Προς το περιεχόμενο

Πιο έξυπνο το αυτόνομο όχημα της Google


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αποψη μου ειναι οτι αυτο θα βοηθισει πολυ γενικα. Και σε ατομα με αναπηρια και σε ατομα που οδηγουν μεγαλες αποστασεις. Επισης μια αλλη πολυ καλη χρησιμοτητα ειναι για το μεθυσι. Ολοι μας (εκτος απο ελαχιστες εξαιρεσεις) εχουμε οδηγησει ισως και πολλες φορες μεθυσμενοι. Θεωρω οτι το smartcar θα εχει την επιλογη να οδηγας (και να σε βοηθαει η οχι) η να σε οδηγαει και ισως να το βοηθας. Σιγουρα το συστημα αυτο οταν κυκλοφορισει θα ειναι οριμο. Κι εγω που οδηγαω πολλα χρονια και θεωρουμαι εμπειρος οδηγος σιγουρα καποιες φορες αφαιρουμαι, ειμαι κουρασμενος ή νευριασμενος αρα και "επικινδυνος". Καλο ειναι να ειμαστε δεκτικοι και επιφυλακτικοι.. Καλημερα κιολας :Ρ

 

edit.

 

Επισης το εξυπνοαμαξο δεν το πιανει η τρελα (κα..λα) να τρεξει σαν τρελο η να παιξει χειροφρενα κολιες μπαντιλικια...

πιστεψε με, οοοοταν φτασουμε σε σημειο τα αυτοκινητα να ειναι αυτονομα ( εμεις δεν υπαρχει περιπτωση να το δουμε), τα οποια θα χρηματοδοτηθουν και θα εξελιχθουν με κυριο σκοπο την ασφαλεια την υγεια μπλα μπλα μπλα, στην Σκωτια θα μπαινουν στο wikipedia να μαθουν τι ηταν το αλκοολ.

Τα παιδια νομιζουν πως δεν το θελω επειδη ειμαι σιγουρος οτι αν γινει θα γινει σε τοσα χρονια που ειναι ανωφελο να το συζηταμε εμεις, παντως δεν θα εβλεπα την ωρα που θα κατεβαινω για καφε και θα του λεω να παει καμια βολτα να βρει να παρκαρει, θα του βαλω και app να ανοιγει η πορτα αυτοματα οταν μπαινοβγαινω και θα καθομαι πισω!

 

Κακως το συζηταω βεβαια γιατι οταν λες την γνωμη σου, η αν κατι σου αρεσει η οχι και σε προφωνουν Ελληναρα, σου λενε οτι θα δεχτεις κατι ειτε το θελεις ειτε οχι, καταλαβαινεις με τι επιπεδου ατομα φασιστικης νοοτροπιας εχεις να κανεις. Ας αφησουν λιγο τον υπολογιστη και ας βγαλουν λιγο το κεφαλι εξω απο το παραθυρο να δουν κατι διαφορετικο και μετα το ξανασυζηταμε... Αδρεναλινη ΜΗΔΕΝ

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για την ερωτηση που σου εκανα εχεις καποια απαντηση;

 

Πιστεύω πως και απ τα πρώτα post έχω απαντήσει. Το smarcar τουλάχιστον τώρα αντιλαμβάνεται κουτάκια, όχι κάγκουρας/γρια/κοιτάω το κινητό μου/κλπ. Δεν μπορεί να διαβάζει οδηγούς/πεζούς αλλά 3D κινούμενα αντικείμενα. Δεν μπορεί να αυξήσει την προσοχή του επειδή ο μπροστινός τσακώνεται με την γυναίκα του και βλέπει χειρονομίες να πετάνε μέσα στο αυτοκίνητο. Υποθέτει επ αορίστου πως όλοι έχουν πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει οδηγικά και πληρούν τους κανόνες οδηγικής ασφάλειας κάτι που δεν ισχύει σε όσο "νομοταγές" κράτος και αν βρίσκεσαι. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα που δεν θα μπορεί να αντιληφθεί από "χαλασμένο φλας" που σου κάνει χειρονομία πως θα στρίψει. Δεν συμβαίνουν αυτά κάθε μέρα αλλά ούτε κάθε μέρα δεν κοιμάσαι στο τιμόνι ή μεθυσμένος.

