Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Επίσης, να συμπληρώσω πως ΕΑΝ ήταν δουλειά τα διδακτορικά και πληρωνόντουσαν, τότε ένα ίδρυμα κατά την πρόσληψη ενός διδάσκοντα θα έπρεπε να υπολογίζει και τα διδακτορικά που θα μπορεί να αναλάβει στα έξοδά του. 

 

Εκτός και εάν τους πληρώνει από την τσέπη του ο supervisor. 

 

Ή, εκτός και εάν λέγανε στον διδάσκοντα... "Συγνώμη αλλά θα σας ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΜΕ να έχετε ερευνητικό δυναμικό"... 

 

Να δω πως θα καλύπτανε το κενό που θα δημιουργούνταν για την εξέλιξή του και την έλλειψη σε έρευνα από τον ίδιο. 

 

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Σωστά, διότι η ιστορική έρευνα ας πούμε ή η διαχείριση οργανισμών σε διαφορετικά μοντέλα οικονομίας πχ. είναι άχρηστα πράγματα.

 

Συγγνώμη αλλά η χρησιμότητα της έρευνας δεν κρίνεται μόνο τεχνοκρατικά, όπως προφανέστατα νομίζεις.

Δεν είναι άχρηστα,αλλά δεν ενδιαφέρουν και κανέναν επιχειρηματικό όμιλο π.χ. ώστε να χρηματοδοτήσει μια τέτοια έρευνα!

Πόσο μάλλον τους καταναλωτές...

 

Ήμουν σαφής όταν έγραφα "από οικονομικής πλευράς",αλλά μάλλον στο βρόντο επεξηγώ...

Δημοσ.

Το PhD είναι επί πληρωμή...

Όπως ΔΕΝ πληρώνονται 100% ΟΛΕΣ οι δουλειές στον κόσμο,έτσι ΔΕΝ πληρώνονται 100% ΟΛΑ τα διδακτορικά!Τι δεν καταλαβαίνεις;

tds5.jpg

 

Πρόβλημα κατανόησης δώξα σοι μέχρι τώρα, δεν μου έχει εντοπίσει κανείς ότι έχω. Τουλάχιστον άλλαξες γνώμη σε ένα 10λεπτο αντί να επιμένεις λάθος. Ανέλπιστα ελπιδοφόρο.

Δημοσ.

Όπως ΔΕΝ πληρώνονται 100% ΟΛΕΣ οι δουλειές στον κόσμο,έτσι ΔΕΝ πληρώνονται 100% ΟΛΑ τα διδακτορικά!Τι δεν καταλαβαίνεις;

Το δεδομένο πως χιλιάδες PhD candidates στον κόσμο βιοπορίζονται από τις χρηματοδοτήσεις ενός PhD (που αν δεν το έκαναν στο πανεπιστήμιο αλλά π.χ. μόνοι στο σπίτι τους πιθανότατα δε θα έπαιρναν φράγκο) είναι αρκετό για να λογίζεται η ιδιότητα αυτή ως "επάγγελμα"...

 

 

Και από το ΕΙΝΑΙ επάγγελμα πήγαμε στο "λογίζεται ως επάγγελμα". 

 

 

Αυτό στο χωριό μου το λένε κωλοτούμπα. 

 

 

Αφού είσαι ΤΙΓΚΑ άσχετος και δεν ξέρεις τι λες. Γιατί συνεχίζεις να μιλάς για ένα θέμα που δεν το ξέρεις;

 

Δεν είναι πώς το βλέπεις κανείς... το συγκεκριμένο θέμα είναι ΕΤΣΙ. Δεν έχει ούτε λογισμούς ούτε νομίζω. 

 

 

Απορώ με μερικούς ανθρώπους... δεν έχουν κανένα ίχνος τσίπας για να μην μιλάνε για αυτά που δεν ξέρουν; Πόσο μυαλό θέλει για να σκεφτεί κανείς πως αφού δεν γνωρίζει, ό,τι πει το πιο πιθανό να είναι λάθος; 

 

 

 

 

 

 

Δημοσ.

