Προς το περιεχόμενο

Η Google εξασφαλίζει άδεια κυκλοφορίας αυτόνομου οχήματος


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οσοι ειναι τόσο αρνητικοί στην ιδέα να εμπιστευτείς ένα αυτοκινητο που κινηται μονο του, επειδή κάτι καταλαβαίνω απο προγραμματισμό, (έχοντάς φαει πολλές εκατοντάδες ώρες να γραφω προγραμματα απο 10 χρόνων) και έκατσα να δω καμία 30αρια απο τα 100 βίντεο που εξηγούν τους αλγόριθμους με τους οποίους δουλεύει, αυτό που μπορω να πω με σίγουρια, ειναι ότι για να οδηγήσει ανθρωπος με τον τρόπο που οδηγεί ο αλγόριθμος (εντελώς διαφορετικά απο το πως οδηγα ο ανθρωπος δουλεύει ο αλγόριθμος), θα έπρεπε να έχεις ένα οχημα με καμία 10ρια οδηγούς, που θα κοίταζαν πανοραμικά προς κάθε κατεύθυνσή, θα συνενοουνταν και θα συνεργάζονταν μεταξύ τους με φοβερη ταχύτητα, θα ήταν παντα ξεκούραστοι και 100% συγκεντρωμένοι, θα υπηρχε οδηγος αποκλειστικα για τα φανάρια, αλλος αποκλειστικα για το gps, αλλος θα ασχολούνταν με τη διατήρηση ταχύτητας στα επιτρεπτά ορια κλπ. Συγκρίνετε αυτό με εναν μονο οδηγο που κανει ασυνεσθητα κάποια απο αυτά, ενώ αφαιρείται συνεχώς.

Ομολογώ ότι όταν ξεκινησα να διαβάζω, δε θα εμπιστευόμουν τη ζωη μου σε ένα τέτοιο σύστημά με τίποτα. Τώρα αισθάνομαι ότι ειναι ποιο σιγουρο απο τον οποιοδήποτε οδηγο, αν και ακόμα υπάρχει ο έμφυτος φόβος ,επειδή κάτι τέτοιο ειναι ξενο με ότι συνηθίσαμε. Και σιγουρα παντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσής. Αλλα και έτσι όπως ειναι, ειναι σουπερ ασφαλές. Και να είστε σίγουροι ότι αν βαλεις αυτό το όχημα στην αθήνα σε αχαρτογραφητα στενά και σκοτεινά σοκάκια, δε θα έχει κανένα κίνδυνο και θα βρει το δρομο του μια χαρά. Και σε γκρεμό να το πας δε θα πέσει μέσα. Το δρομο το βρίσκει σκαναροντας με τα λέιζερ συνεχώς και αποφασίζοντας με βεβαιότητα που ειναι επιπεδο και που όχι. Ο τρόπος που βρίσκει που ειναι δρομος και που όχι, ειναι ποιο κοντά στο πως κινηται μια νυχτερίδα, παρα ένα αυτοκινητο που το οδηγα ανθρωπος.

Προσωπικά δεν εχω την παραμικρή αμφιβολία ότι σε λίγα χρονια αυτό θα ειναι κάτι εντελώς συνηθισμένο. Τώρα αν ειναι 10 ή 20 χρονια, δε θα έβαζα στοίχημα. 50 παντως αποκλείεται.

 

Ένα παρόμοιο παράδειγμα

 

http://www.skai.gr/mobile/article?aid=181070

 

Αποστολή από SGS2 με τη χρήση Insomnia App

Επεξ/σία από oldnew
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Lost1

    Lost1 17 αναρτήσεις

  • Gi0

    Gi0 16 αναρτήσεις

  • Snoob

    Snoob 6 αναρτήσεις

  • oldnew

    oldnew 5 αναρτήσεις

Έλα oldnew μην είσαι υπερβολικός... πως συγκρίνεται αυτό που περιγράφεις με έναν άνθρωπο πίσω από το τιμόνι που ενώ οδηγεί, μιλάει στο κινητό, καπνίζει, πίνει καφέ, συνομιλεί με το συνοδηγό και αλλάζει μουσική; με έναν άνθρωπο που έχει μέσο όρο αντίδρασης 1" (ή 1000ms) σε οτιδήποτε συμβεί, που μεταφράζεται σε 8 μέτρα με 30km/h, 16 μέτρα με 60km/h και 32 ολόκληρα μέτρα με 120km/h ΠΡΙΝ πατήσει φρένο ή αντιδράσει σε επείγουσα κατάσταση; με έναν άνθρωπο που κατά 99% η αντίδρασή του σε επικίνδυνη κατάσταση είναι τέντωμα και κοκάλωμα ποδιών και χεριών, στο τιμόνι και στο φρένο; με έναν οδηγό που έχει περιφερειακή όραση ~120 μοίρες μέσα στο αμάξι, με 7-8 τυφλά σημεία; έναν οδηγό που δε "βλέπει" τη νύχτα και που τυφλώνεται από τα φώτα των απέναντι αυτοκινήτων;

