Προς το περιεχόμενο

Σβησιμο κινητηρα ή παραμονη σε ρελαντι ?


Γιάννης Platano

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 43
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μιας και τεθηκε το θεμα της μαπαταριας κλπ . Παντα εχω το a/c ανοιχτο .

 

Οταν σβηνω το αμαξι ειναι προτιμοτερο να το κλεινω πρωτα ωστε στην επομενη εκκινηση να ειναι κλειστο για βοηθεια στην μαπατρια ή δεν εχει σημασια ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δεν έχεις μικρότερη μπαταρία απο αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής δεν έχεις κανένα θέμα, το έχει προνοήσει..Εκτός αν είναι παλιά η μπαταρία σου. Παλιά δεν θεωρείται μια μπαταρία 4 χρόνων για παραδειγμα (υγρών στοιχείων), παλιά θεωρείται ανάλογα με την χρήση της.. Η δικιά μου είναι απο τον οκτώμβριο του 2008 και άνετα θα βγάλω τον χρόνο....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δεν έχεις μικρότερη μπαταρία απο αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής δεν έχεις κανένα θέμα, το έχει προνοήσει..Εκτός αν είναι παλιά η μπαταρία σου. Παλιά δεν θεωρείται μια μπαταρία 4 χρόνων για παραδειγμα (υγρών στοιχείων), παλιά θεωρείται ανάλογα με την χρήση της.. Η δικιά μου είναι απο τον οκτώμβριο του 2008 και άνετα θα βγάλω τον χρόνο....

 

 

Η μπαταρια μου ειναι η τριτη απο το 2008 και τη εχω αλλαξει φετος με εβαλα λιγο μεγαλυτερη απο οτι λεει ο κατασκευαστης γιατι 45αρα σε Honda CRV νομιζω ειναι μικρη . Εβαλα 60αρα που ηταν η πιο μεγαλη που χωραγε .

 

Τα πολλα αξεσουαρ οπως οθονη 2din συστημα πλοηγησης κλπ δεν επηρεαζουν τον ζρονο ζωης της ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης ένα λάθος που κάνουν πολλοί είναι να βάζουν νεκρά σε κατηφόρα κα ινα τσουλάει το αμάξι . Λάθος . Βάλε μια 5η σχέση και τσούλα . Με νεκρά ο εγκέφαλος ψεκάζει τον κινητήρα και καίει λες και εισαι ρελαντί σταματημένος. Με σχέση στο κιβώτιο και οι στροφές να μην είναι πολύ κοντά στις στροφές του ρελαντί ο εγκεφαλος σταματάει σχεδόν την τροφοδοσία καυσίμου .

 

 

 

απο το 70's περιπου στο US επεσε νομος ωστε τα αυτοκινητα να μην καινε βενζινη οσο κινουνται με κλειστο το γκαζι σε στροφες πανω απο το ρελαντι. Ακομα και στα καρμπυρατερ βαζαν τετοια συστηματα, συνηθως δουλευαν με υποπιεση και σημα απο CDI ή ντιστριπιτερ (οχι τα καρμπ τα cut off)

 

ψαξτο σαν fuel cut off threshold

 

αυτος συνηθως ειναι και ο λογος που τα μηχανακια (που γενικοτερα ειναι τεχνολογικα πολυ πισω απο τα αμαξια) εχουν περιεργη και αποτομη αποκριση απο τερμα κλειστο σε ελαχιστα ανοιχτο στις χαμηλομεσαιες

Σε φορτηγό είναι έγκλημα να οδηγας οποιαδήποτε στιγμή χωρίς ταχύτητα. Οκ άλλο τα κουρσακια αλλά η φιλοσοφία είναι ίδια. Το ιχ πέρα από το φρένο πρέπει να είναι ελεγχόμενο και με ταχύτητα αλλά κ με σχέση στο κιβώτιο ώστε να ελέγχεται κ από εκεί κ πέρα φρένο. Τα ελάχιστα δεύτερα που θα χρειαστεί σε κατηφορα ή στροφή για φρένο το αμάξι πήρε φόρα χωρίς ή μεγάλη σχέση..

Επίσης κ Γιάννη μην τρελενεσαι με οικονομία άμα κάνεις πολλές στάσεις κάτι θα την πληρώσει είτε βενζίνη είτε μπαταρία που λένε τα παιδιά. Μερικά πράγματα είναι τόσο αμελητέα στο αμάξι ως κόστος που δεν είναι για υπολογισμό

 

ειδικα στο US που τα φορτηγα εχουν ακομα ασυγχρονιστα κιβωτια και αργησε η εξαπλωση του retarder και για βοηθεια εχουν μονο το jake brake ή κλαπετο, ειναι "απαγορευμενο" (παιζει να το λεει και στο διπλωμα) να αλλαζεις ταχυτητα αφου εχει αρχισει η κατηφορα (μονο οι pro το κανουν, αλλά δεν το προτεινουν κιολας) ή κατα την διαρκεια που περνας ραγες τραινου

Αυτα τα συστηματα star and stop οταν σβηνει το αμαξι τα φρενα, τιμονι, ειναι νεκρα ε;

 

Αν αυτο το συστημα δουλεψει σε μια ανηφορα περιμενοντας στο φαναρι ποσο ασφαλες ειναια

 

Δεν το χω στο αμαξι, μπορει να ρωταω και βλακειες

 

 

η υποβοηθηση του φρενου δουλευει συνηθως με υποπιεση απο την εισαγωγη (αν παρατηρησεις το φρενο εχει αλλη αισθηση αναλογα με την θεση του γκαζιου και τις στροφες)

 

τα εργοστασιακα ηλεκτρογκαζα σου κλεινουν το γκαζι αν πατησεις ταυτοχρονα και φρενο

 

αν σβησει το μοτερ, εχεις ακομα 1-2 πατηματα 'κανονικα' στο φρενο

 

τα περισσοτερα αμαξια εχουν hill assist (καπως ετσι)

θα λιποθυμησω απο την τόση γνώση που κυκλοφορεί εδω μέσα...  Μλκες βγάλατε το R&D εταιριών και μηχανικών μέσα σε 2 σελίδες... 

 

το θεμα ειναι οτι αυτη η σιχαμενη φαση του marketing εχει το πανω χερι οπου παιζει μπαγιοκο

 

εννοειται οτι αν θελουν (και αν δεν ενδιαφερονται για regulations και marketing) μπορουν να φτιαξουν πραγματα που δεν τα εχουμε φανταστει καλα-καλα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μπαταρια μου ειναι η τριτη απο το 2008 και τη εχω αλλαξει φετος με εβαλα λιγο μεγαλυτερη απο οτι λεει ο κατασκευαστης γιατι 45αρα σε Honda CRV νομιζω ειναι μικρη . Εβαλα 60αρα που ηταν η πιο μεγαλη που χωραγε .

 

Τα πολλα αξεσουαρ οπως οθονη 2din συστημα πλοηγησης κλπ δεν επηρεαζουν τον ζρονο ζωης της ?

Αυτή την διαφορά στην κατανάλωση την ισοβαθμίζουν στα καινούργια αυτοκίνητα με λάμπες led κλπ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και τεθηκε το θεμα της μαπαταριας κλπ . Παντα εχω το a/c ανοιχτο .

 

Οταν σβηνω το αμαξι ειναι προτιμοτερο να το κλεινω πρωτα ωστε στην επομενη εκκινηση να ειναι κλειστο για βοηθεια στην μαπατρια ή δεν εχει σημασια ?

 

ο συμπιεστης και ο συμπλεκτης του ac ταλαιπωρειται οταν εμπλεκεται με πολλες rpm, πχ εθνικη, καλυτερα να πατας συμπλεκτη, να πατας το κουμπακι, και μετα να αφηνεις προοδευτικα τον συμπλεκτη

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο συμπιεστης και ο συμπλεκτης του ac ταλαιπωρειται οταν εμπλεκεται με πολλες rpm, πχ εθνικη, καλυτερα να πατας συμπλεκτη, να πατας το κουμπακι, και μετα να αφηνεις προοδευτικα τον συμπλεκτη

 

...Δεν εχω συμπλεκτη !!! Εχει αυτοματο κιβωτιο το CRV.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτα τα συστηματα star and stop οταν σβηνει το αμαξι τα φρενα, τιμονι, ειναι νεκρα ε;

 

Αν αυτο το συστημα δουλεψει σε μια ανηφορα περιμενοντας στο φαναρι ποσο ασφαλες ειναια

 

Δεν το χω στο αμαξι, μπορει να ρωταω και βλακειες

Tίποτα δεν είναι νεκρό . Παίρνουν ρεύμα απο την μπαταρία σου . Για αυτό και οι μπαταρίες σε αμάξια με Start stop είναι μεγαλύτερες και ακριβότερες . Τα πάντα δουλεύουν απο αυτή όταν σβήσει το αμάξι π.χ ac ηχοσυστημα φρενα ηλεκτρικο τιμονι . Τα πάντα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και τεθηκε το θεμα της μαπαταριας κλπ . Παντα εχω το a/c ανοιχτο .

 

Οταν σβηνω το αμαξι ειναι προτιμοτερο να το κλεινω πρωτα ωστε στην επομενη εκκινηση να ειναι κλειστο για βοηθεια στην μαπατρια ή δεν εχει σημασια ?

 

ζορίζεις το συμπιεστη του κλιματιστικού, τα λουριά κλπ... καλύτερα κλεινε το και ανοιγε το με το που βάλεις μπρος...

 

καποιος καποτε μου ελεγε και την αντλία βενζίνης οτι ζορίζει το κλιματιστικο αλλα δε βρηκα λογική οποτε κραταω μονο τα 2 παραπανω

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και τεθηκε το θεμα της μαπαταριας κλπ . Παντα εχω το a/c ανοιχτο .

 

Οταν σβηνω το αμαξι ειναι προτιμοτερο να το κλεινω πρωτα ωστε στην επομενη εκκινηση να ειναι κλειστο για βοηθεια στην μαπατρια ή δεν εχει σημασια ?

 

 

Πηγα σημερα για το ετησιο service και ρωτησα. Ο μαστορας ηταν κατηγορηματικος οτι κανει καλο να ξεκιναει το αμαξι με κλειστο a/c που σημαινει οτι πριν σβησουμε την μηχανη ειναι καλο να το κλεινουμε αν ειναι ανοιχτο φυσικα.

 

Για το αν πρεπει να σβηνουμε την μηχανη σε ολιγολεπτες στασεις 2-3 λεπτων μου ειπε και παλι να ειναι παραμενει αναμενη .Αρκει ...να ειναι καποιος στο αμαξι μην το βουτηξει πανευκολα καποιος που φυλαει κατι τετοια .

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η λογική λέει ότι κατά τις εκκινήσεις ενός κινητήρα έχεις:

 

- αδράνεια στα κινούμενα μέρη που πρέπει να νικηθεί από την μίζα και να "πληρωθεί" από την μπαταρία και μετά από το δυναμό.

- "λάθος" θερμοκρασία τόσο στον θάλαμο καύσης όσο και στα λιπαντικά αν έχει προλάβει να κρυώσει το μοτέρ.

- σταματημένα νερά, που δεν βοηθάνε την ψύξη αν δεν έχει κρυώσει το μοτέρ.

- καθισμένη λίπανση στα ορεινά του κινητήρα μιας και δεν έχεις πίεση λαδιού.

- πέρασμα από την τάση της μπαταρίας στην τάση του δυναμό.

.

.

κοινώς μια κάπως "βάρβαρη χωρογραφία" για τα κινούμενα μέρη. Έχω και εγώ την αίσθηση ότι αν δεν έχεις πολλά φανάρια με χρονόμετρο στην διαδρομή σου ή πολλές παρατεταμένες στάσεις, φλερτάρεις με μεγαλύτερες και ακριβότερες φθορές σε σχέση με το καύσιμο που αντιστοιχεί στο ρελαντί ενός σχετικά σύγχρονου κινητήρα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το 100% best ειναι να σεταρεις χρονοκαθυστερηση πχ 5δλ (αναλογα ποσο χρονο ή χρονια εχει να παρει μπροστα) για καυσιμο και αναφλεξη, σε σχεση με την μιζα

 

οι κρυες εκκινησεις ειναι το πακετο, τα taxi εχουν λιγοτερες φθορες σε σχεση με ιδιας χρησης/συντηρησης ΙΧ (εκτος απο συμπλεκτη και μετα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

 

Ναι για οικονομια το κανουν αλλα εχουν και πιο ενισχυμενη μιζα και μπαταρια. Αν σε ενα αυτοκινητο χωρις start & stop κανεις συχνες εκκινησεις στη μιζα ανα 5-10 λεπτα ας πουμε επειδη πρεπει να κανεις στασεις δεν κανεις και το καλυτερο στη μπαταρια ισως αφου δεν προλαβαινει να "φορτισει" τα χαμενα mah της. Οποτε κατι τετοιο απο "φαναρι σε φαναρι" το ξεχναμε..

 

Καποια στιγμη νομιζω θυμαμαι στο top gear που εκαναν ενα challenge ποιος θα φτασει πιο μακρυα με καποια συγκεκριμενα λιτρα βενζινης νομιζω ειχαν πει οτι κατα την εκκινηση του κινητηρα μπορει να καψει λιγο περισσοτερο απο οσο θα εκαιγε στο ρελαντι σε 1 λεπτο... ισχυει κατι τετοιο?

 

 

Nα ισχύει γιατι στην εκκίνηση θα χρειαστεί πλουσιο μειγμα καλυτερα ρελαντι
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...