 

Από την άλλη για πλήηηηρη ασφάλεια θα είναι σε paranoid mode και μπορεί να κοκαλώνει το αμάξι στην λεωφόρο γιατί (α) είσαι στην δεξιά λορίδα και σήκωσε ο άλλος χέρι για autostop/taxi. (β) σου έκανε ο καγκουράκος σφήνα και το αντέδρασε υπερβολικά. Και αυτά είναι παραδείγματα που μου ρχονται τώρα φαντάσου τώρα πόσες καταστάσεις στην πράξη θα δημιουργήσουν πρόβλημα.

 

Οπότε το όλο point μου είναι οτί έχει πάρα πολλές τρύπες να κλείσει μέχρι να θεωρηθεί αντικαταστάτης του οδηγού. Αν είδες τα βίντεο που έδειξα πριν περί Mercedes αυτά τα καραγκιοζοπρογράμματα υπάρχουν ήδη σε αυτοκίνητα και μάλιστα σκας χιλιάρικα σε super executive μοντέλα για να τα έχεις και πάλι είναι αποτυχημένα. Με αυτό το σκεπτικό μακάρι το τωρινό μοντέλο Google smartcar να εφαρμοστεί απ αύριο σε ορισμένα μοντέλα αλλά δεν στηρίζω με κανέναν λόγο στην παρούσα φάση να αντικαταστήσει τον οδηγό και να οδηγούν οι μεθυσμένοι και να κυκλοφορούν με ελαφρυντικό "κύριε πολισμάνε έχω βάλει να πηγαίνει μόνο του".

 

Πιστεύω πως ο μόνος λόγος που αξίζει να το πάρουμε σοβαρά για το άμεσο μέλλον είναι για τις ευπαθείς ομάδες οι οποίες θα έχουν άμεσο και σοβαρό όφελος. Αλλά και εκεί πρέπει ο οδηγός να είναι κατάλληλος να ελέγξει το αμάξωμα ανά πάσα στιγμή. Ηλεκτρονικό σύστημα είναι εξ άλλου και buggaρει. Αν κλατάρει ο chrome άντε να μου σβηστεί το comment, αν κλατάρει το android άντε να μείνω χωρίς κινητό μέχρι να πάω σπίτι και να κάνω repair-restore κλπ. , αλλά αν κλατάρει το αμάξι?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ απλά δεν θα μπορεί να αποκριθεί πάντοτε κάταλληλα σε κάτι διερχόμενο εκτός δρόμου. Είτε θα σου σπάει τα νεύρα με το να φρενάρει σε ότι έρχεται κοντά άσχετα εάν ο πεζός απλά παραβγήκε έξω αλλά έχει πλήρη επίγνωση των διερχόμενων αυτοκινήτων, είτε θα πατάει καθυστεριμένα φρένο προκαλώντας ατυχήματα γιατί θα αρχίσει να φρενάρει πολύ αργά (πχ όταν ο πεζός έχει ήδη μπουκάρει στον δρόμο). 