Δίπλα (πριν και μετά) απ'τα bold που τονίζεις και ξανατονίζεις και καταντάς κουραστικός (ελπίζοντας να πάρεις κάνα like;Κάνα "μπράβο";Ποιος ξέρει...) υπάρχουν κι άλλες λέξεις,τις οποίες επιμελώς παραβλέπεις γιατί δε σε βολεύει...

Anyway δε θα σου πάρω το παιχνίδι,παίξε όσο θες! :P

Και από το ΕΙΝΑΙ επάγγελμα πήγαμε στο "λογίζεται ως επάγγελμα". 

Αυτό στο χωριό μου το λένε κωλοτούμπα. 

Αφού είσαι ΤΙΓΚΑ άσχετος και δεν ξέρεις τι λες. Γιατί συνεχίζεις να μιλάς για ένα θέμα που δεν το ξέρεις;

 

Εσύ τι δουλειά κάνεις που με τόσο στόμφο παριστάνεις τον ειδήμονα;

Κατά τ'άλλα έννοια σου το ότι είσαι από χωριό το καταλάβαμε! :)

Επίσης, να συμπληρώσω πως ΕΑΝ ήταν δουλειά τα διδακτορικά και πληρωνόντουσαν, τότε ένα ίδρυμα κατά την πρόσληψη ενός διδάσκοντα θα έπρεπε να υπολογίζει και τα διδακτορικά που θα μπορεί να αναλάβει στα έξοδά του. 

 

Εκτός και εάν τους πληρώνει από την τσέπη του ο supervisor. 

 

Ή, εκτός και εάν λέγανε στον διδάσκοντα... "Συγνώμη αλλά θα σας ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΜΕ να έχετε ερευνητικό δυναμικό"... 

 

Να δω πως θα καλύπτανε το κενό που θα δημιουργούνταν για την εξέλιξή του και την έλλειψη σε έρευνα από τον ίδιο. 

Προφανώς αυτό που θέλει να πει ο ποιητής είναι πως αυτός ο οποίος "κάνει" την έρευνα στα πανεπιστήμια είναι ο διορισμένος,μόνιμος καθηγητής! :-D

I rest my case...

Δημοσ.

Εσύ τι δουλειά κάνεις που με τόσο στόμφο παριστάνεις τον ειδήμονα;

Κατά τ'άλλα έννοια σου το ότι είσαι από χωριό το καταλάβαμε! :)

Προφανώς αυτό που θέλει να πει ο ποιητής είναι πως αυτός ο οποίος "κάνει" την έρευνα στα πανεπιστήμια είναι ο διορισμένος,μόνιμος καθηγητής! :-D

I rest my case...

 

από το "σε έχω στην ignore list" γυρίσαμε στο "να τις βγάλουμε έξω να τις μετρήσουμε"....

 

Πόσο πιο χαμηλά θα πέσεις;

 

Επίσης, τι από το:

 

 

Ή, εκτός και εάν λέγανε στον διδάσκοντα... "Συγνώμη αλλά θα σας ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΜΕ να έχετε ερευνητικό δυναμικό"... 

 

Να δω πως θα καλύπτανε το κενό που θα δημιουργούνταν για την εξέλιξή του και την έλλειψη σε έρευνα από τον ίδιο. 

 

 

λέει ότι την έρευνα την κάνουν μόνο οι διδάσκοντες;

 

Το ότι γίνεται αναφορά σε ερευνητικό ΔΥΝΑΜΙΚΟ ή ότι γράφει κάπου: "και την έλλειψη σε έρευνα από τον ίδιο. "

 

 

Εκτός του ότι είσαι τόσο ξεφτίλας που μιλάς και επιμένεις για κάτι που δεν γνωρίζεις, παραποιείς με γλοιώδη τρόπο και τα λόγια όσων σε ξεμπροστιάζουν. 

