά χρησιμοποίησαν μολύβι.." χα χα :-D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό σκέφτηκα και'γω όταν είδα το demo. χρειάστηκε ολόκληρο PhD για να βρεθεί μία εφαρμογή που άνετα γίνεται με ρύθμιση του firmware για πολλαπλές λήψεις με διαφορετική εστίαση.

Δεν πρόκειται γι αυτό όμως, καμία σχέση...

 

Είναι - πώς να το πω - «πραγματική» τεχνολογία που συλλαμβάνει ΟΝΤΩΣ τις απαραίτητες πληροφορίες για την πολλαπλή εστίαση. Το λογισμικό απλά αναλύει και συνθέτει την αρχική-πραγματική πληροφορία και φτιάχνει την εικόνα εστιασμένη εκεί που επιλέγεις. Δεν πρόκειται για κάποιο τρικ ή ψευτοεστίαση. Πχ δες στο βίντεο *ttp://www.youtube.com/watch?v=jS7usnHmNZ0 (ίδια τεχνική με λογισμικό της Adobe και πολύ πιο σούπερ αισθητήρα) κάπου στο 0:20-25 που δείχνει τη πραγματική φωτό βλέπεις κάτι τετραγωνάκια (αυτή είναι η πραγματική φωτογραφία). Κάθε τετραγωνάκι είναι μια μικρή φωτογραφία. Χρειάζεται ειδικό πολυεστιακό σύστημα φακών και ειδικός αισθητήρας (ή συστοιχία απλών αισθητήρων) για να γίνει αυτό. Ψαχτείτε λίγο με τα links που δόθησαν και θα καταλάβετε. ^_^

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σήμερα που κάποιος ασχολείται με την φωτογραφία σαν χόμπι, και βλέποντας οι πωλήσεις των μηχανών DSLR όλο και αυξάνονται σε βάρος των compact μηχανών, και οι χομπίστες φωτογράφοι κυνηγούν να ρυθμίζουν την μηχανή τους όσο γίνεται πιο χειροκίνητα, η κυκλοφορία αυτών μηχανών δεν νομίζω να τους ενδιαφέρει καθόλου, γιατί θεωρώ ότι η φωτογραφία σαν τέχνη ισοπεδώνεται πλέον.

 

ΝΑΙ, είναι ωραία τεχνολογία, αλλά σαν χομπίστας φωτογράφος που ασχολούμαι, δεν θα με ενδιέφερε καθόλου.

 

Εγώ πιστεύω ότι σε κάθε νέα τεχνολογία η τέχνη προσαρμόζεται και παράγει πράγματα που δεν μπορούμε σήμερα καν να φανταστούμε. π.χ. φαντάσου μια φωτογραφία που να είναι εστιασμένη όχι σε ένα αλλά σε δύο ή τρία σημεία και τα ενδιάμεσα να είναι φλου. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με καμία παραδοσιακή ή ψηφιακή φωτογραφική μηχανή.

Ο καλιτέχνης παίρνει το εργαλείο και παράγει την τέχνη. Δεν κάνει τέχνη το εργαλείο από μόνο του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κάπου στη μέση βρίσκεται η αλήθεια νομίζω

από την μια, σαν τεχνολογία φαίνεται ενδιαφέρουσα και κάτι που παλαιότερα θα φάνταζε σαν εξοπλισμό δορυφόρου και όχι προσωπικής συσκευής

από την άλλη η πρακτική εφαρμογή του συγκεκριμένου προϊόντος δεν είναι και πολύ σπουδαία

αν κατάλαβα καλά, αυτό που ουσιαστικά διαφημίζει περισσότερο είναι μια post προσομοίωση στενού βάθους πεδίου με αρκετά περιορίσμένες δυνατότητες που λογικά θα μπορούν να βελτιωθούν στο μέλλον αλλά και τότε ίσως να είναι πάλι περιορισμένες

φυσικά λόγω τεχνολογίας εξαλείφει και την ανάγκη pre εστίασης εξ΄ολοκλήρου

σε αυτά που προσφέρει σίγουρα συγκαταλέγεται και το τελικό interactive gallery που εκλαμβάνει ο χρήστης internet

το paradox fx που αναφέρθηκε πιο πάνω με διαφορετικά σημεία εστίασης δεν υπάρχει από ότι βλέπω στα παραδείγματα

ίσως να γίνει στο μέλλον αλλά ίσως και να υπάρχουν περιορισμοί και για αυτό να μην το βλέπουμε

 

προσωπικά δεν νομίζω πως το μεγαλύτερο πρόβλημα του χρήστη είναι κανένα από αυτά τα σημεία και είμαι σίγουρος ότι δεν είναι καθόλου πρόβλημα για κάποιον που θα έδινε πχ 500 ευρώ και θα μπορούσε να πάρει μια καλούτσικη φωτογραφική

για τον χρήστη internet δε, ο οποίος δεν έχει καμμία σχέση με την αγορά της συσκευής αλλά την κατευθύνει με την επιλογή του, δεν νομίζω πως θα δει μεγάλη διαφορά στο impact του συγκεκριμένου gallery αντί κάποιου άλλου απλού gallery fx

και μάλλον για τον γραφίστα κάθε ιστοσελίδας δεν θα ήταν δύσκολο να προσφέρει κάτι πολύ κοντινό σε αυτό

