Moderators Malthador Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Moderators Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Επειδή το θέτεις σε γενικότερο φιλοσοφικό πλαίσιο δεν θα το αναλύσω εκτενώς παρά θα σχολιάσω μόνο αυτό: Ουσιαστικά τελείωνοντας ΗΜΜΥ μετά από 10 χρόνια, δεν μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμα (δεν έχεις αποκτήσει την γνώση), άρα ο στόχος της σχολής δεν έχει επιτευχθεί, άρα δεν έπρεπε να αποφοιτήσεις. Αν ο στόχος της σχολής ή της κάθε σχολής (για την Ελλάδα μιλάμε πάντα) είναι την επομένη του πτυχίου να σε βγάλει έτοιμο στην αγορά εργασίας, τότε η συντρηπτική πλειοψηφία των σχολών αποτυγχάνουν στο στόχο τους από τότε που δημιουργήθηκαν έως και σήμερα. Συγκεκριμένα, επειδή ανέφερες τους ΗΜΜΥ, θεωρείς ότι με το που πάρει πτυχίο στα 5 χρόνια ένας ΗΜΜΥ μπορεί να κάνει εφαρμογή αυτών που έχει διδαχθεί; Μπορεί ξέρω 'γω να πιάσει δουλειά στην Intel την επόμενη μέρα και να φτιάχνει κυκλώματα; Άσχετα με το ότι δεν θα τον προσλάβουν, θεωρείς ότι μπορεί να ανταπεξέλθει; Ή αντίστοιχα ένας πληροφορικάριος με το που πάρει πτυχίο στα 4 χρόνια είναι έτοιμος να πιάσει δουλειά στην Oracle; Άσε το γεγονός ότι υπάρχουν άτομα που παίρνουν πτυχίο στα 8 χρόνια και έχουν πολλές περισσότερες γνώσεις στο αντικείμενό τους από άτομα που πήραν στα 5 ή στα 6 χρόνια. Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι για γέλια. 1
fylatos Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δεν υπήρχε δικαίωμα διακοπής πριν την αναδρομική εφαρμογή του νομού. Δε διαφωνω, για αυτο εγραψα ηδη οτι πρεπει να υπαρξουν προϋποθεσεις για εξαιρεσεις. Οι εξαιρεσεις αυτες ομως, να σου βαζουν και καποιες υποχρεωσεις. Δε γινεται να εχεις περασει πριν 10 χρονια τα μισα μαθηματα στην ιατρικη, και να ερχεσαι σημερα χωρις κανενα ελεγχο του τι ξερεις και τι θυμασαι απο τοτε, για να συνεχισεις απλα και να παρεις το πτυχιο. Το έγραψα σε πολύ προηγούμενη σελίδα αυτό που λες και έχεις απόλυτο δίκιο, είμαι 10000% σύμφωνος με αυτό που λες. Να γίνουν διαγραφές και να υπάρχει λογικό όριο σπουδών ανά σχολή και περίπτωση (με εναν λίγο πιο εξειδικευμένο νόμο).Επίσης ένας φοιτητής που δεν έχει διακόψει και δεν περνάει 1+2 μαθήματα τουλάχιστον ανά εξεταστική ανεξαρτητως του σε ποιο εξαμηνο ειναι, στο καλό και να μας γράφει. Με τη προϋπόθεση ότι δεν θα κόβει ο καθηγητής το 85% χωρίς έλεγχο και αξιολόγηση.
Vassilis_24 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Nαι ναι ενταξει ολα αυτα αλλα εσεις μιλατε για τις εξαιρεσεις και αγνοειται τον κανονα και το αστειο ειναι πως το κανετε συνεχεια αυτο . Το αντίθετο γίνετε για την ακρίβεια, οι περισσότεροι θεωρείτε ότι όλοι όσοι έχουν καθυστερήσει τις σπουδές τους είναι κομματόσκυλα, τεμπελχανάδες, που δεν πατάνε και δεν πρόκειται να πατήσουν ποτέ στη σχολή. Σου λέει ο άλλος ότι αν έμπαιναν δίδακτρα και εξέταστρα και το κράτος θα είχε ίσως κάποια έσοδα και όσοι πραγματικά ενδιαφέρονταν να τελειώσουν τις σπουδές τους θα το έπρατταν κι εσύ λες ότι είναι το ίδιο γιατί θα αυτοδιαγράφονταν. Ε, αν είναι το ίδιο, τότε γιατί χαλιέσαι; Το ρεμάλι που επιβαρύνει τόσα χρόνια την κοινωνία επιτέλους θα προσφέρει κάτι στον τόπο και ούτε με αυτό δεν είσαι ευχαριστημένος; Πολλά απωθημένα έχετε πολλοί... 1