 

 

πόσο ελεεινός πια; 

 

 

 

 

 

Αλήθεια... μήπως είχες σταματήσει να γράφεις επειδή είχες γίνει εντελώς ρεζίλι; 

Δημοσ.

Τι οργή είναι αυτή ρε παληκάρια; Στο insomnia όποιο θέμα και να κοιτάξεις μετά την 2η σελίδα, θα υπάρχουν μερικοί που βρίζονται μεταξύ τους! Ψυχραιμία!

 

- Αποκλείεις την περίπτωση, κάποιος άλλος, στην ιατρική ή την οδοντιατρική να έχει διαφορετική "εμπειρία";

- Σωστά, πολλοί "διάφοροι τρόποι να έχουν ένα εισόδημα".

- Λάθος, ή μάλλον έλλειψη εμπειρίας...

 

Συνονόματε φίλε, ξεκίνησα το post μου γράφοντας ότι λέω τι ξέρω με βάση την εμπειρία μου από συγκεκριμένη σχολή. Σε αντίθεση με τους περισσότερους εδώ μέσα, ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΡΩ ΟΛΑ, γι' αυτό και τονίζω ότι γράφω με βάση όσα έχω δει και διευκρινίζω πού τα έχω δει. Προφανώς δεν αποκλείω να έχει κάποιος άλλος διαφορετική εμπειρία και αν έχεις να προσθέσεις κάτι, καλό θα ήταν να το κάνεις για να βοηθήσουμε τον φίλο που έκανε την ερώτηση.

 

Το "αν δεν ισχύουν αυτά, δεν παίρνεις μία", αναφέρεται σε αυτά που ξέρω από τον εαυτό μου, φίλους και γνωστούς. Όχι σε ολόκληρο το σύμπαν.

 

Γενικά, ξαναλέω. Χαλαρώστε και γίνετε χρήσιμοι. Το φόρουμ υποτίθεται ότι υπάρχει για να βοηθάμε ο ένας τον άλλο και να ανταλλάσσουμε απόψεις, όχι για να κράζουμε.

  • Like 1
Δημοσ.

Τι οργή είναι αυτή ρε παληκάρια; Στο insomnia όποιο θέμα και να κοιτάξεις μετά την 2η σελίδα, θα υπάρχουν μερικοί που βρίζονται μεταξύ τους! Ψυχραιμία!

[...]

Γενικά, ξαναλέω. Χαλαρώστε και γίνετε χρήσιμοι. Το φόρουμ υποτίθεται ότι υπάρχει για να βοηθάμε ο ένας τον άλλο και να ανταλλάσσουμε απόψεις, όχι για να κράζουμε.

 

Έχεις δίκηο.

 

Δημοσ.

Εγω εχω ακουσει οτι πολλες εταιριες(για εξωτερικο παντα) χρηματοδοτουν πολλα ερευνητικα προγραμματα.

 

Κατι αλλο δουλευω εγω σε μια εταιρια, αυτη μπορει να συνεργαστει με ενα πανεπιστιμιο ή Τ.Ε.Ι και να χρηματοδοτισει το διδακτορικο ενος εργαζομενου της ή  καποιου φοιτητη, που μετα θα τον προσλαβει στο δυναμικο της. Ετσι ωστε να μπορεσει η εταιρια να γινει πιο ανταγωνιστικη ή να κανει πραγματα που δεν μπορουσε μεχρι τοτε?

Δημοσ.

nike-thess,

δώσε βάση σε αυτά που λέει ο FilipposMD και ο Sargus, οι υπόλοιποι γενικεύουν προσωπικές τους εμπειρίες με αστικούς μύθους αναμειγνύοντας τες με τις προσωπικές του πεποιθήσεις. 