 

Δεν είναι θέμα αντανακλαστικών αλλά θέμα πρόβλεψης. Ο υπολογιστής μπορεί να έχει αντανακλαστικά των 10-20ms αλλά και πάλι τα φρένα του ίδιου του αυτοκινητού καταδικάζουν τέτοιες καταστάσεις, και γιαυτό ακριβώς υπάρχειη αναγκαιότητα να προβλέπεις πότε θα φρενάρεις. Σε δύο φανάρια ο άνθρωπος διαβάζει εάν ο μπροστινός του είναι ριψοκίνδυνος-νορμάλ-γριαπου περιμένει να αδειάσει ο δρόμος για να συνεχίσει (και εξίσου για πεζούς-μηχανάκια κλπ) , ο υπολογιστής στην παρούσα φάση είναι έτη φωτός από το να κάνει τέτοιες προβλέψεις. Ακόμη και εάν ένα smartcar έχει την δυνατότητα να παρατηρεί όλο του το περιβάλλον δεν έχει την δυνατότητα ένας υπολογιστής τουλάχιστον τώρα και τα επόμενα 10 χρόνια να προβλέπει καλύτερα από έναν έμπειρο οδηγό.

 

 

Ναι φυσικά γιατί είναι ανήκουστο η Google να έχει κάνει επενδύσεις που είναι καραμπινάτα fails λόγω άγνοιας γνώσεων πχ 23andme, η λόγω άστοχων προσδοκιών (βλ.Google+, Google Wallet) όπως και μερικά άλλα που ίσως να μην έφτασαν ποτέ στα αυτιά σου.

 

Όσο για την Μercy μιας που την ανέφερες ας μάθει πρώτα να φρενάρει(vid1)   και μετά τα λέμε(vid2)...

 

 

 

Εγώ λέω καλύτερα να χρησιμοποιούμε αντικειμενικά την κριτική μας σκέψη και να μην πιστεύουμε προβατίσια ότι βγάλει η κάθε μεγαλοεταιρία λες και είναι οι 29 κατασκευαστές πλυντηρίων.

Δεν έχεις καταλάβει τίποτα, ο άνθρωπος-οδηγός μπορεί να καταλαβαίνει οτι ο μπροστινός του είναι ψυχάκιας και να προετοιμάζει το φρενάρισμα αλλά εδώ συζητάμε για ένα κόσμο όπου δεν θα υπάρχει ψυχάκιας οδηγός γιατί τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν οδηγό. Τα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν και θα αλληλεπιδρούν εξαλείφοντας την περίπτωση ατυχήματος.

Δεν σου λέω οτι θα γίνει αύριο, αλλά όλα αυτά είναι τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Αν δε έχεις κάποια αμφιβολία για την αξιοπιστία της mercedes (!), έχε υπόψη σου ότι παίζει να μην υπάρχει μεγάλη  αυτοκινητοβιομηχανία αυτή την στιγμή που να μην ετοιμάζει αυτοκινούμενο όχημα για το πολύ κοντινό μέλλον... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω πως και απ τα πρώτα post έχω απαντήσει. Το smarcar τουλάχιστον τώρα αντιλαμβάνεται κουτάκια, όχι κάγκουρας/γρια/κοιτάω το κινητό μου/κλπ. Δεν μπορεί να διαβάζει οδηγούς/πεζούς αλλά 3D κινούμενα αντικείμενα. Δεν μπορεί να αυξήσει την προσοχή του επειδή ο μπροστινός τσακώνεται με την γυναίκα του και βλέπει χειρονομίες να πετάνε μέσα στο αυτοκίνητο. Υποθέτει επ αορίστου πως όλοι έχουν πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει οδηγικά και πληρούν τους κανόνες οδηγικής ασφάλειας κάτι που δεν ισχύει σε όσο "νομοταγές" κράτος και αν βρίσκεσαι. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα που δεν θα μπορεί να αντιληφθεί από "χαλασμένο φλας" που σου κάνει χειρονομία πως θα στρίψει. Δεν συμβαίνουν αυτά κάθε μέρα αλλά ούτε κάθε μέρα δεν κοιμάσαι στο τιμόνι ή μεθυσμένος.