gigisoni Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Οι λυσεις ειναι παρα πολλες που μπορουν να δωθουν και χωρις να χρειαστει να διαγραφει κανενας. Απο το ανωτατο οριο φοιτησης μεχρι και τον περιορισμο μεταβασης απο ενα εξαμηνο στο αλλο. Γιατι ας πουμε να μην υπαρχουν προυποθεσεις για εγγραφη στο επομενο εξαμηνο, ετσι κι αλλιως απο εξετασεις περναγαμε καθε 6 μηνες, ας εχουν διπλη εννοια, και κατοχυρωση του μαθηματος και δυνατοτητα εγγραφης στο επομενο εξαμηνο. Ετσι και κινητρο θα εχουν οι φοιτητες και πιο ελεγχομενο περιβαλλον θα υπαρχει. Οι σπασμωδικες και ολοκληρωτικες κινησεις μονο περαιτερω φασαρια δημιουργουν, αλλα ποτε εγινε κατι με πλανο για να γινει και τωρα θα μου πειτε. Άντε έγραψες και κάτι σωστό, είδες όταν θέλεις, μια χαρά μεταδοτικότητα έχεις. Να συμπληρώσω την γνώμη μου, το παραπάνω κείμενο θα ήταν και ο μόνος λόγος που θα με έβρισκε κατά των διαγραφών. Να διευκρινίσω....αν ο νομοθέτης έχει στον νου του κάποια εξυγίανση της παιδείας, όπως την περιγράφει ο stag, οι αιώνιοι αποτελούν τροχοπέδη και πρέπει συντομότατα να εξαλειφθεί αυτό το πρόβλημα. Μην χάνω χρόνο σε αναλύσεις γιατί, και βαριέμαι, και κουραστικό είναι, όποιος θέλει να χρησιμοποιήσει τον εγκέφαλό του καταλαβαίνει γιατί. Αν όμως δεν έχουν τίποτα παρόμοιο κατά νου, δώρον άδωρο θα είναι το 2ν+2 ή όπως διάολο δεν θυμάμαι γράφεται. 1
Typhoon Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Επειδή το θέτεις σε γενικότερο φιλοσοφικό πλαίσιο δεν θα το αναλύσω εκτενώς παρά θα σχολιάσω μόνο αυτό: Αν ο στόχος της σχολής ή της κάθε σχολής (για την Ελλάδα μιλάμε πάντα) είναι την επομένη του πτυχίου να σε βγάλει έτοιμο στην αγορά εργασίας, τότε η συντρηπτική πλειοψηφία των σχολών αποτυγχάνουν στο στόχο τους από τότε που δημιουργήθηκαν έως και σήμερα. Συγκεκριμένα, επειδή ανέφερες τους ΗΜΜΥ, θεωρείς ότι με το που πάρει πτυχίο στα 5 χρόνια ένας ΗΜΜΥ μπορεί να κάνει εφαρμογή αυτών που έχει διδαχθεί; Μπορεί ξέρω 'γω να πιάσει δουλειά στην Intel την επόμενη μέρα και να φτιάχνει κυκλώματα; Άσχετα με το ότι δεν θα τον προσλάβουν, θεωρείς ότι μπορεί να ανταπεξέλθει; Ή αντίστοιχα ένας πληροφορικάριος με το που πάρει πτυχίο στα 4 χρόνια είναι έτοιμος να πιάσει δουλειά στην Oracle; Άσε το γεγονός ότι υπάρχουν άτομα που παίρνουν πτυχίο στα 8 χρόνια και έχουν πολλές περισσότερες γνώσεις στο αντικείμενό τους από άτομα που πήραν στα 5 ή στα 6 χρόνια. Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι για γέλια. Όχι δεν μπορεί και συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες. Για να μπορούσε, θα έπρεπε και ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης να είναι πολύ πιο ουσιαστικός και πρακτικός, καθώς και να γίνονται κάποιες πρακτικές κατά τη διάρκεια των σπουδών, ώστε ο φοιτητής να αποκτά πρακτική εμπειρία. Ισχύει ότι το post μου ήταν λίγο φιλοσοφικό, αλλά για μένα αν δεν απαντήσει κάποιος αυτά τα ερωτήματα, δεν έχει νόημα να μιλάει για το αν έχει νοήμα να σπουδάζει κανείς 4 χρόνια ή 14.