 

Αυτό θα κάνω κι εγώ:

 

Προσωπικά, θεωρώ πως το διδακτορικό αποδεικνύει μόνο πως ένας πτυχιούχος έχει:

Α. την οξυδέρκεια να βρει κάτι ενδιαφέρον για τον ίδιο σε ένα αντικείμενο που για την πλειοψηφία του πληθυσμού, είναι ακατανόητο, βαρετό κι άχρηστο, τουλάχιστον κατά την περίοδο εκπόνησης της έρευνας,

Β. την υπομονή, να μείνει συγκεντρωμένος σε ένα αντικείμενο με τα παραπάνω χαρακτηριστικά για 3-6 χρόνια και στη μεγαλύτερη διάρκεια να μελετάει για να κατανοήσει τι έχουν κάνει οι υπόλοιποι και να προσπαθεί να το αναπαράγει.

Γ. την υπομονή, να ανέχεται τον επιβλέποντα με τις παπάτζες του, τους γνωστούς του που αναρωτιούνται τι κάνει με πικρόχολα σχόλια, τη φτώχεια και τον εξαναγκασμό στη ζητιανιά από τον μανατζερ-καθηγητή με ή χωρίς εισαγωγικά το δεύτερο, στα 26+ να ζεις με πατρικό χαρτζιλίκι.

Δ. Φαντασία να λύνει περίπλοκα προβλήματα χωρίς τα αναγκαία μέσα. 

Ε. Άγνοια κινδύνου για ένα αβέβαιο μέλλον, σε μία αγορά εργασίας που θα είσαι εξειδικευμένος σε ένα αντικείμενο που κανείς δεν ενδιαφέρεται να σε προσλάβει. 

 

Αν λοιπόν θες να γίνεις ο μικρός θαυματοποιός που περιγράφω παραπάνω, βρες ένα θέμα και αντίστοιχο επιβλέποντα και χώσου. Αλλά, αυτό το κάνεις, θυσιάζοντας τα πιο παραγωγικά, σε πνευματικό επίπεδο, χρόνια σου. Το θες ή όχι, μετά το διδακτορικό (~30 χρόνια), έρχεται η πνευματική κόπωση, ο τρόπος σκέψης σου είναι καθορισμένος και όλες σου οι επιστημονικές σου ενέργειες είναι επακόλουθα του (με απλά λόγια, αποκτάς ένα είδος αυτισμού). 

 

Θες να το κάνεις αυτό δωρεάν;

 

Προσωπικά, απάντησα ΌΧΙ και όποιος φοιτητής με ρωτάει του λέω τα παραπάνω. Ως υποψήφιος διδάκτορας στην Ελλάδα πληρωνόμουν, αλλά το παράτησα, διότι θεώρησα πως το κόστος χρήσης του εγκεφάλου μου είναι πολύ παραπάνω από 700 ευρώ/ μήνα και με αβέβαιο μέλλον, με επιβλέποντες που προβάλουν το εγώ τους στην προσπάθεια σου.

 

Πήρα διδακτορικό στη Γερμανία, όπου όλοι οι υποψήφιοι διδάκτορες πληρώνονται τουλάχιστον ως part-time εργαζόμενοι, προσωπικά στην αρχή αρνήθηκα τη θέση διότι θεώρησα πως τα ~2k ευρώ/ μήνα δεν ήταν αρκετά για να ζήσω αλλά για να επιβιώσω, έτσι είχα fulltime position και στον ελεύθερο χρόνο μου, έγραφα το διδακτορικό.

 

Δουλεύοντας στη Γερμανία κι όχι στην Ελλάδα, έμαθα:

Α. Πως σε όλες τις χώρες, οι επιβλέποντες έχουν το πρόβλημα αυτισμού που ανέφερα παραπάνω, μόνο που σε κάποιες, υπάρχουν κανόνες με τους οποίους δουλεύουν.

Β. Πως είναι να πληρώνεσαι (κι όχι να χαρτζηλικώνεσαι) για τη δουλειά σου

Γ. Επιστημονικό κίνητρο

Δ. Να έχεις (περισσότερα) μέσα για να λύσεις προβλήματα.

Ε. Πως τα ονόματα στα papers αντιστοιχούν σε ανθρώπους που μπορείς να τους γνωρίσεις και να ανταλλάξεις απόψεις.