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις φωτογραφικες μηχανες ισως προς το παρον και ποιος ξερει ισως και στο μελλον να μην εχει να πει και πολλα περα απ τους ερασιτεχνες, μιας και καποιος που θελει να βγαλει μια επαγγελματικη φωτογραφια κατα κυριολογο την οργανωνει στο μυαλο του η ακομα και στο χαρτι σαν να χει να κανει με πραγματικο ζωγραφικο πινακα πριν ξεκινησει να περνει τις ληψεις. Αλλα η εν λογω τεχνολογια θα ηταν πραγματικα απο μηχανης θεος αν χρησιμοποιηθει στις καμερες. Ιδιαιτερα σε γυρισμα με δυσκολες συνθηκες η σε κατι που απαιτει τετοια ταχυτητα που και ο καλυτερος καμεραμαν δεν προλαβαινει να εστιασει. Και ποσο μαλλον αν ακομα και κατω αποτετοιςε συνθηκες η δυνατοτητα εστιασης μπορει να γινει animated κατα τη διαρκεια του μονταζ. Και περα απ αυτο, ακομα και στην τρισδιαστατη εστιαση (οποιος εχει δοκιμασει εστω και ελαχιστα να κανει γυρισμα με 3d camera θα με καταλαβει :( )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

νομίζω πως δεν έγινε αντιληπτή η διαφορά της τεχνολογίας αυτής με τις παροδοσιακές τεχνολογίες (film,ψηφιακού αισθητήρα)

 

μέχρι τώρα είχαμε μια δισδιάστατη αποτύπωση της πραγματικότητας πάνω στην επιφάνεια ενός film ή ενός αισθητήρα όπου έπρεπε να εστιάσουμε πάνω στην πληροφορία που θέλαμε να καλύψουμε (δηλαδή το βάθος πεδίου/depth of field)

 

τώρα καταγραφεται ακαριαία το όλον της προσλαμβάνουσας πληροφορίας σε τρεις διαστάσεις δηλαδή καταγράφουμε όλο το πεδίο φωτός μπροστά από τον φακό πιο απλά καταγράφεται όλη η πορεία των ακτίνων (διανυσματικά) πραγμα που έχει ως αποτέλεσμα την μηδενική απώλεια οπτικής πληροφορίας ... ουσιαστικά είναι σαν να "παγιδεύουμε" μια χρονική στιγμή στον χώρο σε μια φωτογραφία..

 

πρακτικά αυτό τι σημαίνει? σημαίνει ότι θα έχουμε πολύ καλές και φτηνές κάμερες παρακολούθησης που δεν θα τους ξεφεύγει ούτε η μύγα αλλα ούτε ο κακοποιός θα έχουμε πληροφορία υψηλής πιστότητας παράλληλα για οποιαδήποτε λεπτομέρεια του χώρου κάθε στιγμή.

 

αθόρυβα και ακαριαία αποθανατίζουμε αυτό που θέλουμε χωρίς να αφεθούμε στο έλεος (και τον θόρυβο) του autofocus που κάλλιστα αντί να εστιάσει στην αντιλόπη -αν τα πράγματα γίνανε βιαστικά- εστίασε στο ξερόκλαδο που ήταν μπροστά της...

 

και παράλληλα αν θες και το ξερόκλαδο σε focus (γιατί ένα σπάνιο σκαθάρι εκεί ετοιμαζόταν να πετάξει -που ίσως δεν θα το προσεχες ποτε την ώρα που τραβούσες αλλα η lytro θα το έχει καταγράψει έτσι και αλλιώς -) αλλα και το αλμα της αντιλόπης θα τα έχεις!

 

ενώ σε άλλη περίπτωση αυτό δεν θα γινόταν εφικτό γιατί ναι μεν εσύ μπορείς να τραβήξεις 2 φορες με 2 διαφορετικές εστιάσεις (ετεροχρονισμένα) αλλα η αντιλόπη μια φορα θα πηδήξει και το σκαθάρι μια φορα θα πετάξει....

 

επιπλέον ποσες φορες χρειάστηκες μερικά δευτερα εστίασης για να φωτογραφίσεις ένα κείμενο,την ταυτότητα σου ή οτιδήποτε τώρα απλά πατάς το κουμπί και έχεις αυτό που θέλεις...

 

επίσης μπορείς να κανεις εστιασμένες 3d λήψεις με μια μονο τέτοια κάμερα (τα "παραδοσιακά" μέσα απαιτούν 2)

 

οι δυνατότητες είναι άπειρες.. μια τέτοια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί σίγουρα ας πούμε και για τα ματια του πρώτου ανδροειδούς κτλ

 

τέλος το αν καταργεί η όχι την τέχνη μια τέτοια κάμερα δεν θα απαντήσω απλά θα αναφέρω πως το ίδιο ζήτημα τίθεται στην σύγκριση συμβατικών μηχανών με film έναντι των ψηφιακών...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μια τέτοια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί σίγουρα ας πούμε και για τα ματια του πρώτου ανδροειδούς κτλ

 

τέλος το αν καταργεί η όχι την τέχνη μια τέτοια κάμερα δεν θα απαντήσω απλά θα αναφέρω πως το ίδιο ζήτημα τίθεται στην σύγκριση συμβατικών μηχανών με film έναντι των ψηφιακών...

 

+1 για τα υπόλοιπα

+1000 για αυτά..

 

(Αμα είνα να κάψουμε και τα πλυντήρια και να γυρίσουμε στην τέχνη του πλυσίματος με πέτρες στο ποτάμι.. Αντε βγείτε απ τις σπηλιές επιτέλους.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλά μην φτάνουμε και στο άλλο άκρο

το πλύσιμο δεν είναι τέχνη και τα computer πχ δεν πρόκειται ποτέ να εξαλείψουν τις κιθάρες και τα βιολιά όσο πιο γρήγορα και πιο εύκολα να φτάνουν στο ίδιο αποτέλεσμα

το ίδιο κι εδώ, δεν καταργείται τπτ, όλα χρειάζονται και όλα έχουν το ρόλο τους

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...