Moderators Malthador Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Moderators Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Όχι δεν μπορεί και συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες. Για να μπορούσε, θα έπρεπε και ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης να είναι πολύ πιο ουσιαστικός και πρακτικός, καθώς και να γίνονται κάποιες πρακτικές κατά τη διάρκεια των σπουδών, ώστε ο φοιτητής να αποκτά πρακτική εμπειρία. Ισχύει ότι το post μου ήταν λίγο φιλοσοφικό, αλλά για μένα αν δεν απαντήσει κάποιος αυτά τα ερωτήματα, δεν έχει νόημα να μιλάει για το αν έχει νοήμα να σπουδάζει κανείς 4 χρόνια ή 14. Ε ναι, αυτό ακριβώς είπα κι εγώ σε προηγούμενο post μου. Η οριζόντια διαγραφή δεν εξυπηρετεί σε τίποτα το πανεπιστήμιο αυτό καθεαυτό. Πρέπει να συνοδεύεται κι από αλλά πράγματα και μάλιστα εάν εξαρχής στο ελληνικό πανεπιστήμιο είχαν ισχύσει αυτά τα πράγματα, τώρα δεν θα υπήρχαν καν αιώνιοι. Το θέμα είναι ότι τα ερωτήματα που θέτεις δεν θα απαντηθούν ποτέ. Συμφέρει να είναι obscure ο σκοπός του πανεπιστημίου. Άπαντες. 1
evabb Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δυνατα μηχανηματα ειχατε τοτε! Eγω το '96 ειχα IBM με 133 mhz CPU 64 mb ram και 550 mb σκληρο δισκο! φυσαει το μηχανιμα οχι αστεια
FilipposMD Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Θα θέσω ένα γενικότερο ερώτημα, που όμως έχει απόλυτη εφαρμογή στο συγκεκριμένο ζήτημα. Έχουμε κάποια γεγονότα που είναι αδιαμφισβήτητα. Αν υπάρχει αμφιβολία, να τα συζητήσουμε, αλλά είναι θεωρώ αυταπόδεικτα. 1. Η συντριπτική πλειονότητα των προηγμένων χωρών του κόσμου ακολουθεί μια τακτική (εδώ το χρονικό όριο στις σπουδές). 2. Η Ελλάδα αποτελεί την εξαίρεση και ακολουθεί μια διαφορετική τακτική. 3. Η Ελλάδα, με όποιο τρόπο κι αν αξιολογήσεις τα αποτελέσματα στον συγκεκριμένο τομέα, υπολείπεται των χωρών αυτών. Με βάση αυτά τα 3 δεδομένα, μπορείτε να μου εξηγήσετε με ποια λογική υποστηρίζετε ότι η ελληνική πατέντα είναι καλύτερη; Το ρωτώ ειλικρινά. Και το βλέπω αυτό σε άπειρες καταστάσεις. Όλοι θέλουμε να γίνουμε Σουηδία, αλλά χωρίς να κάνουμε τίποτα από αυτά που κάνει η Σουηδία! Να σημειώσω και κάτι ακόμα. Δεν έχει τύχει να ακούσω κανέναν Έλληνα που να έχει εμπειρία από πανεπιστήμια του εξωτερικού και να διαφωνεί με το όριο σπουδών (μπορεί και να υπάρχει βέβαια, εγώ ξέρω μόνο μερικούς). Δεν προβληματίζει κανέναν αυτό; Μήπως είναι τόσο προφανές ότι είναι καλύτερο σύστημα, που όποιος παίρνει μια γεύση το προτιμάει; Τέλος, επειδή γίνεται κουβέντα για την αναδρομική ισχύ. Κοιτάξτε εδώ την κουβέντα, που είχα ξεκινήσει εγώ το 2009, ρωτώντας για το κοντινό μου άτομο (που ακόμα δεν έχει τελειώσει). Και τότε είχαν ήδη περάσει 3 χρόνια από την ψήφιση του νόμου! Και έχουμε 2014. Ε, από το 2006 που πρωτοψηφίστηκε ο νόμος, μέχρι το 2014, είναι νομίζω εύλογο διάστημα για να προσαρμοστεί κάποιος στα νέα δεδομένα! 2
bluesattack Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Θα θέσω ένα γενικότερο ερώτημα, που όμως έχει απόλυτη εφαρμογή στο συγκεκριμένο ζήτημα. Έχουμε κάποια γεγονότα που είναι αδιαμφισβήτητα. Αν υπάρχει αμφιβολία, να τα συζητήσουμε, αλλά είναι θεωρώ αυταπόδεικτα. 1. Η συντριπτική πλειονότητα των προηγμένων χωρών του κόσμου ακολουθεί μια τακτική (εδώ το χρονικό όριο στις σπουδές). 2. Η Ελλάδα αποτελεί την εξαίρεση και ακολουθεί μια διαφορετική τακτική. 3. Η Ελλάδα, με όποιο τρόπο κι αν αξιολογήσεις τα αποτελέσματα στον συγκεκριμένο τομέα, υπολείπεται των χωρών αυτών. Με βάση αυτά τα 3 δεδομένα, μπορείτε να μου εξηγήσετε με ποια λογική υποστηρίζετε ότι η ελληνική πατέντα είναι καλύτερη; Εγω θα ελεγα οτι η κυριοτερη διαφορα ειναι το φραπογαλο.Αλλα η saya μπορει να μην συμφωνει , να πιστευει οτι ολοι οι αλλοι εχουν ολοκληρωτικα καθεστωτα που θελουν να εκμηδενισουν τους αδυναμους. 1