 

Από την άλλη για πλήηηηρη ασφάλεια θα είναι σε paranoid mode και μπορεί να κοκαλώνει το αμάξι στην λεωφόρο γιατί (α) είσαι στην δεξιά λορίδα και σήκωσε ο άλλος χέρι για autostop/taxi. (β) σου έκανε ο καγκουράκος σφήνα και το αντέδρασε υπερβολικά. Και αυτά είναι παραδείγματα που μου ρχονται τώρα φαντάσου τώρα πόσες καταστάσεις στην πράξη θα δημιουργήσουν πρόβλημα.

 

Οπότε το όλο point μου είναι οτί έχει πάρα πολλές τρύπες να κλείσει μέχρι να θεωρηθεί αντικαταστάτης του οδηγού. Αν είδες τα βίντεο που έδειξα πριν περί Mercedes αυτά τα καραγκιοζοπρογράμματα υπάρχουν ήδη σε αυτοκίνητα και μάλιστα σκας χιλιάρικα σε super executive μοντέλα για να τα έχεις και πάλι είναι αποτυχημένα. Με αυτό το σκεπτικό μακάρι το τωρινό μοντέλο Google smartcar να εφαρμοστεί απ αύριο σε ορισμένα μοντέλα αλλά δεν στηρίζω με κανέναν λόγο στην παρούσα φάση να αντικαταστήσει τον οδηγό και να οδηγούν οι μεθυσμένοι και να κυκλοφορούν με ελαφρυντικό "κύριε πολισμάνε έχω βάλει να πηγαίνει μόνο του".

 

Πιστεύω πως ο μόνος λόγος που αξίζει να το πάρουμε σοβαρά για το άμεσο μέλλον είναι για τις ευπαθείς ομάδες οι οποίες θα έχουν άμεσο και σοβαρό όφελος. Αλλά και εκεί πρέπει ο οδηγός να είναι κατάλληλος να ελέγξει το αμάξωμα ανά πάσα στιγμή. Ηλεκτρονικό σύστημα είναι εξ άλλου και buggaρει. Αν κλατάρει ο chrome άντε να μου σβηστεί το comment, αν κλατάρει το android άντε να μείνω χωρίς κινητό μέχρι να πάω σπίτι και να κάνω repair-restore κλπ. , αλλά αν κλατάρει το αμάξι?

 

Ήθελα να ήξερα που στο καλό τα έχεις δει αυτά, ειλικρινά.

 

Κατά τα άλλα, δεν μας ενδιαφέρει αν θα ξέρει οτι ο άλλος τσακώνεται, μιλάει στο κινητό, κοιμάται, είναι μεθυσμένος, παίζει σφαλιάρες. Μας ενδιαφέρει οτι θα αντιδρά πιο γρήγορα όταν γίνει η στραβή.

Δηλαδή εσυ, αν βλέπεις κάποιον να μπινελικώνει έχεις το πόδι πάνω στο φρένο έτοιμο να φρενάρει; Όχι.

Όταν πάει να γίνει κάτι, αντανακλαστικά το πατάς. Και μπορώ να σου πω με βεβαιότητα οτι τα αντανακλαστικά σου είναι χειρότερα απο του υπολογιστή.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Ήθελα να ήξερα που στο καλό τα έχεις δει αυτά, ειλικρινά.

 

Κατά τα άλλα, δεν μας ενδιαφέρει αν θα ξέρει οτι ο άλλος τσακώνεται, μιλάει κινητό, κοιμάται, είναι μεθυσμένος, παίζει σφαλιάρες. Μας ενδιαφέρει οτι θα αντιδρά πιο γρήγορα όταν γίνει η στραβή.

Το αυτο.

Δηλαδή εσυ, αν βλέπεις κάποιον να μπινελικώνει έχεις το πόδι πάνω στο φρένο έτοιμο να φρενάρει; Όχι.

Όταν πάει να γίνει κάτι, αντανακλαστικά το πατάς. Και μπορώ να σου πω με βεβαιότητα οτι τα αντανακλαστικά σου είναι χειρότερα απο του υπολογιστή.

Ξανα, το αυτο.

