Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μάλλον μιλάς για το φαινόμενο του bottleneck.(στόμιο μπουκαλιού). Ουσιαστικά ο υπολογιστής δεν μπορεί να διαχειριστεί το 100% των πόρων του internet. Αυτό οφείλεται συνήθως στο κακό hardware που έχει.

 

π.χ. μια σελίδα μπορεί να κατεβεί στον υπολογιστή σου σε 1sec αλλά ο υπολογιστής θα κάνει 5sec ώστε να βάλει στην θέση τους banners κτλ. Αυτό γίνεται εντονότερο αν υπάρχουν flash στοιχεία σε μια σελίδα.

Δημοσ.

Μάλλον μιλάς για το φαινόμενο του bottleneck.(στόμιο μπουκαλιού). Ουσιαστικά ο υπολογιστής δεν μπορεί να διαχειριστεί το 100% των πόρων του internet. Αυτό οφείλεται συνήθως στο κακό hardware που έχει.

 

π.χ. μια σελίδα μπορεί να κατεβεί στον υπολογιστή σου σε 1sec αλλά ο υπολογιστής θα κάνει 5sec ώστε να βάλει στην θέση τους banners κτλ. Αυτό γίνεται εντονότερο αν υπάρχουν flash στοιχεία σε μια σελίδα.

Δεν ειναι μονο για το ιντερνετ εαν θυμαμαι καλα.....
Δημοσ.

Ότι να'ναι...

 

Πραγματικά αφού δεν γνωρίζετε γιατί απαντάτε??? Υπάρχει και το Wikipedia!

Γενικά είναι το εξής φαινόμενο:

A bottleneck is a phenomenon where the performance or capacity of an entire system is limited by a single or limited number of components or resources και ισχύει σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής μας τόσο στην φυσική όσο και στην μηχανική.

 

Στο PC τώρα πιο συγκεκριμένα, με απλά λόγια είναι είναι το φαινόμενο όταν κομμάτι του υπολογιστή μας κρατάει σε επιδόσεις πίσω το υπόλοιπο σύστημα. ΟΙ HDDs είναι το πιο κλασσικό παράδειγμα, γιαυτό λέμε πως είναι το πιο αργό HW και με την χρήση του SSD εκτοξεύονται οι επιδόσεις του.

 

Ένα άλλο κλασσικό παράδειγμα είναι η σχέση VGA/CPU στα games. Αν πας να σκάσεις τα φράγκα για μια GTX680 και έχεις για CPU έναν Core2Duo πχ e8400, η VGA σου θα δουλεύει στο λιγότερο από 50% των δυνατοτήτων της. Και το ανάποδο φυσικά. πχ ένας 3770k με μια GTX460 θα τρώει σπόρια και η GTX θα αγκομαχάει.

 

Γιαυτό όταν φτιάχνουμε ένα PC ή κάνουμε κάποια αναβάθμιση προσέχουμε το σύστημά μας να είναι σε ισορροπία. Στόχος μας είναι να καταφέρουμε όλα τα υποσυστήματά μας να δουλεύουν στο 100% όταν είναι under load, και όχι κάποιο να είναι στο 60-80% και τα υπόλοιπα να ζορίζονται.

 

Η μόνο γιατρειά αφού ρωτάς, είναι η αλλαγή του "προβληματικού" HW ή το OCing όπου είναι εφικτό (αλλά αυτό είναι ημίμετρο και τις περισσότερες φορές απλά μετριάζει το πρόβλημα και δεν το εξαφανίζει).

 

Και λίγο video

http://www.youtube.com/watch?v=TGdo75gasaQ

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα το έχεις με την λογική ότι ο 960 μπορεί να σηκώσει σχεδόν ΟΛΕΣ τις High-end VGAs άνετα.

 

Πολλοί νομίζουν ότι το Bottleneck είναι ένα πρόβλημα. Δεν είναι. Είναι μια έννοια για να περιγράψει το παραπάνω φαινόμενο. Απλά το έντονο Bottleneck χαρακτηρίζει ένα όχι σωστά στημένο PC.

 

Όλα σχεδόν τα PC έχουν BN. πχ όλα αυτά που δεν έχουν SSD...

Επεξ/σία από ninos30
Δημοσ.

@ninos30

 

εσύ που ξέρεις βλέπω ποστάρεις links και βίντεος από άλλους.

 

αφού ξέρεις ρε ομορφόπαιδο, γιατί δεν το εξηγείς με δικά σου λόγια.

Δημοσ.

Θα το έχεις με την λογική ότι ο 960 μπορεί να σηκώσει σχεδόν ΟΛΕΣ τις High-end VGAs άνετα.

 

Πολλοί νομίζουν ότι το Bottleneck είναι ένα πρόβλημα. Δεν είναι. Είναι μια έννοια για να περιγράψει το παραπάνω φαινόμενο. Απλά το έντονο Bottleneck χαρακτηρίζει ένα όχι σωστά στημένο PC.

