Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

so

ακαδημαικα το πραγμα πηγαινει αναλογα με την καταναλωτικη ωριμοτητα του καθενος [marketing and such]

 

τωρα για κρυφες ή αγνωστες αναγκες το θεμα ειναι πολυπλοκο. δλδ αλλες αναγκες,γνωσεις, και χρονο εχει ο καθενας. Οποτε ετσι και σκασει μια διαφημιση που σου λεει οτι το product κανει αυτα και αυτα, σε βοηθαει σε αυτα και αυτα, και σου κεδιζει χρονο σε εκεινα και εκεινα τοτε μπορει να ψηθω. Με την προυποθεση οτι το χρειαζομαι ή οτι θα μου ηταν χρησιμο.

Σε καθε καταναλωτη αλλαζει το πραγμα.

 

Επισης τα ads ειναι ενας ωραιος τροπος να δεις cool art και σκεφτεται ο καθε advertiser να καλυψει την αναγκη του καθενος.

 

* Βλεπω ads απο ολον τον πλανητη οποτε δεν επηρεαζομαι οσο οι υπολοιποι [για να μην πω οτι σιχαινομαι τις ελληνικες]

 

Αυταααα...

Δημοσ.

Ο όρος διαφήμιση δεν περιορίζεται στην τηλεοπτική διαφήμιση, υπάρχει διαφήμιση παντού (ιντερνετ, άνθρωποι (το βασικότερο) κλπ).

Ζούμε σε μια καταναλωτική κοινωνία συνεπώς η διαφήμιση εννοείται πως επηρεάζει, αλλιώς δεν θα υπήρχε.

 

Εκτός από τα υποσυνείδητα μηνύματα που περνάει, όπως περιγράφει κάποιος ότι ανεβαίνει η μετοχή της εταιρίας στο μυαλό μας υπάρχει και άλλος τύπος επηρεασμού και αυτός είναι η κοινωνία μας. Λίγο πολύ είμαστε όλοι ίδιοι, με παρόμοιο τρόπο ντυσίματος, κουρέματος, έχουμε όλοι smartphone κλπ. Στα υπάρχοντα υλικά αγαθά που έχουμε νιώθουμε μια ανάγκη να τα αναβαθμίζουμε και να τα ανανεώνουμε είτε αυτό λέγεται "φέτες γαλοπούλα για τοστ" είτε λέγεται "καναπές", όχι επειδή έχουν χαλάσει ή δεν είναι χρήσιμα πλέον αλλά επειδή επηρεαζόμαστε από τον κοινωνικό περίγυρο, από τους γνωστούς/φίλους μας όπου είναι η μεγαλύτερη διαφήμιση που υπάρχει.

 

Εννοείται, ειδικά εδώ μέσα στο φορουμ δεν θα δει κανείς "φέρυ γιατί συμφέρει" και θα επηρεαστεί, δεν είμαστε καμία θείτσα 50χρονών. Συγκεκριμένα στους νέους 20-25 υπάρχει ίσως και λόγο της τεχνολογίας μια αρκετά εξελιγμένη κριτική ικανότητα, αλλά εκεί που νομίζουμε πως ήμαστε ψαγμένοι ήδη μας έχουν περάσει έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής που πρέπει να κάνεις/έχεις κάποια πράγματα, στον καταναλωτικό τρόπο ζωής. Παραδείγματα μπορούν να αναφερθούν άπειρα και από το πουθενά να δημιουργηθούν "ανάγκες".

Δημοσ.

Λίγο πολύ είμαστε όλοι ίδιοι, με παρόμοιο τρόπο ντυσίματος, κουρέματος, έχουμε όλοι smartphone κλπ. Στα υπάρχοντα υλικά αγαθά που έχουμε νιώθουμε μια ανάγκη να τα αναβαθμίζουμε και να τα ανανεώνουμε...

 

...επειδή επηρεαζόμαστε από τον κοινωνικό περίγυρο, από τους γνωστούς/φίλους μας

 

Μα, ούτε μία φορά όμως, εδώ και σαραντακάμποσα χρόνια! Το πόσο ...zbutsam δηλαδή, ο κοινωνικός περίγυρος και τα - όποιας κατηγορίας, καταναλωτικής ή άλλης - χούγια του, ή το αν και ποιο smartphone πήρε ο γνωστός/φίλος, δε λέγεται!

  • Like 1
Δημοσ.

χαχα μην κολλάς στο smartphone συγκεκριμένα, μπορεί να ήταν κάποιο παπούτσι ή να αγοράσεις διαρκείας ή κάποιο αμάξι ή κάποιο ηχοσύστημα ή να πήγαινες πιο συχνά σε μπαρ για κάποια εποχή κλπ κλπ

 

μπορεί να αποτελείς κάποιου είδους εξαίρεση όμως είσαι και 40φεύγα όπως λες, και επίσης πολλά πράγματα τα έχεις ενστερνιστεί σαν στάνταρ που πρέπει να έχεις στην καθημερινότητα σου... από την άλλη αν είσαι τόσο λιτός στη ζωή σου οκ αποτελείς εξαίρεση.

 

Δεν με απασχολεί βέβαια, εγώ απαντάω στο ότι η διαφήμιση επηρεάζει ολόκληρη την κοινωνία από τις τάσεις του καταναλωτισμού μέχρι και τον τρόπο ζωής.

Δημοσ.

χαχα μην κολλάς στο smartphone συγκεκριμένα, μπορεί να ήταν κάποιο παπούτσι ή να αγοράσεις διαρκείας ή κάποιο αμάξι ή κάποιο ηχοσύστημα ή να πήγαινες πιο συχνά σε μπαρ για κάποια εποχή κλπ κλπ

 

Χάριν της συζήτησης απλώς, δεν κόλλησα στο smartphone συγκεκριμένα.

 

Ό,τι κι αν έχω αγοράσει μέχρι τώρα στη ζωή μου, το αγόρασα αποκλειστικά για τη χρηστική του αξία - η ανάγκη της οποίας πάντα προϋπήρχε στο νου μου - και ποτέ δεν υπήρξε καθοδήγηση από πλευράς διαφήμισης, η οποία να επηρέασε έστω και στο ελάχιστο, είτε χρονικά την απόφασή μου να πραγματοποιήσω την αγορά, είτε την επιλογή μου σχετικά με το «ποιο απ' όλα» θα πάρω. Η απόφαση λαμβανόταν ανάλογα με το πόσο άμεσα χρειαζόμουν το «χ» αντικείμενο και η επιλογή γινόταν μετά από προσωπικό μου «ξεψάχνισμα» και μόνο.

 

«Φιρμάτο» ρούχο ή παπούτσι π.χ. - τα μη επώνυμα δε νομίζω ότι διαφημίζονται, σωστά; δεν παίζει, ξέρω 'γω καμιά διαφήμιση του στυλ «αγοράζετε παντελόνια jean» ή «αθλητικά παπούτσια» - δεν έχω αγοράσει ούτε μία φορά. Τα θεωρώ πεταμένα χρήματα, με ελάχιστες εξαιρέσεις που απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

 

Αυτοκίνητα έχω αγοράσει δύο στη ζωή μου - αμφότερα εντός των τελευταίων πέντε ετών και μεταχειρισμένα - με διαφορετικά κριτήρια για το καθένα: Το χιλιαράκι suzuki alto του '97, επειδή ήθελε η γυναίκα μου ένα φθηνό σε τιμή αγοράς και οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου και έξοδα συντήρησης, μικρό αμαξάκι και το τετρακίνητο ...κτήνος (nissan patrol turbo diesel), επειδή πηγαίνω για πολυήμερα κυνήγια στον ...Καύκασο! Τόσο το μικρό, όσο και το μεγάλο, την εποχή που τα αγόρασα, είχαν ήδη πάνω από δεκαετία που είχαν σταματήσει να διαφημίζονται (λογικό, αφού δεν κατασκευάζονταν πλέον...)

 

Αν περίμενα τις διαφημίσεις για να επιλέξω ηχοσύστημα, θα είχα πάρει κάποιο «πανηγυριώτικο» τύπου «όλα σε ένα» και όχι - πριν από 20 χρόνια - τη σύνθεση που απολαμβάνει πλέον ο πατέρας μου στην Ελλάδα, της οποίας αν έλεγες τα ονόματα των συσκευών που την αποτελούν σε διαφημιστή, θα νόμιζε ότι ...του βρίζεις τη μάνα!

 

Για να μη μιλήσω για το πόσο διαφημισμένα και ...μοδάτα, είναι τα μπαρ που συχνάζω!

 

μπορεί να αποτελείς κάποιου είδους εξαίρεση όμως είσαι και 40φεύγα όπως λες, και επίσης πολλά πράγματα τα έχεις ενστερνιστεί σαν στάνταρ που πρέπει να έχεις στην καθημερινότητα σου... από την άλλη αν είσαι τόσο λιτός στη ζωή σου οκ αποτελείς εξαίρεση.

 

...και καταλήγω: Είμαι 44 αλλά, έχοντας υπάρξει και 15άρης και 20άρης και 30άρης, μόνο «λιτό» δε θα με χαρακτήριζα. Το αντίθετο μάλλον! Απλώς, όσα έχω αγοράσει - που μόνο λίγα δεν είναι - τα αγόρασα σύμφωνα με τη δική μου κρίση και όχι την άποψη που μου διαμόρφωσαν οι διαφημίσεις. Το ίδιο και με όσα λεφτά έχω ξοδέψει «στη νύχτα»: Πολλά, για πολλά χρόνια, αλλά πάντα στα μέρη που ήθελα και γούσταρα εγώ και ποτέ σε κάποιο μοδάτο «νταμπαντουμποσκυλοχοροπηδάδικο», επειδή «εκεί πήγαιναν όλοι»...

 

Υ.Γ. Εξαίρεση όντως αποτελώ, αλλά όχι επειδή είμαι λιτός. Απλώς επειδή είμαι απίστευτα κούκλος!

Δημοσ.

Κούκλε η διαφήμιση ξαναλέω δεν είναι μόνο το ράδιο και η τηλεόραση, η διαφήμιση είναι στα 20 σου που άκουγαν ροκ και αγόραζαν ράδια και ιστορίες αν ήθελες και αγόρασες και εσύ.

Η μόδα επίσης είναι διαφήμιση, βλέπεις ένα σωρό πιτσιρίκια βαράνε ταττου και έχει γίνει της "μόδας", το τατουάζ διαφημίζεται μέσω των σωμάτων.

Επειδή από τότε που γεννιόμαστε διαμορφωνόμαστε σύμφωνα με τον κοινωνικό περίγυρο και τα μμε και ψυχαγωγίας αντιγράφουμε πολλά πράγματα υποσυνείδητα. Αυτό δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω διαφήμιση βέβαια με τον αυστηρό όρο αλλά θα έλεγα πως είναι μια μορφή.

Όπως βλέπεις υπάρχουν ανεξάντλητα παραδείγματα.

Αλλά δίνω 2πλή τελική απάντηση. Δεν αναφερόμουν σε εσένα αλλά στην κοινωνία και επιπλέον για να συγκεκριμενοποιηθώ και να απαντήσω στο θέμα όσο αφορά την διαφήμιση στην τηλεόραση δεν επηρεάζομαι γιατί δεν βλέπω τηλεόραση, στο ράδιο επίσης όχι γιατί ακούω πολύ σπάνια, στο ιντερνετ όχι γιατί έχω βάλει addblock :P. Από την κοινωνία ναι. Θα δώσω το πιο απλό παράδειγμα, δεν θα πας σε γάμο ή στον Νότη με φόρμες επειδή σε βολεύουν, πρέπει να αγοράσεις μια κοστουμια για τον γάμο και κάτι αντίστοιχο για τον Νότη.

  • Like 1
Δημοσ.

Κούκλε η διαφήμιση ξαναλέω δεν είναι μόνο το ράδιο και η τηλεόραση, η διαφήμιση είναι στα 20 σου που άκουγαν ροκ και αγόραζαν ράδια και ιστορίες αν ήθελες και αγόρασες και εσύ.

 

Κατ' αρχήν, δεν είπα πουθενά ότι διαφήμιση είναι μόνο το ραδιόφωνο και η τηλεόραση. Κατά δεύτερον, στα 20 μου - νωρίτερα μάλλον, γύρω στα 15 μου - όταν άκουγαν κάποιοι rock και metal, ήταν δεκαπλάσιοι αυτοί που άκουγαν disco hits και «καρεκλάδικα». Αν τότε διαμόρφωνα προτιμήσεις σύμφωνα με το τι προτιμούν οι πολλοί, σήμερα θα ήμουν ένας «σοβαρός ...μεσήλιξ(!)» και όχι ένας ...γραφικός 44άρης με μαλλί μέχρι τον κώλο, που ακόμα χάνει τον ιδρώτα με τα γαλόνια, κάθε φορά που βρίσκεται σε rock/metal club...

 

Η μόδα επίσης είναι διαφήμιση, βλέπεις ένα σωρό πιτσιρίκια βαράνε ταττου και έχει γίνει της "μόδας", το τατουάζ διαφημίζεται μέσω των σωμάτων.

 

Αυτό ισχύει σαφώς, για όσους δίνουν σημασία στην εκάστοτε μόδα. Εγώ π.χ., «μελάνιασα» για πρώτη φορά το σώμα μου στα 18 (δεξιός και αριστερός βραχίονας, 2-3 μήνες πριν πάω φαντάρος) και προχώρησα σε αυχένα, πλάτη και στήθος, μέσα στα 3 χρόνια που ακολούθησαν την απόλυση από το στρατό. Το τι καταλαβαίνουν τα σημερινά πιτσιρίκια και πως ερμηνεύουν το tatoo - ή τη χέννα σε πολλές περιπτώσεις (μην πονέσουμε κιόλας...) - το προσπερνώ ως ανάξιο λόγου. Κι εγώ που το βλέπω ως προσωπική έκφραση «τέχνης», «ιερόσυλος» είμαι στο κάτω κάτω. Στις σύγχρονες κοινωνίες, μόνο οι φυλακόβιοι και οι ναυτικοί, το έκαναν για τους «σωστούς» λόγους...

 

Επειδή από τότε που γεννιόμαστε διαμορφωνόμαστε σύμφωνα με τον κοινωνικό περίγυρο και τα μμε και ψυχαγωγίας αντιγράφουμε πολλά πράγματα υποσυνείδητα.

 

Μερικούς, προσπαθεί ο κοινωνικός περίγυρος να μας πάει με τα νερά του, αλλά μπα...στην προσπάθεια μένει!

 

Δεν αναφερόμουν σε εσένα αλλά στην κοινωνία

 

Το ξέρω! Κουβέντα κάνουμε...

 

Από την κοινωνία ναι. Θα δώσω το πιο απλό παράδειγμα, δεν θα πας σε γάμο ή στον Νότη με φόρμες επειδή σε βολεύουν, πρέπει να αγοράσεις μια κοστουμια για τον γάμο και κάτι αντίστοιχο για τον Νότη.

 

Από την κοινωνία...χμμμ! Μόνο στης αδελφής μου το γάμο παραβρέθηκα - για να γλυτώσει το έμφραγμα που θα πάθαινε η μαμά, αν δεν πήγαινα... - και σ' αυτόν ακόμα, ήμουν ντυμένος casual. Σχετικά με το ...Νότη δε, άμα αυτός, για να μου ...κάνει τη χάρη, να μου ...επιτρέψει να χαλάσω τα λεφτά μου στο μαγαζί του (υποθετικά μιλάμε τώρα, έτσι; Όχι και στο «Νότη»!), θέλει να μου επιβάλλει dress code, από 'μένα το 'χασε το στοίχημα. Πρόβατα, δόξα να 'χει ο Μανιτού, υπάρχουν πολλά. Δεν εξαρτώνται από ...βλαμμένους σαν εμένα οι εισπράξεις του! Εντελώς αντικομφορμιστικό γαϊδούρι, σου λέω!

 

Όσο για το κοστούμι γενικότερα...

 

...χίλιες φορές να με χώσεις σε κάσα, παρά σε κοστούμι!

Δημοσ.

Με τέτοια οικονομική στενότητα σιγά μην επηρεαστώ από τις διαφημίσεις, δεν παρεκκλίνω από τη λίστα και σαφώς παίρνω και προιόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σπανίως βλέπω τηλεόραση αλλά και στο παρελθόν δεν επηρεαζόμουν γιατί δε βομβαρδιζόμουν συνέχεια από διαφημίσεις, θα έβαζα τηλεόραση για κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα και όταν έβαζε διαφημίσεις κατευθείαν zapping .

 

Οι μαρκετίστες είναι η δεύτερη πιο μισητή φάρα για μένα μετά τους HRιστες , πολλά στερεότυπα στις διαφημίσεις και έμφαση στο να εντυπωσιάσουν σε σημείο να ξεχνάμε τι διαφημίζουν, επίσης δε γουστάρω το να προσπαθούν να μου επιβάλλουν νέες ανάγκες.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...