Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαχα.. Ρε παιδες λιγο ξαπλωσα ο κακομοιρης και παραλιγο να βρεθει ο Μεγας Αλεξανδρος :P

 

Περα απο την πλακα, συνεχιζει να πιστευει κανεις οτι ο ταφος εχει συληθει;

 

Ή οι τυμβωρυχοι ηταν μεθυσμενοι και τους πεφτανε επιστυλια, κεφαλια, χερια και φτερα κατα την εξοδο;

 

Tρια κομμάτια μάρμαρου με έντονα χρώματα μπλε και μαύρου βρέθηκαν πίσω από τον χώρο των Καρυάτιδων μέσα στον τύμβο Καστά, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Πολιτισμού που μίλησε στο zougla.gr. Στη συνέχεια τα κομμάτια αυτά μεταφέρθηκαν στο μουσείο της Αμφίπολης προκειμένου να συντηρηθούν.

 

http://www.zougla.gr/amfipoli/article/marmaro-me-xroma-mple-ke-mavro-vrikan-piso-apo-tis-kariatides

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

 

Δεν το λες ολοκληρωμένα....

 

Ο Μέγας Αλεξανδρος, ξαπλωμένος βαρειά άρρωστος λίγο πριν πεθάνει ,κάλεσε τους συμβούλους του με σκοπό να τους αναθέσει τις τελευταίες του επιθυμίες που ηταν τρείς.

1.Θέλω το φέρετρο μου να το μεταφέρουν οι καλύτεροι Γιατροί της εποχής μου.

2.Θέλω οσα απέκτησα σ'αυτη την ζωη (χρυσάφι ,ασήμι, διαμάντια κτλ) να αφήνονται κάθε μέτρο στο χώμα μεχρι να φτάσετε στο νεκροταφείο.

3.Τα χέρια μου θελω να κρέμοντε εξω απο το φέρετρο χωρίς καμία υποστίριξη και να φένονται καθαρά οι παλάμες μου.

Οι σύμβουλοι του τον ρωτούν...γιατί ολα αυτά τα παράφρονα πράγματα ?

και απαντά:

1.Θέλω να με μεταφέρουν οι καλύτεροι γιατροί για να καταλάβει ο κόσμος οτι οι γιατροί δεν μπορούν να κάνουν τίποτα μπροστά στον θάνατο!

2.Να αφήσετε στο πάτωμα ολα οσα απέκτησα για να καταλάβει ο κόσμος οτι οτιδήποτε και αν αποκτήσει εδω στην γη...στην γη θα μείνει !

3.Να κρέμονται τα χέρια μου εξω και να βλέπουν τις παλάμες μου για να καταλαβει ο κόσμος οτι με δυο άδεια χέρια ερχόμαστε σ'αυτο τον κόσμο και με δυο άδεια χέρια φευγουμε!

 

Αυτό το μονοπάτι να βρούμε δηλαδή! :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολόσωμες οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης

 

Της ΝΙΝΕΤΤΑΣ ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ

http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes--politismos&id=446733

 

Οι Καρυάτιδες του τάφου της Αμφίπολης είναι ολόσωμες και ανάμεσά τους υπάρχει θυραίο άνοιγμα και όχι δίφυλλη πόρτα (!), όπως έγραψε έγκυρη εφημερίδα. Τα δύο νέα αυτά στοιχεία αποκαλύπτονται από την πρώτη αξονομετρική σχεδιαστική αναπαράσταση του ταφικού μνημείου που εκπόνησε ο αρχιτέκτων της ανασκαφής Μιχάλης Λεφαντζής. Το σχέδιο, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, αποδίδει στη θέση τους όλα τα στοιχεία που έχουν ώς τώρα αποκαλυφθεί.