 

Η λίστα των "προτερημάτων" μπορεί να συνεχιστεί και να γίνει ολόκληρο βιβλίο. Το θέμα είναι ότι βγαίνει μια τεχνολογία που μπορεί επιτέλους να προσφέρει στον άνθρωπο αυτό που δε μπορεί να κάνει μόνος του, με ανώτερο σκοπό imho να εξαφανίσει τα θανατηφόρα τροχαία από προσώπου Γης (νούμερο 10 αιτία θανάτου παγκοσμίως, με 1,2 εκατομμύρια νεκρούς κάθε χρόνο) και παρόλα αυτά κάποιοι εξυμνούν ακόμα τις ικανότητες του ανθρώπου. Προσωπικά τα >250.000 χιλιόμετρα που έχει διανύσει το Google car σε συνθήκες πόλης χωρίς να έχει δημιουργήσει ατύχημα, μου αρκούν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι να πειστούμε ρε φίλε. Δηλαδή θα πρέπει να μας ενθουσιάζει οτιδήποτε κάνει η google? Εξάλλου, εγώ προσωπικά, δεν είπα ότι η τεχνολογία που αναπτύσσει δεν είναι καλή, είπα ότι δεν με βρίσκει σύμφωνο η υλοποίησή της, το τελικό προϊόν. Είπα ότι το τελικό προϊόν είναι καλό για μία έκθεση. Όπως πχ μία λαμπουργκίνι των 600.000 ευρώ είναι γενικά «καλή» αλλά δεν με αφορά. Δε προσωπικό επίπεδο θεωρώ την κατασκευή της περιττή κι εσείς κάθεστε και λετε για ιπποδύναμη, αεροδυναμικότητα και τρίχες, λες και την έφτιαξαν για τη φόρμουλα-1.

 

Εσείς πάτε να βγάλετε όσους επικρίνουν τον συγκεκριμένο τεχνολογικό τενεκέ με ρόδες, αντίθετους με την ανάπτυξη της τεχνολογίας γενικά.

 

Δηλαδή αν η google βάλει πράγματι gps στον γάιδαρο, επειδή είναι τεχνολογικά προηγμένο, ο γάιδαρος δεν θα χαθεί ποτέ, δεν θα πέσει στον γκρεμό και όλα αυτά τα ωραία που λέτε, εγώ πρέπει να ενθουσιαστώ? Κι αν δεν ενθουσιαστώ πάει να πει οτι δεν έχω φαντασία και οτι δεν μπορώ να δω τη σημασία στην εξέλιξη της τεχνολογίας?

 

Το σκεπτικό το δικό μου είναι απλό. Κάθε ενέργεια που ενισχύει την χρήση του αυτοκινήτου σε ένα πλανήτη γεμάτο από αυτοκίνητα και σε πόλεις που υποφέρουν από την υπερ-χρήση του, κάθε τέτοια ενέργεια λοιπόν είναι λανθασμένη. Ακόμη κι αν βάλουν σε κάθε αυτοκίνητο ένα ολόκληρο χειρουργείο, πάλι λάθος θα είναι. (λες να είμαι αντίθετος και με την ύπαρξη των χειρουργείων?)

 

Αλλά μάθατε όλοι σε φτηνούς αφορισμούς και νομίζεται ότι οι υπόλοιποι δεν βλέπουν ούτε τη μύτη τους ενώ εσείς είστε οι ανοιχτομάτηδες με τα γκατζετάκια του κώλου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Αλλά μάθατε όλοι σε φτηνούς αφορισμούς και νομίζεται ότι οι υπόλοιποι δεν βλέπουν ούτε τη μύτη τους

Ο δικος σου αφορισμος προφανως ειναι διαφορετικου επιπεδου. I see what you did theregrin.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σκεπτικό το δικό μου είναι απλό. Κάθε ενέργεια που ενισχύει την χρήση του αυτοκινήτου σε ένα πλανήτη γεμάτο από αυτοκίνητα και σε πόλεις που υποφέρουν από την υπερ-χρήση του' date=' κάθε τέτοια ενέργεια λοιπόν είναι λανθασμένη. [/quote']

Το διαβασες το link που εβαλα παραπάνω; Προφανώς όχι μιας και εσι τα ξέρεις όλα.. Καπου γραφει: " σύμφωνα με μια εκτίμηση, μια πόλη όπως το Βερολίνο να μπορεί να εξυπηρετηθεί με μόλις το 10% των σημερινών οχημάτων. "

Το σκεπτικό σου δεν ειναι απλο, ειναι απλοϊκό και σιγουρα με 0 φαντασία.

Αν και ειμαι σίγουρος ότι το θεωρείς βλακεία αυτό, και ότι δε γίνεται.. Τι να σου κάνουν τώρα μωρε οι τενεκέδες με ρόδες...