 

Πιστεύω πως ο μόνος λόγος που αξίζει να το πάρουμε σοβαρά για το άμεσο μέλλον είναι για τις ευπαθείς ομάδες οι οποίες θα έχουν άμεσο και σοβαρό όφελος.

Αποψη σου και σεβαστη. Θα προσθεσω απλως πως στις "ευπαθεις" ομαδες συγκαταλεγω και τον καθε καθυστερημενο Ελληνα οδηγο που νομιζει πως το αυτοκινητο του ειναι προεκταση του εαυτου. Ισως η πιο ευπαθης ομαδα απ ολες.

Αλλά και εκεί πρέπει ο οδηγός να είναι κατάλληλος να ελέγξει το αμάξωμα ανά πάσα στιγμή. Ηλεκτρονικό σύστημα είναι εξ άλλου και buggaρει. Αν κλατάρει ο chrome άντε να μου σβηστεί το comment, αν κλατάρει το android άντε να μείνω χωρίς κινητό μέχρι να πάω σπίτι και να κάνω repair-restore κλπ. , αλλά αν κλατάρει το αμάξι?

Γνωριζεις πως δουλευει? Το εχεις ψαξει; Ειλικρινης ερωτηση. Γιατι εαν κρινω απο την συγκριση με το Αndroid και τον Chrome, δεν εχεις ιδεα. Εχεις την εντυπωση πως ο παραπανω προβληματισμος δεν εχει περασει απτο μυαλο κανενος απο τους μηχανικους του Google και τον ιδιο τον Thrun και πως εισαι ο πρωτος που το σκεφτηκε? Εβγαλε μονο του 200+ χιλιομετρα ερημου το 2005 (aka πρωιμο σταδιο) και θα κολλησει στην πολη ή στον αυτοκινητοδρομο?
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ήθελα να ήξερα που στο καλό τα έχεις δει αυτά, ειλικρινά.

 

Κατά τα άλλα, δεν μας ενδιαφέρει αν θα ξέρει οτι ο άλλος τσακώνεται, μιλάει στο κινητό, κοιμάται, είναι μεθυσμένος, παίζει σφαλιάρες. Μας ενδιαφέρει οτι θα αντιδρά πιο γρήγορα όταν γίνει η στραβή.

Δηλαδή εσυ, αν βλέπεις κάποιον να μπινελικώνει έχεις το πόδι πάνω στο φρένο έτοιμο να φρενάρει; Όχι.

 

Όταν πάει να γίνει κάτι, αντανακλαστικά το πατάς. Και μπορώ να σου πω με βεβαιότητα οτι τα αντανακλαστικά σου είναι χειρότερα απο του υπολογιστή.

Άντε πάμε πάλι...κάτσε να κοπιάρω  το παραπάνω μου ποστ γιατί σου έχω ήδη απαντήσει πριν ρωτήσεις...

 

MavroManitari, on 29 Apr 2014 - 11:43 PM, said:snapback.png

 

Δεν είναι θέμα αντανακλαστικών αλλά θέμα πρόβλεψης. Ο υπολογιστής μπορεί να έχει αντανακλαστικά των 10-20ms αλλά και πάλι τα φρένα του ίδιου του αυτοκινήτου καταδικάζουν τέτοιες καταστάσεις, και γιαυτό ακριβώς υπάρχει αναγκαιότητα να προβλέπεις πότε θα φρενάρεις. Σε δύο φανάρια ο άνθρωπος διαβάζει εάν ο μπροστινός του είναι ριψοκίνδυνος-νορμάλ-γρια που περιμένει να αδειάσει ο δρόμος για να συνεχίσει (και εξίσου για πεζούς-μηχανάκια κλπ).

 

 

 

Εχεις την εντυπωση πως ο παραπανω προβληματισμος δεν εχει περασει απτο μυαλο κανενος απο τους μηχανικους του Google και τον ιδιο τον Thrun και πως εισαι ο πρωτος που το σκεφτηκε? Εβγαλε μονο του 200+ χιλιομετρα ερημου το 2005 (aka πρωιμο σταδιο) και θα κολλησει στην πολη ή στον αυτοκινητοδρομο?