N3k21 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 @Lucifer: Επιτέλους. Ένας, αλλά επιτέλους. Σαφώς και δεν έχω την απαίτηση να γνωρίζεις τι γράφτηκε σε κάποιο άκυρο thread και ως off topic πριν από 6 μήνες, έτσι για την τιμή των όπλων όμως παραθέτω τα παρακάτω: Εύλογο το ερωτημά σου. Σωστό -εν μέρει- κι αυτό που λες για πιθανή ενοποίηση ΟΑΕΔ και ΕΠΑΛ. Όμως (έτσι για την ιστορία): Αυτά που γράφει ο Ρωμαίος είναι εξίσου ορθά. Πριν τα τότε ΤΕΛ γίνουν ΤΕΕ η ύπαρξη ανεξάρτητων επαγγελματικών σχολών, όπως αυτές του ΟΑΕΔ ήταν απολύτως λογική. Το μπάχαλο ξεκίνησε από την μεταρρύθμιση του '98. Τότε δηλαδή που τα ΤΕΛ μεταμορφώθηκαν σε ΤΕΕ και θεσμοθετήθηκαν οι κύκλοι σπουδών. Ουσιαστικά, ένας απόφοιτος Β' κύκλου προοριζόταν για άμεση είσοδο στην αγορά εργασίας, για βασικό εργατικό δυναμικό. Το μόνο που τον διαχώριζε από κάποιον αντίστοιχο σπουδαστή του ΟΑΕΔ ήταν η ειδικότητα. Τα ΤΕΕ όμως ήταν τότε νέα και ωραία, τα φόρτωσαν λοιπόν με 10αδες ξέμπαρκες ειδικότητες για να τα κάνουν ελκυστικά και να αποτραπεί το φιάσκο (τότε μιλάγαμε για υποβάθμιση των ΤΕΛ αν θυμάστε). Και φυσικά το πάρτι συνεχίστηκε με τον εξευτελισμό της τριτοβάθμιας. ΤΕΙ χωρίς σαφή προσανατολισμό ξεπετάγονταν σαν μανιτάρια, τα ιδιωτικά ΙΕΚ πλήθαιναν και άρχισαν να ενσωματώνουν περισσότερες ειδικότητες, δήθεν πρωτοκλασάτες ιδιωτικές σχολές πλασάρονταν ως εναλλακτικές στα ΑΕΙ. Η αγορά εργασίας δεν ήταν δυνατόν να απορροφήσει τόσους αποφοίτους και η νομοθεσία δυσκόλευε την έναρξη νέων επιχειρήσεων. Φτάσαμε σήμερα, μετά από μεταρρυθμίσεις επί μεταρρυθμίσεων, να βλέπουμε αποφοίτους ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΤΕΕ, λοιπών ιδιωτικών σχολών, να κοντράρονται για την ίδια θέση π.χ. τεχνικού υπολογιστών. Δεν χρειάζεται να εξηγήσω νομίζω το γιατί αυτό αποτελεί παράδοξο. Αν θέλετε την ταπεινή μου γνώμη, το σχέδιο είναι μακροπρόθεσμο. Δεν τους ενδιαφέρει ούτε η αναδιοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος, ούτε τα χρήματα που ίσως εξοικονομήσουν απολύοντας εκπαιδευτικούς. Αυτό που τους κόφτει είναι η δημιουργία στρατιών από ανειδίκευτους εργάτες, για λόγους -πιστεύω- ευνόητους. Αν πραγματικά ήθελαν να κάνουν κάτι ουσιαστικό θα ξεκινούσαν από το μάζεμα των ΙΕΚ, ιδιωτικών και δημοσίων. Θα παρουσίαζαν πλάνο 10ετιας για την ενοποίηση διάφορων ΤΕΙ με παρεμφερές αντικείμενο, όχι αρπακόλες α λα "Αθηνά". Θα αφαιρούσαν από τα μηχανογραφικά σχολές με φλου αντικείμενο, δίνοντας όμως στους εν ενεργεία φοιτητές το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Θα έβγαζαν τα κομματόσκυλα από το Πανεπιστήμιο. Θα, θα, θα... Λυπάμαι πραγματικά, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς που χάνουν τη δουλειά τους, αλλά και για τα παιδιά που φοιτούν σε ΕΠΑΛ. Παιδιά που εργάζονται και πάνε σε νυχτερινό σχολείο με την ελπίδα πως θα μάθουν μια τέχνη παίρνωντας παράλληλα απολυτήριο Λυκείου. Αίσχος, ξεφτίλα... Διάλυση πρακτικά της τεχνικής δευτεροβάθμιας τώρα, έμμεσο λουκέτο σε ΤΕΙ με σχέδιο Αθηνά πριν λίγους μήνες κ.