Εχουμε, λοιπόν, ένα υπόγειο ταφικό μνημείο στο οποίο μπαίνει κανείς κατεβαίνοντας μια σκάλα. Δεν έχει θυρόφυλλα στην πρόσοψη με τις Σφίγγες, αλλά ούτε στον επόμενο τοίχο με τις Καρυάτιδες, τις οποίες περνά κανείς για να μπει στους νεκρικούς θαλάμους. Στους βασιλικούς μακεδονικούς τάφους της Βεργίνας υπήρχαν δύο πόρτες μαρμάρινες στους αντίστοιχους χώρους. Ωστόσο, δεν είναι ένας και δύο οι μακεδονικοί τάφοι που ήταν ακριβώς όπως αυτοί, μας επισημαίνει το παλαιό στέλεχος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, ο κ. Ιορδάνης Δημακόπουλος. Δεν τον εκπλήσσει επίσης η ύπαρξη των δύο σφραγιστικών τοίχων στην πρόσοψη του ταφικού μνημείου και στον εσωτερικό διαφραγματικό τοίχο. Ιδίως όταν δεν υπήρχαν θυρόφυλλα, έκλειναν τον τάφο με σφραγιστικούς τοίχους από πωρόλιθο και χωρίς συνδετικό κονίαμα ανάμεσά τους.

Τα «πρωτοφανή» σ' αυτό τον τάφο σε σχέση με τους υπόλοιπους μακεδονικούς είναι ο γλυπτός διάκοσμος και ο κτιστός υπερμεγέθης περίβολος. Κατά τα άλλα, είναι ένα τυπικό δείγμα μακεδονικού τάφου, σύμφωνα με τον κ. Δημακόπουλο. Η προσπέλασή του είναι μετωπική, ασχέτως αν έχει σκαλιά, αν προηγείται κτιστός δρόμος ή απλώς ένας διάδρομος με χώμα.

 

19-1--9-thumb-medium.jpg

Οι Κόρες του τάφου της Ευρυδίκης χορεύουν (όπως δείχνει η κίνηση των ποδιών αλλά και του σώματός τους)

 

Η πρακτική για την οικοδόμησή τους ήταν η εξής: Ανοιγαν ένα σκάμμα πολύ μεγαλύτερων διαστάσεων από το κτήριο που θα κατασκεύαζαν με ένα πλάτωμα μπροστά. Εχτιζαν το μνημείο με θολωτή σκεπή, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις με ψευδοροφή εσωτερικά (φανταστείτε μαρμάρινες πλάκες επιζωγραφισμένες πλάτους 1 μ. και μήκους 4,20 μ. να ακουμπούν σε λίθινα περβάζια, αφήνοντας ενδιάμεσα κάποια κενά) και μετά το σκέπαζαν με χώμα, δημιουργώντας έναν τύμβο που φύτευαν, αφήνοντας μόνο ένα κομμάτι κενό για να φαίνεται πού είναι η είσοδος του τάφου σε περίπτωση που χρειαζόταν να ξανανοίξει για να ταφεί κάποιος άλλος της ίδιας οικογένειας ή κάστας.