ΣΤ. Πως φεύγοντας από ένα πανεπιστήμιο που δε χρειάζεται κάποιος google για να μάθει την ύπαρξη του, το μέλλον δεν είναι τόσο αβέβαιο.

 

Ελπίζω να σε έπεισα πως εσύ πρέπει να καθορίσεις πώς και πόσο χρεώνεις το πνευματικό σου έργο και μόνο υπό αυτές τις προϋποθέσεις να ξεκινήσεις διδακτορικό. 

  • Like 5
Δημοσ.

Έδωσα πανελλαδικές το 2006 και μπήκα στο χημικό  στη Θεσαλλονίκη αλλά οι γονείς μου μένουν μόνιμα Αθήνα... Τώρα πλέον πέρσι που τέλειωσα συνέχισα και κάνω μεταπτυχιακό στην ίδια σχολή.... Καλώς εχόντων των πραγμάτων του χρόνου προς το Μάρτη θα ξεμπερδέψω με τη διπλωματική μου σιγά σιγά και σκέφτομαι σοβαρά να συνεχίσω για διδακτορικό, στο χημικό ή και σε άλλη σχολή, πχ ιατρική... Αλλά απαραίτητη προυπόθεση είναι να έχω στα χέρια μου το μάστερ...

 

'Εμαθα από κάτι γνωστές μου ότι ακόμα και στο χημικό υπάρχουν καθηγητές που σου πληρώνουν το διδακτορικό, αρκετά καλά για έναν φοιτητή δλδ 700 ευρώ, όπως και σε βαρβάτες σχολές πχ στην ιατρική..

 

Σκέφτομαι λοιπόν επειδή  εδώ έχω ενοίκια, φαγητά, έξοδα κλπ, μπας και μπορέσω και πάω Αθήνα και κάνω εκεί το διδακτορικό μου αφού έχουμε σπίτι εκεί.... Γενικά δεν ήξερα ότι παίζει διδακτορικό επί πληρωμή... Εσείς γνωρίζετε περισσότερα;

Υπάρχουν διδακτορικά προγράμματα στην Αθήνα που σε πληρώνουνε; Στο χημικό στο καποδιστριακό πχ..

 

Οτιδήποτε γνωρίζετε θα μου ήταν χρήσιμο!!!

 

εισαι σιγουρος οτι ισχυει ακομα αυτο; γιατι εγω μονο αυτο δεν εχω δει τον τελευταιο χρόνο... Εχω φιλους που πηγαν με υποτροφια σε καθηγητή για να τους αναλάβει μην την χάσουν και εφαγαν ακυρο λογω των εξόδων που εχει για το πανεπιστημιο το διδακτορικο...

Δημοσ.

Εμαθα από κάτι γνωστές μου ότι ακόμα και στο χημικό υπάρχουν καθηγητές που σου πληρώνουν το διδακτορικό, αρκετά καλά για έναν φοιτητή δλδ 700 ευρώ, όπως και σε βαρβάτες σχολές πχ στην ιατρική..

 

Σχετικα με τις αμοιβες. Ο νομος αλλαξε εδω και κανα 6μηνο και σαν αποτελεσμα οσοι παιρνουν απο καποιο ερευνητικο προγραμμα ανω των 5000 ευρω το χρονο λογιζονται σαν ελευθεροι επαγγελματιες και ειναι υποχρεωμενοι να ασφαλιζονται στο ΟΑΕΕ πρωην ΤΕΒΕ που σημαινει 200+ ευρω το μηνα για ασφαλεια συν ενα 500αρι χαρατσι καθε χρονο. Πρακτικα δηλαδη και σε ενα καλο ερευνητικο προγραμμα να μπεις μονο και μονο λογω ΤΕΒΕ αντε να παιρνεις κανα 500αρι-600αρι το μηνα. Αν εισαι μηχανικος και εχεις Τσμεδε ακομα χειροτερα...