λ.π... οι προνομιούχοι θα τελειώνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια, οι υπόλοιποι τεχνικές σχολές τύπου ΟΑΕΔ και άμεση είσοδος στην αγορά εργασίας ως χαμηλόμισθο προσωπικό...βάλε και τον πρόσφατο νόμο για περιορισμό του μισθού όσων είναι κάτω από 25... Κάτι δεν πάει καλά... Λάβετε υπ'όψην επίσης πως τα ΙΕΚ στην πραγματικότητα, πέραν των φανταχτερών τηλεοπτικών σποτ μέσω των οποίων πλασάρονται, είναι ισοδύναμα των ΤΕΕ αφού θεωρούνται δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ό,τι λέει ο Ρωμαίος λίγο παραπάνω. Φτηνά χέρια, ανθρώπους ανίκανους ν' αντιδράσουν ακόμα και αν αδικούνται, τόσο επειδή είναι απασχολημένοι σχεδόν αποκλειστικά με την επιβίωσή τους, όσο και επειδή είναι πρακτικά αμόρφωτοι. Για να μην παρεξηγηθώ, ούτε πιστεύω πως πρέπει όλοι να γίνουν επιστήμονες, ούτε θεωρώ πως κάτι τέτοιο είναι πρακτικό (σήμερα π.χ. έχουμε χιλιάδες ανέργους με πτυχίο τριτοβάθμιας). Χρειάζεται η Ελλάδα και εργατικό δυναμικό, δεν είναι ντροπή το να μην έχεις βγάλει Πανεπιστήμιο. Ωστόσο, τα ΕΠΑΛ (ΤΕΛ και ΤΕΕ παλαιότερα) παραμένουν Λύκεια, παρά τον τον τεχνικό τους προσανατολισμό. Οι μαθητές εκεί διδάσκονται -εκτός από μαθήματα ειδικότητας- ιστορία, μαθηματικά, ελληνική γλώσσα. Σε ΟΑΕΔ, ΙΕΚ κ.λ.π απλά μαθαίνουν μια τέχνη και τέλος. Οι υπόλοιπες γνώσεις τους περιορίζονται στην ύλη του Γυμνασίου. Αν αυτό το θεωρείς Παιδεία και σου φαίνεται αρκετό πάω πάσο... Τροφή για σκέψη: Προσωπικά διακρίνω ήδη χαζομάρα, απάθεια, έλλειψη βασικών γνώσεων σε πολλά νέα παιδιά (γενιές 90 και πάνω). Ίσως κάνω λάθος, παλαιότερα όμως ακόμα και ο "κακός" μαθητής μπορούσε έστω να γράψει ένα κείμενο με κάποια δομή, ήξερε έστω μέτρια ορθογραφία και βασική ιστορία. Μπορούσε να λύσει μια δευτεροβάθμια εξίσωση. Τώρα βλέπεις νέους ανθρώπος 16 και 17 χρονών, οι οποίοι βολεύονται με greeklish και διαμαρτύρονται κιόλας αν τους ζητήσεις να γράφουν με τόνους και να προσέξουν την ορθογραφία τους. "Μα έχω μάθει να γράφω με το κινητό και με βολεύει" θα σου πουν... Δεν ξέρουν τι έγινε την 25η Μαρτίου, δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για την ιστορία του λαού τους. Λες αυτό να οφείλεται αποκλειστικά σε ανικανότητα των εκπαιδευτικών; EDIT: Ο πτυχιούχος σαφώς και θα δουλέψει με 3 κι 60 αν έρθει στην ανάγκη. Θα αντιδράσει όμως αν θεωρηθεί πως τον αδικούν. Θα κρίνει τους ηγέτες του και τις αποφάσεις τους. Θα δημιουργήσει κοινωνικές αναταραχές αν τον φέρουν στο αμήν. Τον συγκρίνεις με τον ανειδίκευτο βιοπαλαιστή στα βάθη της Τουρκίας ή στην Κίνα; Aκομα να καταλάβεις βρε παπι?? Φθηνό εργατικο δυναμικό. Aσχετο αλλά κατάλαβες επιτέλους τι παιζει με τα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ ΙΕΚ και ολα τα υπόλοιπα? 3 άνθρωποι σου απαντησαμε ουσιαστικά τα ίδια πράγματα και για την ωρα το συμπέρασμά σου ειναι οτι εργαζομαι στην εκπαίδευση Aσε που βάση αυτου του συμπεράσματος εμφανιζεσαι πλέον επισημα ως...