Προς το περιεχόμενο

Παρατηρεί κάποιος άλλος την πτώση των Strategy Games;


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Φίλε, παίζω strategy games από το 1996 που πήρα το πρώτο μου pc... Έχω παίξει και settlers, και commandos... Νέα πράγματα μπορεί να προστίθενται, το gameplay όμως δεν αλλάζει... Αυτό το πράγμα κάποια στιγμή σε κουράζει... Το τελευταίο strategy game που αγόρασα ήταν το Company of Heroes το 2006. Έπαιξα 2 ώρες και ξέρεις τι γεύση είχα πάρει? "Πολύ ωραίο game, αν κάποιος δεν έχει ξαναπαίξει RTS στη ζωή του θα του αρέσει". Εγώ το βαρέθηκα σ αυτές τις 2 ώρες, ήταν για άλλη μία φορά, μία από τα ίδια...

Καμιά φορά σε παρασύρει η νοσταλγία, αλλά μόλις έρθεις σε επαφή με το είδος για 1-2 ώρες επανέρχεται και πάλι αυτή η κούραση, τα ίδια και τα ίδια από το 1996.

(εξαίρεση στις αγορές μου χρονολογικά ήταν το πλήρως αποτυχημένο preorder του Rome 2 TW, επίσης το έχω απεγκαταστήσει και όταν θέλω TW, παίζω το πρώτο Rome TW).

 

Όταν λοιπόν (ως εταιρία) το παιχνίδι σου "καταφέρνει" να κουράσει τους παλιούς loyal fans, ποιά θα είναι η βάση ώστε να τραβήξεις του νεότερους? Αν αυτή την στιγμή ο hardcore gamer, το "είδωλο" ας το πω και ας ακούγεται υπερβολικό, για τους νεότερους έπαιζε RTS με ανάλογη κάλυψη σε youtube/περιοδικά/esports/whatever τότε σε πληροφορώ ότι όλα τα 15χρονα RTS θα παίζαν αυτή την στιγμή. Και το cool thing θα ήταν το Age Of Empires 5 online... Αλλά πιστεύω ότι, όπως και εγώ, έτσι και πολύ άλλοι έχουν κουραστεί από το αναμασημένο φαγητό.

 

Δεν θα ξεχάσω αυτό που ανέφερα πριν επίσης για τα γραφικά. Θα το συμπληρώσω με ένα παράδειγμα για να δεις την λάθος στροφή που πήρε το RTS genre και έμεινε χρόνια πίσω αντί να εξελίσσεται όπως άλλα είδη:

 

Δεν ξέρω αν γνωρίζεις ένα RTS που λέγεται Seven Kingdoms II. Όταν το έπαιξα το 1999 έπαθα κυριολεκτικά σοκ. Το παιχνίδι είναι το πιό βαθύ RTS που έχω παίξει ποτέ. Loyalty στα units, εμποριο, τρομερή ΑΙ με Diplomacy, spies που μπορείς να βάλεις στα κάστρα του αντιπάλου και να δολοφονήσεις κόσμο με αυτούς ή να δωροκήσεις στρατιώτες και χιλιάδες άλλα πράγματα. Από τότε ένιωθα ότι ο κόσμος πρέπει να ξέρει για αυτό αλλά λόγο ανύπαρκτου μαρκετινγκ από μια μικρή εταιρία έχει μείνει άγνωστο...Το παιχνίδι το παίζω ακόμη και σήμερα (υπάρχει στο steam).

Όταν λοιπον το ~2004 έμαθα ότι ετοιμάζεται sequel, το Seven Kingdoms Conquest, αμέσως έστειλα mail στην εταιρία για να βοηθήσω ως beta tester... Όντως έγινα και εκεί έπαθα ένα δεύτερο σοκ... Το παιχνίδι ήταν άθλιο, το τυπικό RTS από το τσουβάλι, και όλο το μικρό budget της εταιρίας πήγαινε στο να κάνουν το παιχνίδι 3D, χωρίς χρόνο και χρήμα για να τοποθετήσουν όλο αυτό το Micromanagement στο παιχνίδι που είχε το 7Κ2. Τους μίλησα μαζί με άλλους πάμπολες φορές για το λάθος που πάνε να κάνουνε, αλλά θυμάμαι χαρακτηριστικά να μου λένε ότι πάνω από όλα είναι το κομμάτι 3D γιατί θα ήταν "unacceptable" να κυκλοφορήσει 2Δ το παιχνίδι... Εκεί ξενέρωσα τη ζωή μου... Το παιχνίδι όντως κυκλοφόρησε και ήταν μια αποτυχία.

Θα μου πεις τώρα τί σημαίνει το 1 game... Γενικότερα υπήρξε εκείνη την περίοδο μια συλλογική προσπάθεια να μεταφερθεί το σύνολο των παιχνιδιών του είδους σε 3D. Κάποια είχαν επιτυχία, αλλά η τοποθέτηση των resources των εταιριών σε αυτό το κομμάτι άφησε πίσω όλη την πρόοδο στο gameplay νομίζω. Και φυσικά για να μην διακινδυνεύσουν τα τόσα χρήματα που έδωσαν για την ανάπτυξη νέων engines, έδωσαν στον κόσμο τα ίδια πράγματα, ή και ακόμη λιγότερα κάποιες φορές (όπως στο Seven Kingdoms). Τότε πιστεύω (και το είδα και στον κύκλο μου) απομακρύνθηκε πολύς κόσμος από τα RTS και μαζί με αυτά και από το strategy.

Αυτό με την σειρά του έφερε λιγότερους υποψήφιους πελάτες για τους developers, μικρότερα budget και χειρότερα strategy games τα οποία δεν τολμούν να ξεφύγουν από το δεδομένο gameplay που καθιερώθηκε στα 90s. Εν συνεχεία, εκ νέου, απογοητεύτηκαν οι fans των παιχνιδιών και να ο φαύλος κύκλος...