 

Τωρα η χρηματοδοτηση ειναι κυριως απο εθνικα ερευνητικα προγραμματα βλεπε Ηρακλειτος, Θαλης, Αριστεια, Παβετ η απο ευρωπαικα που ειναι πιο μεγαλα βλεπε 7ο πλαισιο η οριζοντας 2020.

 

Το διδακτορικο δεν ειναι χομπυ ουτε δουλεια, ειναι ουσιαστικα ερευνα σε ενα πεδιο που ειναι η θα επρεπε να

ειναι καινοτομο. Σε αντιθεση με οσα ειπαν καποιοι παραπανω το διδακτορικο σαν σκοπο ΔΕΝ ΕΧΕΙ να παραξει

καποιο προιον η κατι τετοιο, σκοπο εχει να εμπλουτισει την επιστημονικη γνωση πανω σε καποιο πεδιο και να παει την ερευνα ενα βημα μπροστα.

 

 

Υπάρχουν διδακτορικά προγράμματα στην Αθήνα που σε πληρώνουνε; Στο χημικό στο καποδιστριακό πχ..

 

Φυσικα και υπαρχουνε αλλα χωρις να θελω να σε αποθαρρυνω οι καθηγητες εκει θα δοσουν προτεραιοτητα

στα παιδια που κανανε σε αυτους μαστερ η πτυχιακη και τα ξερουν και τα εμπιστευονται περισσοτερο. Κανε την προσπαθεια σου βεβαια αλλα ακομα και εκει ο γνωστος με την καλη η την κακη εννοια παιζει δυνατα..

Δημοσ.

Σχετικα με τις αμοιβες. Ο νομος αλλαξε εδω και κανα 6μηνο και σαν αποτελεσμα οσοι παιρνουν απο καποιο ερευνητικο προγραμμα ανω των 5000 ευρω το χρονο λογιζονται σαν ελευθεροι επαγγελματιες και ειναι υποχρεωμενοι να ασφαλιζονται στο ΟΑΕΕ πρωην ΤΕΒΕ που σημαινει 200+ ευρω το μηνα για ασφαλεια συν ενα 500αρι χαρατσι καθε χρονο. Πρακτικα δηλαδη και σε ενα καλο ερευνητικο προγραμμα να μπεις μονο και μονο λογω ΤΕΒΕ αντε να παιρνεις κανα 500αρι-600αρι το μηνα. Αν εισαι μηχανικος και εχεις Τσμεδε ακομα χειροτερα...

Διαφωνώ. Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι ανεύθυνοι υπεύθυνοι των πανεπιστημίων που υποχρεώνουν τους δύστυχους φοιτητές να κάνουν έναρξη εργασιών πρέπει να μπουν στη θέση τους κάποια στιγμή και να μάθουν να διαβάζουν και να διευκολύνουν την έρευνα σε αυτή τη ρημάδα τη χώρα.

 

Έχω μαλώσει για λογαριασμό πελάτη με πανεπιστήμιο για το θέμα αυτό.

Το θέμα έχει (ξανα μανα) διασαφηνιστεί από τη διοίκηση εντός του 2013

 

Αρ. πρωτ.: Δ15Α 1053283 ΕΞ 28.3.2013

Φυσικά πρόσωπα (δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι, υποψήφιοι διδάκτορες, φοιτητές, μεταπτυχιακοί φοιτητές, άνεργοι, κλπ) που συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα. Υποχρεώσεις ΚΦΑΣ

Αθήνα, 28/03/2013

Αρ. Πρωτ.: Δ15Α 1053283 ΕΞ 2013

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ

1)ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ & ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (15η)

ΤΜΗΜΑ Α΄

2)ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ (12η)

 

Ταχ. Δ/νση:Καρ. Σερβίας 10

Ταχ. Κώδικας:101 84 ΑΘΗΝΑ

Τηλέφωνο:210-3638389

FAX:210-3641620

 

ΘΕΜΑ: «Φυσικά πρόσωπα (δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι, υποψήφιοι διδάκτορες, φοιτητές, μεταπτυχιακοί φοιτητές, άνεργοι, κλπ) που συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα. Υποχρεώσεις ΚΦΑΣ»