ευνουχος Δηλαδή υπάρχει κόστος χρήσης εργαστηρίου, από κάποιον που ΔΕΝ κάνει το εργαστήριο (?!) και που αν δεν ήταν αιώνιος και το έκανε χρησιμοποιώντας τα υλικά, δε θα κόστιζε; Αυτό λέμε; Αντίστοιχα, αν παρακολουθούσαν, πάλι δε θα έπαιρναν τις σημειώσεις; Και αν τις παίρνουν τώρα, πώς σκατά είναι αιώνιοι; Για την τουαλέτα τις παίρνουν ή για την εξεταστική; Ακόμα και αν έβγαινε νόημα από όλο αυτό, μιλάμε για μαύρη τρύπα εξόδων, όχι αστεία. Φωτοτυπίες και "κόστος χρήσης εργαστηρίου". Πραγματικά, πείτε ότι είναι ΜΑΛΑΚΙΑ και ντροπιαστικό να σαπίζει κανείς στη σχολή, μαζί σας είμαι σε αυτό, η μοναδική διαφωνία μου έχω ξαναπεί πως είναι στο αναδρομικό της υπόθεσης. Αλλά μην τρελαθούμε τώρα, τα υποβρύχια και ο Σάκης ο τουρίστας του ΠΑΠΕΙ μας έφεραν στην κρίση. Όπως έγραψα νωρίτερα, οι αιώνιοι φοιτητές υποτίθεται πως πράγματι κοστίζουν στο κράτος. Άσε τις ανακριβείς μαλακίες που γράφτηκαν περί πάσων και δωρεάν σίτισης, αυτά σαφώς και δεν ισχύουν. Πολύ απλά μετά το 6ο έτος τέτοια προνόμια καταργούνται, ενώ -αν θυμάμαι καλά- χάνεται και το δικαίωμα χρήσης του "Εύδοξος". Κάτι πίπες σε φάση "έξοδα για σημειώσεις και φωτοτυπίες" ειδικά, τ' ακούω βερεσέ. Θες να γλυτώσεις λεφτά κύριε κράτος; Δώσε τις όποιες σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή και άσε τους φοιτητές να διαβάζουν από PDF, ή στην τελική αν θέλουν φωτοτυπίες, ας επιβαρυνθούν προσωπικά. Το πραγματικό πρόβλημα βρίσκεται αλλού και είναι καθαρά λογιστικό. Δηλώνει η εκάστοτε Σχολή πως έχει τάδε αριθμό φοιτητών; Ο κρατικός προϋπολογισμός για την Παιδεία θα καθοριστεί και βάσει αυτού του δεδομένου. Αν η Σχολή δήλωνε λιγότερα άτομα, λογικά είτε θα περιοριζόταν το συνολικό προϋπολογισμένο budget, είτε θα έμενε το ίδιο, αλλά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για άλλες πάγιες ανάγκες των Ιδρυμάτων πέρα απ' την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών, όπως π.χ. για την αναβάθμιση του εξοπλισμού ή την έρευνα. Στην πράξη βέβαια τίποτα τέτοιο δε συμβαίνει, ή συμβαίνει σε πολύ μικρότερο βαθμό απ' όσο αφήνεται να εννοηθεί. Για παράδειγμα σε ένα μέσο ΤΕΙ αποκλείεται να προσληφθούν επιπλέον Καθηγητές εξαιτίας των "αιωνίων". Απλά θα μαγειρευτούν τα νούμερα και τα τμήματα, ενώ θα δοθεί το δικαίωμα σε "παλιούς" φοιτητές, οι οποίοι έχουν κοπεί π.χ. πάνω από δύο φορές στο ίδιο εργαστήριο, να εξετάζονται πλέον χωρίς να παρακολουθούν υποχρεωτικά. Εντέλει όλα τα προβλήματα της τριτοβάθμιας θα μπορούσαν να λυθούν με τέσσερα βασικά βήματα: 1) Ουσιαστική αξιολόγηση (όχι δηλαδή σε φάση "τυπικά προσόντα, έχεις ECDL - μένεις, δεν έχεις - πάρε πούλο) από ανεξάρτητη αρχή των Ιδρυμάτων και των Εκπαιδευτικών. 2) Δημιουργία κινήτρων - αντικινήτρων ώστε όλοι να τελειώνουν στην ώρα τους. Τα δίδακτρα π.χ. από το 7ο έτος και μετά θα μπορούσαν να λειτουργήσουν έτσι. 3) Κατάργηση του γελοίου και άδικου συστήματος των Πανελληνίων και αντικατάσταση αυτού με σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων, τα θέματα των οποίων θα ορίζονται από την εκάστοτε Σχολή. 4) Κατοχύρωση σαφών επαγγελματικών δικαιωμάτων και μισθολογίου (και υποχρεώσεων) για απόφοιτους της κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας. Ναι, ό,τι κι αν θέλει να πιστεύει ο καθένας, για άλλα πράγματα προορίζεται ο απόφοιτος ΤΕΙ, για άλλα ο απόφοιτος ΙΕΚ και για άλλα ο απόφοιτος Πολυτεχνικής Σχολής. Το ότι δεν γίνονται τα παραπάνω, αλλά προτιμάται η κατάργηση Σχολών, η διαγραφή φοιτητών (αναδρομική ή μη, πάλι άδικη είναι), αλλά κυρίως η επιθετική προώθηση ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, οφείλεται -κατά τη γνώμη- μου στο ότι πράγματι προσπαθούν να δημιουργήσουν συνθήκες μισθωτής σκλαβιάς, καθώς και πολίτες "δύο ταχυτήτων" (το άβουλο, αμόρφωτο εργατικό