 

Με αντίστοιχο σκεπτικό και η NASA έστειλε τον Άρμσρονγκ το 69' στο φεγγάρι...εξήγησε μου το Challenger του 86' και το Columbia του '03?...

oh και μιλάμε NASA grade μέτρα ασφαλείας-ποιοτικό έλεγχο και διαθέσιμο budget. Μάθημα? Λάθη μπορούν να γίνουν ειδικά όταν στηρίζεσαι σε αυτοματοποιημένα και κυρίως πρότυπα συστήματα, το ζήτημα είναι να υπάρχει ο ανθρώπινος νους έτοιμος να μπορέσει να αναλάβει την κατάσταση.

 

Δεν έχεις καταλάβει τίποτα, ο άνθρωπος-οδηγός μπορεί να καταλαβαίνει οτι ο μπροστινός του είναι ψυχάκιας και να προετοιμάζει το φρενάρισμα αλλά εδώ συζητάμε για ένα κόσμο όπου δεν θα υπάρχει ψυχάκιας οδηγός γιατί τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν οδηγό. Τα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν και θα αλληλεπιδρούν εξαλείφοντας την περίπτωση ατυχήματος.

Δεν σου λέω οτι θα γίνει αύριο, αλλά όλα αυτά είναι τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Αν δε έχεις κάποια αμφιβολία για την αξιοπιστία της mercedes (!), έχε υπόψη σου ότι παίζει να μην υπάρχει μεγάλη  αυτοκινητοβιομηχανία αυτή την στιγμή που να μην ετοιμάζει αυτοκινούμενο όχημα για το πολύ κοντινό μέλλον... 

 

Καλά...ας έρθουν πρώτα  τα ιπτάμενα αυτοκίνητα/jetpacks/ terminator cyborgs/μεταφορά και μετά βλέπουμε...

Ας κοιτάξουμε πρώτα να κάνουμε τα υβριδικά-ηλεκρικά πλειοψηφία και meanwhile ας ωριμάζει η τεχνολογία των smartcar πρι προτρέξουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Με αντίστοιχο σκεπτικό και η NASA έστειλε τον Άρμσρονγκ το 69' στο φεγγάρι...εξήγησε μου το Challenger του 86' και το Columbia του '03?...

oh και μιλάμε NASA grade μέτρα ασφαλείας-ποιοτικό έλεγχο και διαθέσιμο budget. Μάθημα? Λάθη μπορούν να γίνουν ειδικά όταν στηρίζεσαι σε αυτοματοποιημένα και κυρίως πρότυπα συστήματα, το ζήτημα είναι να υπάρχει ο ανθρώπινος νους έτοιμος να μπορέσει να αναλάβει την κατάσταση.

Ναι, προφανως και θα γινουν λαθη. Ειπε κανεις το αντιθετο?

Αυτο που σου λεω απο την αρχη και δεν εχει καταλαβει ειναι πως τα ανθρωπινα λαθη ειναι τραγικα περισσοτερα σε αναλογια με τα μηχανικα/ρομποτικα/πεστα οπως θελεις, με επισης τραγικα περισσοτερα θυματα, απο καταβολης αυτοκινησης.

Για μια ακομα φορα μια και δεν απαντησες που σε ρωτησα πριν, γνωριζεις πως λειτουργει το συγκεκριμενο αυτοκινητο? Εχεις διαβασει επι του θεματος, εχεις παρακολουθησει κατι που το αφορα (και δεν εννοω video στο youtube) και εχεις κατασταλαξει στα παραπανω? Προσπαθω να καταλαβω το υποβαθρο στο οποιο βασιζονται τα συμπερασματα σου, τιποτα παραπανω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άντε πάμε πάλι...κάτσε να κοπιάρω  το παραπάνω μου ποστ γιατί σου έχω ήδη απαντήσει πριν ρωτήσεις...