 

Με αφορμή τα παραπάνω σχετικά έγγραφα και τα προφορικά ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην Υπηρεσία μας, αναφορικά με το θέμα, σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:

 

Με τις διατάξεις της περίπτωσης ε΄ του πέμπτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Κ.Β.Σ., όπως ίσχυαν μέχρι 31.12.2012, οριζόταν ότι, δεν θεωρείται επιτηδευματίας το φυσικό πρόσωπο που συνδέεται με σχέση μίσθωσης έργου με φορέα εκτέλεσης ερευνητικού έργου το οποίο χρηματοδοτείται ή επιχορηγείται γενικώς από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εφόσον δεν είναι επιτηδευματίας από άλλη αιτία, το ποσό αυτών των αμοιβών του δεν υπερβαίνει το διπλάσιο του ορίου που ορίζεται από την παράγραφο 5 του άρθρου αυτού, για αυτούς που παρέχουν υπηρεσίες, δηλαδή τα 10.000 ευρώ και οι υπηρεσίες που παρέχει αφορούν αποκλειστικά το ερευνητικό έργο που χρηματοδοτείται ή επιχορηγείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Με τις διατάξεις του Κ.Φ.Α.Σ., όπως ισχύουν από 1.1.2013, καταργήθηκαν οι προαναφερόμενες διατάξεις του Κ.Β.Σ. και με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του Κ.Φ.Α.Σ., όπως αυτές ερμηνεύτηκαν με την εγκύκλιό μας ΠΟΛ.1004/4.1.2013, δεν είναι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών τα φυσικά πρόσωπα με εξαίρεση αυτά που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα κατονομαζόμενο στην παράγραφο 1 του άρθρου 48 του ν. 2238/1994, τα οποία ευκαιριακά και ως παρεπόμενη δραστηριότητα, πωλούν αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες, σε πρόσωπο που έχει υποχρέωση να εκδίδει στοιχείο προβλεπόμενο από τις διατάξεις του Κ.Φ.Α.Σ., δηλαδή σε πρόσωπο υπόχρεο απεικόνισης συναλλαγών, ή πρόσωπο της παρ. 1 του άρθρου 3 του Κώδικα αυτού. Ο χαρακτηρισμός δε των προσώπων αυτών ως μη υπόχρεα απεικόνισης συναλλαγών για τις εν λόγω ευκαιριακές πράξεις δεν συναρτάται από το ύψος της αμοιβής ή από την αξία των πωλούμενων αγαθών.

 

Κατά την πάγια θέση της Διοίκησης, όταν δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι ή φοιτητές μεταπτυχιακοί ή μη αυστηρά στο πλαίσιο των σπουδών τους, οι οποίοι βέβαια δεν είναι επιτηδευματίες από άλλη αιτία, ασχολούνται ευκαιριακά, δηλαδή όχι κατά σύστημα, με ερευνητική εργασία, έστω και αν το επάγγελμα του «ερευνητή» κατονομάζεται στην παρ.1 του άρθρου 48 του Κ.Φ.Ε., δύναται να θεωρηθεί ότι αποκτούν εισόδημα από ελευθέρια επαγγέλματα της παρ.3 του άρθρου 48 του Κ.Φ.Ε.. Τα υπόψη πρόσωπα πρέπει να κρίνονται με βάση τα πραγματικά στοιχεία από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., καθόσον για να θεωρηθεί ότι δεν ασκούν το ελευθέριο επάγγελμα του «ερευνητή», πρέπει όντως η κύρια δραστηριότητά τους να είναι άλλη όπως υπάλληλος που αποκτά εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, φοιτητής κ.λπ. και η παροχή υπηρεσιών «ερευνητή» να είναι ευκαιριακή και παρεπόμενη.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω τα φυσικά πρόσωπα, ήτοι δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι, υποψήφιοι διδάκτορες, φοιτητές, μεταπτυχιακοί φοιτητές, άνεργοι, κλπ., που μετέχουν, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή μη σύμβασης έργου, σε ερευνητικά προγράμματα, επιχορηγούμενα ή μη, τα οποία εκτελούνται τόσο από πρόσωπα υπόχρεα απεικόνισης συναλλαγών, όσο και από διάφορους φορείς, θεωρείται ότι δεν είναι ερευνητές, δηλαδή πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 48 του ν. 2238/1994 , αλλά παρέχοντες υπηρεσίες συμμετέχοντες σε ερευνητικό έργο, δηλαδή πηγής εισοδήματος της παραγράφου 3 του άρθρου 48 του νόμου αυτού (ν. 2238/1994) και ως εκ τούτου για την περιστασιακή συμμετοχή τους στα προγράμματα αυτά, δεν είναι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών, εφόσον βέβαια δεν είναι υπόχρεα από άλλη αιτία. Επομένως για την δραστηριότητά τους αυτή δεν τηρούν βιβλία και δεν εκδίδουν στοιχεία, για την αμοιβή δε που λαμβάνουν, ανεξάρτητα από το ύψος αυτής, εκδίδεται από τον αντισυμβαλλόμενο απόδειξη δαπάνης, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 13 του άρθρου 8 του Κ.Φ.Α.Σ..