δυναμικό από τη μια, οι "πεφωτισμένοι" εντερπρενούρς χαρτογιακάδες του Ντιρί από την άλλη). Από εκεί και πέρα*, παρότι εκφράζω απόψεις όπως οι παραπάνω, θεωρώ πως η ισχύουσα κατάσταση σε καμία περίπτωση δε χρήζει προστασίας, ούτε έχει σχέση με "κεκτημένα δικαιώματα" και άλλες αρλούμπες της κλασσικής ρητορικής κομματόσκυλων φοιτητικής παράταξης. Ίσα ίσα που συμβάλλει στη νοοτροπία του "άραξε τώρα και βλέπουμε", κάτι που έχει αντίκτυπο στην κοινωνία γενικότερα. Περιμένω από το Πανεπιστήμιο να δημιουργεί Ακαδημαϊκούς πολίτες, όχι "ελληναράδες" με πτυχίο. *BTW, έχω διαβάσει όλες τις δημοσιεύσεις σου εδώ, ξέρω λοιπόν τις θέσεις σου. Δεν υποστηρίζω λοιπόν πως υποστήριξες κάτι απ' αυτά που ακολουθούν, απλά τα γράφω για να είναι πλήρες το argument μου. @gigisoni: Σοβαρά τώρα, αυτό το σύστημα των πανελλαδικών πρέπει να είναι η μεγαλύτερη ΜΑΛΑΚΙΑ EVER.Υπάρχει άλλη χώρα της Ευρώπης που το εφαρμόζει;Και κάτι μου λέει ότι η αιτία ύπαρξής του είναι τα κωλοΤΕΙ σε κάθε κωλοχώρι/πόλη/μέρος που έχουν ξεφυτρώσει σαν τα μανιτάρια. Αν δεν υπήρχαν οι πανελλαδικές πολλά από αυτά θα είχαν κλείσει, αφού θα τα προτιμούσαν, αν τα προτιμούσαν, μόνο κάτοικοι κοντινών περιοχών. Συμφωνώ γενικά με τα όσα γράφεις εδώ, έχω όμως μονάχα μια ένσταση: Δεν δημιουργήθηκε το σύστημα των Πανελληνίων για να "ζήσουν" τέτοια ΤΕΙ, αλλά αντίθετα, τα ΤΕΙ δημιουργήθηκαν για να ζήσει το σύστημα των Πανελληνίων. Σε φάση "αφού τα κάναμε σκατά, άσ' τους να περάσουν όλοι κάπου, ώστε να περιοριστεί η γκρίνια". Επίσης, το πρόβλημα δεν αφορά τα ΤΕΙ αυτά καθαυτά, αλλά το γεγονός ότι τέτοια ιδρύματα έχουν συνήθως χαμηλές βάσεις εισαγωγής. Έτσι μαζεύεται εκεί μεγάλος αριθμός αδιάφορων μαθητών και συνεπώς μελλοντικά αδιάφορων ή ανίκανων φοιτητών. Αν είχε δοθεί η δέουσα προσοχή στα ΤΕΙ, θα μπορούσαμε ίσως τώρα να απολαμβάνουμε τις υπηρεσίες αξιόλογων τεχνολόγων. Ωστόσο η έμμεση υποβάθμισή τους και η παράλληλη "αναβάθμιση" διάφορων "ΑΕΙ αοριστολογίας" στις συνειδήσεις του κόσμου (βλέπε βάσεις εισαγωγής και μηχανογραφικό), οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση, όπου η ουσιαστική τεχνολογική πρόοδος έχει σχεδόν εκλείψει, η επιχειρηματικότητα αποτελεί προνόμιο ελάχιστων κεφαλαιούχων και φυσικά, τα ποσοστά της ανεργίας στους νέους αγγίζουν το 28%. Χίλιες φορές να είχαμε άλλα 10 ΤΕΙ ιχθυοκαλλιέργειας, αλλά και αντίστοιχες επιχειρήσεις, παρά να ζούμε τη σημερινή κατάσταση, όπου τέτοιο πλήθος ανέργων θεωρητικών επιστημόνων δεν έχουν ελπίδα απορρόφησης στην αγορά εργασίας. Αλλά τι να το κάνεις; Εφόσον ο άλλος προτιμά να σπουδάσει Κοινωνιολογία ή Θεολογία αντί για Μηχανολογία, θεωρώντας προφανώς πως η επιλογή του διαθέτει περισσότερο "πρεστίζ", μπορείς να του αλλάξεις μυαλά; Ή γιατί είχαν οικονομικά προβλήματα και δούλευαν αντί να σπουδάζουν; Ένσημα δεν κόλλαγαν; Αν πω επιλογή τους πάλι, θα μου πεις άτιμη κοινωνία που δεν υπάρχει δουλειά με ένσημο. Ναι, έλα όμως που αυτή είναι η πραγματικότητα. Εδώ ρε gigisoni δε βρίσκεις δουλειά με ένσημο σε αστικά κέντρα και ως απόφοιτος, θα βρεις στην επαρχία ως φοιτητής; Υ.Γ. Ίσως φαίνεται μέσω των δημοσιεύσεών μου (και των likes που δίνω), πως "παλατζάρω" μεταξύ αντίθετων απόψεων. Διευκρινίζω πως δεν τίθεται θέμα τέτοιας "παλάτζας", απλά βρίσκω λογικές πολλές από τις τοποθετήσεις αμφότερων των πλευρών, ενώ δίνω δίκιο σε κάποιους άσχετα με τις προσωπικές μου αντιλήψεις.