 

Όλα σχεδόν τα PC έχουν BN. πχ όλα αυτά που δεν έχουν SSD...

Φυσικά κ δεν είναι γιατί τότε δεν θα είχαμε ενσωματωμένες κάρτες γραφικών.. π.χ 2500κ > HD 3000 κλπ..

Δημοσ.
@ninos30

 

εσύ που ξέρεις βλέπω ποστάρεις links και βίντεος από άλλους.

 

αφού ξέρεις ρε ομορφόπαιδο' date=' γιατί δεν το εξηγείς με δικά σου λόγια.[/quote']

 

Εσύ "ασχημοπαιδο" την θρασυτητα την έχεις επικτητη?

  • Like 1
Δημοσ.

Εσύ "ασχημοπαιδο" την θρασυτητα την έχεις επικτητη?

 

Κοιτα ποιος μιλαει τωρα για θρασος :D :P

 

Μπουκαλι μπορει να ριξει η καρτα γραφικων στον επεξεργαστη και το αντιστροφο.

 

Στα παιχνιδια η καρτα γραφικων ειναι αυτη που περιμενει τον επεξεργαστη.Αυτο γινεται γιατι εκτελει εντολες παρα μα παρα πολυ πιο γρηγορα απο οτι ο επεξεργαστης.Επισης το συστημα ειναι κατανεμημενο και πρεπει τα δεδομενα να μεταφερονται απο τη μνημη της μητρικης στην καρτα γραφικων.Αυτο φερνει καθυστερηση στο παιχνιδι....Οπως συμβαινει και με το σκληρο δισκο,δηλαδη οταν ψαχνεις δεδομενα που δεν ειναι στη κυρια μνημη αλλα στο σκληρο δισκο,η προσπελαση γινεται εκατονταδες φορες πιο αργα.

 

Για αυτο το λογο οι καρτες γραφικων εχουν τη δικη τους μνημη , ωστε να αποφευγεται η συνεχης μεταφορα δεδομενων απο τον επεξεργαστη στη καρτα( οπως συμβαινει με τη RAM και την cache του επεξεργαστη).

 

Και για να μπω στην ουσια του bottleneck.Ο επεξεργαστης λεει στην καρτα γραφικων τι να ζωγραφισει,πως να το ζωγραφισει κτλ, στελνοντας εντολες( commands). Οι εντολες δεν μεταφερονται ακαριαια γιατι υπαρχει καθυστερηση στο διαυλο( μπορει αλλα δεδομενα να μεταφερονται ηδη οταν ο επεξεργαστης στελνει commands, οπως για παραδειγμα textures ).Ετσι η καρτα γραφικων,οταν εκτελεσει ολα τα commands αστραπιαια,μενει απραγη,γιατι ακομα δεν εχει αλλα commands να τρεξει( λογω της καθυστερησης).

 

Η σημαντικοτερη καθυστερηση ομως συμβαινει οχι λογω του διαυλου μεταφορας δεδομενων, αλλα γιατι ο επεξεργαστης πρεπει να εκτελει και αλλες εντολες του παιχνιδιου( πρεπει να τρεξει εντολες για το AI, να παρει input απο το πληκτρολογιο ή το gamepad κτλ),οι οποιες πρεπει να εκτελεστουν προτου στειλει commands στη καρτα γραφικων.Ετσι λοιπον, ενω εκτελει αυτες τις εντολες,η καρτα γραφικων καθεται χωρις να εκτελει commands,γιατι δεν υπαρχουν,δηλαδη ο επεξεργαστης δεν στελενει commands απο το διαυλο αφου εκτελει τις υπολοιπες εντολες του παιχνιδιου.

 

Ετσι φτανουμε στο σημειο ο επεξεργαστης να "ζοριζεται" να βγαλει το φορτο και η καρτα γραφικων να το παιζει αρχοντισα και να περιμενει commands απο τον επεξεργαστη.Τι συμβαινει τοτε ; ΜΠΟΥΚΑΛΙ.

 

 

Φυσικα μπορει να συμβει και το αντιθετο.Μπορει οι απαιτησεις απο την καρτα γραφικων να ειναι μεγαλες και η καρτα να μην προλαβαινει να εκτελεσει ολα τα commands προτου ο επεξεργαστης της στειλει καινουρια.Βεβαια αυτο δεν ειναι και τοσο ΜΕΓΑΛΟ προβλημα για τον επεξεργαστη,γιατι οι τα commands φευγουν γρηγορα και ο επεξεργαστης δεν περιμενει να φτασουν στην καρτα γραφικων προτου εκτελεσει αλλη εντολη( αν περιμενε να φτασουν στην καρτα γραφικων, το ΜΠΟΥΚΑΛΙ στην παραπανω περιπτωση θα ηταν ακομα πιο μεγαλο :P ).Σε τετοιες περιπτωσεις το προβλημα ειναι η καρτα και το αποτελεσμα ειναι τα χαμηλα frame rates, πολλα commands να χανονται γιατι η καρτα δεν μπορει να τα "θυμαται" ολα προτου τα εκτελεσει (*) και το παιχνιδι να ειναι unplayable.