 

Σημειώνεται ότι τα προαναφερόμενα αναλογικά ισχύουν και για τις κατηγορίες εργαζομένων, οι οποίοι συμμετέχουν σε καινοτόμες δράσεις εκπαίδευσης που υλοποιούν φορείς εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Παιδείας (όπως το ΙΕΠ, ΙΤΥΕ, κλπ.) και προσφέρουν ως επιμορφωτές, δημιουργοί εκπαιδευτικού υλικού σε έντυπη μορφή ή ηλεκτρονική μορφή, υπηρεσίες υποστήριξης καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων πρωτοβάθμιας-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικής αγωγής, τεχνολογίας, πληροφορικής και επικοινωνιών κλπ.

 

Επίσης τα ίδια ισχύουν και στην περίπτωση ανάθεσης σε εν ενεργεία δημόσιο ή ιδιωτικό υπάλληλο, από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, στα πλαίσια εκτέλεσης εθνικών ή συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. έργων, επιμόρφωσης στην Ελληνική γλώσσα, ομάδων προσώπων.

 

Τέλος διευκρινίζεται ότι ο εν ενεργεία δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος ή συνταξιούχος που ασχολείται ως εισηγητής, δεν είναι υπόχρεος εφαρμογής των διατάξεων του Κ.Φ.Α.Σ. και ως εκ τούτου δεν τηρεί βιβλία και δεν εκδίδει στοιχεία για τη δραστηριότητά του αυτή, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν είναι υπόχρεος εφαρμογής των διατάξεων του Κώδικα αυτού για κάποια άλλη δραστηριότητα, όπως άλλωστε διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιό μας ΠΟΛ.1004/4.1.2013.

 

 

 

Ακριβές Αντίγραφο

Ο Προϊστάμενος της Γραμματείας

 

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

 

Να το πάρετε και να τους το τρίβετε στη μούρη.

Δημοσ.

 

Διαφωνώ. Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι ανεύθυνοι υπεύθυνοι των πανεπιστημίων που υποχρεώνουν τους δύστυχους φοιτητές να κάνουν έναρξη εργασιών πρέπει να μπουν στη θέση τους κάποια στιγμή.

 

 

 

Φιλε μου συμφωνω οτι αυτο που εγινε ηταν κατι εντελως παραλογο αλλα φταιει το κρατος μιας και αυτο ειναι νομος

του κρατους και ουδεμια σχεδη εχει με τους ΔΥ στο πανεπιστημιο. Απλα οι πονηροι σκεφτηκανε να μαδησουνε

τα ερευνητικα προγραμματα μπας και σωστουνε τα χρεοκοπημενα ταμεια...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...