Lucifer Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Ν3k21, αυτό το ποστ σου ήταν το κερασάκι. Όταν μου σκοτώσουν εντελώς την ψυχή οι γυναίκες, θες να το προσπαθήσουμε οι 2 μας; 1
insid8 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Καλα απο κομπλεξ εδω μεσα μερικοι....αλλο τιποτα. Δεν θα γραψω εδω επειδη περιμενω να βρω το δικιο μου, απλα θελω ετσι να διευκρινισω μερικα πραγματα επειδη μερικοι φοιτητες, ειδικα αυτοι που μπηκαν στις σχολες τους τα τελευταια δυο χρονια, δεν τα ξερουν τοσο καλα οσο νομιζουν. Ειμαι φοιτητης στο πολυτεχνειο και εχω να παρατηρησω τα εξης. Μυθος νουμερο 1: ''Εδω και καιρο οι φοιτητες ξερουν ποσο οριο σπουδων εχουν, αρα αμα διαγραφουν κακο του κεφαλιου τους.'' Η πραγματικοτητα? Η πραγματικοτητα ειναι οτι απο το 2007 που πρωτα ψηφιστηκε ο νομος της γιαννακου που προεβλεπε οριο σπουδων το περιφημο ''2ν'', στη σχολη μου οπως και σε παρα πολλες αλλες η γραμματεια μου ελεγε οτι ο νομος για το συγκεκριμενο δεν θα εφαρμοστει και εχει παγωσει. Ακομα και αυτη τη στιγμη που μιλαμε η γραμματεια μου λεει πως πολυ απλα δεν ξερει αν θα γινουν διαγραφες η οχι. Αυτο εσεις που υποστηριζεται τις διαγραφες το ονομαζετε ''εγκυρη ενημερωση''? Επισης και κατι αλλο, ο τελευταιος νομος που εχει ψηφιστει λεει οτι οι φοιτητες διαγραφονται, εκτος κι αν λεει κατι διαφορετικο ο οργανισμος του ιδρυματος, οταν λοιπον στην πλειοψηφια των σχολων δεν εχει δημιουργηθει οργανισμος που να αποσαφηνιζει το ζητημα, αυτο το λετε και παλι ''εγκυρη ενημερωση'' σχετικα με τις διαγραφες? Μυθος νουμερο 2: Η ''παγκοσμια πρωτοτυπια'' και ''πατεντα'' των αιωνιων φοιτητων που μονο η ελλαδα εχει απο ολες τις χωρες ανα την ηφυλιο.'' Η πραγματικοτητα? Οι αιωνιοι φοιτητες ειναι τοσο ''παγκοσμια πρωτοτυπια'' που ολως τυχαιως βρηκα με μια απλη αναζητηση στο google οτι αμα βαλω τους ορους ''eternal students'' ή ''perpetual students'' (perpetual=αεναος) και παρομοιους ορους μου βγαζει ενα σωρο αποτελεσματα που δειχνουν οτι το φαινομενο μονο ''παγκοσμια πρωτοτυπια'' δεν ειναι. Μεχρι και λημμα στο wikipedia εχει: http://en.wikipedia.org/wiki/Perpetual_student Πω πω!!! τι παγκοσμια πρωτοτυπια!!! Τοσο παγκοσμια πρωτοτυπια που μεχρι και λημα στο wikipedia εχει. Τελος, να πω και το εξης, τα παραπανω τα ανεφερα επειδη ακομα και να εμπαινα στο τρυπακι να συζητησω με βαση οτι πρεπει να υπαρχει χρονικο οριο σπουδων, το θεμα μπαζει απο παντου με τον τροπο που εφαρμοζεται. Αλλα επειδη βλεπω μια θυματοποιηση γενικα (δεν μιλαω μονο για εδω, αλλα και για αλλες συζητησεις και θεματα που εχουν ανοιξει για τους αιωνιους φοιτητες στο διαδυκτιο), εχω να πω οτι ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΑΠΟΛΟΓΗΘΩ ΚΙΟΛΑΣ για το αν πρεπει η δεν πρεπει να ειμαι φοιτητης σε μια σχολη απο τη στιγμη που εδωσα πανελληνιες και περασα. Δεν μου χαριστηκε η θεση στη σχολη μου, εγραψα 19 και περασα. Σκασιλα μου αν καποιος θεωρει αν πρεπει να μην ειμαι φοιτητης η οχι. Εγω ΕΙΜΑΙ φοιτητης και σε οποιον δεν του αρεσει, ξυδι!!! Αυτο ελειπε να καθοριζεται κιολας η φοιτητικη μου ιδιοτητα απ τις υποκειμενικες γνωμες καποιων. 2
aris1986 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 φυσαει το μηχανιμα οχι αστεια Φύσαγε για την εποχη του. Γιατι μονο ο σκληρος σε bold? Τα αλλα δεν ξερεις τι ειναι;
N3k21 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2014 Ν3k21, αυτό το ποστ σου ήταν το κερασάκι. Όταν μου σκοτώσουν εντελώς την ψυχή οι γυναίκες, θες να το προσπαθήσουμε οι 2 μας; Γιατί όχι; Μην ελπίζεις όμως σε θρησκευτικό Γάμο, δεν το επιτρέπει το δόγμα μου. Ίσως βέβαια με ψήσεις για πολιτικό. Με Τοξοβόλο και Saya κουμπάρους, deesnider και pournara για μάρτυρες. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις