Προς το περιεχόμενο

AMD Jaguar, Steamroller και μελλοντικά cpu's και apu's...


DaveMurray

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αποκλειεται

ακομα και τα καλυτερα τσιπακια θελουν 180 W στα 5GHZ.

 

Για μένα δεν έχει νόημα, ας βάλουν το διπλό decode module που "υπόσχονται" και ας αφήσουν τα αμερικάνικα τύπου κόλπα.... Θέλω δύναμη βάζω κυβικά ~ Θέλω δύναμη βάζω GHz..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δεν βγαίνει νόημα με τους διάφορους kernel που χρησιμοποιούν...

Ο i5 750 για παράδειγμα να έχει 70% παραπάνω dhrystones από τον i7 950, έστω κι αν είναι ακριβώς ίδια αρχιτεκτονική, έστω κι αν ο τελευταίος έχει 400MHz πλεονέκτημα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν εννοείς τα Embedded που είπε ο Millennium παραπάνω, αυτά είναι για μηχανές καζίνου, πολυοθόνες παρουσιάσεων, κιόσκια εκθέσεων, ακόμα και για αυτοκίνητα, τρένα και αεροπλάνα.

Δεν θα τα δούμε χύμα για εμάς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Acer introduces 11.6 inch touchscreen notebook with AMD Temash chip

 

 

Acer is introducing a new notebook with a small screen and a relatively low price.The Acer Aspire V5-122 is a Windows 8 notebook with an 11.6 inch, 1366 x 768 pixel display and an AMD Temash processor. It’s expected to have a starting price of $450, which makes it one of the most affordable touchscreen notebooks around.

 

v5-122.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

AMD’s next-gen APU unifies CPU/GPU memory, should appear in Kaveri, Xbox 720, PS4

 

When asked, AMD stated that Kaveri (due in the second half of 2013) will be the first chip to use these second-generation HSA features. The G-series embedded parts announced last week, based on Kabini, will not. I’m going to go out on a limb and say I’ll be surprised if this new technology doesn’t show up in the Xbox Durango and PS4, even if the graphics cores in those products are otherwise based on GCN.

Why? Because it makes perfect sense for Microsoft and Sony to adopt this technology. The ability to exchange data and maintain coherency between CPU and GPU is a major benefit in console operations. A recent interview with Mark Cerny at Gamasutra seems to confirm that the PS4 at least will employ AMD’s hUMA tech.

 

The following quote comes from AMD’s HSA briefing/seminar:

“Game developers and other 3D rendering programs have wanted to use extremely large textures for a number of years and they’ve had to go through a lot of tricks to pack pieces of textures into smaller textures, or split the textures into smaller textures, because of problems with the legacy memory model… Today, a whole texture has to be locked down in physical memory before the GPU is allowed to touch any part of it. If the GPU is only going to touch a small part of it, you’d like to only bring those pages into physical memory and therefore be able to accommodate other large textures.

With a hUMA approach to 3D rendering, applications will be able to code much more naturally with large textures and yet not run out of physical memory, because only the real working set will be brought into physical memory.”

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...