 

Y.Γ. σιγουρα πάντως πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα έρθει από το πουθενά ένας masterpiece τίτλος και θα γίνει το comeback αυτών των παιχνιδιών, ακριβώς επειδή είναι engaging και έχουν βάθος. Το πότε άγνωστο.

Φίλε εγώ θέλω να σου πω κάτι άλλο. Όταν βγήκε το υπέροχο Rome Total War και αργότερα το Medieval 2 Total War τα έπαιξες ή είπες Ἁ, αυτό θα είναι όπως το 1ο, άστο"; Επίσης, όταν βγήκε το Europa Universalis 4 που ήταν το καλύτερο κατά την άποψη μου στην σειρά, όλοι μας (όσοι το ξέραν δλδ) πήγαν και το έπαιξαν day-one και μάντεψε: Ήταν υπέροχο. Από την 1η μέρα χωρίς bugs χωρίς τίποτα έμπαινες και έπαιζες. Δηλαδή η εταιρεία που το έκανε έπρεπε να μείνει στο πρότυπο των Grand Strategy; Όχι. Και έτσι, κατάφερε να φτιάξει μια σειρά από πολύ ωραία παιχνίδια. Γιατί δεν μπορεί να το κάνει αυτό η Creative Assembly και η κάθε Creative Assembly ώστε να πρωτοπορήσει; Τα strategy πλέον δεν πουλάνε πολύ απλά επειδή έχασαν το Loyalty οι fans. Εγώ δηλαδή που περίμενα πρώτη μέρα το Rome II και έφαγα έναν κουβά σκατά στο κεφάλι πρέπει να ξαναγοράσω; Όχι. Τα strategy games βασίζονταν από παλιά πάρα πολύ στο loyalty των παικτών. Το έχασαν με τις νέες ΕΑιστικές τακτικές και όλοι τώρα παίζουν άλλα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 50
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Φίλε εγώ θέλω να σου πω κάτι άλλο. Όταν βγήκε το υπέροχο Rome Total War και αργότερα το Medieval 2 Total War τα έπαιξες ή είπες Ἁ, αυτό θα είναι όπως το 1ο, άστο"; Επίσης, όταν βγήκε το Europa Universalis 4 που ήταν το καλύτερο κατά την άποψη μου στην σειρά, όλοι μας (όσοι το ξέραν δλδ) πήγαν και το έπαιξαν day-one και μάντεψε: Ήταν υπέροχο. Από την 1η μέρα χωρίς bugs χωρίς τίποτα έμπαινες και έπαιζες. Δηλαδή η εταιρεία που το έκανε έπρεπε να μείνει στο πρότυπο των Grand Strategy; Όχι. Και έτσι, κατάφερε να φτιάξει μια σειρά από πολύ ωραία παιχνίδια. Γιατί δεν μπορεί να το κάνει αυτό η Creative Assembly και η κάθε Creative Assembly ώστε να πρωτοπορήσει; Τα strategy πλέον δεν πουλάνε πολύ απλά επειδή έχασαν το Loyalty οι fans. Εγώ δηλαδή που περίμενα πρώτη μέρα το Rome II και έφαγα έναν κουβά σκατά στο κεφάλι πρέπει να ξαναγοράσω; Όχι. Τα strategy games βασίζονταν από παλιά πάρα πολύ στο loyalty των παικτών. Το έχασαν με τις νέες ΕΑιστικές τακτικές και όλοι τώρα παίζουν άλλα. 

 

Μα δεν μου λές κάτι άλλο... τα ίδια μου λές... Οι εταιρίες απέτυχαν στον κρατήσουν loyal τους fan τους... Τα strategy κάποτε ήταν mainstream, μόλις φύγαν οι fans, καθιερώθηκαν στο mainstream άλλα είδη παιχνιδιών...

 

Και μη συγχέεις την εξέλιξη στο gameplay με το κακό παιχνίδι... Το ότι το gameplay παραμένει ίδιο δεν σημαίνει απαραίτητα ένα κακό game. Ας πάρω ως παράδειγμα την εξέλιξη της σειράς Total War που αναφέρεις για να καταλάβεις ακριβώς πως έχουν τα πράγματα:

 

1) Shogun Total War: Εξαιρετικό για την εποχή του turn based game, δημιούργησε την πρώτη βάση από fans.

2) Medieval Total War: Το εξαιρετικό έγινε εξαιρετικότερο με ανανεομένα γραφικά, περισότερο βάθος και ιστορικά στοιχεία και καινούργιο gameplay τις 3D RTS μάχες. Η δημοτικότητα του παιχνιδιού σε κάθετη άυξηση.

3) Rome Total War: Αδιαμφισβήτητα το καλύτερο παιχνίδι της σειράς (σε μικρή απόσταση από το MTW). Και πάλι νέα γραφικά, άλλο setting και τι άλλο? Καινούργιο gameplay με τον νέο 3D campaign map και το τελείως διαφορετικό interaction των στρατών, terrain κτλπ. Η σειρά πιάνει την κορυφή και δημιουργεί ένα μεγάλο και loyal fanbase.

4) Medieval II Total War: Solid game, σε άλλο setting (για να να ξεγελάσει μιάς και δεν προσφέρει κάτι νέο - easy money με την δημοτικότητα του προηγούμενου). Καλοδεχούμενο από τους fans του παιχνιδιού γιατί μετέφερε το original ΜΤW στο gameplay που έθεσε το ROME TW. Τίποτα το καινούργιο όμως.

5) Empire/Napoleon Total War: Από τα ποιό αδύναμα παιχνίδια της σειράς, προσπάθησαν να προσθέσουν πράγματα στο gameplay όπως να αυξήσουν το scale του παιχνιδιού, ναυμαχίες αλλά δεν το κάναν σωστά. Εδώ λοιπόν αρχίσαν να φαίνονται τα πρώτα προβλήματα της σειράς. Κακό ΑΙ που δεν μπορούσε να διαχειριστεί σωστά τις νέες λειτουργίες που προσπάθησαν να βάλουν στο gameplay. Το κόστος σε χρήμα και χρόνο του να συνεχίζουν γεωμετρικά να προσθέτους value και gameplay στο παιχνίδι αρχίζει να γίνεται εμφανές και απ' ότι φαίνεται δεν σκοπεύουν να το αναλάβουν. Αυτά αρχίζουν να διώχνουν κόσμο από το fanbase (μεταξύ αυτών και εγώ)

6) Shogun 2 Total War: Επιστροφή σε παλιό theme για άλλη μια φορά. Μάθανε λίγο από τα λάθη τους με ένα πιό καλοστημένο και λειτουργικό πάνω από όλα παιχνίδι. Το θέμα είναι όμως ότι αυτό το game για μένα ήταν ένα βήμα πίσω. Οι μάχες πάλι αποκτήσαν "Arcade" αίσθηση αφού όλοι οι λαοί είχαν τα ίδια unit, αφαιρέθηκαν όλα τα στοιχεία μεγιστοποίησης του gameplay Που προσπάθησαν να φέρουν οι προηγούμενοι τίτλοι. Εν ολίγης το gameplay στάσιμο από το 2004, το fanbase εξακολουθεί να μειώνεται.

7) Rome 2/ Attila Total War: Το rome 2 είναι εμμετικό, δεν το σχολιάζω καν. Άλλη μία προσπάθεια αλλαγής όμως αυτή τη φορά και απλοποίησης, αντί για expansion του gameplay. Πέραν από τον τεχνικό τομέα όμως, οι περιορισμοί που τέθηκαν και τα στοιχεία που έφυγαν από το παιχνίδι λόγω της αλλαγής του gameplay στο campaign map το πήγαν πίσω αντί για μπροστά, σε σημείο που ορισμένα πράγματα με ενοχλούσαν. Το launch και μόνο του παιχνιδιού βέβαια γάμησε όλο το fanbase αλλά με το Attila τουλάχιστον πήγαν γρήγορα να θολώσουν τα νερά. Το game άρεσε σε κάποιους ΌΧΙ λόγω του gameplay (Περιορισμένο και απλοποιημένο σε σχέση με το Rome TW) αλλά γιατί ήταν ένα με περισσότερα στοιχεία από το Shogun 2 και βασικά ήταν λειτουργικό μετά από μία σειρά αποτυχημένων τεχνικά τίτλων.

8) Warhammer Total War: Οψώμεθα τι θα γίνει με αυτό. Δεν περιμένω πολλά, απλά ένα νέο theme στο παιχνίδι για να ξεχαστούν οι προηγούμενες αποτυχίες.

 

Βλέπεις λοιπόν πότε και κατά πόσο τα παιχνίδια αυτά έγιναν mainstream και αύξαναν το fanbase? Όσο βελτιστοποιούσαν και αυξάνανε (με γεομετρικούς ρυθμούς) τα στοιχεία και το βάθος του gameplay.

 

Συστηματικά λοιπόν εδώ και χρόνια τα strategy games έχουν αποτύχει να κάνουν αυτό το πράγμα. Να εξελιχθούν. Αυτό μπορεί να έγινε για διαφόρους λόγους, όχι απαραίτητα από έλλειψη ιδεών. Ένας εξ αυτών στα RTS πιστεύω πως είναι η μετάβαση στο 3D που ανέφερα πριν. Σε άλλες περιπτώσεις όπως το TW ήταν η αποτυχία να εφαρμόσουν σε τεχνικό επίπεδο αυτά που ήθελαν.

 

Το ζήτημα όμως εν τέλη είναι ότι το πλήγμα στα strategy games έχει γίνει. Επειδή ακριβώς το fanbase είναι μικρό και οι υποψήφιοι αγοραστές σχετικά λίγοι, καμία εταιρία δεν παίρνει μεγάλα ρίσκα και δεν δίνει χρήματα για να έρθει η εξέλιξη. Αυτό κρατάει συνεχώς μικρό το πελατολόγιο... Μόνο το kickstarter ή κάνα indie game μπορέσει να προσφέρει κάτι καινούργιο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειλικρινά δεν μπορώ ακόμα να κατανοήσω γιατί όλοι σας συγχέετε τα strategy με τα rts που είναι μια υποκατηγορία του είδους. Ετσι και αλλιώς για να λεμε τα πράγματα με το όνομα τους τα rts μετεξελίχθηκαν στα moba σημερινά game που κανείς δεν μπορεί να πει ότι παρακμάζουν.

Οι υπόλοιπες κατηγορίες των strategy όχι μόνο ανθίζουν αλλά κάνουν και πολύ καλές πωλήσεις. Οντος πάντως στο είδος των rts δεν έχουμε δει κάτι αξιόλογο μέχρι τώρα. Θα μπορούσα να θεωρήσω αρκετά καλά τα τελευταία χρόνια τα king arthur, wargame european escalation που είναι και τα δύο πραγματικά διαμάντια και αξεπέραστα rts game. Ιδίως το δεύτερο είναι μιλάμε ο ορισμός του σχεδιασμού στο πεδίο μάχης και της στρατηγικής ακρίβειας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα rts σιγουρα δεν ειναι σε φορμα και νομιζω συμφωνω πως δεν καταφεραν να εξελιχθουν. Τα moba δεν νομιζω πως ειναι η εξελιξη τους, δυσκολα τα θεωρεις strategy αλλωστε, χωρις να τα υποτιμώ ομως γιατι μου αρεσουν αρκετα, αλλα ειναι πιο πολυ action games.

 

Παντως γενικα απο strategy ερχονται ενδιαφερουσες κυκλοφοριες.

 

starcraft 2 legacy of the void

Xcom 2

cossacks 3

anno 2205

act of aggression

grand ages : medieval

blitzkrieg 3

hearts of iron IV

stellaris

endless space 2

the settlers kingdom of anteria

total war warhammer

 
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Περιμενω με μικρο καλαθι το Settlers 8 (το 7 ηταν μεγαλη φολα) Τα anno μου αρεσαν πολυ, οταν βγηκε το 2070 δεν μου πολυαρεσε γτ παιζοτανε στο μακρυ μελλον, οπως και το νεο anno, αλλα θα δουμε. Και λιγο το Cossacs 3

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα δεν μου λές κάτι άλλο... τα ίδια μου λές... Οι εταιρίες απέτυχαν στον κρατήσουν loyal τους fan τους... Τα strategy κάποτε ήταν mainstream, μόλις φύγαν οι fans, καθιερώθηκαν στο mainstream άλλα είδη παιχνιδιών...

 

Και μη συγχέεις την εξέλιξη στο gameplay με το κακό παιχνίδι... Το ότι το gameplay παραμένει ίδιο δεν σημαίνει απαραίτητα ένα κακό game. Ας πάρω ως παράδειγμα την εξέλιξη της σειράς Total War που αναφέρεις για να καταλάβεις ακριβώς πως έχουν τα πράγματα:

 

1) Shogun Total War: Εξαιρετικό για την εποχή του turn based game, δημιούργησε την πρώτη βάση από fans.

2) Medieval Total War: Το εξαιρετικό έγινε εξαιρετικότερο με ανανεομένα γραφικά, περισότερο βάθος και ιστορικά στοιχεία και καινούργιο gameplay τις 3D RTS μάχες. Η δημοτικότητα του παιχνιδιού σε κάθετη άυξηση.

3) Rome Total War: Αδιαμφισβήτητα το καλύτερο παιχνίδι της σειράς (σε μικρή απόσταση από το MTW). Και πάλι νέα γραφικά, άλλο setting και τι άλλο? Καινούργιο gameplay με τον νέο 3D campaign map και το τελείως διαφορετικό interaction των στρατών, terrain κτλπ. Η σειρά πιάνει την κορυφή και δημιουργεί ένα μεγάλο και loyal fanbase.

4) Medieval II Total War: Solid game, σε άλλο setting (για να να ξεγελάσει μιάς και δεν προσφέρει κάτι νέο - easy money με την δημοτικότητα του προηγούμενου). Καλοδεχούμενο από τους fans του παιχνιδιού γιατί μετέφερε το original ΜΤW στο gameplay που έθεσε το ROME TW. Τίποτα το καινούργιο όμως.

5) Empire/Napoleon Total War: Από τα ποιό αδύναμα παιχνίδια της σειράς, προσπάθησαν να προσθέσουν πράγματα στο gameplay όπως να αυξήσουν το scale του παιχνιδιού, ναυμαχίες αλλά δεν το κάναν σωστά. Εδώ λοιπόν αρχίσαν να φαίνονται τα πρώτα προβλήματα της σειράς. Κακό ΑΙ που δεν μπορούσε να διαχειριστεί σωστά τις νέες λειτουργίες που προσπάθησαν να βάλουν στο gameplay. Το κόστος σε χρήμα και χρόνο του να συνεχίζουν γεωμετρικά να προσθέτους value και gameplay στο παιχνίδι αρχίζει να γίνεται εμφανές και απ' ότι φαίνεται δεν σκοπεύουν να το αναλάβουν. Αυτά αρχίζουν να διώχνουν κόσμο από το fanbase (μεταξύ αυτών και εγώ)

6) Shogun 2 Total War: Επιστροφή σε παλιό theme για άλλη μια φορά. Μάθανε λίγο από τα λάθη τους με ένα πιό καλοστημένο και λειτουργικό πάνω από όλα παιχνίδι. Το θέμα είναι όμως ότι αυτό το game για μένα ήταν ένα βήμα πίσω. Οι μάχες πάλι αποκτήσαν "Arcade" αίσθηση αφού όλοι οι λαοί είχαν τα ίδια unit, αφαιρέθηκαν όλα τα στοιχεία μεγιστοποίησης του gameplay Που προσπάθησαν να φέρουν οι προηγούμενοι τίτλοι. Εν ολίγης το gameplay στάσιμο από το 2004, το fanbase εξακολουθεί να μειώνεται.

7) Rome 2/ Attila Total War: Το rome 2 είναι εμμετικό, δεν το σχολιάζω καν. Άλλη μία προσπάθεια αλλαγής όμως αυτή τη φορά και απλοποίησης, αντί για expansion του gameplay. Πέραν από τον τεχνικό τομέα όμως, οι περιορισμοί που τέθηκαν και τα στοιχεία που έφυγαν από το παιχνίδι λόγω της αλλαγής του gameplay στο campaign map το πήγαν πίσω αντί για μπροστά, σε σημείο που ορισμένα πράγματα με ενοχλούσαν. Το launch και μόνο του παιχνιδιού βέβαια γάμησε όλο το fanbase αλλά με το Attila τουλάχιστον πήγαν γρήγορα να θολώσουν τα νερά. Το game άρεσε σε κάποιους ΌΧΙ λόγω του gameplay (Περιορισμένο και απλοποιημένο σε σχέση με το Rome TW) αλλά γιατί ήταν ένα με περισσότερα στοιχεία από το Shogun 2 και βασικά ήταν λειτουργικό μετά από μία σειρά αποτυχημένων τεχνικά τίτλων.

8) Warhammer Total War: Οψώμεθα τι θα γίνει με αυτό. Δεν περιμένω πολλά, απλά ένα νέο theme στο παιχνίδι για να ξεχαστούν οι προηγούμενες αποτυχίες.

 

Βλέπεις λοιπόν πότε και κατά πόσο τα παιχνίδια αυτά έγιναν mainstream και αύξαναν το fanbase? Όσο βελτιστοποιούσαν και αυξάνανε (με γεομετρικούς ρυθμούς) τα στοιχεία και το βάθος του gameplay.

 

Συστηματικά λοιπόν εδώ και χρόνια τα strategy games έχουν αποτύχει να κάνουν αυτό το πράγμα. Να εξελιχθούν. Αυτό μπορεί να έγινε για διαφόρους λόγους, όχι απαραίτητα από έλλειψη ιδεών. Ένας εξ αυτών στα RTS πιστεύω πως είναι η μετάβαση στο 3D που ανέφερα πριν. Σε άλλες περιπτώσεις όπως το TW ήταν η αποτυχία να εφαρμόσουν σε τεχνικό επίπεδο αυτά που ήθελαν.

 

Το ζήτημα όμως εν τέλη είναι ότι το πλήγμα στα strategy games έχει γίνει. Επειδή ακριβώς το fanbase είναι μικρό και οι υποψήφιοι αγοραστές σχετικά λίγοι, καμία εταιρία δεν παίρνει μεγάλα ρίσκα και δεν δίνει χρήματα για να έρθει η εξέλιξη. Αυτό κρατάει συνεχώς μικρό το πελατολόγιο... Μόνο το kickstarter ή κάνα indie game μπορέσει να προσφέρει κάτι καινούργιο.

Μα αυτά που λέω λες. Υποστηρίζω ότι από ΕΑιστικές τακτικές (ίδιο gameplay, DLC στο κώλο) τα strategy χάνουν τους φανς. Γιατί δηλαδή το Europa Universalis, HoI, CK2 έχουν ακόμα φανς και ας είναι τα πιο περίπλοκα παιχνίδια που θα παίξεις; Γιατί πολύ απλά πρωτοπορούν. Παίξε ΗοΙ2 και μετά το 3. Δες διαφορά. Το ίδιο και με τα άλλα. Επειδή οι εταιρείες προσπαθούν να εμπορευτούν τα strategy games τα έχουν καταστρέψει. Για αυτό και δεν παίζει πολύς κόσμος πλέον ΑοΕ ή StarCraft (Ναι το είπα, είμαι Gold στο MP και ξέρω). Τα strategy καλώς ή κακώς βασίζονταν πιο πολύ σε φανς παρά σε gameplay (δεν λέω ότι είναι ελλιπές) γιατί ήταν πολύ περίπλοκα για την εποχή (φαντάσου ένα 10χρονο το 1998 να διαχειρίζεται βασίλειο στο ΑοΕ) για να είναι mainstream. Οι gamers εκάστοτε ήθελαν ένα παιχνίδι που μπαίνεις και βαράς κατευθείαν, ενώ τα Strategy δεν ήταν έτσι. Απλώς τότε (χρυσές εποχές strategy) ήθελαν να ασχοληθούν με το παιχνίδι γιατί ήταν υπέροχα φτιαγμένα παιχνίδια και τα Exp πρόσθεταν στο παιχνίδι, δεν το συμπλήρωναν. Τώρα, είναι θέμα ποιόν πολιτισμό θα προσθέσουν σαν DLC (η CA έβαλε DLC στο Expansion Pack, πάμε καλά;) και πώς θα το κάνουν πιο απλό για να έχει παίκτες, και γίνονται όλα σαν τα αποβράσματα τύπου LoL. Είναι φυσικό, ακόμα και εγώ που ασχολούμαι με strategy να μην παίρνω τίποτα τέτοιο. Τα φιλιά μου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...DLC στο κώλο...

...CK2...

Μιλάμε για το ίδιο Crusader Kings 2; Αυτό που έχει αυτή τη στιγμή 55 διαφορετικά DLC pack στο Steam, αξίας περίπου 550% περισσότερο απο το base game (€39,99 και €218,46 αντίστοιχα);

 

Όσο για το αν υπάρχει πτώση, σαφώς και υπάρχει αλλά προσωπικά την θεωρώ αναμενόμενη. Το ίδιο έγινε και με τα adventure games, τα simulators, τα horror games. Πιστεύω πως σε όλα τα μέσα ψυχαγωγίας υπάρχει αυτός ο κύκλος της άνθησης-πτώσης-αναβίωσης, απλά το "gaming" είναι σχετικά -πρόσφατό- σε σύγκριση με π.χ. κινηματογράφο ή λογοτεχνία και δεν έχουμε δεί την... ολοκλήρωση αυτού του κύκλου ακόμα.

 

Δες για παράδειγμα τα adventure games, πρίν λίγα χρόνια είχε γίνει της μόδας κάθε publication να έχει άρθρα για το "DEATH OF ADVENTURE GAMES", και πλέον έχουμε περίπου 3-4 τίτλους ανα μήνα, απο μεγάλες, episodic παραγωγές (π.χ. Dreamfall Chapters, Life is Strange) μέχρι μικρά retro titles (όπως Charnel House Trilogy, Technobabylon).

 

Το ίδιο με τα horror games, απο τον "θάνατο" τους πριν μια 5ετία φτάσαμε να έχουμε ένα απο τους πιο high-profile τίτλους του 2014 να είναι καθαρόαιμο horror game (Alien: Isolation) και αρκετούς τίτλους χαμηλότερου budget να φτάνουν επίπεδα best-seller και/ή sequel fever (π.χ. Kholat ή Five Nights at Freddy's μεταξύ άλλων) ή τα simulators (space και μή), όταν απο τους πλέον high-budget τίτλος των τελευταίων 5 χρόνων ήταν το Space Citizen (βλ. επίσης Elite: Dangerous), σε μια κατηγορία παιχνιδιών η οποία ήταν απο αναιμική έως ανύπαρκτη τα τελευταία 15 χρόνια.

 

Ίσως το strategy genre (είτε TBS είτε RTS είτε Tower Defense, ΜΟΒΑ κ.ο.κ., υπάρχει αρκετή ποικιλία στα subgenre) να παρουσιάζει πτώση επειδή είναι niche* είδος, αλλά σε λίγα χρόνια είμαι σίγουρος πως θα παρουσιαστεί αναβίωση του είδους, καθώς οι τυχόν indie/mid-sized developers θα μπουν στην αγορά για να καλύψουν το κενό (και κοινό) που αφήνουν τα AAA studio.

 

 

*Στην τελική, πλέον ΟΛΑ τα είδη πλήν των FPS θα έπρεπε να θεωρούνται niche βάσει πωλήσεων/audience, αλλά αυτό είναι επειδή τα FPS είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσαρμόζονται πιο εύκολα απο τα άλλα είδη. Άλλωστε, θεωρώ πως τα FPS "επιβίωσαν" και άνθησαν ακριβώς επειδή κατάφεραν να αφομοιώσουν απο άλλα είδη τα χαρακτηριστικά τους, είτε αυτά είναι RPG elements (levels, skills), adventure elements (puzzles, storylines), simulators/driving games (vehicle sections) κ.ο.κ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Μιλάμε για το ίδιο Crusader Kings 2; Αυτό που έχει αυτή τη στιγμή 55 διαφορετικά DLC pack στο Steam, αξίας περίπου 550% περισσότερο απο το base game (€39,99 και €218,46 αντίστοιχα);

 

Όσο για το αν υπάρχει πτώση, σαφώς και υπάρχει αλλά προσωπικά την θεωρώ αναμενόμενη. Το ίδιο έγινε και με τα adventure games, τα simulators, τα horror games. Πιστεύω πως σε όλα τα μέσα ψυχαγωγίας υπάρχει αυτός ο κύκλος της άνθησης-πτώσης-αναβίωσης, απλά το "gaming" είναι σχετικά -πρόσφατό- σε σύγκριση με π.χ. κινηματογράφο ή λογοτεχνία και δεν έχουμε δεί την... ολοκλήρωση αυτού του κύκλου ακόμα.

 

Δες για παράδειγμα τα adventure games, πρίν λίγα χρόνια είχε γίνει της μόδας κάθε publication να έχει άρθρα για το "DEATH OF ADVENTURE GAMES", και πλέον έχουμε περίπου 3-4 τίτλους ανα μήνα, απο μεγάλες, episodic παραγωγές (π.χ. Dreamfall Chapters, Life is Strange) μέχρι μικρά retro titles (όπως Charnel House Trilogy, Technobabylon).

 

Το ίδιο με τα horror games, απο τον "θάνατο" τους πριν μια 5ετία φτάσαμε να έχουμε ένα απο τους πιο high-profile τίτλους του 2014 να είναι καθαρόαιμο horror game (Alien: Isolation) και αρκετούς τίτλους χαμηλότερου budget να φτάνουν επίπεδα best-seller και/ή sequel fever (π.χ. Kholat ή Five Nights at Freddy's μεταξύ άλλων) ή τα simulators (space και μή), όταν απο τους πλέον high-budget τίτλος των τελευταίων 5 χρόνων ήταν το Space Citizen (βλ. επίσης Elite: Dangerous), σε μια κατηγορία παιχνιδιών η οποία ήταν απο αναιμική έως ανύπαρκτη τα τελευταία 15 χρόνια.

 

Ίσως το strategy genre (είτε TBS είτε RTS είτε Tower Defense, ΜΟΒΑ κ.ο.κ., υπάρχει αρκετή ποικιλία στα subgenre) να παρουσιάζει πτώση επειδή είναι niche* είδος, αλλά σε λίγα χρόνια είμαι σίγουρος πως θα παρουσιαστεί αναβίωση του είδους, καθώς οι τυχόν indie/mid-sized developers θα μπουν στην αγορά για να καλύψουν το κενό (και κοινό) που αφήνουν τα AAA studio.

 

 

*Στην τελική, πλέον ΟΛΑ τα είδη πλήν των FPS θα έπρεπε να θεωρούνται niche βάσει πωλήσεων/audience, αλλά αυτό είναι επειδή τα FPS είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσαρμόζονται πιο εύκολα απο τα άλλα είδη. Άλλωστε, θεωρώ πως τα FPS "επιβίωσαν" και άνθησαν ακριβώς επειδή κατάφεραν να αφομοιώσουν απο άλλα είδη τα χαρακτηριστικά τους, είτε αυτά είναι RPG elements (levels, skills), adventure elements (puzzles, storylines), simulators/driving games (vehicle sections) κ.ο.κ.

 

Σε αυτό με τα DLC του CK2. Δεν είναι κάτι υποχρεωτικό ούτε συμπληρώνουν το παιχνίδι. Από τα 55, μόνο τα 7 είναι ΕΡ που δεν είναι απαραίτητα, και τα υπόλοιπα είναι κοσμητικά που τα παίρνεις μόνο και μόνο για να υποστηρίξεις την εταιρεία. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί και τα civ μια χαρά είναι και ακόμα κάνουν πάρα πολύ καλές πωλήσεις. Πάντως εγώ περιμένω πως και πως την επόμενη χαρντκορίλα το iron hearts :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με Strategy games (αφήνω έξω τα real-time ones) ήταν είναι και έτσι όπως πάει, θα είναι το κακό AI. Με κλασσικό πλέον παράδειγμα το Civ V, όπου για να κάνουν compensate το κακό ΑΙ, όταν ανεβάζεις δυσκολία απλά το παιχνίδι σε κλέβει και δίνει στο AI resources και γενικά πράγματα (όπως το να χτίζουν Mines κάπου γιατί σε 250 turns από τώρα σε ΕΚΕΙΝΟ το tile θα ανακαλύψει πχ: Ουράνιο, και έχει το improvement από το Classical Age ξέρω 'γω.
 
Αλλά ναι, τα strategy έχουν μεγάλη πτώση, και μην κοιτάμε μόνο την μύτη μας, αλλά να κοιτάμε και πιο πέρα. Το κοινό που συναναστρεφόμαστε  οι περισσότεροι πλέον είναι μιας πιο μεγάλης ηλικίας τα εκτιμούν αυτά τα παιχνίδια όχι μόνο για το τι προσφέρουν αλλά και γιατί με τέτοια μεγαλώσαμε και σε αυτά νιώθουμε όμορφα.
 
Τα φράγκα τα πολλά είναι στα παιχνίδια που παίζουν οι μπόμπιρες (by μπόμπιρες εννοώ όποιον είναι Under 20 years old), MOBAs (LoL, Dota 2), FPS (BF, CoD, CS:GO), Survival (Dayz, Rust, Minecraft), Horror (Amnesia: A Machine for Pigs, Alien: Isolation κλπ).
 
Πάρτε για παράδειγμα τα Top 5 παιχνίδια στο Steam εδώ και αρκετούς μήνες:
Player Peak Today                                     Game
876,897                                                        Dota 2 (MOBA)
550,421                                                        Counter-Strike: Global Offensive (FPS)
76,745                                                          Team Fortress 2 (FPS)
60,832                                                          ARK: Survival Evolved (Survival)
51,411                                                          Sid Meier's Civilization V (Strategy)
 
To Civilization V έχει ένα σταθερό fan base εδώ και αρκετά χρόνια και φιγουράρει μονίμως στο Top-5 ή Top-10 απ'όταν βγήκε. Αυτό όμως δεν βγάζει λεφτά όπως τα 3 πρώτα και ας είναι True F2P και ότι και αν αγοράζεις είναι καθαρά για λόγους εμφάνισης player skins/weapon skins. Για το Ark κάποιο άλλο survival θα πάρει την θέση του σύντομα όπως πήρε αυτό την θέση του Rust κλπ κλ
 
Επίσης κάτι πολύ σημαντικό, στην εποχή που είμαστε δεν έχει σημασία τι game θα βγάλεις, αλλά πως θα το πουλήσεις. To πιο πρόσφατο παράδειγμα που μου έρχεται αυτή την στιγμή στο μυαλό είναι το Evolve που στην προηγούμενη E3 είχαν όλοι υγράνει τα βρακάκια τους αλλά το αποτέλεσμα ήταν απλά άστα να πάνε.

 

Τα φράγκα του όμως το παιχνίδι τα έβγαλε
ΑΡΑ
Το παιχνίδι θεωρείται από τις εταιρίες επιτυχημένο
ΑΡΑ
Οι developers θα βγάλουν (όταν βγάλουν) καινούριο παιχνίδι που focus θα έχουν στο να βγάλουν λεφτά γιατί αυτό καθορίζει το πόσο πετυχημένοι θεωρούνται από τους προϊσταμένους τους
ΑΡΑ
Θα είναι μούφα το παιχνίδι
ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Βγάζουμε killer trailer, ρίχνουμε το 60% του budget στο μάρκετινγκ και προκαλούμε hype
ΑΡΑ
Όλοι κάνουν pre-order γιατί δε μπορούν να περιμένουν καμιά μέρα-δυο παραπάνω
ΑΡΑ
Παίρνουν όλοι το παιχνίδι χωρίς να το έχουν τσεκάρει πιο πριν
ΟΠΟΤΕ
Όλοι φωνάζουν και βρίζουν
ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Τα φράγκα του το όμως τo παιχνίδι τα έβγαλε

 

Μέσα στην παγίδα αυτή όλοι έχουμε πέσει. Σαφώς πολλά από αυτά με patch/updates να φτιάχνουν σε σημείο να είναι ΟΚ και να παίζονται, αλλά τα λεφτά για τον ΑΑΑ τίτλο που δώσαμε για να παίξουμε τα κλαίμε γιατί τα δώσαμε πριν 6 μήνες για full game όχι unfinished bullshit.
 
Τα Strategy πάντως αν και δεν κάνουν πλούσιες τις εταιρίες, τους βγάζουν αρκετά λεφτά για όσες πλέον άντεξαν και έμειναν, για να συνεχίζουν να βγάζουν παιχνίδια που το δυνατό και σταθερό fan base θα τα εκτιμάει και υποστηρίζει όσο μπορεί.
 
Όσοι προλάβαμε επικές εποχές Red Alert, Age of Empires, Empire Earth, Rise of Nations, Stronghold, Heroes of Might & Magic III και ένα τόνο ακόμα παιχνίδια, μπορούμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας τυχερούς.

 

Διαμάντια όμως βγαίνουν ακόμα...
 
 
Aγοράζουμε και στηρίζουμε, δεν κάνουμε Preorder

Επεξ/σία από zeniath
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με Strategy games (αφήνω έξω τα real-time ones) ήταν είναι και έτσι όπως πάει, θα είναι το κακό AI. Με κλασσικό πλέον παράδειγμα το Civ V, όπου για να κάνουν compensate το κακό ΑΙ, όταν ανεβάζεις δυσκολία απλά το παιχνίδι σε κλέβει και δίνει στο AI resources και γενικά πράγματα (όπως το να χτίζουν Mines κάπου γιατί σε 250 turns από τώρα σε ΕΚΕΙΝΟ το tile θα ανακαλύψει πχ: Ουράνιο, και έχει το improvement από το Classical Age ξέρω 'γω.

 

Αλλά ναι, τα strategy έχουν μεγάλη πτώση, και μην κοιτάμε μόνο την μύτη μας, αλλά να κοιτάμε και πιο πέρα. Το κοινό που συναναστρεφόμαστε  οι περισσότεροι πλέον είναι μιας πιο μεγάλης ηλικίας τα εκτιμούν αυτά τα παιχνίδια όχι μόνο για το τι προσφέρουν αλλά και γιατί με τέτοια μεγαλώσαμε και σε αυτά νιώθουμε όμορφα.

 

Τα φράγκα τα πολλά είναι στα παιχνίδια που παίζουν οι μπόμπιρες (by μπόμπιρες εννοώ όποιον είναι Under 20 years old), MOBAs (LoL, Dota 2), FPS (BF, CoD, CS:GO), Survival (Dayz, Rust, Minecraft), Horror (Amnesia: A Machine for Pigs, Alien: Isolation κλπ).

 

Πάρτε για παράδειγμα τα Top 5 παιχνίδια στο Steam εδώ και αρκετούς μήνες:

Player Peak Today                                     Game

876,897                                                        Dota 2 (MOBA)

550,421                                                        Counter-Strike: Global Offensive (FPS)

76,745                                                          Team Fortress 2 (FPS)

60,832                                                          ARK: Survival Evolved (Survival)

51,411                                                          Sid Meier's Civilization V (Strategy)

 

To Civilization V έχει ένα σταθερό fan base εδώ και αρκετά χρόνια και φιγουράρει μονίμως στο Top-5 ή Top-10 απ'όταν βγήκε. Αυτό όμως δεν βγάζει λεφτά όπως τα 3 πρώτα και ας είναι True F2P και ότι και αν αγοράζεις είναι καθαρά για λόγους εμφάνισης player skins/weapon skins. Για το Ark κάποιο άλλο survival θα πάρει την θέση του σύντομα όπως πήρε αυτό την θέση του Rust κλπ κλ

 

Επίσης κάτι πολύ σημαντικό, στην εποχή που είμαστε δεν έχει σημασία τι game θα βγάλεις, αλλά πως θα το πουλήσεις. To πιο πρόσφατο παράδειγμα που μου έρχεται αυτή την στιγμή στο μυαλό είναι το Evolve που στην προηγούμενη E3 είχαν όλοι υγράνει τα βρακάκια τους αλλά το αποτέλεσμα ήταν απλά άστα να πάνε.

 

Τα φράγκα του όμως το παιχνίδι τα έβγαλε

ΑΡΑ

Το παιχνίδι θεωρείται από τις εταιρίες επιτυχημένο

ΑΡΑ

Οι developers θα βγάλουν (όταν βγάλουν) καινούριο παιχνίδι που focus θα έχουν στο να βγάλουν λεφτά γιατί αυτό καθορίζει το πόσο πετυχημένοι θεωρούνται από τους προϊσταμένους τους

ΑΡΑ

Θα είναι μούφα το παιχνίδι

ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Βγάζουμε killer trailer, ρίχνουμε το 60% του budget στο μάρκετινγκ και προκαλούμε hype

ΑΡΑ

Όλοι κάνουν pre-order γιατί δε μπορούν να περιμένουν καμιά μέρα-δυο παραπάνω

ΑΡΑ

Παίρνουν όλοι το παιχνίδι χωρίς να το έχουν τσεκάρει πιο πριν

ΟΠΟΤΕ

Όλοι φωνάζουν και βρίζουν

ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Τα φράγκα του το όμως τo παιχνίδι τα έβγαλε

 

Μέσα στην παγίδα αυτή όλοι έχουμε πέσει. Σαφώς πολλά από αυτά με patch/updates να φτιάχνουν σε σημείο να είναι ΟΚ και να παίζονται, αλλά τα λεφτά για τον ΑΑΑ τίτλο που δώσαμε για να παίξουμε τα κλαίμε γιατί τα δώσαμε πριν 6 μήνες για full game όχι unfinished bullshit.

 

Τα Strategy πάντως αν και δεν κάνουν πλούσιες τις εταιρίες, τους βγάζουν αρκετά λεφτά για όσες πλέον άντεξαν και έμειναν, για να συνεχίζουν να βγάζουν παιχνίδια που το δυνατό και σταθερό fan base θα τα εκτιμάει και υποστηρίζει όσο μπορεί.

 

Όσοι προλάβαμε επικές εποχές Red Alert, Age of Empires, Empire Earth, Rise of Nations, Stronghold, Heroes of Might & Magic III και ένα τόνο ακόμα παιχνίδια, μπορούμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας τυχερούς.

 

Διαμάντια όμως βγαίνουν ακόμα...

 

 

Aγοράζουμε και στηρίζουμε, δεν κάνουμε Preorder

Ακριβώς. Τα strategy games δεν ταιριάζουν στις εποχές μας γιατί δεν μπορείς να βγάλεις πολλά λεφτά έξτρα από αυτά. Εννοώ, στο CoD πουλάς τα maps κτλ. και βγάζεις φράγκα ιδίως αν είσαι διάσημος. Παρομοίως στο BF, LoL και DOTA (να μην μιλήσω για αυτά). Στα strategy, πέρα από τα Exp Pack που θέλουν δουλειά, δεν μπορείς να βγάλεις χρήματα περα από το 50-60άρι που θα δώσεις. Οπότε εφόσον τα strategy είναι εκ φύσεως απώλητα, τότε δεν πρόκειται να γίνουν διάσημα ποτέ ξανά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για το Ashes of the Singularity τι γνώμη έχουν εδώ οι hardcore fans του είδους;;

Ο υπέρογκος αριθμός μονάδων προσφέρει κάτι ή θα γίνει πολύ γρήγορα σπαστικό να βλέπεις εκατοντάδες φωτάκια να αναβοσβήνουν και να ψάχνεις που είναι η τάδε μονάδα σου; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...