Ο αρχιτέκτων της ανασκαφής κ. Λεφαντζής αποδίδει τις Καρυάτιδες με τα χέρια σε έκταση, ενώ οι περισσότεροι αρχαιολόγοι θεωρούν πως οι Κόρες έπρεπε ως δομικό συστατικό του μνημείου να σηκώνουν το υπερκείμενο επιστύλιο. Κι επειδή γίνονται συγκρίσεις από διαφόρους των γλυπτών αυτών με τις «χορεύτριες» από το θρόνο της Βασίλισσας Ευρυδίκης στις Αιγές, η ανασκαφέας του τάφου αυτού, Αγγελική Κοτταρίδη, διευκρινίζει πως είναι διαφορετικές στιλιστικά και επιτελούν άλλο ρόλο. Οι Κόρες του τάφου της Ευρυδίκης «είναι μυημένες (ορφικά-βακχικά μυστήρια) και χορεύουν (όπως δείχνει η κίνηση των ποδιών αλλά και του σώματός τους)». Επίσης είναι ολόγλυφες (ανέξαρτητα αγαλματίδια), παριστάνονται με ρούχα και χτένισμα της εποχής τους και βρίσκονται σε έντονη κίνηση. Αντίθετα, οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης είναι ημίγλυφες, προσαρτημένες επάνω στους πεσσούς και είναι προφανώς αρχαϊστικές (μιμούνται δηλαδή αρχαϊκές κόρες), με ό,τι αυτό σημαίνει... Τις Καρυάτιδες της Αμφίπολης τις συγκρίνει ως προς τη λειτουργία τους με αυτές του τάφου του Δρομιχαίτη στο Sveshtari της Βουλγαρίας. «Βέβαια εκείνες είναι πιο επαρχιώτικες και όχι αρχαϊστικές, αλλά στέκονται με τον ίδιο τρόπο και έχουν τον ίδιο ρόλο... και επίσης τα ανασηκωμένα χέρια τους κάνουν το ίδιο με αυτό που έκαναν και τα ελλείποντα (δεξί και αριστερό αντίστοιχα) χέρια των Καρυατίδων της Αμφίπολης, δηλαδή κρατούσαν, όπως δείχνει ο ελαφρά ανασηκωμένος ώμος, το επιστύλιο και δεν απλώνονταν "για να αποτρέψουν την είσοδο"»... Τέλος, η κ. Κοτταρίδη σημειώνει: «Περιμένετε να δούμε ολόκληρο το μνημείο και κυρίως περιμένετε να έχουμε όλα τα στοιχεία για τη χρονολόγησή του και μετά αναζητούμε παραπάνω συσχετίσεις και συνάφειες...».

Η ανασκαφική διαδικασία συνεχίζεται με την αφαίρεση των αμμωδών χωμάτων οριζόντια και σε όλη την έκταση του χώρου, ανάμεσα στο διαφραγματικό τοίχο με τις Καρυάτιδες και τον τρίτο τοίχο, ώστε να επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση των πιέσεων και να διασφαλίζεται σταθερά η στατική επάρκεια του μνημείου, σύμφωνα με τις αποφάσεις της διεπιστημονικής τεχνικής ομάδας.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

^ το σχεδιο στη φωτο απο πανω στο ταφο της Ευρυδικης, πανω απο την καρυατιδα ειναι το ιδιο με τον ταφο στην Αμφιπολη στην εισοδο και στους κιονες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα έχω να πω.

 

Το θέμα το παρακολουθούν τα ΜΜΕ στην Ελλάδα, πιο φανατικά από όσο παρακουλουθώ σήμερα το courier στον tracker που μου φέρνει την νέα κάρτα γραφικών και την οθόνη........(μαζι με λοιπά πράγματα)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κιονας ειδικα ειναι ιδιος!

 

Λοιπον εγω προβλεπω μελος της βασιλικης οικογενειας..

 

Ολυμπιαδα, Ρωξανη, Θεσσαλονικη, Μικρος Αλεξανδρος, Μεγας Αλεξανδρος

 

Ναι ξερω το τι εχουν γραφτει και το μισος του Κασσανδρου κλπ, αλλα εκει πονταρω..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

http://www.dnevnik.mk/?ItemID=F6E7F332C75ED048B464E939133F194D

 

Η σκοπιανή dnevnik λέει με λίγα λόγια ότι αμερικανοί και βρετανοί λανθασμένα αναφέρονται στον τάφο ως Ελληνικό και όχι ως Μακεδονικό (δηλαδή σκοπιανό).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί δεν έχουμε φωτογραφία από το δωμάτιο πίσω από τις καρυάτιδες; Έστω και μισοσκεπασμένο από χώμα. Έχουν περάσει τόσες μέρες που έχουμε φωτο του πίκατσου αλλά λίγο δεξιότερα που θα ήταν και πιο εύκολο δεν μας έδειξαν

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

^ το σχεδιο στη φωτο απο πανω στο ταφο της Ευρυδικης, πανω απο την καρυατιδα ειναι το ιδιο με τον ταφο στην Αμφιπολη στην εισοδο και στους κιονες

Το άρθρο λέει οτι έχουν διαφορές:

 

Οι Κόρες του τάφου της Ευρυδίκης «είναι μυημένες (ορφικά-βακχικά μυστήρια) και χορεύουν (όπως δείχνει η κίνηση των ποδιών αλλά και του σώματός τους)». Επίσης είναι ολόγλυφες (ανέξαρτητα αγαλματίδια), παριστάνονται με ρούχα και χτένισμα της εποχής τους και βρίσκονται σε έντονη κίνηση. Αντίθετα, οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης είναι ημίγλυφες, προσαρτημένες επάνω στους πεσσούς και είναι προφανώς αρχαϊστικές (μιμούνται δηλαδή αρχαϊκές κόρες), με ό,τι αυτό σημαίνει... Τις Καρυάτιδες της Αμφίπολης τις συγκρίνει ως προς τη λειτουργία τους με αυτές του τάφου του Δρομιχαίτη στο Sveshtari της Βουλγαρίας. «Βέβαια εκείνες είναι πιο επαρχιώτικες και όχι αρχαϊστικές, αλλά στέκονται με τον ίδιο τρόπο και έχουν τον ίδιο ρόλο... και επίσης τα ανασηκωμένα χέρια τους κάνουν το ίδιο με αυτό που έκαναν και τα ελλείποντα (δεξί και αριστερό αντίστοιχα) χέρια των Καρυατίδων της Αμφίπολης, δηλαδή κρατούσαν, όπως δείχνει ο ελαφρά ανασηκωμένος ώμος, το επιστύλιο και δεν απλώνονταν "για να αποτρέψουν την είσοδο"».

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kонечно, можеби и најинтересно, е што овие написи доаѓаат најмногу од Велика Британија

 

Προσέξτε την άμεση σχέση με τη Μακεδονικη γραφή. Ιδια ρε παιδί μου. Ειδικά αυτό το "ж" σίγουρα προέρχεται απο το αστέρι της Βεργίνας.

Αι στο διάτανο με τους σφετεριστές της ιστορίας. Ενα γαμωπραμα κληρονομήσαμε και αυτο ειναι η ιστορια. Ε θα μας τη πάρουν και αυτη?

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά επειδή τη μιλάω τη γλώσσα τους λόγω ενασχόλησης με τον τουρισμό, είναι σαν "Χωριατικα" βουλγαρικά με πολλά σερβικά και Ελληνικά στοιχεία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσέξτε την άμεση σχέση με τη Μακεδονικη γραφή. Ιδια ρε παιδί μου. Ειδικά αυτό το "ж" σίγουρα προέρχεται απο το αστέρι της Βεργίνας.

Αι στο διάτανο με τους σφετεριστές της ιστορίας. Ενα γαμωπραμα κληρονομήσαμε και αυτο ειναι η ιστορια. Ε θα μας τη πάρουν και αυτη?

 

Ενω το "λολ" , το "γτπ" κ ολα τα συναφη , ηταν η αργκο της αρχαιοτητας

Ασχετα απο αυτο , αυτο τους μαθαινουν , αυτο λενε . Καπως πρεπει να μπουν κι αυτοι στον χαρτη

Offtopic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά επειδή τη μιλάω τη γλώσσα τους λόγω ενασχόλησης με τον τουρισμό, είναι σαν "Χωριατικα" βουλγαρικά με πολλά σερβικά και Ελληνικά στοιχεία.

 

Δεν μιλάω τη γλωσσα τους αλλά έχω την ατυχία να μιλάω με 2-3 λογω δουλειάς....Οι 2 ειναι μεγαλωμένοι με αυτο το ψέμα.

Ο τριτος (ειναι και μεγαλύτερος ηλικιακά) τους κοροιδεύει αλλά δεν μπορεί να πει και περισσότερα γιατι θα τον κράζουν οι υπόλοιποι.

Μέσες άκρες αυτο που μου λεγε ειναι οτι κατα βάθος όλοι ξέρουν τι προσπαθει να κάνει η κυβέρνηση εκει, εκτός απ τους νέους που μεγάλωσαν μέσα στο ψέμα αλλά επειδή βολεύει αυτη η κατάσταση το αφήνουν.

 

Κατι παρόμοιο με τα κρυφά σχολειά σε εμάς. Μονο που εκει ειναι καπήλευση ιστορίας άλλου έθνους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...