 

MavroManitari, on 29 Apr 2014 - 11:43 PM, said:snapback.png

 

 

 

 

Με αντίστοιχο σκεπτικό και η NASA έστειλε τον Άρμσρονγκ το 69' στο φεγγάρι...εξήγησε μου το Challenger του 86' και το Columbia του '03?...

oh και μιλάμε NASA grade μέτρα ασφαλείας-ποιοτικό έλεγχο και διαθέσιμο budget. Μάθημα? Λάθη μπορούν να γίνουν ειδικά όταν στηρίζεσαι σε αυτοματοποιημένα και κυρίως πρότυπα συστήματα, το ζήτημα είναι να υπάρχει ο ανθρώπινος νους έτοιμος να μπορέσει να αναλάβει την κατάσταση.

 

 

Καλά...ας έρθουν πρώτα  τα ιπτάμενα αυτοκίνητα/jetpacks/ terminator cyborgs/μεταφορά και μετά βλέπουμε...

Ας κοιτάξουμε πρώτα να κάνουμε τα υβριδικά-ηλεκρικά πλειοψηφία και meanwhile ας ωριμάζει η τεχνολογία των smartcar πρι προτρέξουμε.

 

Δεν υπάρχει πρόβλεψη. Όλα είναι θέμα αντανακλαστικών. Ακόμα και να προβλέψεις κάτι που πάει να γίνει εσυ μπορεί να πατήσεις το φρένο σε 1 δευτερόλεπτο και ο υπολογιστής σε 10ms.Δεν υπάρχει σύγκριση.

 

Όσο για το παράδειγμα με την NASA.

Συγκρίνεις διαστημόπλοιο με smartcar: Αλήθεια; Πόση σχέση έχει το διαστημόπλοιο με τα αμέτρητα συστήματα και το αυτοκίνητο; Άσε που και το 1969 που πήγαν στο φεγγάρι πάλι υπήρχε πρόβλημα το ποίο είναι λογικό.

Άλλο να πας στο εξοχικό σου 30 χιλιόμετρα μάκρια και άλλο στο φεγγάρι που είναι 400.000 χιλιόμετρα μακριά και να επιστρέψεις.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μια ακομα φορα μια και δεν απαντησες που σε ρωτησα πριν, γνωριζεις πως λειτουργει το συγκεκριμενο αυτοκινητο? Εχεις διαβασει επι του θεματος, εχεις παρακολουθησει κατι που το αφορα (και δεν εννοω video στο youtube) και εχεις κατασταλαξει στα παραπανω? Προσπαθω να καταλαβω το υποβαθρο στο οποιο βασιζονται τα συμπερασματα σου, τιποτα παραπανω.

Yup, μη μου αγχόνεσαι. Τόσο για την δουλειά του Thur στο Stanford, τόσο για την διαφορά μεταξύ συνδιασμού LIDAR+camera detection του Prius, στερεοσκοπικής κάμερας της S500, τόσο για τις τέσερεις κάμερες του LEAF συνδιασμένα με κλασικά radar. Όπως ξέρω πως το smartcar του Γόογλη έχει ήδη προκαλέσει μικροατυχήματα. 

 

Τώρα λοιπόν στον αντίλογο για πες μου με ποια εμπειρία είσαι τόσο σίγουρος για την ασφάλειά του ακριβώς?

 

Εγώ σου επισηνάπτω αποσπάσματα από live οδήγηση με google car από δημοσιογράφο.

 

"A dozen or so orange cones guide traffic to the right. The self-driving car slows down and announces the obstruction — "lane blocked" — but seems confused what to do next. It won't merge right, even though no cars are coming up behind us. After a few false starts, Brian Torcellini takes the wheel and steers around the cones before reengaging auto mode."