 

* δηλαδη, η μνημη που κραταει τα commands εχει γεμισει και για να εκτελεστουν τα νεα commands πρεπει καποια "παλια",που δεν εχουν ομως ακομα εκτελεστει, να πεταχτουν.Γι'αυτο πολλες φορες βλεπουμε καποια κομματια της οθονης να μη ζωγραφιζονται...

 

Πως μπορεις να λυσεις ικανοποιητικα και τα δυο προβληματα ; Με το να εχεις ενα ισορροπημενο συστημα,δηλαδη τα κομματια του να συμβαδιζουν σε επιδοσεις,παιρνοντας ετσι μεγαλυτερο throughput και φυσικα καλυτερα αποτελεσματα.

Δημοσ.

με τέτοια απάντηση δεν πρόκειται να πω πολλά.. http://www.ehow.com/...ttlenecks.html

 

Το παιδί δεν εξήγησε ακριβώς γιατί πράμα μιλάει.

 

Ακριβώς, ο topic starter έκανε μια γενική ερώτηση και εσύ απάντησες συγκεκριμένα γιαυτό και είχες τέτοια αντιμετώπιση...

 

@ninos30

 

εσύ που ξέρεις βλέπω ποστάρεις links και βίντεος από άλλους.

 

αφού ξέρεις ρε ομορφόπαιδο, γιατί δεν το εξηγείς με δικά σου λόγια.

 

Πριν κρίνεις με ψευτομαγκιές και χαρακτηρισμούς τα παιδιά που κάθονται και απαντούν εθελοντικά εδώ μέσα, θα έπρεπε να ρίξεις μια ματιά και να δεις την προσφορά του μέλους που επιτίθεσαι πριν το κάνεις.

Το αν ξέρει ο συγκεκριμένος χρήστης φαίνεται καθαρά από τα post του, αλλά δεν φαίνεται να έχεις παρακολουθήσει και πολύ τι γίνεται εδώ μέσα.

Ο λόγος που πολλές φορές ανεβάζουμε links από άλλους, είναι για να δείξουμε στους υπόλοιπους χρήστες ότι αυτό που λέμε δεν το βγάλαμε απλά από το μυαλό μας, αλλά ισχύει και είναι καθολική άποψη και εξήγηση του θέματος. Είναι μια φοβερή τεχνική για να πείσεις κάποιον να εμπιστευτεί τα λεγόμενά σου, αλλά παράλληλα να του δείξεις και τρόπους να βρίσκει μόνος του την απάντηση στο μέλλον σε αντίστοιχα θέματα.

 

Αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι ο ninos30 πραγματικά το εξηγεί με δικά του λόγια, όπως επίσης και το γεγονός ότι η δική σου απάντηση δεν συμβάλει σε τίποτα στο παρόν θέμα, τότε πολύ εύκολα θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το post σου, ως το πιο ανούσιο που έχω διαβάσει εδώ μέσα.

  • Like 5
Δημοσ.

Πραγματικά με κάλυψαν τα 2 παραπάνω post. O ChRis6 υπερανέλυσε το κομμάτι VGA/CPU οπότε κάθε απορία θα λυθεί μέσω του post του.

 

Στον SpirosLouisνοιώθω ότι του οφείλω μια συγνώμη. Ίσως ήταν υπερβολικός ο τρόπος μου. Όπως είπα και στο αρχικό μου Post (που πιστεύω εξήγησα και με δικά μου λόγια τι είναι το φαινόμενο χωρίς μεγάλες αναλύσεις χρησιμοποιώντας το video ως επιστέγασμα) το bottleneck είναι ένα φαινόμενο της καθημερινότητας και εμφανίζεται σχεδόν στα πάντα. Οπότε και το πολύ συγκεκριμένο κομμάτι που πήρε και εξήγησε ο ίδιος, δίκιο είχε. Απλά όταν μιλάει κάποιος σε ένα fora για το εν λόγω, στο section ΗW, συνήθως αναφέρεται στα πιο συχνά και έντονα φαινόμενα που περιγράφηκαν παραπάνω. Εγώ όμως δεν έπρεπε να τον πάρω από τα μούτρα.

 

@ IHateLove,πιστεύω τις απαντήσεις σου τις πήρες ήδη. Και ο λόγος που δεν μπήκα στην λεπτομέρεια που μπήκε ο Chris, είναι γιατί τις περισσότερες φορές οι αναλυτικές και εξειδικευμένες πληροφορίες μπερδεύουν τον μέσο χρήστη αντί να τον βοηθάνε. Και όταν κάποιος ρωτάει τι είναι το bottleneck, θεωρώ ότι ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.

 

Υπάρχει και το ρητό, μια εικόνα χίλιες λέξεις.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...