Επίσης ποιος χεστηκε για τη google; Εμείς μιλαμε για τα οφέλη της συγκεκριμενης τεχνολογίας και για καμία εταιρία. Το προγραμμα παραπάνω που δινω στο λινκ δεν ειναι της google αλλα αλλο ανεξάρτητο.

 

Θα έρθει μια μερα που μόλις βλέπεις τον αλλο να παει να οδηγήσει θα του λες, τρελός είσαι; ή βαλε τον αυτόματο ή κατεβαίνω κάτω..

Αποστολή από SGS2 με τη χρήση Insomnia App

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ως προς τα περί αφορισμού: εδώ μέσα (και όχι μόνο) υπάρχει γενικά η τάση να κατηγορείται ως πολέμιος της τεχνολογίας όποιος ασκεί κριτική σε ένα τεχνολογικό επίτευγμα.

Στην προκειμένη περίπτωση αρχίσαμε να διαφωνούμε σε ένα θέμα, μετά άρχισαν τα «επιχειρήματα» περί έλλειψης φαντασίας, συνεχίσαμε με «στοιχήματα» ότι κάποιοι δεν πρόκειται να καταλάβουν ποτέ, τελικά τους λέμε ευθέως ότι είναι ηλίθιοι…

… και για σκέψου λοιπόν, γιατί μετά από όλα αυτά κάποιος να παραμένει ευγενικός. Μάλλον θα επιβεβαιώσει όλους τους προηγούμενους αν το κάνει.

 

Oldnew, για την εκτίμηση που αναφέρεις σχετικά με το Βερολίνο κλπ, θα μου επιτρέψεις να διατηρήσω τις επιφυλάξεις μου. Εξάλλου δεν γνωρίζουμε το σκεπτικό ή τα όποια δεδομένα στα οποία βασίζεται η εκτίμηση. Η οποία σε τελική ανάλυση είναι απλά εκτίμηση, δεν είναι ούτε βεβαιότητα, ούτε καν ένδειξη.

Κάποιος άλλος θα μπορούσε να εκτιμήσει ότι αφού δεν χρειάζονται δεξιότητες για να οδηγήσεις (δεν χρειάζεται δίπλωμα κλπ) ο καθένας μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο. Από τον υπερήλικα που μπορεί να χρειαστεί να πάει σε νοσοκομείο, μέχρι και το νήπιο, που θα μπορεί να γυρίσει στο σπίτι μόνο του από το νηπιαγωγείο (ή από τη Χαλκιδική). Ο καθένας το δικό του.

 

Για την google χέστηκα εγώ αγαπητέ oldnew. Διότι, αν προσέξεις κι εσύ όσα έγραψα νωρίτερα, δεν με χαλάει το τεχνολογικό επίτευγμα, η πρόοδος που συντελείται. Με χαλάει η υλοποίησή της, ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιείται η τεχνολογία. Η google λοιπόν δεν πήγε να κάνει δοκιμές σε κανένα λεωφορείο (άσχετα αν ακριβώς η ίδια τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου καλά στα μέσα μαζικής μεταφοράς). Η google το δοκίμασε και ζήτησε άδεια για ΙΧ. Και παρουσίασε το ΙΧ. Γιατί το ΙΧ έχει πιο πολύ κέρδος. Το σκεπτικό της google (όπως υποψιάζομαι ότι αναπτύσσεται στους υποψήφιους χρηματοδότες) είναι απλό: κάθε παιδί που θα γεννιέται μαζί με την πρώτη του κουδουνίστρα θα παίρνει δώρο και ένα ΙΧ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσοι ειναι τόσο αρνητικοί στην ιδέα να εμπιστευτείς ένα αυτοκινητο που κινηται μονο του, επειδή κάτι καταλαβαίνω απο προγραμματισμό, (έχοντάς φαει πολλές εκατοντάδες ώρες να γραφω προγραμματα απο 10 χρόνων) και έκατσα να δω καμία 30αρια απο τα 100 βίντεο που εξηγούν τους αλγόριθμους με τους οποίους δουλεύει, αυτό που μπορω να πω με σίγουρια, ειναι ότι για να οδηγήσει ανθρωπος με τον τρόπο που οδηγεί ο αλγόριθμος (εντελώς διαφορετικά απο το πως οδηγα ο ανθρωπος δουλεύει ο αλγόριθμος),

 

Ειναι κανενας προγραμματιστης online να το σχολιασει ? :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Ειναι κανενας προγραμματιστης online να το σχολιασει ? :)

Περυσι το φθινοπωρο-χειμωνα ξοδεψα συνολικα τουλαχιστον 50 καθαρες ωρες παρακολουθώντας τον ιδιο τον Thrun και προσπαθώντας να παρω μια ιδεα του πως δουλευει το συγκεκριμενο αυτοκινητο απο τη software μερια του. Ισχυει αυτο που λεει ο oldnew, οι παραγοντες τους οποιους λαμβανει υποψην για καθε αποφαση του ειναι πολλαπλασιοι αυτων ενος τυπικου οδηγου αυτοκινητου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...