 

Οh and το άρθρο είναι προχθεσινό...από το 2009 κάθονται και πηγαίνουν βόλτες αντιμετοπίζοντας τέτοια προβλήματα βάση trial and error.

 

Τώρα αναρωτιέμαι με την σειρά μου, εφόσον οι ίδιοι οι μηχανικοί παραδέχονται οτί έχουν χρόνια να διανύσουν εσύ με τι υπόβαθρο είσαι τόσο σίγουρος πως είναι έτοιμα και καλύτερα από τον άνθρωπο ακριβώς?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Τώρα αναρωτιέμαι με την σειρά μου, εφόσον οι ίδιοι οι μηχανικοί παραδέχονται οτί έχουν χρόνια να διανύσουν εσύ με τι υπόβαθρο είσαι τόσο σίγουρος πως είναι έτοιμα και καλύτερα από τον άνθρωπο ακριβώς?

Παρακολουθησα για 10 βδομαδες τον ιδιο τον Thrun να αναλυει πως δουλευει το μαραφετι του, ενω εχω βιωσει στο πετσι μου τι σημαινει Ελληνας-wannabe-vin-diesel οδηγος.

Και ειπα πριν

Ναι, προφανως και θα γινουν λαθη. Ειπε κανεις το αντιθετο?

Αυτο που σου λεω απο την αρχη και δεν εχει καταλαβει ειναι πως τα ανθρωπινα λαθη ειναι τραγικα περισσοτερα σε αναλογια με τα μηχανικα/ρομποτικα/πεστα οπως θελεις, με επισης τραγικα περισσοτερα θυματα, απο καταβολης αυτοκινησης.

Καταλαβαινεις οτι στοχος δεν ειναι το τελειο αυτοτονομο αυτοκινητο, αλλα το ασφαλεστερο απο τον ανθρωπο αυτονομο αυτοκινητο ε?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ να δω πως θα τα πάει

 

 

Δεν νομίζω να έχουν να το αγοράσουν πολλοί εκεί.

 

Yup, μη μου αγχόνεσαι. Τόσο για την δουλειά του Thur στο Stanford, τόσο για την διαφορά μεταξύ συνδιασμού LIDAR+camera detection του Prius, στερεοσκοπικής κάμερας της S500, τόσο για τις τέσερεις κάμερες του LEAF συνδιασμένα με κλασικά radar. Όπως ξέρω πως το smartcar του Γόογλη έχει ήδη προκαλέσει μικροατυχήματα. 

 

Τώρα λοιπόν στον αντίλογο για πες μου με ποια εμπειρία είσαι τόσο σίγουρος για την ασφάλειά του ακριβώς?

 

Εγώ σου επισηνάπτω αποσπάσματα από live οδήγηση με google car από δημοσιογράφο.

 

"A dozen or so orange cones guide traffic to the right. The self-driving car slows down and announces the obstruction — "lane blocked" — but seems confused what to do next. It won't merge right, even though no cars are coming up behind us. After a few false starts, Brian Torcellini takes the wheel and steers around the cones before reengaging auto mode."

 

Οh and το άρθρο είναι προχθεσινό...από το 2009 κάθονται και πηγαίνουν βόλτες αντιμετοπίζοντας τέτοια προβλήματα βάση trial and error.

 

Τώρα αναρωτιέμαι με την σειρά μου, εφόσον οι ίδιοι οι μηχανικοί παραδέχονται οτί έχουν χρόνια να διανύσουν εσύ με τι υπόβαθρο είσαι τόσο σίγουρος πως είναι έτοιμα και καλύτερα από τον άνθρωπο ακριβώς?

 

Καταλαβαίνεις οτι θα βγει σε 10 χρόνια ε; Άσε που κανείς δεν είπε οτι είναι τώρα έτοιμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν νομίζω να έχουν να το αγοράσουν πολλοί εκεί.

 

Μα αν κατάλαβα καλά, δεν είναι για πούλημα.

Το έχει για να βγάζει φωτό για το street view

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...